نقدوبررسی انواع لپ تاپ

نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX433 | لپ تاپ زیبا، سبک و چشم‌نواز

اولترابوک‌ها حتی با قیمت بالای خود طرفداران زیادی دارند؛ چراکه ضخامت کم، کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبای آن ها باعث شده تا خریداران زیادی داشته باشند. ضمن اینکه سخت‌افزار آن ها نیز نسبت به گذشته قوی‌تر شده است. اگر دنبال یک اولترابوک حرفه‌ای، زیبا و قدرتمند هستید، با نقد و بررسی ASUS ZenBook 14 UX433همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌ تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ اولترابوک‌های خلاقانه، پرطرفدار و قدرتمندی چون سری زن‌بوک (Zenbook) ایسوس هستیم.

اولترابوک‌های زن‌بوک جزو محصولات قدرتمند و گران‌قیمت ایسوس به شمار می‌روند که در کنار طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا، سخت‌افزار بسیار خوبی دارند.

لپ تاپ ایسوس زن‌ بوک یو ایکس 433 یکی از بهترین اولترابوک‌های جدید این کمپانی است که از نمایشگر باکیفیت، سری جدید پردازنده‌های ویسکی لیک (Whiskey Lake) اینتل، 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD بهره می‌برد.

اگر قصد خرید یک اولترابوک حرفه‌ای و زیبا دارید و برای خرید لپ تاپ ASUS Zenbook UX433 هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با نقد و بررسی این لپ تاپ همراه ما باشید. شاید با دیدن قیمت لپتاپ های معمولی و مشاهده قیمت لپ تاپ ASUS Zenbook UX433تصور کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجه هستید، ولی این دستگاه ارزش خرید بالایی دارد.

طراحی لپ تاپ ASUS Zenbook UX433

در همان نگاه اول به لپ تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433 متوجه می‌شوید که با یک محصول رده‌بالا، حرفه‌ای، خوش‌ساخت، با کیفیت و زیبا مواجه هستید که در عین سادگی، به خوبی جزئیات در آن رعایت شده است.

ایسوس همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ ASUS Zenbook UX433نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همان نگاه اول شیفته زیبایی و جذابیت آن شده و متوجه می‌شوید دستگاه شما کیفیت بالایی دارد. این دستگاه یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیاست.

این اولترابوک از طراحی جدید ایسوس موسوم به Ergolift بهره می‌برد. در این نوع طراحی همان‌طور که می‌بینید قسمت کیبورد لپ تاپ بعد از باز شدن درِ آن، کمی بالاتر از سطح بدنه قرار می‌گیرد. علت این نوع طراحی در درجه اول برای گردش بهتر هوا و خنک‌شدن دستگاه و در درجه دوم برای راحتی دستان و انگشت‌ها هنگام کار کردن با صفحه کلید است. طراحی لپ تاپ ASUS UX433 شباهت بسیار زیادی با طراحی لپ تاپ ASUS UX480 دارد.

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور ASUS را به رنگ طلایی مشاهده می‌کنید. طراحی این قسمت به صورتی است که شکست نور جلوه زیبایی روی آن خلق کرده است.

با باز کردن درِ لپ‌تاپ Asus Zenbook UX433، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال هماهنگ از کمپانی ایسوس که در قالب یک بدنه‌ی فلزی خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. حاشیه نمایشگر بسیار کم در نظر گرفته شده و همین مسئله زیبایی‌های دستگاه را دوچندان کرده است.

اسپیکر جذاب این لپ تاپ به صورت یک نوار طلایی رنگ در بالای صفحه کلید تعبیه شده است و تضاد رنگی آن با بدنه تیره‌‌رنگ کیبورد بر زیبایی‌های دستگاه اضافه کرده است. لوگوی ASUS ZenBook نیز روی اسپیکر حک شده است. لپ تاپ ASUS Zenbook UX433با توجه به ابعاد جمع‌وجور و ضخامت کم خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است. در زیر قسمت سمت راست کیبورد نیز عبارت Harman kardon به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این نوت بوک به یک سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز شده است.

اما بدون‌شک مهمترین نکته‌ای که در طراحی این اولترابوک به چشم می‌خورد، تاچ پد (TouchPad) دستگاه است. در واقع ایسوس تاچ پد را با صفحه کلیدی عددی یکپارچه کرده است تا بتواند راه حلی برای مشکل کمبود فضا و نبود NumPad ارائه کند.

ابعاد این لپ‌تاپ 15.9 * 225 * 324 میلی‌متر و در رنگ‌ آبی تیره به فروش می‌رسد. همراه این لپ‌تاپ کاور اورجینال و تبدیل USB To LAN نیز به شما داده می‌شود.

خروجی‌ها

لپ تاپ Asus Zenbook UX433 با توجه به نوع کاربری و ضخامت خود پورت‌های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ این لپ‌تاپ علاوه بر خروجی شارژر، پورت‌های HDMI، USB 3.1 و USB Type C در نظر گرفته شده است.

در سمت راست نیز شاهد کارتخوان microSD، یک پورت USB 2.0 و یک پورتی ترکیبی هدفون/میکروفون هستیم.

ضمن اینکه لپ‌تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433، فاقد درایو نوری است و برای انتقال اطلاعات فقط باید از حافظه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل استفاده کنید. در این لپ تاپ از بلوتوث 4.1 و شبکه بی‌سیم 802.11 b/g/a/n برای ارتباطات بی‌سیم استفاده شده است.

صفحه کلید و تاچ پد

لپ‌تاپ ZenBook UX433 ایسوس از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته و شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم که ارتفاع کیبورد در محل اتصال به نمایشگر کمی بالاتر در نظر گرفته شده تا راحت‌تر با کلیدهای بخش بالایی کار کنید.

تاچ‌پد (TouchPad) لپ‌تاپ ایسوس Zenbook UX433 در واقع یک صفحه لمسی است که صفحه کلید عدد یا NumPad با آن یکپارچه شده است. این تاچ پد سطح صاف و کیفیت خوبی دارد و دستورات شما را بدون مشکل اجرا خواهد کرد. ایسوس تلاش کرده است تا با ادغام تاچ پد و صفحه کلیدی عددی، مشکل کمبود فضا را به نوعی برطرف کند.

نمایشگر

نمایشگر لپ تاپ asus zenbook ux433

اولترابوک ایسوس زن‌بوک یو ایکس 433 از یک نمایشگر مات 14 اینچی IPS با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. حاشیه نمایشگر بسیار کم در نظر گرفته شده است و نسبت آن به بدنه 92 درصد است

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس ASUS Zenbook UX433رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و با اینکه برخی نمایشگر مات را نمی‌پسندند اما در شرایط نور زیاد بازتاب نور اذیت‌تان نمی‌کند.

سخت‌افزار

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از زن بوک ایسوس بررسی کردیم به نام ASUS UX433FN از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای و کم‌مصرف Core i7 8565U با حداقل فرکانس کاری 1.8 و حداکثر فرکانس 4.0 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 3 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به ویسکلی لیک به شمار می‌رود.

مدل دیگری از این لپ تاپ با نام ASUS ZenBook UX433FA نیز با پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 8265U و فرکانس کاری 1.6 تا 3.9 گیگاهرتز عرضه شده است که قیمت کمتری دارد. ضمن اینکه نمایشگر این مدل لمسی نیست.

علاوه بر این لپ‌تاپ ASUS ZenBook UX433FN به یک نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR4 ، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی GeForce 150MX با 2 گیگابایت حافظه‌ اختصاصی DDR5 و یک باتری سه سلولی مجهز شده است. همین دستگاه نسخه‌ای دارد که دارای 8 گیگابایت رم است.

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف و پردازش‌های نیمه‌سنگین و کارها همراه شما باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازی‌های گرافیک بالا و جدید نمی‌توانید روی این اولترابوک حساب کنید.

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید

باتری

لپ‌تاپ ایسوس زن بوک UX433از یک باتری سه سلولی لیتیوم پلیمر بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف این نوت‌بوک، گزینه‌ای مناسبی است. طبق اعلام کمپانی سازنده باتری این لپ تاپ می‌تواند 11 ساعت به طور مداوم شارژدهی داشته باشد، اما قطعا این ادعا بستگی به مصرف شما دارد. در تست ما این باتری این لپ تاپ توانست در شرایط استاندارد 8 ساعت و 37 دقیقه شارژدهی داشته باشد.

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد. میزان بلندی و کیفیت صدای خروجی از چهار بلندگوی هارمن کاردون (Harman Kardon) بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

وب کم

لپ‌تاپ ایسوس مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

نرم افزار

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس از ویندوز 10 اورجینال بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که ایسوس برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری زن بوک (ZenBook) جزو مدل‌های جدید کمپانی ایسوس و ویژه کاربرانی است که دنبال اولترابوک‌های حرفه‌ای هستند.

لپ تاپ Asus ZenBook UX433FN و لپ تاپ ASUS ZenBook UX433FA نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برند، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و بدنه‌ فلزی آن ها باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشند. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • بهره‌گیری از تاچ‌پد لمسی و NumPad
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا
  • عمر باتری خوب

نقاط ضعف:

  • عملکرد متوسط پردازنده

علاقه‌مند به خرید Asus Zenbook UX433هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار