اخبار فناوریتراشه و پردازنده ها

مدیاتک از تراشه های کمپانیو 900T رونمایی کرد

مدیاتک امروز جدیدترین پردازنده‌ی سری کمپانیو با نام کمپانیو 900T را معرفی کرد. پردازنده‌های سری کمپانیو به‌‌طور اختصاصی برای تبلت‌ها طراحی شده‌‌‌اند. این شرکت در گذشته نیز پردازنده‌ی کمپانیو 1300T را برای تبلت‌های رده‌بالا معرفی کرده بود.

کمپانیو 900T براساس فرآیند پیشرفته 6 نانومتری طراحی شده و از معماری 8 هسته‌ای بهره می‌برد. این هسته‌ها شامل دو هسته‌ی ARM Cortex-A78 و شش هسته‌ی ARM Cortex-A55 می‌شوند. تراشه‌ی گرافیکی ARM Mali-G68 نیز وظایف گرافیکی پردازنده‌‌ی کمپانیو 900T را بر عهده خواهد داشت.

این پردازنده از رم LPDRR5، حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 و صفحه نمایش‌های با رزولوشن 2K و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. کمپانیو 900T همچنین از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز، شبکه‌های SA/NSA، خدمات VoNR و دیگر فناوری‌های مهم 5G پشتیبانی خواهد کرد. پشتیبانی از وای‌فای 6، بلوتوث 5.2 و +HDR10 از دیگر ویژگی‌های این پردازنده است.

مدیاتک اعلام کرده که پردازنده‌های سری کمپانیو توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و تبلت‌های مجهز به پردازنده‌ی جدید این سری نیز به زودی روانه‌ی بازار خواهند شد.

نظر شما در مورد پردازنده‌‌های سری کمپانیو مدیاتک چیست؟ آیا این پردازنده‌ها در رقابت با محصولات شرکت‌های رقیب عملکرد مناسبی خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار