اخبار فناوریلپ تاپلنوو

لنوو LaVie Mini معرفی شد؛ ترکیبی از لپ‌‌تاپ و کنسول نینتندو

هر سال همزمان با نمایشگاه «CES» شاهد به نمایش گذاشتن دستگاه‌های مختلفی در صنعت گیمینگ و کامپیوتر هستیم. امسال «لنوو» و «NEC» رویای کامپیوتر نینتندو را با لپ‌تاپ مفهومی «LaVie Mini» دنبال می‌کنند.

LaVie Mini در واقع لپ‌تاپ هیبریدی قابل حملی است که با لوازم جانبی به یک کنسول‌ بازی قدرتمند مجهز به نمایشگر لمسی تبدیل می‌شود.

LaVie محصول سرمایه گذاری مشترک شرکت‌های لنوو و  NEC است. این سیستم کامپیوتری قدرتمند و جمع و جور اگر به مرحله تولید برسد از نمایشگر لمسی 8 اینچی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل، پردازنده نسل یازدهم اینتل  i7-1180G7، رم 6 گیگابایتی LPDDR4x 4266MHz، حافظه 256 گیگابایتی m.2 SSD، دو پورت USB 3.1 Type-C، کارت گرافیک Xe  بهره خواهد برد.

این دستگاه فاقد پد لمسی است؛ اما در طراحی مفهومی آن فضایی برای حسگر لمسی نوری در نظر گرفته شده است.

LaVie Mini با عملکردی قدرتمندتر از نینتندو و در قالب یک سیستم کامپیوتری مجهز به لوازم جانبی از جمله کنترلر طراحی شده برای بازی است که می‌تواند به راحتی به سیستم متصل شود. کنترلر دستگاه مجهز به همان دکمه‌ها و چیدمان دسته ایکس باکس است‌؛ البته احتمالا وزن کمتری نسبت به دسته ایکس باکس خواهد داشت. وزن لپ تاپ بدون اتصال کنترلر در حدود 0.58 کیلوگرم خواهد بود.

در حال حاضر تنها نمونه‌های اولیه این سیستم کامپیوتری توسعه یافته است و لنوو و NEC امیدوار هستند دستگاه جدید بتواند نیازهای کاربران را برطرف کند و کاربران در کنار در اختیار داشتن یک لپ‌تاپ سبک قابل حمل، بتوانند از قابلیت‌های آن برای بازی نیز استفاد کنند.

همچنین امکان استفاده از پایه برای زیر لپ‌تاپ هم وجود دارد که به زیر دستگاه متصل می‌شود و با کمک پورت‌های USB اضافی و خروجی HDMI به راحتی به نمایشگری کوچک تبدیل خواهد شد که کاربردهای خاص خودش را دارد. هنوز تاریخ عرضه و قیمت این سیستم جدید از سوی لنوو اعلام نشده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار