نقدوبررسی انواع تبلت

نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017)

تبلت های مجهز به صفحه نمایش بزرگ همیشه طرفداران منحصر به فرد خود را داشته‌اند و آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (Apple iPad Pro 12 2017) یکی از این نوع تبلت هاست که از نمایشگری 12.9 اینچی بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید.

مقدمه

اپل در کنار آیفون های با کیفیت و درجه یک خودش از تبلت های اختصاصی تحت عنوان آیپد هم رونمایی می‌کند که تا چند وقت پیش از سیستم عامل iOS مشابه آیفون ها بهره‌مند می‌شدند اما حالا قابلیت استفاده از سیستم عامل اختصاصی تبلت های اپل با نام iPad OS را دارند که بعدا در مورد آن صحبت می‌کنیم. یکی از تبلت های پرطرفدار اپل تبلت iPad Pro 12inch 2017 این شرکت است که در ماه ژوئن (June) سال 2017 رونمایی شد. این تبلت از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و برای آن دسته افرادی مناسب است که علاقمند وبگردی، تماشای ویدیو و سایر اقدامات این چنینی هستند. قیمت آیپد پرو 12 اینچی 2017 اصلا مقرون به صرفه نیست و این تبلت در حال حاضر از گران ترین تبلت های بازار محسوب می‌شود.

طبیعتا تبلتی که صفحه نمایش بزرگی دارد از ابعاد بزرگی هم برخوردار خواهد بود و این امر سبب می‌شود که مشکلاتی هم در حین استفاده از آن به وجود آید. در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت زیبا، بزرگ و قدرتمند را دارید توصیه می‌کنیم حتما تمام قسمت های این بررسی تخصصی را با دقت مطالعه کنید و با شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف دستگاه تصمیم نهایی خود مبنی بر خرید یا عدم خرید محصول را بگیرید. با ما همراه باشید.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12 2017): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

اپل همیشه در زمینه کیفیت ساخت و طراحی پیشتاز بوده و محصولاتش از این دو نظر جزو بهترین های بازار هستند، بنابراین جای تعجبی نیست که شرایط کاملا مشابه در طراحی و ساخت تبلت iPad Pro 12inch 2017 هم اعمال شده باشد. فریم اصلی این تبلت از آلومینیوم طراحی شده و بدنه آن هم فلزی است. همچنین مقاومت بدنه تبلت در برابر تماس با اشیای نوک تیز خوب است و خیلی راحت روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود، اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت تبلت حتما از کاور و کیف تبلت استفاده کنید. اپل یک کاور اختصاصی را برای آیپد پرو 12 اینچی 2017 عرضه کرده که از کیبورد هم بهره می‌برد و ساختار آن به گونه‌ایست که می‌تواند در حالت ایستاده تبلت را روی میز نگه داشته و به کاربر اجازه تعامل مستقیم با آن را بدهد و از طریق کیبورد هم تایپ کردن مطالب را ساده تر کند.

متاسفانه کیف اختصاصی iPad Pro 12.9 2017 به طور پیش فرض و با همراه تبلت ارائه نمی‌شود و کاربران ملزم به پرداخت هزینه مجزا برای خرید آن خواهند بود که این موضوع به عقیده ما جالب نیست و بهتر بود تبلت با قیمت بالایی که دارد کیف اختصاصی خودش را هم ارائه می‌کرد. اپل همچنین برای تعامل بهتر با آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 یک قلم استایلوس اختصاصی را هم ارائه کرده که متاسفانه آن هم به عنوان لوازم جانبی به فروش می‌رسد و به عنوان اقلام همراه تبلت در اختیار کاربر قرار داده نمی‌شود. بنابراین نداشتن کیبورد، کاور و قلم استایلوس اختصاصی در حالت پیش فرض یکی از اصلی ترین نقاط ضعف iPad Pro 12.9inch 2017 اپل است و ما انتظار داشتیم محصولی در این رده قیمتی موارد نام برده شده را به همراه خودش داشته باشد.

وقتی به قاب پشت تبلت نگاه کنید متوجه سادگی و در عین حال کیفیت خوب طراحی دستگاه خواهید شد. قاب پشت تبلت کاملا صیقلی و چشم‌نواز طراحی شده و لوگوی اپل درست وسط آن قرار دارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم درست زیر آن قابل رویت خواهد بود. تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 اپل از نمای رو به رو هم جذاب و شیک به نظر می‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش آن تقریبا باریک هستند و در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه یک اسکنر انگشت فیزیکی وجود دارد که نقش دکمه هوم (Home) را هم در حین استفاده از محصول ایفاء می‌کند. در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد اسکنر انگشت تبلت واقعا عالی است و به مرور زمان هم هیچ اختلال و مشکلی در آن ایجاد نمی‌شود.

وقتی تبلت اپل iPad Pro 12.9inch 2017 را در دست می‌گیرید، واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود. اگرچه ابعاد تبلت بزرگ است و طول و عرض آن به ترتیب 305.7 در 220.6 میلیمتری هستند اما ضخامت بدنه محصول به شدت باریک است و به چیزی در حدود 6.9 میلیمتر می‌رسد! این ضخامت باریک سبب می‌شود که با در دست گرفتن تبلت نام برده شد حس بسیار خاصی به شما منتقل گردد و احساس کنید یک تبلت 12 اینچی بسیار ظریف و خوش ساخت را در دست دارید. یکی از نکات جالب طراحی این تبلت مربوط به بهره‌مندی آن از چهار اسپیکر قدرتمند استریو می‌شود که در چهار گوشه قاب دستگاه نصب شده‌اند و می‌توانند صدایی فراگیر را با بهترین کیفیت ممکن برایتان پخش کنند. بنابراین کیفیت صدای خوب و بهره‌مندی از اسپیکر های قدرتمند و چهارگانه یکی از ویژگی های خوب تبلت iPad Pro 12.9 2017 خواهد بود.

تبلت مذکور از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه وای فای آنلی (Wi-Fi Only) و پشتیبانی کننده از شبکه LTE سیم کارت عرضه شده که هیچکدام قابلیت انجام مکالمه مستقیم را ندارند. اگر می‌خواهید فقط با اتصال وای فای از تبلت مذکور استفاده کنید، نسخه وای فای آنلی آن برایتان مناسب خواهد بود اما اگر می‌خواهید در هر مکان و تحت هر شرایط از طریق سیم کارت قابلیت اتصال تبلت به شبکه های اینترنت را داشته باشید، بهتر است نسخه پشتیبانی کننده آن از شبکه LTE را تهیه کنید. اما یکی از اصلی ترین دغدغه های شما بعد از خرید iPad Pro 12.9inch 2017 مربوط به حمل و نقل آن خواهد بود.

وزن نسخه وای فای آنلی این تبلت به چیزی در حدود 677 گرم می‌رسد و نسخه پشتیبانی کننده آن از سیم کارت وزنی معادل 692 گرم دارد! این وزن نسبتا زیاد در کنار ابعاد بزرگ تبلت حمل و نقل آن را دشوار می‌کنند. بهترین راه برای اینکه مشکلی در حمل و نقل تبلت مورد نظر داشته باشید این است که تبلت را در کیف اختصاصی خودش قرار دهید با استفاده از یک کیف حمل و نقل کنید و از در دست گرفتن دائمی آن خودداری نمایید. به خاطر داشته باشید که بزرگ بودن صفحه نمایش تبلت سبب می‌شود که حساسیت آن در برابر ضربه و فشار هم بیشتر شود و کوچک ترین لغزشی ممکن است صدمات زیان‌آور بزرگی را به تبلت وارد کند.

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اینطور نتیجه‌گیری کرد که تبلت مذکور از کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد، اما با این حال قیمت آن نجومی به نظر می‌آید. با توجه به قیمتی که برای دستگاه در نظر گرفته شده بهتر بود کیبورد، کاور و قلم استایلوس آن به طور پیش فرض و به همراه باکس محصول ارائه می‌شد که اپل این کار را انجام نداده و موارد نام برده شده را به عنوان لوازم جانبی به فروش می‌رساند و کاربر را ملزم به پرداخت هزینه اضافه برای در اختیار داشتن لوازم مذکور که از اصلی ترین و کاربردی ترین ابزارها برای استفاده کامل از تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 هستند می‌کند.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): صفحه نمایش 

مسلما اصلی ترین ویژگی خاص تبلت iPad Pro 12.9 2017 اپل مربوط به اندازه صفحه نمایش آن می‌شود. نمایشگر این تبلت نسبت به تبلت های فعلی بازار به مراتب بزرگ تر است و این امر سبب شده که محصول به تبلتی عظیم‌الجثه تبدیل شود. صفحه نمایش تبلت مذکور 12.9 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2048 در 2732 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای نمایشگری 12.9 اینچی خواهد بود. نسبت تصویر آن 4 به 3 در نظر گرفته شده و قابلیت تروتون (True-Tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (12Hz Touch Sensing) توسط آن پشتیبانی می‌شود.

اپل مدعی است که روی صفحه نمایش تبلت مورد نظر با یک لایه شیشه ضد خش و ضد چربی پوشانده شده اما به طور مستقیم و دقیق اشاره‌ای به جنس این مواد نداشته است، بنابراین اکیدا توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش بزرگ تبلت از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش تبلت تقریبا باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 76.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. اما کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 چطور است؟

در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که کیفیت محتوای روی نمایشگر تبلت واقعا خوب است و این موضوع سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب و تماشای ویدیوهای آن و پخش فیلم و سریال در تبلت واقعا لذت بخش باشد. زاویه دید خوب، کنتراست مناسب، شارپنس مطلوب، شادابی خوب رنگ ها و بخش های مختلف تصویر از اصلی ترین ویژگی های مثبت ال سی دی آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 اپل هستند که در بررسی محصل به وضوح قابل درک بودند. با توجه به اینکه صفحه نمایش تبلت بزرگ است واقعا تماشای فیلم و سریال در آن یا انجام وبگردی لذت خاصی را به کاربر منتقل می‌کند و تجربه آن تقریبا شبیه به تجربه دسکتاپ مانند و بکارگیری لپ تاپ خواهد بود. اما قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش تبلت چطور است و تا چه میزان می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم آفتاب از آن استفاده کرد؟

خوشبختانه نمایشگر 12.9 اینچی تبلت مورد نظر قدرت تولید روشنایی مطلوبی دارد. بدین سبب در محیط های باز و تحت تابش نور می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرده و با دستگاه در تعامل باشید. البته در برخی مواقع که شدت نور مستقیم تابانده شده به صفحه نمایش تبلت خیلی زیاد باشد، شاید مجبور به تنظیم روشنایی آن بر روی مقدار 100 درصد شوید. بنابراین توان خوب صفحه نمایش تبلت در تولید روشنایی از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود که استفاده از محصول در محیط های باز و خارج منزل و زیر نور آفتاب را به شکل مساعدی امکانپذیر می‌سازد. در مجموع اگر به تبلت های مجهز به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید مطمئن باشید آیپد پرو 12 اینچی 2017 یکی از بهترین گزینه های خرید تبلت پیش رویتان است.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 در ماه ژوئن سال 2017 معرفی شد و به طور پیش فرش از سیستم عامل iOS 10.3.2 بهره می‌برد. اما اپل در سپتامبر (September) 2019 به طور رسمی از سیستم عامل iPadOS رونمایی کرد که نسخه‌ای از سیستم عامل iOS است که به طور اختصاصی و با رابطی متفاوت برای نصب و استفاده در آیفون های اپل منتشر شده و تجربه‌ای متفاوت را برای علاقمندان به آیپدها به ارمغان می‌آورد. هم اکنون iPadOS 13.1.2 قابلیت دانلود و نصب در تبلت آیپد پرو 12 اینچی 2017 را دارد کاربران این تبلت می‌توانند از قابلیت های جدیدترین نسخه سیستم عامل مذکور در تبلت خود بهره ببرند.

اما از آنجایی که ما در بررسی گوشی و تبلت های خود از نسخه پیش فرض سیستم عامل آن ها استفاده می‌کنیم، آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 را هم با iOS 10.3.2 بررسی کردیم. در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 به وضوح مشخص بود که بستر نرم افزاری تبلت عملکرد روان و عالی دارد. هماهنگی بسیار خوب بستر نرم افزاری و سخت افزاری محصول از همان ابتدای کار قابل لمس بوده و شما هم به عنوان یک کاربر معمولی این مسئله را درک خواهید کرد. پرسه زدن در منوهای مختلف تبلت و اجرای اپلیکیشن های آن و انجام کارهایی همچون وبگردی یا پخش موزیک و ویدیو بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در تبلت انجام می‌شود و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPad Pro 12.9inch 2017 محسوب می‌شود.

ما برای بررسی بهتر سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و فیسبوک را روی آن نصب کردیم و برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده به عمل آوردیم. نتیجه کار نشان داد که به مرور زمان و با نصب و استفاده از این برنامه ها هم هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری تبلت به وجود نمی‌آید. حتی با نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین و HD متعدد هم کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت تحت تاثیر قرار نگرفته و افت نمی‌کند. قابلیت هایی مثل امکان استفاده از تبلت در حالت مولتی ویندو که سبب می‌شود نمایشگر تبلت به دو قسمت تقسیم شده و دو برنامه به طور همزمان در آن قابل اجرا و کنترل باشند از ویژگی های خوب بستر نرم افزاری آن است که در تبلتی با نمایشگر 12.9 اینچی کاربردی خواهد بود. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از بستر نرم افزاری خوب و روان یکی از ویژگی های مثبت iPad Pro 12.9inch 2017 است.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

اپل همیشه از نظر قدرت پردازشی حرف اول را می‌زده و انتظار داریم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 هم با قیمت گرانی که دارد از قدرت پردازشی خوبی بهره ببرد، اگرچه طبیعتا با توجه به اینکه تبلت محصول سال 2017 است نباید به پردازنده خیلی جدیدی تجهیز شده باشد. تراشه‌ای که در قلب این تبلت به کار رفته، تراشه Apple A10x Fusion خواهد بود که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده است. این تراشه در سال 2017 برترین تراشه شرکت اپل بود اما حالا که در سال 2020 به سر می‌بریم، دیگر برترین تراشه اپل به شمار نمی‌رود. آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2017 اپل از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه با ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. نسخه‌ای از تبلت مذکور که ما در این بررسی از آن استفاده کردیم مجهز به حافظه 64 گیگابایتی بود. ضمنا تبلت Ipad Pro 12.9 2017 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

برای درک قدرت عملکرد تبلت ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، فورتنایت (Fortnite) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و به طور پشت سر هم هر کدام را برای مدت زمان 10 دقیقه در تبلت اجرا کردیم. بعد از اینکه سه بازی مذکور برای مدت زمان 30 دقیقه در تبلت اجرا شدند، به بخش “Recent Apps” مراجعه داشتیم و جهش های سریعی مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه انجام دادیم تا قدرت عملکرد رم تبلت برایمان قابل درک باشد. نتیجه بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 نشان داد که تبلت مذکور علیرغم اینکه در سال 2017 معرفی شده بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای سه بازی سنگینی که نام بردیم بر می‌آید. در حین انجام این سه بازی حتی یک لحظه هم لگ و تاخیری در عملکرد تبلت مشاهده نشد اما بدنه آن داغ شد و سرعت خالی شدن شارژ باتری تقریبا 2.5 برابر بود.

بعد از اجرای بازی های نام برده شده به بخش “اپلیکیشن های اخیر” یا همان “Recent Apps” مراجعه کردیم و مشخص شد که جهش مابین برنامه ها در این بخش هم با سرعت مطلوبی انجام می‌گیرد. در ابتدای کار ممکن است تاخیرهای چند لحظه‌ای را مشاهده کنید اما ظرف چند ثانیه کل این تاخیرهای ناچیز هم از بین می‌رود و شما به راحتی قادر به جهش مابین برنامه های اخیر و فعال در پس زمینه دستگاه خواهید بود. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که اگرچه تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 محصول سال 2017 است اما قدرت عملکرد و بازده پردازشی بسیار عالی دارد و همچنان که در سال 2020 هستیم می‌توان روی قدرت عملکرد آن حساب ویژه‌ای باز کرد. این تبلت از پس اجرا و انجام هر اقدامی که تبلت های جدیدتر قادر به انجام آن ها هستند بر می‌آید.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): دوربین 

همانطور که می‌دانید عموما در طراحی تبلت ها و به ویژه تبلت هایی که اندازه و ابعاد بزرگ تری دارند به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما محصولات اپل نمی‌توانند در هیچ زمینه‌ای بی‌کیفیت باشند! از همین رو دوربین اصلی تبلت 12.9 اینچی هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی و مشابه با لنز دوربینی تشکیل شده که در آیفون 7 شاهد بکارگیری آن بودیم. این لنز دوربین 12 مگاپیکسلی از دیافراگم F/1.8 بهره می‌برد و از قابلیت های تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDRو ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای این لنز دوربین در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد آن چطور خواهد بود؟

در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که علیرغم انتظارات ما، دوربین اصلی تبلت کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد. در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های بسیار عالی را با دوربین اصلی تبلت نام برده شده ضبط کنید و در محیط های با نور کم هم افت کیفیت عکس ها به اندازه‌ای نخواهند بود که آزاردهنده باشند. بنابراین علیرغم اینکه انتظار نداشتیم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 با بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ از دوربین اصلی قدرتمندی بهره ببرد، دوربین اصلی آن واقعا کیفیت خوبی دارد و امکان ضبط عکس های مناسب در محیط ها و شرایط مختلف را فراهم می‌سازد. در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که آن هم از عکسبرداری پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

خوشبختانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی این تبلت هم بسیار خوب است و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت می‌کند اما با این حال عکس های نسبتا قابل قبولی با آن قابل ضبط هستند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت آیپد پرو 12 اینچی 2017 از نظر کیفیت عملکرد دوربین فراتر از انتظارات ما عمل کرده است. البته با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت مذکور قیمت بالایی دارد می‌توان درک کرد که چرا حتی دوربین های آن هم قدرتمند و با کیفیت در نظر گرفته شده‌اند. فراموش نکنید iPad Pro 12.9 2017 یک محصول بسیار گران قیمت است.

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): باتری و شارژدهی

طبیعتا تبلتی که از یک صفحه نمایش 12.9 اینچی بهره می‌برد باید باتری بزرگ و با ظرفیت بالایی هم داشته باشد که بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز ipad Pro 12.9inch 2017 در نظر گرفته شده از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 10891 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند! در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند برای مدت زمان 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را بدون نیاز به شارژر برای یک کاربر معمولی تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از تبلت بیشتر از حد نرمال و معمول باشد، شارژ باتری دستگاه هم زودتر خالی می‌شود.

در نظر داشته باشید که انجام کارهایی مثل بازی کردن به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری موثر خواهد بود، بنابراین هرچقدر بیشتر برای گیمینگ از تبلت 12.9 اینچی مد نظر استفاده کنید، قدرت شارژدهی کمتری از باتری دستگاه دریافت خواهید کرد. اما شارژ کردن باتری 10891 میلی آمپر ساعتی تبلت چقدر زمان لازم دارد؟ متاسفانه آیپد پرو 12 اینچی 2017 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و بدین سبب با استفاده از شارژر اورجینال تبلت می‌تواند باتری آن را ظرف مدت زمانی در حدود 5 ساعت فول شارژ کرد! بنابراین توصیه داریم همیشه از هر فرصت مناسبی برای شارژ کردن باتری این تبلت استفاده کنید و اجازه ندهید که باتری آن کاملا خالی شود، چون در این حالت ملزم خواهید بود که حدود 5 ساعت برای فول شارژ مجدد باتری دستگاه صبر کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (Apple iPad Pro 12.9 2017) پرداختیم. این تبلت با صفحه نمایش بزرگ و 12.9 اینچی خود برای علاقمندان به وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو یا افرادی که تمایل دارند کارایی یک لپ تاپ را از تبلت دریافت کنند، گزینه خرید مناسب است. ویژگی های مثبت دیگری مثل دوربین خوب، صفحه نمایش با کیفیت، قدرت پردازشی بالا و غیره هم در این تبلت وجود دارند اما با تمام این تفاسیر قیمت تبلت به شدت گران بوده و به عقیده ما ارزش خرید محصول را به شدت کم می‌کند. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی iPad Pro 12.9inch 2017 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و جذاب
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و به روز
  • سخت افزار قدرتمند و بازده پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف:

  • عدم ارائه قلم استایلوس، کیبورد و کاور به همراه دستگاه
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار