نقدوبررسی انواع نمایشگر هانقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند NU7950 سامسونگ | کامل ترین محصول منحنی سامسونگ

تلویزیون هوشمند NU7950 محصول 2018 سامسونگ، با ساختار خمیده، کیفیت تصویر 4K و امکانات متنوع خود نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند با قیمت مناسب دارید با ما در نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی هوشمند خمیده سامسونگ NU7950 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

مقدمه

سامسونگ یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه تولید دستگاه های صوتی و تصویری است که توانسته است با تولید محصولات با کیفیت و متنوع در کنار قیمت مناسب به برندی محبوب در بازار تبدیل شود. تلویزیون خمیده NU7950 سامسونگ، از جمله محصولاتی است که در سال 2018، با ساختار خمیده، کیفیت تصویر 4K و امکانات متنوع نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. با ما در این مقاله همراه باشید، تا به نقد و بررسی این تلویزیون بپردازیم و متوجه شویم که خرید تلویزیون هوشمند NU7950 تا چه حد انتخابی مناسب است.

معرفی محصول

یکی از نکاتی که در تولید تلویزیون هوشمند NU7950 شدیداً به آن توجه شده، طراحی بدنه، برای زیبایی هر چه تمام تر در عین استحکام و ثبات است. قسمت جلوی قاب و پایه‌ های این محصول، مشکی متالیک و شبیه به نوک ‌مدادی تیره رنگ آمیزی شده است. این امر باعث می‌شود که بتوانید اِن یو7950 را با اکثر دکوراسیون ‌ها، مخصوصاً آن ‌هایی که رنگ تیره‌ در آن ها غالب است، هماهنگ کنید. این تلویزیون در تمام زاویه ‌ها بهترین تصویر را ارائه می کند. تلویزیون هوشمند NU7950 در سه سایز 49، 55 و 65 اینچ طراحی شده است و تفاوتی ندارد که این تلویزیون را روی یک میز قرار دهید یا آن را به دیوار متصل کنید، در هر صورت زیبایی ظاهری‌ اش نظر هر بیننده ای را جلب می کند.

قابلیت ‌های متعددی در طراحی گنجانده شده که علاوه بر زیبایی و طراحی چشم نواز، کارایی عالی را نیز برای آن به همراه می ‌آورد. منحنی بودن پنل نمایشگر با شعاع 4200R نمایی زیبا به این محصول می بخشد که البته فقط برای زیبایی نیست. این انحنا این امکان را به کاربر می ‌دهد تا با وسعت دید بالایی صحنه ها را تماشا کند. طراحی پایه نیز به شکل هوشمندانه و متناسب با اندازه و ساختار تلویزیون شکل گرفته است تا زیبایی در تلویزیون NU7950 سامسونگ را به اوج برساند و همچنین، استحکام دستگاه در حالت روی میزی را افزایش دهد.

رزولوشن تصویر تلویزیون 3840 در 2160 پیکسل است که در دنیای نمایشگر و تلویزیون ها، با عبارت Ultra HD معادل می‌ شود. معنای ساده‌ این عبارت این است که تعداد پیکسل‌ های قابل مشاهده در تصویر تلویزیون NU7950، چهار برابر تلویزیون ‌های Full HD بازار است. در هر نمایی که تصویر برای شما به نمایش در می ‌آید، هشت میلیون پیکسل در تصویر روشن می‌ شود و باعث می شود تا محتوای نمایشی، با حداکثر کیفیت به کاربر ارائه شود.

یکی دیگر از قابلیت ‌های تصویری این تلویزیون پشتیبانی از HDR است. این ویژگی در تلویزیون ‌ها بسیار مهم بوده و باعث می‌ شود طیف رنگی گسترده ‌تر از حالت عادی باشد. در واقع این قابلیت محدوده کنتراست و دقت رنگ ‌ها را توسعه می ‌دهد. قسمت‌ های روشن تلویزیون، روشن ‌تر به نظر می‌رسد و در نتیجه، عمق تصاویر بیشتر می‌ شود و طیف رنگ‌ های سبز، آبی و قرمز و هر رنگی بین آن‌ها بهینه ‌تر به نمایش در می آید. همین نمایش طیف رنگی گسترده تر باعث می شود که تصاویر نسبت به تلویزیون ‌های فاقد این قابلیت، طبیعی تر، زنده تر و پویا تر به نمایش درآیند.

جزییات بیشتر به همراه تصویر بسیار واضح حاصل این فناوری است، به طوری که حتی از فاصله بسیار نزدیک هم قادر به مشاهده پیکسل ‌ها روی صفحه نمایشگر نخواهید بود. آپشن بعدی که هنگام تماشای تلویزین باید در حد قابل قبولی باشد، صدای رسا و فراگیر است.

وقتی به تماشای تلویزیون نشسته اید و از کیفیت تصاویر و صحنه ها لذت می برید، باید سیستم صوتی خوبی هم چاشنی این لذت شود، بنابراین سامسونگ با استفاده از تکنولوژی Dolby Digital Plus ،DTS و دو عدد بلندگوی 10 واتی توانسته در مجموع 20 وات توان خروجی را به صورت دالبی و فراگیر برای مخاطب فراهم آورد.

این دو بلندگو در بخش پشتی و بالای تلویزیون تعبیه شده ‌اند و به خوبی صدایی فراگیر را پخش می کنند. منصفانه بگوییم، برای بهره ‌مندی از یک صدای بسیار پرقدرت و واضح بهتر است از سیستم‌ صوتی مجزایی استفاده کنید. تکنولوژی Dolby Digital Plus در این تلویزیون باعث می‌شود که در صورت اتصال چندین بلندگو به آن بتوانید از صدایی فراگیر و سه ‌بعدی بهره‌ مند شوید. DTS هم تکنولوژی تفکیک صدا در چند کانال متفاوت است و کاربردش بیشتر برای زمانی مفید است که سیستم‌ صوتی جداگانه‌ ای را به آن متصل کنید. در مجموع سیستم‌ صوتی تلویزیون NU7950 معمولی است و نباید صدایی خارق ‌العاده از آن انتظار داشت.

تقریبا مثل هر تلویزیون دیگری، اقلام همراه محصول درون جعبه تلویزیون NU7950 به یک کابل برق، دفترچه راهنما و ریموت کنترل خلاصه می شود. لازم به ذکر است که ریموت کنترل درون جعبه، مدل TM1750A است. این ریموت کنترل هوشمند و زیبا قابلیت های زیادی دارد و می تواند به عنوان ماوس هم به کار رود. البته این ریموت دوست داشتنی کوچک ظرافت بالایی دارد، بنابراین اگر نمی خواهید خراب شود، بهتر است یک جانشین غیر هوشمند برای آن تهیه کنید.

پنل خروجی

برای انتقال اطلاعات در تلویزیون هوشمند NU7950 دو درگاه USB در نظر گرفته شده است. این پورت ‌ها وظیفه‌ اتصال حافظه ‌های جانبی را برعهده دارند. بنابراین اگر می خواهید از فیلم ها و سریال های خود لذت بیشتری ببرید، می توانید از این دو درگاه استفاده کرده و فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کنید. وجود سه پورت HDMI نیز، امکان انتقال تصاویر از سایر دستگاه ‌ها دیجیتالی به تلویزیون را با کیفیتی بالا فراهم می ‌کند.

تعدد این درگاه ها، باعث می‌ شود که بتوانید هم‌ زمان سه پخش ‌کننده را به آن متصل کنید. با اینکه اکثر دستگاه‌ های دیجیتالی مجهز به پورت HDMI هستند، برای این تلویزیون یک درگاه کامپوننت و کامپوزیت نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانید پخش ‌کننده‌‎ های صوتی‌ و تصویری قدیمی تر خود را هم به تلویزیون متصل کنید. اتصال این تلویزیون به اینترنت از دو راه پورت LAN و اتصال بی ‌سیم Wi-Fi انجام می ‌گیرد. برای کاربرانی که ۲۰ وات خروجی صدای این تلویزیون برایشان کافی نیست، یک عدد خروجی صدای اوپتیکال در نظر گرفته شده است که بتوانند سیستم صوتی مجزا خود را به آن متصل کنند. در ضمن امکان اتصال مستقیم آنتن به تلویزیون هم وجود دارد.

ویژگی های تلویزیون هوشمند NU7950

همانطور که اشاره شد، اغلب سخت افزار هایی که کمپانی سامسونگ در محصولات خود به کارمی برد را میتوان در تلویزیون های برند های دیگر نیز یافت. اما چه چیزی باعث شده که کیفیت تصاویر و به طور کلی محبوبیت و شهرت محصولات سامسونگ از سایر رقبا بیشتر شود؟ جواب این سوال در امکانات و ویژگی های محصولات این کمپانی است. سامسونگ در محصولات خود (بسته به رده بندی آن ها)، قابلیت ها و تکنولوژی های جذاب و کارآمدی را به کار می گیرد که تجربه کاربری نهایی را چندین برابر لذت بخش تر می کند. در ادامه برخی از فناوری هایی که در تلویزیون های هوشمند NU7950 به کار رفته را آوردیم.

  • تکنولوژی 4K Color Drive Pro: فناوری 4K Color Drive Pro امکان ارائه صحنه‌ هایی با جلوه واقعی و در محدوده رنگ وسیعی را بر روی نمایشگر فراهم می ‌کند و از این رو صحنه‌ ها کاملا طبیعی و جذاب به کاربر ارائه می شود. این تلویزیون LED سامسونگ محدوده‌ ای بالا از امکانات جذاب تصویر در اختیار گرفته تا صحنه‌ هایی با عمق بالا و جزئیات دقیق را به شما ارائه دهد.

  • فناوری DTS Premium Sound 5.1: همانطور که اشاره شد، صدا بر روی این تلویزیون با توان 20 وات ارائه می‌شود که ممکن است برای سالن بزرگ مناسب نباشد اما سالن‌ های متوسط را به خوبی پوشش دهد. فناوری Dolby Digital Plus صدایی با جزئیات بالا را ایجاد می ‌کند و تاثیر چشمگیری بر روی پخش صدا به صورت همه‌ جانبه دارد. تا حدی که صدا را در اطراف خود حس می ‌کند و تصور خواهد کرد که در سالن تئاتر یا سینما، مشغول به دیدن محتوای در حال پخش است. فناوری DTS Premium Sound 5.1 نیز بر روی صدای این تلویزیون منحنی سامسونگ تاثیرگذار است و صدای دیجیتال با کیفیت عالی را به صورت همه‌ جانبه در میان کانال ‎های موجود پخش می‌ کند.
  • قابلیت های بیسیم (Wireless): از امکانات جذابی که مورد توجه خاص کاربران قرار گرفته، قابلیت ‌های اشتراک گذاری به صورت بی ‌سیم است که در اکثر تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی می ‌باشد. تلویزیون NU7950 سامسونگ نیز همانند مدل ‌های موفق، این قابلیت ‌ها را بر روی خود دارد و این امکان را به شما می ‌دهد تا محتوا را از انواع لوازم هوشمند موجود دریافت کرده و بر روی این نمایشگر گسترده ببینید.

قابلیت‌ Wi-Fi Direct نیز از ویژگی های جذابی است که بر روی این تلویزیون قابل دریافت است. این ویژگی جذاب امکان اتصال چندین دستگاه را به صورت همزمان به تلویزیون فراهم می ‌کند که در این صورت محتوا با گسترش بیشتر موجود می ‌باشد. در آخر نباید از DLNA هم غافل شویم. قابلیتی که امکان شبکه سازی را ایجاد می کند تا کاربر بتواند در خانه خود یک شبکه اطلاعات کوچک ایجاد کند.

  • Screen Mirroring: قابلیت انتقال تصویر که با نام اختصاصی Screen Mirroring شناخته می‌شود، در این تلویزیون قابل دسترسی است. این فناوری جذاب و تمامی محتوای موجود بر روی نمایشگر گوشی موبایل و یا هر وسیله هوشمند دیگر، با جزئیات دقیق بر روی نمایشگر تلویزیون به نمایش می ‌گذارد تا بتوان محتوای رایانه را اسمارت فون را در نمایشگری بزرگتر مشاهده کرد.

  • گیرنده دیجیتال: گیرنده دیجیتال داخلی موجود برای این محصول امکان دریافت کانال‌ های دیجیتال را به شما خواهد داد و شما فقط لازم است تنها یک آنتن را از طریق ورودی موجود به این محصول متصل نمایید و شاهد وضوح بالای پخش تصاویر و نمایش کانال ‌های داخلی موجود باشید.
  • سایر امکانات برای ارتقاء تصویر: کمپانی موفق و خوشنام سامسونگ برای تلویزیون هوشمند ان یو 7950 تنها به این قابلیت ‌ها اکتفا نکرده و امکانات بیشتری را برای ایجاد تصاویر زنده در اختیار گرفته است. فناوری Auto Depth Enhancer به صورت خودکار لایه ‌های تشکیل دهنده تصویر را از هم تشخیص می‌ دهد و آن‌ها را از هم تفکیک می کند تا کاربر بتواند عمق صحنه را در تلویزیونی که سه بعدی نیست، حس کند. جلوه خارق العاده با عمق بالا سبب می‌شود تا توجه شما به جزئیات کامل جلب گردد و خود را در میان صحنه ‌های طبیعی و کامل احساس کنید.

ارتقای کیفیت تصویر (Upscaling) یکی دیگر از قابلیت‌ هایی است که تلویزیون ‌های رده بالای امروزی در خود دارند و تلویزیون NU7950 سامسونگ هم از آن بهره می ‌برد. در این فناوری، از نرم‌ افزاری داخلی استفاده می‌شود که می‌تواند کیفیت تصاویر ارسالی به تلویزیون را بهبود می ‌دهد. البته این فناوری نمی ‌تواند تصاویر بسیار کم‌ کیفیت را به محتوای 4K تبدیل کند و فقط کمی از تاری و محو بودن تصویر می ‌کاهد.

  • قابلیت Essential Black Pro از بور شدن رنگ مشکی جلوگیری می ‌کند و باعث می‌شود نواحی تیره، واقعا مشکی نمایش داده شود. این ویژگی مزیت بسیار خوبی برای نمایش محتوای تیره و کم ‌نور است. این ویژگی با نمایش رنگ مشکی به صورت واضح، باعث می‌شود جزئیات دیگری که در تصویر قرار گرفته ‌اند با وضوح بسیار بالایی به نمایش درآمده و از بقیه‌ تصویر متمایز باشند. Motion Rate یا نرخ ریفرش نمایشگر این تلویزیون 120 است که باعث می‌شود در تصاویری که سوژه با سرعت بالایی حرکت می ‌کند، تصویر تار نشود و به ‌خوبی حرکت آن مشخص شود.

  • Smart Hub: همانطور که اشاره شد، NU7950 یک دستگاه هوشمند است، بنابراین به Smart Hub مجهز شده که دسترسی راحت به منوی تنظیمات و اپلیکیشن‌ های مخصوص تلویزیون را فراهم می‌ کند. می‌ توانید با استفاده از این رابط هوشمند، فایل ‌های تصویری بسیار گسترده و متنوعی از منابع گوناگون در تلویزیون خود داشته باشید. پردازنده‌ این تلویزیون چهار هسته ای است و نقش بسیار مفیدی در پردازش تصویر ایفا می ‌کند. وجود مرورگر اینترنت باعث می‌شود بتوانید صفحات مورد ‌علاقه‌ خود را در صفحه‌ نمایش بزرگ تلویزیون ببینید. البته مثل سایر تلویزیون های هوشمند سامسونگ، ان یو7950 هم از سیستم عامل تایزن استفاده می کند. این سیستم عامل بر خلاف اندروید، اکوسیستم چندان بزرگی نیست و تعداد اپلیکیشن های آن به مراتب کمتر از اکوسیستم گوگل است.

جمع بندی

منصفانه بگوییم این تلویزیون برای کاربرانی که هدفشان از تهیه‌ تلویزیون تنها تماشا شبکه‌ های تلویزیونی است، گزینه‌ مناسبی نیست. این دسته از افراد با تهیه‌ یکی از تلویزیون ‌های سری 5 یا 6 یا غیر هوشمند سامسونگ هم می توانند نیاز خود را رفع کنند. در واقع NU7950 برای کاربرانی مناسب است که همواره محتوای 4K و HDR در دسترس خود دارند و از دستگاه خود توقع زیادی دارند. رابط هوشمند آن امکان اشتراک ‌گذاری، دانلود و نصب اپلیکیشن و هماهنگ ‌سازی تلویزیون با موبایل هوشمند را فراهم کرده و باعث می‌شود بتوانید با راحتی بیشتری از آن استفاده کنید.

زیبایی و ظرافتی که در طراحی تلویزیون به چشم می‌ خورد باعث می‌شود برای قراردادن در منزلی با دکوراسیون مدرن گزینه‌ بسیار خوبی باشد. همچنین، درگاه‌ های ارتباطی این تلویزیون از تنوع بسیار خوبی برخوردار است که دست کاربر را در اتصال انواع حافظه ‌های خارجی و پخش‌ کننده ‌های صوتی و تصویری باز گذاشته است.

خرید تلویزیون منحنی سامسونگ NU7950 با ساختار پیشرفته و امکانات عالی، رضایت کامل را برای کاربران به همراه می ‌آورد. البته اگر چندان با تلویزیون های منحنی ارتباط برقرار نمی کنید، می توانید به سراغ مدل های تخت این کمپانی هم بروید. مثلا تلویزیون هوشمند NU7900 از جمله دستگاه های تختی است که امکاناتی مشابه را ارائه می دهد.

نقاط قوت

  • کیفیت بسیار بالای نمایشگر با ویژگی های متنوع برای بهبود کیفیت تصویر
  • طراحی جذاب و مدرن منحنی که نگاه هر بیننده ای را خیره میکند.
  • تعداد کافی درگاه های ارتباطی در بخش پشتی
  • امکان اتصال دستگاه از طریق بلوتوث

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم حضور جک هدفون 3.5 میلی متری
  • صدای نه چندان بلند و نیاز به اتصال سیستم های صوتی خانگی
  • اکوسیستم کوچک سیستم عامل تایزن

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار