اخبار فناوریسامسونگموبایل

مدل پایه گلکسی S23 همچنان حافظه UFS 3.1 خواهد داشت

اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد برای مدل پایه‌ی گلکسی S23 که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند از فناوری UFS 3.1 استفاده کند.

فناوری UFS یک استاندارد برای تعیین نوع حافظه‌های داخلی گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ در حال حاضر با پیشرفت چشمگیر در این زمینه توانسته نسخه‌ی ۴.۰ آن را هم تولید کند و گفته می‌شود در سری S23 هم شاهد بکارگیری همین نوع حافظه خواهیم بود، اما حالا Ice Universe اعلام کرده مدل ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S23 قرار نیست از این فناوری بهره ببرد و به احتمال زیاد با همان فناوری حافظه داخلی UFS 3.1 به بازار عرضه می‌شود.

البته این تصمیم از سوی سامسونگ فقط برای مدل پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده و سایر مدل‌ها حتی مدل ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S23 هم از فناوری UFS 4.0 بهره خواهند برد. نکته‌ی جالبی هم که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که سامسونگ ظاهرا نتوانسته حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایتی با فناوری UFS 4.0 تولید کند؛ حال دلیل این موضوع چه بوده مشخص نیست چون شرکت ژاپنی رقیب سامسونگ در تولید حافظه‌ی داخلی یعنی Kioxia نمونه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی را با این فناوری تولید کرده است. اما سامسونگ نمی‌خواهد در گلکسی S23 از حافظه‌های سریع این شرکت استفاده کند و ترجیح داده از همان UFS 3.1 بهره ببرد.

البته دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. معمولا اینطور است که حافظه‌های فلش دو تراشه را به صورت موازی به هم متصل می‌کنند تا سرعت انتقال داده افزایش پیدا کند. هرچه تعداد چیپ بیشتر باشد، سرعت هم بیشتر است و این یعنی هرچه ظرفیت حافظه‌ی داخلی بیشتر باشد، شما از لحاظ تئوری و در عمل سرعت بیشتری را شاهد خواهید بود. دلیل اصلی اینکه سامسونگ نخواسته پکیج ۱۲۸ گیگابایتی را با UFS 4.0 تولید کند احتمالا همین بوده و ظاهرا در نظر سامسونگ پیشرفت آن در مقایسه با نمونه‌ی مبتنی بر UFS 3.1 خیلی محسوس نمی‌شد.

البته به گلکسی S23 فقط از این نظر کم‌لطفی نخواهد شد. ظاهرا تمام مدل‌های سری S23 از شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی خواهند کرد جز همین مدل که همچنان از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. البته با تمام این تفاسیر باز هم به نظر می‌رسد قرار نیست شاهد کاهش قیمت گلکسی S23 در بازار باشیم. اتفاقا برعکس، ظاهرا قیمت این گوشی در یک سری از بازارها افزایش هم خواهد داشت. حال باید منتظر ماند و دید سامسونگ این گوشی‌ها را رسما با چه قیمتی راهی بازار می‌کند.

منبع: GSMArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار