نقدوبررسی انواع نمایشگر هانمایشگر ها

نقد و بررسی مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q سایز 34 اینچ

نقد و بررسی مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q سایز 34 اینچ

ASUS ROG SWIFT PG348Q Monitor 34 Inch

مانیتور «ROG SWIFT PG348Q» محصولی از «ایسوس» (ASUS) است. این مانیتور دارای تصویری 34 اینچی است و یک مانیتور بسیار عریض محسوب می‌شود. این سایز 34 اینچی در تصویری خمیده به نمایش درمی‌آید و شما را در مرکز وقایع قرار می‌دهد. شعاع انحنای تصویر 3800R است و انحنای ملایمی دارد. نسبت تصویر در مانیتور 21:9 است و برای بازی‌های کامپیوتری انتخاب خوبی محسوب می‌شود. در مانیتور ROG SWIFT PG348Q از یک پنل IPS با نور پس‌زمینه‌ی LED استفاده شده و قابلیت NVIDIA G-SYNC هم در آن فعال است. سرعت بروزرسانی 100 هرتزی تصویر در این مانیتور باعث می‌شود که حرکات سریع با کیفیت بالایی در تصویر به نمایش درآیند و بتوان برای انجام بازی‌های رانندگی روی مانیتور حساب باز کرد. یکی از نقاط قوت مانیتور ROG SWIFT PG348Q طراحی زیبای پایه‌ی آن است. در پایه‌ی فلزی مانیتور از ترکیب رنگ تیتانیومی و مسی استفاده شده تا جذابیت دوچندانی به این محصول لوکس داده شود. برخورداری از قابلیت نورپردازی در پایه یکی دیگر از مواردی است که باید به آن اشاره کرد. شیارهای موجود روی پایه و کف آن با نور خاصی روشن می‌شوند و جلوه‌ی زیبایی را به مانیتور می‌دهند. پایه مانیتور ROG SWIFT PG348Q توانایی حرکت به طرفین و Tilt کردن دارد و کاربر می‌تواند آن را با توجه به موقعیت نشستن خود تنظیم کند. قابلیت تغییر ارتفاع، دیگر خصیصه‌ای است که در پایه‌ی مانیتور ROG SWIFT PG348Q یافت می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش خمیده
  • فناوری NVIDIA G-SYNC
  • پنل IPS
  • سرعت بروزرسانی 100 هرتزی
  • دارای نور LED در قسمت پایه
  • سیستم مدیریت کابل روی پایه
  • درگاه‌های متنوع

نقد و بررسی تخصصی

بدون هر مقدمه‌ای هنگام بررسی مانیتور ROG SWIFT PG348Q شرکت سامسونگ باید با این پیش‌زمینه که قرار است از کیفیت تصویر در آن متجب شویم، به سراغ آن برویم. مانیتوری که تجربه‌ی متفاوتی از هر آنچه که مانیتورهای دیگر به ما ارائه کرده‌اند، قرار است به ما ببخشد. یک مانیتور 34 اینچی که می‌تواند برای هر کاربر حرفه‌ای کامپیوتر یک چیز را هدیه دهد و آن رنگ‌های اورجینال است. به‌دور از هر گونه اقراق می‌توانیم بگوییم که با مانیتور ROG SWIFT PG348Q شما هر آن‌چیزی که در طبیعت وجود دارد را در یک صفحه‌ی 34 اینچی مشاهده می‌کنید و هر آنچه که طراحی می‌کنید را با همان رنگ می‌توانید روی طرح چاپی‌تان خروجی بگیرید. اما این موضوع را نباید از یاد ببریم که شرکت ایسوس آن‌ را برای انجام بازی‌های کامپیوتری بهینه کرده است. در ادامه با دنیای ROG SWIFT PG348Q بیشتر آشنا خواهیم شد.

نگاهی گذرا به مانیتور SWIFT PG348Q

مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q از سایز صفحه‌نمایش 34 اینچ بهره می‌برد. این میزان از سایز صفحه‌نمایش در یک مانیتور حرفه‌ای دست کاربر را برای نمایش تصاویر عریض باز می‌گذارد و به کاربر این امکان را می‌دهد که به کمک آن بتواند اقدام به مشاهده تصاویر با جزئیات زیاد کند. به کمک این مانیتور شرکت ایسوس محدوده‌ی دید گسترده‌ای در دسترس کاربر است این موضوع برای انجام بازی‌های کامپیوتری بسیار مهم است. مانیتور SWIFT PG348Q در گروه ROG محصولات شرکت ایسوس قرار می‌گیرد. سری ROG له محصولاتی گفته می‌شود که برای انجام بازی‌های کامپیوتری طراحی شده است. مانیتور ایسوس مدل SWIFT PG348Q از رزولوشن 3440 × 1440 پیکسل بهره می‌برد. شرکت ایسوس از پنل IPS روی این محصول بهره برده تا بتوان تصاویری با رنگ واقعی را روی آن مشاهده کرد. همچنین برای داشتن تجربه‌ی حرفه‌ای هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری از فناوری G-SYNC روی آن بهره برده شده است.

تصاویری با کیفیت‌تر

شرکت ایسوس روی مانیتور SWIFT PG348Q از پنل IPS بهره برده است. شاید برای بسیاری گیمرهای حرفه‌ای این موضوع که از پنل IPS به دلیل محدودیت‌هایی که در سرعت پاسخ‌گویی پیکسل‌ها وجود دارد، کمی عجیب و غیرمنطقی باشد ولی شرکت ایسوس فکر آن قسمت را هم کرده و از فناوری G-SYNC روی SWIFT PG348Q استفاده کرده است. به یاری پنل IPS می‌توان تصاویر را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کرد و تجربه‌ی حرفه‌ای‌تری را هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری داشت. به یاری فناوری G-SYNC شرکت انویدیا می‌توان هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری تصاویر را به‌صورت صاف و بدون هرگونه تاخیر مشاهده کرد. درواقع G-SYNC وظیفه‌ی هماهنگی زمان پاسخ‌گویی (Response Time)  و Refresh rate در کارت کارت گرافیک و مانیتور را بر عهده دارد. این موضوع باعث می‌شود که تصاویر سریع در هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری بدون تاخیر برای کاربر قابل مشاهده باشد. میزان Refresh rate در مانیتور SWIFT PG348Q شرکت ایسوس برابر با 100 هرتز است که مقدار بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

ROG Swift PG348Q دارای نرخ تجدید 100Hz است که باعث کاهش تاخیر و لگ زدن در حین حرکت می شود. بنابراین در بازی های استراتژی، اول شخص، مسابقه ای، سوم شخص و عناوین ورزشی، زمان واقعی حرکات را حس خواهید کرد بدون کمترین افت و کاهش فریم. این سرعت بازخوانی سریع به شما امکان را می دهد که بازی را در بالاترین تنظیمات بصری اجرا کنید و به شما این اجازه را می دهد که فورا به آنچه بر روی صفحه نمایش می بینید واکنش نشان دهید بنابراین شما همیشه همراه گیم پلی بازی جلو میروید. توجه داشته باشید برای اجرای بهترین و لذت بردن از تمام جزئیات بازی، نیاز به GeForce GTX 980Ti و بالاتر دارید.

ROG Swift PG348Q دارای یک کلید توربو است که به شما این امکان را می دهد که بدون دسترسی به پنل گرافیکی و با فشردن یک کلید عملکرد را بهبود بخشیده و سرعت در پردازش را افزایش دهید. شما می توانید فرکانس تصویر را از 60Hz تا 100Hz در وسط بازی تغییر دهید، همچنین شما قادر به اورکلاک کردن بدون هیچ دردسری و به راحتی تمام هستید.

فناوری ویژه صفحه نمایش NVIDIA® G-SYNC، از بین بردن انعکاس صفحه و به حداقل رساندن لکنت و ایجاد انعطاف پذیری بالا، امکان بازی صاف، سریع تر و نفس گیر را برای کاربر فراهم می سازد. ROG Swift PG348Q به شما امکان مشاهده تصاویر پس زمینه بدون درز و صاف و بی نظیر، و در هنگام بازی سریعترین حرکت اول، بیشترین جزئیات و بی حد و مرز بودن را می دهد.

ایسوس با استفاده از تکنولوژی GameVisual به شما این امکان را می دهد که از 6 حالت مختلف برای اجرای بازی استفاده کنید. این ویژگی منحصر به فرد را می توان به راحتی از طریق جوی استیک یا منوی تنظیمات روی صفحه نمایش (OSD) مشاهده کرده و تغییرات دلخواه را ایجاد کنید.

PG348Q طراحی شده برای کسانی که می خواهند همزمان از چند مانیتور برای گیم و یا کار های خود استفاده کنند. ویژگی های طراحی بدون قاب و تقریبا بدون درز برای تنظیم چند صفحه نمایش به یک دیگر، خارق العاده است. ROG Swift PG348Q دارای پورت های گسترده ای است، از جمله درگاه اتصال DisplayPort 1.2 و HDMI. همچنین چهار پورت USB 3.0 برای ماوس و صفحه کلید شما وجود دارد، شما حتی می توانید دستگاه تلفن همراه خود را در هنگام بازی شارژ کنید.

ROG Swift PG348Q یک پایه طراح شده ارگونومیک با تنظیم چرخشی، شیب و ارتفاع دارد، بنابراین شما همیشه می توانید موقعیت دید مطلوب را پیدا کنید.

دارنده‌ی جایزه‌ی بهترین طراحی

در کنفرانس CES سال 2016 مانیتور SWIFT PG348Q شرکت ایسوس توانست جایزه‌ی بهترین طراحی در مانیتور را کسب کند. طراحی بسیار زیبا و ترکیب نور LED با نشان مخصوص شرکت ایسوس باعث شده که این محصول شرکت ایسوس بتواند حس و حالی حرفه‌ای را در مانیتور SWIFT PG348Q برای کاربر خود ایجاد کند. شرکت ایسوس قابلیتی را به وجود آورده است که هنگام استفاده از این مانیتور گیمینگ یک نور قرمز رنگ که نشان دهنده‌ی لوگوی ROG است، روی میزکار قرار گیرد. مانیتور SWIFT PG348Q دارای حاشیه‌های فوق‌العاده باریک است. این حاشیه‌های کم باعث می‌شود که هنگام استفاده از چند مانیتور SWIFT PG348Q در کنار هم مرزی قابل لمس نباشد که این موضوع برای بسیاری از کاربران مهم است. طراحی قسمت پشتی SWIFT PG348Q پر از نشان‌هایی از لوگوی ROG است. طراحی پایه‌ی نگهدارنده‌ی مانیتور فوق‌العاده زیبا و حرفه‌ای است. این پایه به گونه‌ای طراحی شده که هم به‌خوبی بتواند از پس نگهداری مانیتور و پایدار نگه‌داشتن آن روی میزکار برآید و هم با طراحی زیبا و عضلانی خود حس خوبی را برای کاربر بوجود آورد. شرکت ایسوس در قسمت پایه‌ی نگهدارنده‌ی این محصول قابلیتی را به وجود آورده که به کمک آن می‌توان اقدام به سازماندهی کابل‌ مانیتور کرد. این ویژگی باعث جلوگیری از شلوغ شدن میزکار شود.

مشخصات کلی :

رزولوشنQHD (3440×1440)‎

فوق عریض

ابعاد تصویر 21:9

قابلیت اورکلاک تا 100هرتز

دارای تکنولوژی G-SYNC

مانیتور 34 اینچی منحنی ایسوس مدل ROG Swift Curved PG348Q یک مانیتور بسیار خاص و مخصوص بازی های کامپیوتری ساخته شده است . این نمایشگر 34 اینچی منحنیکه دارای پنل IPS است ، با رزولوشن (QHD (3440 x 1440 و با نسبت ابعاد تصویر 21:9 برای بازی با دیدی پانورامایی ساخته شده است .

این محصول دارای تراکم پیکسلی 109 پیکسل بر اینچ می باشد که باعث می شود جزییات تصویر به خوبی نمایش داده شود . پنل مانیتور ROG Swift Curved PG348Q نسبت به نمایشگرهای WQHD موجود در بازار 35 درصد فضای دسکتاپ در اختیارتان قرار خواهد داد.

به لطف وسعت رنگ 100% sRGB، نسبت کنتراست 1,000:1، و رنگ 10-بیت برای 1.07 میلیون رنگ متمایز، مهمان تصاویر واقعی پرنشاط خواهید بود. پنل IPS، حتی از دورترین و بدترین موقعیت ها، زوایای دید گسترده ای برای به حداقل رساندن اختلال و تغییر رنگ در اختیار شما می گذارد.

فناوری NVIDIA G-SYNC

فناوری NVIDIA G-SYNC که در مانیتور مدل ROG Swift Curved PG348Q به کار گرفته شده است به شما این امکان را میدهد که نرخ بازسازی تصویردر PG258Q با گرافیک GeForce GTX شما همگام شده و تصویری روانتر را خروجی دهد .

ROG Swift PG348Q در نمایشگاه 2016 CES برنده جایزه نوآوری شده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است

طراحی خاص نمایشگر 34 اینچی منحنی ایسوس مدل ROG Swift Curved PG348Q که همه را مجذوب خود می کند یکی از نقاط قوتش محسوب می شود . در طراحی این محصول نسبت به مدلهای گذشته این خانواده تغییراتی داده شده است که شامل تغییر رنگ بدنه به تیتانیوم و مس پلاسمایی پرداخت شده می باشد .

گل سرسبد جدید ناوگان ایسوس، مانیتور ROG Swift PG348Q ابعاد صفحه نمایش خود را افزایش داده است، در عین حال با استفاده از پانل IPS فوق العاده گسترده و منحنی شکل با رزولوشن 3440×1440، تصاویری با ابعاد شگرف و وضوح بالا خلق کرده است. همچنین ROG Swift PG348Q دارای تکنولوژی NVIDIA G-SYNC برای گیم پلی صاف و بدون حاشیه است. سرعت پخش در این مانیتور به طور همزمان 100 گیگابایت است. هدف ایسوس از تولید و توسعه مانیتورهای گیمینگ از بین بردن موانع بین مهارت و پیروزی شما است. طراحی زره پوش و ویژگی های منحصر به فرد ASUS را نیز اضافه کنید. شما به یک مانیتور نگاه می کنید که واقعا بی نظیر است. ROG Swift PG348Q در حال حاضر تحسین منتقدان را به دست آورده است. PG348Q برنده جایزه نوآوری CES 2016.

این طراحی انقلابی در رنگ های جدید Armor Titanium و Plasma Copper عرضه شده است و دارای اثرات نورانی و درخشان بر روی پایه خود است تا محدوده ای را برای تنظیم بازی شما ایجاد کند. مانیتور گیمینگ ROG Swift PG348Q دارای یک پانل QHD فوق العاده با رزولوشن 3440 در 1440 پیکسل با تراکم 109 پیکسل در هر اینچ (PPI) می باشد. بنابراین شما در هنگام بازی یا تماشای فیلم ها از جزئیات بیشتر لذت خواهید برد. پهنای باند 21: 9 فوق العاده آن به شما این امکان را می دهد که فضای دسکتاپ روی صفحه نمایش را 35٪ بیشتر از صفحه نمایش WQHD داشته باشید، بنابراین زمان بیشتری برای انجام کارهای خود در اختیار دارید. ROG Swift PG348Q به یک تصویر واقعیت می بخشد و به شما تصاویری با بافت های عالی ارائه می دهد، بنابراین حتی نقشه های زمین بازی با جزئیات قابل توجهی به چشم می خورد.

انحنای پانل ROG Swift PG348Q تضمین می کند که هر نقطه روی صفحه نمایش برابر است با چشم شما بنابراین شما می توانید تمام تصاویر را مانند یک واقعیت از نزدیک لمس کنید. انحنای بالا صفحه نمایش، فیلم ها و بازی ها را برای شما جذاب تر از همیشه می کند! به لطف 100٪ sRGB، نسبت کنتراست 1،000: 1 و رنگ 10 بیتی برای 1.07 میلیارد رنگ، شما بدون هیچ محدودیتی و کاملا آزادانه تمام تصاویر را به صورت واقعی حس خواهید کرد.

فناوری‌های تصویر

برای نمایش با کیفیت تصاویر سریع در این مانیتور شرکت ایسوس از فناوری G-SYNC بهره برده است. این فناوری شرکت انویدیا باعث بهینه‌شدن عملکرد Response Time و Refresh rate در مانیتور و کارت گرافیک می‌شود. علاوه‌بر G-SYNC شرکت ایسوس از فناوری Flicker-Free در این محصول بهره برده است. Flicker-Free باعث می‌شود که هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری به‌صورت بلندمدت با این محصول احساس خستگی به چشم کاربر منتقل نشود. شرکت ایسوس قابلیتی را در این محصول به وجود آورده که به کمک آن می‌توان میزان نورهای آبی که باعث آسیب رسیدن به چشم کاربر می‌شود را تا حد زیادی کاهش دهد. این مانیتور دارای مرحله‌های مختلف برای بهینه کردن تصویر است. این مرحله‌ها شامل: Web Browsing، Video Viewing، Reading و Dark Room است. در هر یک از این مراحل می‌توان بهترین تصویر را که هم کیفیت لازم را داشته باشد و هم به چشم کاربر کم‌ترین آسیب وارد شود را خروجی گرفت.

خنک کنندگی هوشمند

شرکت ایسوس قابلیتی را روی این محصول ارائه کرده که به کمک آن می‌توان دمای داخل مانیتور را همیشه مدیریت کرد. این سیستم کنترل دمای مانیتور بدون هرگونه قسمت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملا Fan Less است. یعنی شرکت ایسوس در طراحی بخش پشتی مانیتور هیت سینکی را طراحی کرده که می‌تواند جریان هوا را از محیط بیرونی به داخل مانیتور انتقا ل دهد و جریان هوای گرم را از قسمت بالایی مانیتور خارج کند. این ویژگی برای استفاده از مانیتور SWIFT PG348Q در مسابقات بازی‌های کامپیوتری بسیار کاربردی است و باعث زیاد شدن عمر مفید مانیتور می‌شود.

جمع‌بندی

SWIFT PG348Q یک مانیتور خمیده و حرفه‌ای مناسب گیمرها است. این مانیتور می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا به کاربر نشان دهد. نسبت تصویر 21:9 در این محصول باعث می‌شود که سطح وسیعی برای نمایش جزئیات در دسترس کاربر باشد. بهره بردن از فناوری G-SYNC شرکت انویدیا و رفریش ریت 100 مگاهرتزی در این محصول باعث شده که بتوان تصاویر سریع را با دقت بسیار بالا مشاهده کرد. این مانیتور از درگاه‌های بسیار حرفه‌ای بهره می‌برد که امکان داشتن رزولوشن تصویر 3440 × 1440 را درآن ممکن می‌کند.

قابلیتهای بی پایان

از دیگر خصوصیات این مانیتور می توان به کلیدهای اختصاصی ایسوس ،کلید GamePlus برای ارتقا تجربه بازی‌ها و GameVisual برای بهبود تصاویر اشاره کرد .

از دیگر امکانات مانیتور مدل ROG Swift Curved PG348Q میتوان به امکان پیکربندی چند مانیتور ،درگاه DisplayPort 1.2 و HDMI ، چهار درگاه USB 3.0 ، جک برای هدفون و فناوری نور آبی کم ایسوس اشاره کرد .

فیلتر کاهنده نور آبی ایسوس که مورد تایید موسسه TÜV Rheinland نیز می‌باشد از شما در برابر نور آبی مضر محافظت می‌کند و شما به آسانی می‌توانید از طریق کلید فوری تعبیه شده در مانیتور به چهار تنظیم مختلف آن دسترسی پیدا کنید. برای اینکه مانیتور PG348Q بدون سوسو زدن تصاویر را نشان دهد و سطح نور آبی بسیار کمی از خود ساطع کند، تحت آزمایش‌های سختگیرانه قرار گرفته است و توسط آزمایشگاه‌های TÜV Rheinland که ارائه دهنده جهانی خدمات فنی، ایمنی و صدور گواهی می‌باشد، مورد تایید قرار گرفته است .

 علاقه‌مند به خرید مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q سایز 34 اینچ هستید، بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار