اخبار فناوریپوشیدنی هاساعت های هوشمندمقایسه

مقایسه گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۵

گلکسی واچ ۳ به قابلیت‌های سلامتی و ورزشی متعددی مجهز شده است. اما آیا توان شکست اپل واچ سری ۵ به‌عنوان مطرح‌ترین گزینه‌ی موجود در بازار را دارد؟

پس از دو سال از عرضه‌ی نسل اول گلکسی واچ، سامسونگ ساعتی پیش نسل دوم آن را با نام گلکسی واچ ۳ معرفی کرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد که هر دو نسخه به مکانیزم حلقه‌ی چرخان معروف نسل اول مجهز هستند.  نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی واچ ۳

سیستم‌عامل بهینه‌ی تایزن ۵/۵ درکنار پردازنده‌ی جدید اکسینوس ۹۱۱۰ خبر از رابط کاربری روان‌ و سرعت بیشتر دستگاه می‌دهند. اما جذاب‌ترین قابلیت گلکسی واچ ۳ تجهیز آن به فناوری‌های پیشرفته‌ی سلامتی و ورزشی است تا اکنون به گزینه‌ی بسیار خوبی برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل شود. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.

فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ سامسونگ از فردا، ۶ اوت (۱۶ مرداد)، در برخی کشورها و عرضه‌ی ساعت در کشور‌های اروپایی نیز از ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای و با قیمت ۴۲۹ یورو و مدل ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی و تیتانیومی (اواخر سال) و با قیمت ۴۵۹ دلار دردسترس کاربران خواهد بود. ناگفته نماند برای خرید نسخه‌ی LTE نیز باید پنجاه یورو هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

اپل واچ سری ۵ / apple watch 5 series

اما در طرف دیگر جنگ ساعت‌های هوشمند، اپل واچ نه‌تنها به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند، بلکه به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت جهان حضور دارد که رقابت با آن برای کسب سهمی از بازار امری بسیار دشوار است. اپل واچ ۵ از نمایشگر ۱/۷۸ اینچی همواره روشن بهره می‌برد؛ بنابراین در هر لحظه کاربران می‌توانند زمان و اعلانیه‌های دریافتی را روی صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده کنند.

اپل ساعت هوشمند خود را مجهز به انوع و اقسام از قابلیت‌های مختلف کرده است که مشابه آن را به‌سختی می‌توان در محصولات رقبا یافت. این فهرست با به‌روزرسانی اخیر واچ‌ اواس ۷ نیز کامل‌تر از گذشته شده است. ثبت نوار قلب ECG، قطب‌نمای داخلی، نقشه‌های بروز‌ شده، قابلیت‌های گسترده‌ی پخش موسیقی، قابلیت تشخیص سقوط، بررسی کیفیت خواب، تشخیص فعالیت‌های ورزشی و کششی جدید، کمک در شتسشوی دست‌ها، تماس با اورژانس در صورت تشخیص حادثه و دستیار صوتی Siri، تنها بخشی از توانایی‌های ساعت هوشمند اپل است که آن را به محبوب‌ترین نمونه‌ی موجود در بازا تبدیل کرده است.

نسخه‌ی پایه‌ی اپل‌واچ ۵ مجهز به قطب‌نمای داخلی با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی Cellular این گجت با قابلیت برقراری تماس با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد.

مقایسه گلکسی واچ 3 سامسونگ اپل واچ سری 5
عرضه
معرفی 2020، اوت 05 2019، سپتامبر
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (21 اوت 2020) موجود. عرضه شده در سپتامبر 2019
بدنه
ابعاد 46.2 در 45 در 11.1 میلی‌متر 44 در 38 در 10.7 میلی‌متر
وزن – 53.8 گرم – 45 میلی‌متری – 48.2 گرم نسخه 41 میلی‌متری – 43 گرم – نسخه 45 میلی‌متری 47.8 گرم
سیم‌کارت eSIM سیم‌کارت الکترونیکی
– پشتیبانی از Samsung Pay – استاندارد نظامی MIL-STD-810G – مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68) – پشتیبانی از ECG – سنجش فشار خون – سازگار با بندهای ۲۰ یا ۲۲ میلی‌متری – لبه‌های حساس به لمس ضدآب تا عمق 50 متری دارای مجوز ECG (سخت‌افزار در تمام نسخه‌ها موجود است، اما نرم‌افزار در برخی بازارها محدود شده است)
نمایشگر
نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ LTPO OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 1.4 اینچ (~30.4% نسبت نمایشگر به بدنه) 1.78 اینچ (~60.0% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 448 در 368 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس DX شیشه‌ی محافظ سافایر
– نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) لمس سه‌بعدی روشنایی 1000 نیت نمایشگر Always-on
پلتفرم
سیستم‌عامل wearable OS 5.5 مبتنی بر تایزن watchOS 6.0
تراشه Exynos 9110 (ده نانومتری) اپل S5
پردازنده مرکزی دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Mali-T720 PowerVR
حافظه
درگاه حافظه خیر خیر
حافظه داخلی 8 گیگابایت 1 گیگابایت رم 32 گیگابایت
صدا
اسپیکر بله بله
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر خیر
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 292 میلی آمپر ساعت (1.12 وات ساعت)
استندبای تا 18 ساعت (استفاده‌‌ی ترکیبی)
قابلیت‌ها
حسگرها شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج (نسل دوم)، فشارسنج، قطب‌نما
پشتیبانی دستیار صوتی از حالت گفتگو و زبان محاوره
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n Wi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث 5.0، A2DP، LE 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
NFC بله بله
رادیو خیر خیر
USB خیر خیر
متفرقه
رنگ‌ها برنز، مشکی، سفید مشکی، نقره‌ای، طلایی
محدوده قیمت حدود 250 یورو

نظر شما چیست؟ گلکسی واچ ۳ سامسونگ یا اپل واچ ۵؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار