اخبار داخلیاخبار فناوریموبایل

فراخوان وزارت ارتباطات برای تولید سیستم عامل موبایل ایرانی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فراخوانی از تولیدکنندگان داخلی خواست تا در طرح تولید سیستم عامل موبایل ایرانی با این وزارتخانه همکاری کنند.

در دولت گذشته پس از این که طی چند دوره برنامه‌های ایرانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارجی نظیر گوگل پلی و اپ استور حذف شدند، وزارت ارتباطات طرح ساخت سیستم عامل بومی را در دستور کار خود قرار داد و در آن دوره حتی محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت قبل نیز از عزم جدی این وزارتخانه برای ساخت سیستم عامل ایرانی خبر داده بود؛ اما این طرح هیچگاه به سرانجام نرسید.

در همین راستا به‌تازگی معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات دولت رئیسی در روز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ فراخوانی را منتشر کرد و در آن از تولیدکنندگان داخلی خواست تا در تولید سیستم عامل موبایل داخلی با این وزارتخانه همکاری کنند.

وزارت ارتباطات به دنبال تولید سیستم عامل موبایل ایرانی

متن فراخوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید سیستم عامل تلفن همراه بومی به شرح زیر است؛

در راستای اجرای بند ۱۸ اهداف عملیاتی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و برای شناسایی ظرفیت‌های فنی و اجرایی تولید و توسعه سیستم عامل موبایل هوشمند، از میان اشخاص حقیقی و حقوقی شامل شرکت‌های خصوصی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد که تا تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۱ دارای حداقل یک سیستم عامل عملیاتی نصب شده روی موبایل هوشمند باشند برای ارزیابی دعوت به‌عمل می‌آید.

متقاضیان برای دریافت شرایط ارزیابی و حمایت حداکثر تا تاریخ 20 دی 1401 فرصت دارند تا از طریق ایمیل dti@ict.gov.ir درخواست‌های خود را به همراه رزومه فنی و سوابق کاری مرتبط به وزارت ارتباطات ارسال کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار