نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی ایرفون جی‌بی‌ال JBL UA True Wireless Streak

ایرفون UA True Wireless Streak ساخت کمپانی JBL به نوعی اولین ایرفون مخصوص گوش‌های کوچک به حساب می‌آید. این ایرفون‌ همچنین بسیار مناسب ورزشکاران است چراکه در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و در گوش کاملاً ثابت قرار می‌گیرد. صدای باس این ایرفون‌ قوی و عمیق بوده که باب طبع کسانی که دقیق و واقعی بودن صدا برایشان مهم است نخواهد بود، اما کاملا دوستداران باس را راضی نگه خواهد داشت. اگر شما هم ایرفون‌های مختلفی را برای تمرینات ورزشی خود امتحان کرده‌اید که هیچ کدام به دلیل بزرگ بودن در گوش شما چفت نمی‌شوند، این ایرفون راه حل نهایی شما خواهد بود.

نقاط قوت

  • طراحی مخصوص گوش‌های کوچک
  • باس قوی و صدای شفاف
  • ایربادهای ضدآب
  • دارای حالت ambient برای شنیدن صدای محیط اطراف
  • همراه با اشتراک یکساله رایگان MapMyRun

نقاط ضعف

  • صدای نامناسب برای افرادی که به دقیق و واقعی بودن شدت اصوات حساس هستند
  • سختی استفاده از کلیدهای کنترل در زمانی که ایربادها در گوش هستند
  • عمر متوسط باتری کیس شارژ

مشخصات

  • نوع: In-Canal
  • بی‌سیم: بله
  • بی‌سیم واقعی: بله
  • نوع اتصال: بلوتوث
  • مقاومت در برابر آب/تعریق: بله
  • ضد نویز فعال: ندارد

طراحی اختصاصی برای گوش‌های کوچک

این ایرفون موجود در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید ظاهر اسپورتی دارد. بر بدنه خارجی آن‌ها لوگوی UnderArmour خودنمایی می‌کند و نوک هر ایرباد مجهز به سری‌های نرم سیلیکونی است که به هرچه بیشتر ثابت ماندن آن‌ها در گوش کمک می‌کنند. نوک ایربادها مخصوص گوش‌های کوچک تا متوسط طراحی شده است. اندازه ایربادها برای گوش‌های کوچک کاملاً ایدئال است که همراه سه جفت سری (در سایزهای XS تا M) و سه جفت حلقه گوش عرضه شده تا دقیقاً مناسب گوش هر فرد باشند.

 

رتبه IPX7 میزان مقاومت ایربادها در برابر آب را نشان می‌دهد و نه مقاومت کیس شارژ. ایربادها کاملا در برابر آب مقاوم بوده و می‌تواند تا یک متر زیر آب به مدت سی دقیقه سالم باقی بمانند. گرچه سیگنال بلوتوث در زیر آب کار نمی‌کند و شاید ادعای دوام آوردن داخل آب بی معنی باشد، اما نکته اصلی این است که می‌توانید مطمئن باشید ایربادها در برابر تعریق کاملاً مقاوم هستند و حتی می‌توانید در زیر فشار کم آب آن‌ها را تمیز کنید. اما این نکته را هم به خاطر بسپارید که حتما پیش از قرار دادن آن‌ها در کیس شارژ کاملا خشک‌شان کنید تا اثری از خیسی بر روی آن‌ها باقی نماند.

ایربادها در زمانی که در گوش‌ها قرار می‌گیرند حساس به لمس هستند. یک بار ضربه روی ایرباد گوش راست پخش موسیقی را کنترل می‌کند و یک بار ضربه روی هر کدام از ایربادها تماس‌های تلفنی را پاسخ داده یا به مکالمه پایان می‌دهد. با دو بار ضربه روی ایرباد گوش چپ می‌توانید یک آهنگ به قبل برگردید و با دو بار ضربه روی ایرباد گوش راست یک آهنگ جلوتر بروید. با یک بار ضربه روی ایرباد گوش چپ (در صورتی که در حال دریافت تماس نباشید) می‌توانید حالت Talk Thru را فعال کنید که از صدای موسیقی به میزان قابل توجهی می‌کاهد تا بتوانید صدای محیط اطراف را بشنوید. با دو بار ضربه می‌توانید حالت ambient را فعال کنید که در آن صدای موسیقی نسبتاً بلند باقی می‌ماند اما صدای محیط اطراف نیز شنیده می‌شود. با دو بار ضربه روی ایرباد گوش راست می‌توانید دستیار صوتی دستگاه موبایل خود را احضار کنید. همچنین می‌توانید از این ایرفون در حالت مونو استفاده کنید که به وسیله آن از کارکرد ضربه‌ها بر روی ایربادها کاسته شده و کنترل آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

کنترل ایربادها ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد و به خاطر سپردن کارکرد تعداد ضربه‌ها روی ایرباد هر گوش به کاری زمان‌بر تبدیل شود. از طرفی امکان کنترل بلندی صدا از طریق ضربه زدن وجود ندارد.

کیس شارژ این ایرفون جمع‌وجور و کوچک است. ظاهر کلی آن تخم‌مرغی‌شکل بوده که لوگوی UnderArmour بر قسمت فوقانی درِ آن حک شده است. یک پورت بدون سرپوش USB-C در کنار بدنه برای کابل شارژ USB-C-to-USB-A تعبیه شده است.

به گفته کمپانی JBL عمر باتری ایرفون حدود شش ساعت به همراه ۱۲ ساعت برای کیس شارژ است. این مقدار بسته به بلندی صدای موسیقی در حال پخش متغیر است، اما به طور کلی این رقم برای کیس شارژ آن را در سر پایین طیف قرار می‌دهد.

 

این ایرفون با بلوتوث ۵٫۰ سازگار است و از کدک‌های AAC و SBC پشتیبانی می‌کند (اما نه کدک AptX). بلندگوهای داخلی دینامیک ۵٫۸ میلی‌متری این ایرفون قابلیت پخش فرکانس‌های ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز را دارند.

این ایرفون چه چیزی کم دارد؟ جدا از کنترل میزان بلندی صدا، جای یک اپ با قابلیت تنظیمات اکولایزر در اینجا خالی‌ست. با این حال دریافت اشتراک یکساله رایگان اپ MapMyRun یکی از مزیت‌های افزوده آن به شمار می‌رود.

صدایی با باس رسا

باس موسیقی در این ایرفون قدرتمند و عمیق شنیده می‌‎شود. در بالاترین میزان بلندی صدا، که برای حفظ سلامت گوش‌ها توصیه نمی‌شود، دیستورشن وجود ندارد و در بلندی متوسط کماکان صدای باس قوی و گیرا به گوش می‌رسد. صدای خواننده نیز در فرکانس بالا و میانه از شفافیت خوبی برخوردار است گرچه هیس‌دار بودن حرف “س” یا “ز” در کلمات کمی تشدید می‌شود. در موسیقی ارکسترال نیز کمی بر عمق باس افزوده می‌شود که شاید باب طبع افرادی نباشد که دقیق بودن صدا را بر شدت باس آن ترجیح می‌دهند. با این وجود در این حالت نیز صدا از حالت طبیعی خود خارج نمی‌شود و با شفافیت هرچه بیشتر نوای سازهای بادی برنجی، زهی و کلام خواننده تعادل صوتی موسیقی برهم‌نمی‌خورد.

 

میکروفون دوگانه بیم‌فورمینگ این ایرفون نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. در تستی که ما انجام دادیم در استفاده از اپ Voice Memos در آیفون، علی رغم وجود دیستورشن معمول بلوتوث، تمامی کلمات فایل صوتی ضبط شده قابل فهم و واضح بودند. سیگنال میکروفون این ایرفون قوی بوده و در صورت آنتن‌دهی خوب گوشی موبایل نباید مشکلی در مکالمات تلفنی خود داشته باشید.

فیت‌ترین ایرفون؟

ایرفون JBL UA True Wireless Streak برای افرادی که بیشتر ایرفون‌ها را بیش از اندازه بزرگ می‌دانند مناسب‌ترین انتخاب است. صدای خروجی این ایرفون دارای باس قوی و وضوح بسیار است که برای انگیزه‌دهی بیشتر در زمان تمرینات ورزشی می‌تواند مؤثر باشد. ایربادهای ضدآب آن در برابر تعریق شدید یا باران مقاوم بوده و حالت ambient آن به شما اجازه شنیدن صدای محیط اطراف‌تان را می‌‎دهد. مهم‌تر از همه اینکه طراحی این ایرفون ویژه افرادی بوده که گوش‌های کوچکی دارند و در کنار آن اکسسوری‌هایی با اندازه‌های مختلف عرضه شده است که در انتخاب فیت‌ترین حالت ایربادها به شما کمک می‌کنند.

 

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که برای گوش‌های بزرگ‌تر ایرفون‌های JBL True Wireless Flash X و Klipsch T5 II True Wireless Sport انتخاب‌های مناسب‌تری هستند که در دومی کیس شارژ هم دارای خاصیت ضدآب است. اما اگر می‌خواهید از ثابت ماندن ایربادها در گوش خود اطمینان داشته باشید، ایرفون بی‌سیم JBL UA True Wireless Streak با شفافیت صدا در نوت‌های زیر و قدرتمند در نوت‌های بم که با توجه به نیاز ورزشکاران و مهم‌تر از آن مخصوص گوش‌های کوچک طراحی شده، بدون شک بهترین گزینه در دسترس شماست.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار