اخبار فناوریتبلتلپ تاپلنوو

لنوو از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کروم‌بوک جدیدیش رونمایی کرد

لنوو ساعاتی قبل با برگزاری یک رویداد آنلاین از دو لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز ۱۱، یک کروم‌بوک و ۲ تبلت اندرویدی رونمایی کرد. یکی از این لپ‌تاپ‌های جدید IdeaPad Slim 7 Pro نام دارد. این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی از نمایشگر لمسی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. بهترین مدل آن مجهز به پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 5800H و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 است.

این لپ‌تاپ از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پشتیبانی می‌کند و باتری آن هم تا ۱۲٫۵ ساعت دوام می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به پشتیبانی از دالبی اتموس، ۲ پورت USB، یک پورت USB-C، پورت HDMI و درگاه کارت SD اشاره کنیم.

لپ‌تاپ دوم IdeaPad Slim 7 Carbon نام دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، از بدنه‌ی مبتنی بر فیبر کربن بهره می‌برد. به همین خاطر برخلاف مدل پرو که وزن آن به ۲ کیلوگرم می رسد، وزن این لپ‌تاپ فقط ۱ کیلوگرم است. نمایشگر ۱۴ اینچی آن رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۸۰ و رفرش ریت ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

باتری آن ۱۴٫۵ ساعت دوام می‌آورد و بهترین مدل این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 5800U و پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce MX450 راهی بازار می‌شود. همچنین نباید پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD را از قلم بیندازیم. برخلاف مدل پرو، در بدنه‌ی این لپ‌تاپ لنوو درگاه کارت SD و پورت HDMI دیده نمی‌شود.

 

لنوو در کنار لپ‌تاپ‌های دیگر، از کروم‌بوک IdeaPad Duet 5 هم پرده‌برداری کرد که از نمایشگر اولد ۱۳٫۳ اینچی با قابلیت جدا شدن از کیبورد بهره می‌برد. لنوو برای این کروم‌بوک از نسل دوم چیپست اسنپدراگون ۷c استفاده کرده و حداکثر مقدار رم و حافظه داخلی آن هم به ترتیب ۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. وزن آن به حدود ۷۰۰ گرم می‌رسد و باتری IdeaPad Duet 5 با هر بار شارژ تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

 

در نهایت باید به دو تبلت اندرویدی جدید لنوو بپردازیم. تبلت Tab P11 5G با نمایشگر ۱۱ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ به همراه اسنپدراگون ۷۵۰G راهی بازار می‌شود. کاربران برای خرید آن می‌توانند بین مدل ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. در پنل پشتی آن دوربین اصلی ۱۳ مگایکسلی تعبیه شده و رزولوشن دوربین سلفی هم ۸ مگاپیکسل است. لنوو می‌گوید باتری آن تا ۱۴ ساعت دوام می‌آورد و از نسل ششم وای‌فای و اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

تبلت لنوو P12 Pro در دو مدل وای‌فای و ۵G به دست کاربران می‌رسد. این تبلت از نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ استفاده می‌کند و قلب تپنده‌ی آن هم چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است. لنوو P12 Pro از ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. باتری آن با هر بار شارژ می‌تواند تا ۱۷ ساعت انرژی لازم را تأمین کند.

 

در پنل پشتی آن شاهد دوربین‌های اصلی ۵ و ۱۳ مگاپیکسلی هستیم و دوربین ۸ مگاپیکسلی هم وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی‌های آن باید به کیبورد جدا شونده و پشتیبانی از قلم استایلوس اشاره کنیم.

لنوو قیمت این محصولات و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را هنوز اعلام نکرده است. با این حال، با توجه به اینکه لپ‌تاپ‌های موردنظر از ویندوز ۱۱ بهره می‌برند، احتمالا بعد از ماه اکتبر به فروش می‌رسند. زیرا طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز ۱۱ در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) رسما منتشر خواهد شد.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار