نقدوبررسی انواع لپ تاپ

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G531GW | هیولای واقعی!

لپ تاپ G531GW ایسوس از سری لپ تاپ های پرطرفدار در بین علاقه‌مندان به لپ تاپ های گیمینگ است. سخت افزار قدرتمند با در نظر گرفتن قیمت مناسب از مهم ترین دلایل فروش بالای این لپ تاپ در بازار است. اگر قصد خرید لپ تاپ G531GW ایسوس را دارید با ما باشید.

مقدمه

لپ تاپ‌ های گیمینگ همیشه با عملکرد فوق‌العاده‌ایی که ارائه می‌دهند، گیمرها را به وجد می‌آورند. شرکت ایسوس که در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ تجربه‌ی بالایی دارد، سری لپ تاپ راگ (ROG) خود را بهبود بخشیده و با نام ROG Strix Scar lll روانه بازار کرده است. البته باید اشاره کرد که نسخه Scar 111 هنوز به طور رسمی منتشر نشده است و نسخه‌ی فاقد KEYSTONE در بازار خاورمیانه عرضه شده است. لپ تاپ گیمینگ Asus با داشتن سخت افزاری قدرتمند به راحتی از تسک‌ها و وظایف سخت برمی‌آید. شرکت ایسوس در طراحی لپ تاپ G531GW با تغییر در شکل فن‌ها، بهبود کیفیت صفحه‌نمایش، استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل باع محبوبیت این سری از محصولات خود شده است. لپ تاپ Asus G531GW عملکرد فوق‌العاده‌ایی دارد که این قدرت را مدیون نسل نهم پردازنده‌های جدید اینتل است. پردازنده‌ی نصب شده بر روی لپ‌تاپ ایسوس از مدل Intel Core i7 CoffeLake است که محدوده‌ی سرعتی 2.9 تا 4.5 گیگاهرتزی را پوشش میدهد. پردازنده‌ی شش هسته‌ایی و قابلیت اسمارت کش سطح 3 سرعت شگفت‌انگیزی را برای کاربر به ارمغان آورده‌اند. قطعا لپ‌تاپ‌های گیمینگ باید از پس پردازش‌های گرافیکی سنگین بربیایند، این قدرت توسط کارت گرافیکی انویدیا Nvidia تامین می‌شود.
کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX2070M با داشتن 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 به راحتی پردازش‌های سنگین ویدیویی را انجام می‌دهد. این کارت گرافیک در کنار صفحه‌نمایش 15.6 اینچی Full HD فریم ریت بالایی را پشتیبانی می‌کند. مجهز کردن لپ تاپ Asus G531GW به 16 گیگابایت رم و هارد دیسک هیبریدی از دیگر تدبیرهای ایسوس برای بهتر کردن هرچه بیشتر سری ROG است.
با ما در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس G531GW همراه باشید.

کیفیت ساخت و طراحی لپ تاپ Asus G531GW

در طراحی لپ تاپ Asus G531GW نوآوری حرف اول را می‌زند. استفاده از کربن فشرده شده در بخش‌های مختلف این لپ تاپ و به کار بردن بخش‌های فلزی برای استحکام بخشیدن به لپ تاپ از نوآوری‌های شرکت ایسوس است. بخش کربنی در سطح پایینی و کیبورد لپ تاپ G531GW کاملا قابل مشاهده است و تکیه‌گاه مناسبی را برای گیمر‌ها به ارمغان می‌آورد. طراحی 3 بعدی در ساخت سیستم‌ خنک‌کننده و مستحکم‌تر کردن بخش کولینگ لپ‌تاپ باعث شده است که قدرت واقعی لپ تاپ آزاد شود. افزایش تیغه‌های بخش کولینگ، با طراحی 3 بعدی تا 17 درصد در بهبود خنک کنندگی لپ‌تاپ نقش داشته است. لپ‌تاپ ایسوس G531GW از تمامی آزمایشات مربوط به استقامت نمر‌ه‌ی قابل قبول را کسب کرده است. در زمینه‌های دیگر از جمله مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی نیز ایسوس به خوبی عمل می‌کند، حرارت و سرما و رطوبت تاثیر چندانی بر روی عملکرد این لپ‌تاپ ندارند. اگر مایل به اضافه کردن قطعات اضافه مثل رم یا هارد دیسک به لپ تاپ Asus G531GW هستید، ایسوس با طراحی بهتر پیچ‌های پشتی کار شما را آسان‌تر کرده است. در طراحی لولای صفحه‌نمایش نیز بروز رسانی‌هایی صورت گرفته که به بخش کولینگ لپ تاپ یاری می‌رساند و باعث گردش آزاد بهتر هوا می‌شود. قاب صفحه نمایش هنگام کار با لپ تاپ به دلیل رنگ مات تقریبا محو می‌شود که این طراحی به دقت هرچه بیشتر گیمر و یا کاربر کمک می‌کند، در این سری اندازه‌ی قاب صفحه‌نمایش کاهش پیدا کرده است.

صفحه نمایش لپ تاپ Asus G531GW

صفحه نمایش Full HD ایسوس G531GW یکی از سریع‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار است. این صفحه نمایش 15.6 اینچی، مجهز به پنل IPS است و رزولوشن 1920 در 1080 را ارائه می‌دهد. نرخ بروز رسانی یا Refresh Rate صفحه نمایش 240 هرتز است و با داشتن سرعت پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه تصویری بسیار روان را هنگام گیم‌های اکشن نشان می‌دهد. با داشتن مشخصات گفته شده برای این صفحه‌نمایش به راحتی فریم ریت بالایی را هنگام گیم دریافت می‌کنید که نتیجه‌ی آن داشتن تصویری روان و با کیفیت است. ویژگی Anti-Glare که در نتیجه باعث مات شدن صفحه نمایش می‌شود از بازتاب نور جلوگیری می‌کند و در دقت گیمر تاثیر بسزایی دارد.

سخت افزار لپ تاپ Asus G531GW

هر دو کانفیگ AL357 و AL287 لپ تاپ G531GW از سخت افزار مشابهی برخوردارند. نسل نهم پردازنده‌ی اینتل (Intel Core i7 9th-Generation CoffeLake) با سرعت پایه 2.9 و حالت توربو 4.9 گیگاهرتزی سرعت بسیار بالایی به لپ تاپ بخشیده است. این پردازنده‌ی شش هسته‌ایی با حافظه کش 12 مگابایتی سرعت فراخوانی بسیار بالایی دارد و به راحتی از پس تسک‌های گوناگون بر‌می‌آید. سرعت پردازشگر در حالت توربو هنگام استفاده از دو هسته فقط به 4.5 گیگاهرتز می‌رسد، در صورت استفاده از هر شش هسته‌ی پردازشگر تنها سرعت 4 گیگاهرتز قابل دسترسی است. هیت‌سینک یا چاه حرارتی که مسئولیت خنک‌کنندگی پردازشگر‌ها را بر عهده دارد با نهایت دقت برای این لپ تاپ طراحی شده است. اینتل از هیت سینک‌های Stock بر روی پردازشگر‌ها استفاده می‌کند که از نوع هوایی هستند و توسط جریان هوا سیستم خنک کنندگی آن ها فعالیت دارند. پردازنده‌ی Core i7 اینتل در کنار سیستم طراحی شده‌ 3 بعدی به راحتی گرمای تولید شده را به خارج لپ تاپ هدایت می‌کند.

در کنار این پردازنده‌ی فوق‌العاده‌ی اینتل، کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX2070M با داشتن 8 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع DDR5، تجربه‌ی گیمینگ را بسیار لذت بخش کرده است. کارت گرافیک انویدیا در کنار قدرت پردازشگری اینتل به راحتی از پس کارهای گرافیکی و گیمینگ برمی‌آیند.

ظرفیت 16 گیگابایتی حافظه‌ی رم در لپ تاپ Asus G531GW برای بسیاری از گیم‌های حال حاضر مناسب است و در صورت نیاز به حافظه‌ی رم بیشتر قادر به ارتقاع آن تا 32 گیگابایت هستید. هارد دیسک هیبریدی تعبیه شده در این لپ تاپ سرعت بوت را بسیار بهبود بخشیده است، داشتن 256 گیگابایت هارد SSD در کانفیگ AL287 و 512 گیگابایت در کانفیگ AL357 تاثیر بسزایی در سرعت لپ‌تاپ دارد. در کنار هارد SSD هردو کانفیگ مجهز به 1 ترابایت هارد SATA هستند.
قیمت لپ تاپ ASUS G531GW با توجه به سخت‌افزار قوی که دارد بسیار مناسب است و خرید G531GW مقرون به صرفه می‌باشد.

کیبورد لپ تاپ Asus G531GW

لپ تاپ‌های گیمینگ قطعا در زمینه کیبورد تفاوت‌هایی با سایر لپ تاپ‌ها دارند. از این تفاوت‌ها می‌توان به طراحی زاویه‌دار کلیدها، سرعت بالای پاسخگویی، رنگ‌بندی متفاوت کلید‌های WASD و طول عمر بیشتر کلید‌ها اشاره کرد. کیبورد لپ تاپ ‌Asus G531GW با توجه به گیمینگ بودن آن قطعا طول عمر مفیدتری را داراست. ضمانت تا 20 میلیون بار فشار بر روی کلید‌های کیبورد نشان‌دهنده‌ی طول عمر بالای آن است.

قابلیت شخصی سازی رنگ پس‌زمینه‌ی کیبورد به گیمرها در اجرای سریع‌تر دستورها کمک می‌کند. 5 کلید سریع در سمت راست کیبورد قرار گرفته است. این پنج کلید در کم و زیاد کردن صدا، تغییر فعالیت فن‌ها‌ و خاموش و روشن کردن میکروفون نقش دارند.

بلندگو لپ تاپ Asus G531GW

تغییرات ایجاد شده در بلندگوهای لپ تاپ G531GW نسبت به سایر مدل های ایسوس موجب افزایش 3 برابری در بیس و بیشتر شدن صدای لپ‌تاپ شده است. محدوده‌ی صوتی 6.5 دسیبل صدایی پویا را در اختیار گیمرها می‌گذارد و به راحتی جزئیات صدا را پخش می‌کند. فناوری Real-Time در این لپ تاپ طوری طراحی شده است که با توجه به شلوغی محیط، میزان بلندی صدای لپ تاپ را تنظیم می‌کند تا صدا به بهترین شکل به گوش کاربر برسد.

پورت‌ لپ تاپ Asus G531GW

مجهز بودن به انواع پورت‌های پر سرعت یکی از ویژگی‌های مثبت لپ تاپ G531GW است. سه پورت USB 3.2 در سمت چپ، درست در کنار جک 3.5 میلی‌متری هدفون واقع شده است. در پشت ‌لپ تاپ شاهد پورت‌های پاور، USB Type-C، RJ-45 LAN، HDMI 2.0 هستیم. پورت HDMI در لپ تاپ قادر به انتقال تصاویر 4K و FULL HD با فریم ریت 60 است که به خوبی توانایی انتقال تصاویر را دارد، اما اگر به فریم ریت بیشتری احتیاج دارید باید از خود صفحه نمایش لپ تاپ بهره‌ ببرید.

باتری لپ تاپASUS G531GW

باتری 4 سلولی لیتویم-یون با توان 66 وات‌ساعت برای انجام کارهای مختلف از قبیل گیم طراحی شده است. همچنین قابلیت شخصی سازی کردن سرعت فن می‌تواند مصرف باتری را کاهش بدهد. با استفاده‌ی حداکثری و بهره بردن از تمامی قدرت لپ تاپ می‌توان تا بیش از 5 ساعت از آن استفاده کرد، این میزان کاردهی باتری در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار منطقی است.

خصوصیات دیگر لپ تاپ ASUS G531GW

قدرتمند‌تر شدن وای‌فای در لپ تاپ گیمینگ ASUS G531GW از ویژگی‌های جدید در این لپ تاپ است. استفاده از تکنولوژی ROG RANGEBOOST TECHNOLOGY در ساخت وای‌فای باعث شده است محدوده‌ی بسیار خوبی را پوشش دهد. الگوریتم RANGEBOOST با استفاده از آنالیزی که انجام می‌دهد بهترین دریافتی فرکانس‌های وای‌فای را نسبت به موقعیت لپ تاپ انجام می‌دهد. بهبود 30 درصدی چیپ INTEL® 802.11AC در G531GW باعث شده است که قدرت وای‌فای نسبت به نسل‌های قبلی بیشتر شود.

نرم افزار مخصوص سری لپ تاپ‌های راگ با نام ROG ARMOURY CRATE قابلیت‌های شخصی سازی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با شخصی سازی گیم‌های متفاوت می‌توانید پروفایل مخصوص به خود را بسازید و هنگام بازکردن برنامه‌های متفاوت با توجه به شخصی سازی که انجام دادید، رنگ‌های متفاوتی را از G531GW دریافت کنید.
قابلیت AURA SYNC با این نرم ‌افزار همخوانی دارد و لایت بار لپ تاپ را می‌توان به رنگ‌های متفاوتی در آورد. لایت بار پشت لپ تاپ قرار گرفته است که با داشتن ویژگی AURA SYNC به راحتی تغییر رنگ می‌دهد و شما قادر به شخصی سازی آن هستید.

جمع بندی

لپ تاپ گیمینگ G531GW ایسوس با بهره گیری از نسل نهم پردازند‌های اینتل، گرافیک انویدیا 8 گیگابایتی، بلندگو‌های تقویت شده و کیبورد مخصوص گیم یکی از بهترین لپتاپ های گیمینگ موجود در بازار است. با خرید لپ تاپ G531GW ایسوس علاوه بر بازی به خوبی می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.

نقاط مثبت

  • پردازنده نسل نهم اینتل
  • کاردهی مناسب باتری
  • بلندگو‌های تقویت شده
  • شخصی سازی لپ تاپ

نقاط منفی

  • نبود وب کم

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار