نقدوبررسی انواع دوربین

نقد و بررسی دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot SX620 HS

امروز قصد داریم به بررسی یکی دیگر از سری دوربین‌های کامپکت (compact) شرکت کانن (canon) بپردازیم. شرکت کانن (canon) دوربین کامپکت سوپر زوم PowerShot SX620 HS را در تاریخ May 11, 2016 معرفی کرد. قابلیت‌های منحصر به فرد در کنار ابعاد کوچک، این دوربین را به یکی از کاربردی‌ترین دوربین‌های کامپکت (compact) موجود در بازار تبدیل کرده است. امکانات فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای که Canon PowerShot SX620 HS در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سبب شده است تا محبوبیت زیادی در میان علاقه‌مندان عکاسی پیدا کند. به طوری که در نظرسجی‌ها همواره امتیاز 4 و بیشتر (از 5 نمره) را از کاربران دریافت کرده است. در ادامه مقاله قصد داریم تک‌تک ویژگی‌های دوربین Canon PowerShot SX620 HS را زیر ذره‌بین قرار دهیم و به بررسی آن‌ها بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول کاربردی توصیه می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بدنه دوربین

به طورکلی می‌توان گفت که Canon PowerShot SX620 HS یکی از کوچکترین دوربین‌های دیجیتال موجود در بازار است. ابعاد این دوربین حدود 97*57*28 میلی‌متر است. وزن Canon PowerShot SX620 HS به همراه باتری 182 گرم است. ابعاد و وزن کم این دوربین سبب شده است تا بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. شرکت کانن این دوربین را در رنگبندی نقره‌ای ، قرمز و مشکی به بازار عرضه کرده است. بیشتر بخش‌های بدنه دوربین از جنس نوعی پلاستیک مقاوم ساخته شده است. لازم به ذکر است که این دوربین در برابر شرایط محیطی (رطوبت، گرد و غبار و …) مقاوم نیست و لازم است توجه زیادی در مراقبت از دوربین خود در این شرایط به کارگیرید.

سنسور و پردازشگر دوربین

همانطور که می‌دانید، قلب هر دوربین دیجیتال سنسور آن است. در حقیقت این سنسور دوربین است که بیشترین نقش را در کیفیت تصاویر نهایی ایفا می‌کند. شرکت کانن (canon) از یک سنسور نوع BSI-CMOS در دوربین Canon PowerShot SX620 HS استفاده کرده است. ابعاد این سنسور 1/2.3 اینچ (6.77 *4.55 میلی‌متر) است و با دارا بودن دقت 20 مگاپیکسل، تصاویری با کیفیت خارق العاده را برای شما خلق می‌کند. پردازشگر +DIGIC4 وظیفه پردازش اطلاعات ثبت شده توسط دوربین Canon PowerShot SX620 HS را برعهده دارد.

لنز دوربین

پس از سنسور دوربین، لنز مهم‌ترین قسمت هر دوربین است که در کیفیت تصاویر ثبت شده تاثیرگذار است. لنز دوربین Canon PowerShot SX620 HS، یک لنز زوم (با فاصله کانونی متغیر) است که در محدوده 25 میلی‌متر تا 625 میلی‌متر تغییر می‌کند. این لنز با قرارگیری در دسته لنز های واید تا تله فوتو، ضمن امکان ثبت تصاویر واید (گسترده)، قابلیت ثبت تصاویر از فواصل دور را نیز داراست و به همین سبب برای کاربری‌های گوناگون مثل عکاسی از طبیعت، عکاسی خبری، عکاسی مجالس و … مناسب است.

دیافراگم دوربین Canon PowerShot SX620 HS در محدوده f/3.2 تا f/6.6 باز و بسته می شود که شما می‌توانید با تغییر میزان گشودگی آن، مقدار نور ورودی به لنز را تغییر دهید و تصاویری با نور مناسب ثبت کنید.

حساسیت (ISO) و شاتر دوربین

حساسیت (ISO) یکی از عوامل تاثیرگذار در نور تصاویر ثبت شده است. عدد ISO دوربین Canon PowerShot SX620 HS، بین 80 تا 3200 متغیر است. حالات ISO خودکار این دوربین مقادیر 80، 100، 200، 400، 800، 1600، 3200 را شامل می شود.

سرعت شاتر این دوربین در کمترین حالت 15 ثانیه و در بیشترین حالت 1/2000 ثانیه است. این محدوده سرعت سبب می‌شود تا در حال حرکت (و یا در عکاسی از سوژه‌های متحرک) حالت تاری در تصاویر شما ایجاد نشود و تصاویری یکدست به ثبت برسد.

نمایشگر

صفحه‌نمایش دوربین Canon PowerShot SX620 HS، یک صفحه‌نمایش 3 اینچی نوع TFT-LCD است. این صفحه نمایش ثابت است و قابلیت حرکت ندارد. همچنین رزولوشن آن حدود 922000 پیسل است که و کمک آن می‌توانید تنظیمات دوربین را مشاهده کنید و نیز به مشاهده فیلم‌ها و تصاویر ضبط شده توسط دوربین بپردازید. لازم به ذکر است که دوربین Canon PowerShot SX620 HS فاقد منظره‌یاب است و نمایشگر آن، قابلیت لمسی (touch) ندارد.

قابلیت های فیلمبرداری

دوربین Canon PowerShot SX620 HS با سنسور قدرتمند خود فیلم‌هایی با کیفیت عالی برای شما ضبط می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه در کیفیت های SD ، HD (p 720) و Full HD (p 1080) به ضبط فیلم بپردازید. این فیلم ها با فرمت MPEG-4, H.264 ذخیره‌سازی می‌شوند. نرخ فریم فیلم‌های ضبط شده می‌تواند 25 یا 30 فریم بر ثانیه باشد.

قابلیت‌های عکاسی

ثبت تصاویر گوناگون با دوربین Canon PowerShot SX620 HS، تجربه‌ای بسیار عالی از عکسبرداری را برای شما رقم می‌زند. این دوربین می‌تواند با حداکثر رزولوشن 3888 * 5184 عکسبرداری کند و آن‌ها را با فرمت JPEG در دو سطح کیفی FINE و SUPER FINE ذخیره کند. نسبت عکس‌های ثبت شده می‌تواند 4:3, 1:1, 3:2 و 16:9 باشد. قابلیت عکاسی پیاپی نیز در Canon PowerShot SX620 HS وجود دارد که به وسیله آن می توانید با سرعت 2.5 فریم بر ثانیه عکاسی کنید.

سیستم فوکوس

دوربین Canon PowerShot SX620 HS به سیستم فوکوس خودکار مجهز است و از قابلیت فوکوس دستی نیز بهره می‌گیرد. حالت‌های فوکوس خودکار در این دوربین تشخیص کنتراست، چندناحیه، مرکزی، انتخاب تک نقطه، تعقیبی، تکی، پیوسته، تشخیص چهره و مشاهده مستقیم هستند. کمترین فاصله فوکوس Canon PowerShot SX620 HS ، در حالت ماکرو 1 سانتی‌متر و در حالت نرمال 5 سانتی‌متر است.

قابلیت زوم دیجیتال تا 4 برابر و زوم اپتیکال تا 25 برابر نیز از ویژگی‌های مهم دوربین Canon PowerShot SX620 HS به شمار می‌روند.

لرزشگیر

لرزشگیر داخلی از ویژگی‌های کاربردی دوربین Canon PowerShot SX620 HS محسوب می‌شود. این دوربین به سیستم لرزشگیر اپتیکال Intelligent IS مجهز است که لرزش‌های دست را در هنگام فیلمبرداری و عکسبرداری تا حد زیادی خنثی می‌کند.

اتصالات

دو نوع اتصالات بیسیم و با سیم در دوربین Canon PowerShot SX620 HS تعبیه شده است. یک پورت USB 2.0 (جهت نقل و انتقال فایل ها) و یک پورت micro-HDMI (جهت اتصال دوربین به وسایلی مثل تلویزیون، لپ تاپ و …) اتصالات با سیم دوربین هستند.

اتصالات بیسیم دوربین Canon PowerShot SX620 HS نیز شامل wifi و NFC هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به هیچ گونه سیم یا وسیله دیگر، دوربین خود را به تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر وسایل دارای این قابلیت‌ها متصل کنید و ضمن کنترل دوربین از راه دور (به وسیله تلفن همراه)، فایل های خود را نیز انتقال دهید.

باتری

عمر باتری هر دوربین یکی از اصلی‌ترین مشخصاتی است که در هنگام خرید دوربین‌های دیجیتال باید به آن توجه کرد. یک باتری لیتیوم یونی مدل NB-13L در دوربین Canon PowerShot SX620 HS به گارگرفته شده است که با هر بار شارژ می‌تواند تا 295 عکس را برای شما ثبت کند.

سایر قابلیت ها

فلاش داخلی: فلاش داخلی دوربین Canon PowerShot SX620 HS، حالت بازشو دارد و می‌تواند تا فاصله 4 متری، نور مورد نیاز برای ثبت تصاویر را فراهم کند. لازم به ذکر است که این دوربین از قابلیت نصب فلاش خارجی برخوردار نیست.

حالات نور سنجی: دوربین Canon PowerShot SX620 HS از قابلیت نورسنجی با حالات چندگانه، مرکزگرا و نقطه ای برخوردار است و می تواند از 2- تا 2+ (در فواصل پله ای 1/3) جبران نوردهی کند.

کارت حافظه : با توجه به اینکه دوربین Canon PowerShot SX620 HS فاقد حافظه داخلی است، لذا تصاویر و فیلم های ثبت و ضبط شده را بر روی یک کارت حافظه نوع SD ، SDHC ، SDXCذخیره سازی می کند.

میکروفن و بندگوی داخلی: یک میکروفن مونو در دوربین Canon PowerShot SX620 HS تعبیه شده است که صداهای محیط را با کیفیت عالی بر روی فیلم ضبط می‌کند. همچنین این دوربین دارای یک بلندگوی داخلی است که وظیفه پخش صدای فیلم‌های ضبط شده دوربین را بر عهده دارد.

اقلام همراه دوربین: شرکت کانن در بسته بندی Canon PowerShot SX620 HS، علاوه بر دوربین، یک عدد باتری مدل NB-13L، یک عدد شارژر و یک عدد بند دور دست (مچی) ارائه کرده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار