نقدوبررسی انواع لپ تاپ

نقد و بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506LI | لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

امروزه بیشتر گیمرها، خصوصا گیمرهای ایرانی به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ میان‌رده‌ای هستند که بتواند بازی‌های ویدیویی جدید را با کیفیت و سرعت مناسب اجرا کند. البته اکثر آن‌ها نیم نگاهی هم به قیمت محصولات دارند و سعی می‌کنند لپ تاپی را خریداری کنند که در کنار قیمت مناسب از مشخصات سخت افزاری مناسبی هم برخوردار باشد. اگر شما هم از این دست گیمرها هستید و به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نقد و بررسی لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506LI را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کمپانی ایسوس هم مانند بقیه رقبا سعی می‌کند تا محصولات با کیفیتی را وارد بازار کند و هر ساله با در نظر گرفتن نیاز کاربران، لپ تاپ‌های متنوعی را وارد بازار می‌کند. در این بین لپ تاپ‌های گیمینگ TUF ایسوس محبوبیت بسیار بالایی دارد و اکثر گیمرها و یا کاربرانی که به دنبال کارهای گرافیکی و سنگین هستند به دنبال این سری از کمپانی ایسوس می‌روند. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506 LI، یکی از جدیدترین محصولات کمپانی ایسوس است که در کنار مشخصات سخت افزاری قوی خود، ظاهر و قیمت قابل قبولی هم دارد و از جمله محصولاتی است که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. در ادامه تمامی بخش‌های لپ تاپ جدید ایسوس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ  FX506LI

لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506LI مانند بقیه لپ تاپ‌های سری TUF، طراحی و ساختار خاص خود را دارد. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک است که با یک طراحی و تکسچر خاص تولید شده است. همچنین در قسمت بالای درب لپ تاپ هم برآمدگی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر لپ تاپ خود را باز و بسته کنید و به صورت کلی حس بهتری را به کاربران منتقل می‌کند. همچنین در بخش پشتی دستگاه هم سیستم تهویه قرار گرفته است تا دمای کلی دستگاه را حتی به هنگام اجرای بازی متعادل نگه دارد.

هارمونی رنگ‌ در این لپ تاپ بسیار مناسب و متعادل است و حاشیه‌ی دور صفحه نمایشگر بسیار کم است که باعث می‌شودبه هنگام بازی کردن، تمرکز بیشتری داشته باشید. طراحی بدنه این دستگاه اگر چه جذاب است اما کیفیت قابل قبولی ندارد و نسبت به رقبای خود نظیر Lenovo Legion 5، از کیفیت ساخت پایین‌تری برخوردار است. اثر انگشت بر روی بدنه این دستگاه باقی می‌ماند و به سختی پاک می‌شود و می‌تواند برای برخی کابران آزار دهنده باشد.

به طور کلی کیفیت ساخت بدنه لپ تاپ FX 506 LI را می‌توانیم یکی از نقاط ضعف آن در نظر بگیریم. ابعاد این لپ تاپ 2.2 * 25.6 * 35.9 با وزن 2.3 کیلوگرم است که برای یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و 15 اینچی کاملا مناسب است.

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506 LI

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد. در سمت چپ دستگاه شاهد درگاه شارژ، پورت لن اینترنت، یک پورت HDMI، دو پورت USB 3.0 ، یک پورت USB Type C و یک خروجی میکروفن و هدفون هستیم.

در قسمت سمت راست هم مانند بقیه‌ی لپ تاپ‌ها شاهد یک پورت USB 2.0 هستیم. این دستگاه از SD-CARD پشتیبانی نمی‌کند و اگر شما عکاس و یا فیلمبردار باشید، نمی‌توانید از حافظه جانبی خود استفاده کنید و برای آن باید یک تبدیل جداگانه تهیه کنید.

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ Asus FX506LI

هر چه کیفیت ساخت بدنه‌ی لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506 LI پایین است، کیفیت صفحه کلید و تاچ پد آن بسیار خوب و قابل قبول است. دکمه‌های این دستگاه فاصله‌ی مناسبی دارند و دستورات شما بدون تاخیر و با کوچک‌ترین فشاری اعمال می‌شود.

کیبورد این دستگاه RGB و تک زون است به این معنی که کل کیبورد با یک رنگ تزئین می‌شود که البته این مورد هم یکی از ضعف‌های این لپ تاپ است زیرا رقبای آن مانند Lenovo Legion 5 از کیبورد چهار زون ( چهار منطقه‌ای ) استفاده می‌کنند. همچنین تاچ پد این دستگاه اندازه‌ی مناسبی دارد و با تعبیه دکمه‌های فیزیکی و برآمده بر روی آن، کار را برای شما جذاب‌تر و البته راحت‌تر می‌کند.

صفحه نمایش لپ تاپ Asus FX506 LI

لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506LI مجهز به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی مات است که کیفیت 1080P دارد و برای بازی کردن و فیلم دیدن بسیار مناسب است. همچنین این صفحه نمایش از نرخ بروزرسانی 144 هرتز بهره می‌برد که همین مورد باعث می‌شود تا بازی‌ها روان‌تر و بهتر اجرا شوند. همچنین نمایشگر این دستگاه دقت مناسبی در تشخیص رنگ دارد و تقریبا 60 الی 70 درصد رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد و در اجرای بازی‌ها و یا کارهای روزمره به کوچک‌ترین مشکلی برنخواهید خورد.

 عملکرد و سیستم سخت افزاری لپ تاپ ایسوس TUF Gaming​

برگ برنده‌ی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506 LI را می‌توانیم عملکرد بسیار خوب آن بدانیم. این دستگاه از پردازنده Core i7 10870H استفاده می‌کند که در مقایسه با لپ تاپ‌های هم قیمت خود بسیار قوی‌تر و بهتر است و در برخی مواقع از پردازنده‌های i9 نیز عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

این پردازنده‌ی نسل دهم اینتل، مجهز به 8 هسته پر سرعت است و در اجرای بازی‌ها و حتی نرم افزار‌های Adobe کوچک‌ترین مشکلی ندارد و می‌تواند آن‌ها را به راحتی اجرا و پردازش کند. سرعت پایه‌ی هسته‌های این پردازنده 2.5 گیگاهرتز است و در حالت توربو به 5.0 گیگاهرتز می‌رسد که نشان از سرعت و عملکرد فوق العاده‌ی آن دارد.

همچنین لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506 LI از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 TI مدل 4 گیگابایتی استفاده می‌کند. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کارت گرافیک این دستگاه متوسط رو به بالا است و بهتر بود ایسوس از پردازنده‌ی معمولی‌تر اما گرافیک بهتری استفاده می‌کرد. گرافیک GTX 1650 TI اگر چه قدرت مناسبی دارد اما نمی‌تواند همه‌ی بازی‌ها را روی تنظیمات Ultra اجرا کند و برای اجرای برخی بازی‌ها مانند Red dead Redemption 2 و یا Cyberpunk 2077، لازم است تا تنظیمات گرافیکی را روی High قرار دهید تا بازی دچار لگ و یا افت فریم نشود.

این دستگاه از 16 گیگابایت رم پر سرعت DDR 4 استفاده می‌کند که سرعت و حافظه قابل قبولی دارد و برای اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌ها کاملا مناسب است.

نکته مثبت دیگر لپ تاپ FX 506 LI، حافظه هیبریدی آن است. این دستگاه 1 ترابایت هارد HDD و 512 گیگابایت حافظه SSD در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با نصب ویندوز، بازی‌ها و یا برنامه‌های سنگین خود بر روی SSD، سرعت بی نظیری دریافت کنید.

به طور کلی با توجه به قیمت این لپ تاپ، می‌توانیم مشخصات سخت افزاری و عملکرد آن را کاملا مناسب و قابل قبول بدانیم و اگر به دنبال اجرای بازی‌ها با تنظیمات High و یا Medium هستید و اگر به نرخ فریم 30 الی 60 رضایت می‌دهید، می‌توانیم بگوییم این لپ تاپ مناسب شما است و تا چند سال آینده شما را با مشکلی جدی رو به رو نمی‌کند.

 اسپیکرهای لپ تاپ Asus FX506 LI

اسپیکر این دستگاه اگر چه بیس و شفافیت خوبی دارد اما خیلی بلند نیست و پرتاب صدای خوبی ندارد و حتی می‌توانیم بگوییم که نسبت به رقبای خود عملکرد پایین‌تری دارد. البته کیفیت اسپیکر این لپ تاپ برای کارهای روزانه و حتی بازی کردن مناسب است اما نباید توقع خاصی از آن داشته باشید.

باتری و شارژدهی لپ تاپ ایسوس FX506LI

لپ تاپ ایسوس FX 506LI از باتری سه سلولی استفاده می‌کند که عملکرد خوبی دارد. البته نباید انتظار شارژ دهی زیادی از آن داشته باشید و حدود 4 الی 5 ساعت می‌تواند برای شما کار کند که برای یک لپ تاپ گیمینگ کاملا مناسب است.

همچنین برای این لپ تاپ شارژر 150 واتی در نظر گرفته شده است که می‌تواند دستگاه شما را به سرعت شارژ کند.

جمع بندی نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX506LI

به طور کلی لپ تاپ Asus TUF Gaming FX 506 LI را می‌توانیم جزو لپ تاپ‌های میان‌رده گیمینگ و البته اقتصادی بدانیم. این لپ تاپ نسبت به قیمتی که دارد مشخصات سخت افزاری قابل توجهی دارد و می‌تواند برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها مناسب باشد. اگر چه ایسوس در این لپ تاپ از کارت گرافیک قدرتمندی استفاده نکرده است اما با این حال می‌توانید تا چند سال آینده بازی‌های ویدیوی را بر روی تنظیمات Medium و یا High اجرا کنید و فریم ریت مناسبی دریافت کنید.

خرید لپ تاپ Asus TUF Gaming FX506LI

نقاط ضعف نقاط قوت
استفاده از کارت گرافیک میان رده GTX 1650 TI قیمت مناسب
کیفیت ساخت پایین بدنه مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل
کیفیت پایین اسپیکرها صفحه کلید و تاچ پد با کیفیت

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار