نقدوبررسی انواع دوربین

نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن: Canon Powershot SX610 HS

در عرصه تولید دوربین‌های دیجیتال و لوازم جانبی، شرکت کانن (canon) از مطرح ترین برند‌هاست. Canon Powershot SX610 HS یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های کامپکت (Compact) این شرکت است که در تاریخ 01/05/2015 معرفی شد. این دوربین کامپکت استاندارد، همانند سایر دوربین‌های کامپکت (compact) دارای ابعاد کوچکی است و حمل‌و‌نقل آن بسیار آسان است. Canon Powershot SX610 HS برای افرادی که قصد خرید یک دوربین دیجیتال مناسب برای کاربری‌های مختلف (نظیر عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از طبیعت، عکاسی خبری و …) را دارند، گزینه بسیار مناسبی است. امروز می‌خواهیم با تشریح ویژگی‌های مختلف این دوربین، نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم. چنانچه قصد خرید این دوربین دیجیتال را دارید توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید …

بدنه و ویژگی های فیزیکی

همانطور که گفته شد، دوربین Canon Powershot SX610 HS، دارای ابعاد کوچکی است. ابعاد این دوربین در حدود 105*61*27 میلی‌متر است. وزن این دوربین نیز 191 گرم می‌باشد. شرکت کانن Canon Powershot SX610 HS را در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز به بازار عرضه کرده است که شما می‌توانید بر حسب علاقه یکی از این رنگ‌ها را برگزینید. لازم به ذکر است که دوربین Canon Powershot SX610 HS در برابر شرایط محیطی مقاوم نیست و لازم است به دور از رطوبت، گرد‌و‌غبار و … نگه‌داری شود.

سنسور و پردازشگر

سنسور، قلب تپنده دوربین‌های دیجیتال است. شرکت کانن (canon) یک سنسور BSI-CMOS با ابعاد 1/2.3 اینچ را در دوربین تعبیه کرده است. این سنسور 20 مگاپیکسلی عکس‌هایی با کیفیت عالی را برای شما ثبت می‌کند. پردازش اطلاعات در Powershot SX610 HS، به پردازشگر قدرتمند DIGIC IV سپرده شده است.

لنز

 لنز را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های دوربین عکاسی به‌شمار آورد. در دوربین Powershot SX610 HS ، یک لنززوم (با قابلیت تغییر فاصله کانونی) تعبیه شده است که فاصله کانونی آن بین 25 میلی‌متر تا 450 میلی‌متر متغیر است. این محدوده فاصله کانونی، گستره واید (Wide) تا تله فوتو (Telephoto) را شامل می‌شود و امکان عکسبرداری از نمای گسترده تا سوژه‌های موجود در فواصل دور را برای شما فراهم می‌سازد.

میزان گشودگی دیافراگم لنز دوربین Canon Powershot SX610 HS، در محدوده f/3.8 تا f/6.9 متغیر است. با این محدوده گشودگی دیافراگم، شما به راحتی می‌توانید میزان نور ورودی به دوربین و نیز عمق میدان تصویر را به راحتی تغییر دهید و تصویری شارپ (Sharp) و با نور مناسب ثبت کنید.

حساسیت (ISO) و سرعت شاتر

حساسیت (ISO) یکی از مواردی است که در میزان نور تصاویر نقش دارد. محدوده حساسیت دوربینCanon Powershot SX610 HS  در محدوده 80 تا 3200 متغیر است. با وجود این محدوده ISO در شما می‌توانید در شرایط نوری مختلف به عکسبرداری و فیلم برداری بپردازید.

سرعت شاتر دوربین Canon Powershot SX610 HS در کمترین حالت 15 ثانیه و در بیشترین حالت 1/2000 ثانیه است که سبب می‌شود در هنگام عکسبرداری از سوژه‌های متحرک، تصاویر شما حالت تاری پیدا نکنند.

بد نیست بدانید که تراز سفیدی در دوربین Canon Powershot SX610 HS دارای 5 حالت است و به صورت دستی نیز قابل تنظیم است.

صفحه‌نمایش

نمایشگر دوربینPowershot SX610 HS ، یک نمایشگر 3 اینچی نوع TFT-LCD است که در جای خود ثابت شده است و امکان تغییر زاویه ندارد. رزولوشن این نمایشگر 922000 پیکسل است و شما می‌توانید به وسیله آن ضمن مشاهده و تغییر تنظیمات دوربین، عکس‌ها و فیلم‌های ثبت شده را نیز مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این نمایشگر از قابلیت لمسی (touch) پشتیبانی نمی‌کند و همچنین عدم وجود منظره‌یاب در دوربین Powershot SX610 HS، یکی دیگر از معایب این دوربین به شمار می‌رود.

قابلیت های عکسبرداری

عکسبرداری اصلی‌ترین قابلیت دوربین Powershot SX610 HS است. این دوربین می‌تواند تصاویر دلخواه شما را با با حداکثر رزولوشن 4608*2592 ثبت کند. این تصاویر با فرمت رایج JPEG ( در دو سطح کیفی FINE و SUPER FINE ) ذخیره می‌شوند. عکس‌های ثبت شده با Powershot SX610 HS می‌تواند یکی از نسبت های 4:3, 1:1, 3:2 و 16:9 را داشته باشد.

قابلیت‌های فیلمبرداری

فیلمبرداری نیز یکی از کاربرد‌های اصلی دوربین Powershot SX610 HS است که باید گفت Powershot SX610 HS این وظیفه را به صورت مطلوب انجام می‌دهد. این دوربین می‌تواند با کیفیت‌های SD ، HD  و Full HD فیلم ضبط کند. سرعت فیلمبرداری Powershot SX610 HS 30 فریم بر ثانیه است. این فیلم‌ها با فرمت MPEG-4, H.264 بر روی کارت‌حافظه ذخیره می‌شوند.

فوکوس اتوماتیک و بزرگنمایی

می‌توان گفت که فوکوس اتوماتیک از ویژگی‌های ضروری دوربین‌های دیجیتال امروزی به شمار می‌رود که خوشبختانه در تمامی دوربین‌های مدرن، این قابلیت تعبیه شده است. دوربین Powershot SX610 HS نیز دارای یک سیستم فوکوس اتوماتیک است که می‌تواند با حالت‌های تشخیص کنتراست، چندناحیه، مرکزی، انتخاب تک نقطه، تعقیبی، تکی، پیوسته، تشخیص چهره و مشاهده مستقیم روی سوژه فوکوس کند. لازم به ذکر است قابلیت فوکوس دستی در Canon Powershot SX610 HS تعبیه نشده است و شما نمی‌توانید به صورت دستی روی سوژه تمرکز کنید.

در دوربین Canon Powershot SX610 HS، هر دو قابلیت زوم اپتیکال (optical) و دیجیتال (Digital) وجود دارد و شما می‌توانید با بزرگنمایی اپتیکال تا 18 برابر و با بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر روی سوژه مورد نظرتان زوم کنید.

زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری از ویژگی‌های کاربردی دوربین Canon Powershot SX610 HS است.

لرزشگیر

با توجه به اینکه لرزش دست تقریبا همیشه و در همه شرایط وجود دارد و در کیفیت عکس‌ها تاثیر منفی می گذارد، لذا وجود سیستم لرزشگیر در دوربین لازم است. سیستم لرزشگیر اپتیکال (optical) (IS) تعبیه شده در دوربین Canon Powershot SX610 HS، اثر لرزش‌های شما را تا حد زیادی از بین می‌برد.

باتری

شرکت کانن (canon) ، باتری لیتیوم-یونی مدل NB-6LH را در دوربین Canon Powershot SX610 HS مورد استفاده قرار داده است. این باتری با هر بار شارژ می‌تواند تا 270 عکس را برای شما ثبت کند.

اتصالات

اتصالات دوربین Canon Powershot SX610 HS به دو نوع باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند.

قابلیت‌های بی‌سیم این دوربین شامل وایفای (Wifi) و NFC می‌شوند که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به هیچ سیم یا لوازم جانبی دیگر، دوربین خود را به لپ‌تاپ، تلویزیون و دیگر وسایل متصل کنید و از این طریق فایل‌های خود را انتقال دهید.

اتصالات با‌سیم دوربین Canon Powershot SX610 HS نیز شامل یک پورت USB 2.0 و نیز درگاه micro-HDMI می‌شود که با کمک آن‌ها و با استفاده از کابل های مربوطه می‌توانید به انتقال تصاویر و فیلم‌های ذخیره شده بر روی دوربین بپردازید.

سایر قابلیت‌ها

میکروفن و بلندگوی داخلی: میکروفن استریو به‌کار رفته در دوربین Canon Powershot SX610 HS، صداهای محیط را با کیفیت مطلوب بر روی فیلم‌ها ضبط می‌کند. همچنین یک بلندگوی مونو، صداهای دوربین را برای شما پخش می‌کند.

تایمر اتوماتیک: یکی از ویژگی‌های کاربردی دوربین Canon Powershot SX610 HS، تایمر اتوماتیک است. شما می‌توانید تایمر این دوربین را بر روی زمان های 2 ثانیه، 10 ثانیه و یا زمان‌های دلخواه تنظیم کنید و از سوژه‌های دلخواه عکسبرداری کنید.

حالات نورسنجی: حالت‌های نورسنجی چندگانه، مرکزگرا و نقطه‌ای از قابلیت‌های دوربین Canon Powershot SX610 HS هستند. همچنین این دوربین قابلیت جبران نوردهی از 2EV– تا EV2+ را داراست.

فلاش داخلی : فلاش داخلی از قابلیت‌های کاربردی دوربین Canon Powershot SX610 HS است. این فلاش می‌تواند تا فاصله 3.5 متر، نور لازم برای ثبت تصاویر را فراهم کند.

لوازم همراه: در بسته بندی دوربین Canon Powershot SX610 HS، در کنار خود دوربین، یک عدد باتری لیتیوم- یونی، یک عدد شارژر، بند دور دست و دفترچه راهنما ارائه شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار