نقدوبررسی لوازم الکترونیکی

نقد و بررسی پاور Green GP530A EUD : تعامل قدرت و امنیت

پاور Green GP530A EUD با تکنولوژی‌های مدرن و بهره مندی از توان مناسب آماده است تا نیاز کاربران خانگی، اداری و یا حتی گیمران را به راحتی برطرف سازد. کمپانی گرین منبع تغذیه 530 واتی خود را با استفاده از قطعاتی با کیفیت ساخته و به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز ساخته است تا به رقابت با تولیدکنندگان خارجی بپردازد. اگر به دنبال خرید پاور بالارده با حداقل قیمت هستید؛ با ما در نقد و بررسی پاور Green GP530A EUD همراه ما باشید.

مقدمه :

اگر از کاربران قدیمی سیستم‌های رومیزی باشید، حتما با منابع تغذیه بی‌کیفیت قدیمی آشنایی دارید که گاه و بی‌گاه مشکلات فراوانی را به وجود می‌آوردند و به خاطر ارتباط مستقیمی که با سایر قطعات داشتند؛ سبب بروز مشکل در سایر قطعات نیز می‌شدند. پیشرفت تکنولوژی سبب شد تا پاورهای امروزی با استفاده از چندین مدار امنیتی تولید شوند و احتمال بروز مشکل در آن‌ها بسیار کاهش یابد. پاور Green GP530A EUD از جمله این پاورهاست که مدارات داخلی آن بسیار تخصصی طراحی شده و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیاست. با خرید منبع تغذیه Green GP530A EUDمی‌توانید مطمئن شوید که از یک سیستم رومیزی امن برخوردار هستید که با آسیب به سایر قطعات به شما ضرر نمیرساند!
پاور Green GP530A EUD دارای جریان خروجی 530 واتی بوده و با توجه به این ظرفیت به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای کاربران خانگی، اداری و کاربران پیشرفته خواهد بود. همان طور که از نام این منبع تغذیه مشخص است؛ این پاور متعلق به سری EUD از شرکت گرین می‌باشد. مبنای ایجاد پاورهای سری EUD به وسیله شرکت گرین، ارائه قابلیت‌های یک منبع تغذیه بالارده با حداقل قیمت بوده است. استفاده از قطعات تایوانی در کنار گواهینامه بازده برنز plus 80 تنها بخشی از ویژگی‌های پاور Green GP530A EUD می‌باشد که به ما نشان می‌دهد واقعا با یک منبع تغذیه بالارده رو به رو هستیم. اگر قصد خرید پاور GP530A EUD را دارید با نقد و بررسی منبع تغذیه Green GP530A EUD همراه ما باشید.

نقد و بررسی پاور Green GP530A EUD : ساختار و طراحی

پاورهای گرین همواره دارای طراحی جذابی بوده‌اند؛ به شکلی که بسیاری از کاربران با توجه به طراحی شبکه‌ای این سری پاورها و استفاده از یک منبع نور RGB اسمبل‌های بسیار جذابی انجام داده‌اند. پس از جعبه گشایی این منبع تغذیه رنگ مشکی و کابل‌های فلت به کار رفته در پاور گرین GP530A EUDاولین نکته‌ای است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. رنگ مشکی نماد محصولات بالارده در شرکت گرین می‌باشد که به زیبایی این منبع تغذیه نیز افزوده است. پاور Green GP530A EUD در ابعادی معادل 86x150x140 میلی متر طراحی و عرضه شده است و از بدنه‌ای با جنس SECC برخوردار است. فولاد SECC نوعی فولاد الکترو گالوانیزه است که از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که بخش داخلی از جنس فولاد سرد بوده و لایه خارجی از جنس فلز روی می‌باشد. دلیل استفاده از این متریال در بدنه پاور Green GP530A EUD افزایش مقاومت بدنه و جلوگیری از انتقال شوک الکتریکی می‌باشد. وزن این محصول معادل 1.49 کیلوگرم بوده و از طراحی غیرماژولار برخوردار است. روزنه‌های شبکه‌ای در دو قسمت ورودی و خروجی فن به چشم می‌خورند و جریان هوا توسط این دو بخش وارد پاور شده و از آن خارج می شود. پشت پاور محل قرار گیری کلید خاموش و روشن و همچنین ورودی کابل برق است. کابل های پاور از نوع Non-Modular بوده و به این ترتیب تمامی کابل ها به برد متصل هستند و شاهد ارتباط مستقیم بدون سیم، مابین منبع تغذیه و قطعات به کار رفته در سیستم نخواهیم بود.

نقد و بررسی پاور Green GP530A EUD : جزئیات فنی

کمپانی گرین در سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته که این موضوع در بهبود کیفیت محصولات این شرکت دیده ‌می‌شود. نمونه ‌ای از این پیشرفت در استفاده از مبدل DC-DC به جای توپولوژی Group Regulation در پاور Green GP530A EUD دیده ‌می‌شود. پیش از این مبدل DC-DC تنها در پاورهای بالارده و پیشرفته دیده می‌شد اما گرین با اضافه کردن این مبدل به پاور Green GP530A EUD ثابت کرده که حقیقتا به دنبال ارائه ویژگی‌های پاورهای بالارده با حداقل قیمت است. استفاده از این مبدل در کنار ماسفت‌های با کیفیت موجب شده تا شاهد افزایش چشمگیر کارایی و کاهش افت ولتاژ و تلفات حرارتی باشیم که این موضوع موجب افزایش طول عمر منبع تغذیه Green GP530A EUDخواهد شد.

نویز (Noise) و ریپل خروجی یکی از مهم ترین عوامل در کاهش طول عمر پاورها هستند که همواره وجود دارند و هیچ گاه قادر به حذف دائمی آن‌ها نخواهیم بود. کمپانی گرین برای حل این مسئله از توپولوژی جدیدی استفاده کرده که سبب می‌شود ریپل ولتاژ به مقدار 35 میلی ولت برسد؛ جالب است بدانید که این مقدار کمتر از یک سوم محدوده مجاز بوده و این امر سبب می‌شود اصلا مشکلی ناشی از نویز و ریپل در پاور Green GP530A EUD مشاهده نشود. نکته‌ای که معمولا در خرید پاورهای گرین به آن توجه می‌شود؛ نماد استاندارد آن‌هاست. خوشبختانه منبع تغذیه Green GP530A EUD از استاندارد برنز 80Plus برخوردار است که این استاندارد به معنای بازده 85 درصدی این پاور است. این امر باعث کاهش تلفات مصرف انرژی، کاهش حرارت و در نتیجه عملکرد کاملاً بی صدا این سری شده است. پاور 530 واتی گرین در بازه ولتاژ ورودی 200 الی 240 ولتی قادر به فعالیت است و این جریان نباید آمپراژی بالاتر از 4.5 آمپر داشته باشد. میزان تحمل وقفه در انرژی ورودی (Hold-Up Time) چیزی در حدود 16 میلی ثانیه در فشار باری 100 درصد می‌باشد. این قابلیت به لطف برخورداری از خازن با کیفیت ورودی (Bulk) با ظرفیت مناسب در سر پاورهای EUD شکل گرفته که سبب می‌شود تا زمان تحمل وقفه ولتاژ ورودی حتی در حداکثر توان خروجی نیز حدوداً 12میلی ثانیه باشد. این میزان تحمل وقفه، عملکرد تضمین شده این سری را در شرایط ناپایدار برق شهر تضمین کرده و قابلیت سازگاری UPS های با عملکرد کند را نیز با پاورهای سری EUD فراهم کرده است. شرکت گرین در خازن‌های ورودی از خازن‌هایی با الکترولیت تایوانی در کنار ظرفیت 100 کولُنی و برای خازن‌های خروجی نیز از همان خازن‌های تایوانی اما با ظرفیت 105 کولنی بهره گیری کرده است. خنک کننده پاور (Fan) از مهم ترین نکات در هنگام خرید پاور است. استفاده از خنک کننده نامناسب سبب می‌شود تا صدای آزاردهنده‌ای از داخل سیستم به گوش شما برسد. فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور 530 واتی گرین، ساخت کمپانی Yate Loon است که بر اساس دمای داخل پاور قادر به تنظیم شدت چرخش می باشد. شرکت گرین برای کاهش صدا تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته؛ به شکلی که با استفاده از دو هیت سینک در پاور Green GP530A EUD کاری کرده تا دما اصلا به قدری بالا نرود که نیاز به روشن شدن فن باشد.

هیت سینک اول در بخش مدار سوئیچینگ و مدار کنترل ضریب توان ورودی و هیت سینک دوم در بخش المان های یکسو کننده و محافظتی خروجی به کار رفته است. نویز فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور Green GP530A EUD در حدود db20 (دسی بل) است که در چنین شرایطی صدای فن برای کاربر قابل احساس نخواهد بود. دستگاه در محدوده رطوبتی 20 الی 90 درصدی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما اگر تصمیم به استفاده از این پاور در محیط‌هایی با میزان رطوبت بیشتر از 90 درصد دارید به شما پیشنهاد می‌کنم

نقد و بررسی پاور Green GP530A EUD : کانکتورها و تکنولوژی‌های گرین

کانکتورهای پاور Green GP530A EUD به صورت غیر ماژولار هستند. این جمله یعنی این که کانکتورهای سایر قطعات با استفاده از سیم به منبع تغذیه متصل خواهند شد و شاهد ارتباط مستقیم کانکتورها با قطعات نخواهیم بود. لازم به ذکر است که کلیه کابل‌های پاور به جز کابل اصلی به صورت فلت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که سبب می‌شود سیم پیچی داخل سیستم مرتب‌تر باشد و تهویه هوا درون کیس بهتر صورت گیرد. پاور Green GP530A EUD از 14 کانکتور بهره می‌برد که در ادامه معرفی شده اند:

  • یک کانکتور 4+20 پین برای مادربرد
  • یک کانکتور 4+4 پین 12 ولتی برای پردازنده
  • دو عدد کانکتور 6+2 پین PCI-e
  • شش کانکتور 15 پین SATA
  • یک کانکتور فلاپی/FDD
  • سه عدد کانکتور 4 پین Molex

در تصویر بالا می‌توانید تصاویر مربوط به هر کدام از این کانکتورها را مشاهده کنید.

همان طور که در سراسر این مقاله اشاره کردیم؛ از برترین ویژگی‌های منبع تغذیه Green GP530A EUD تکنولوژی‌های امنیتی به کار رفته در این محصول می‌باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ ترین تکنولوژی‌ها و مدارهای به کار رفته در پاور گرین GP530A EUD خواهیم پرداخت.

استفاده از تراشه دیده‌بان ویژه (Supervisor chip) : برای حفاظت از منبع تغذیه در برابر حملات مختلف و وضعیت‌های مختلف همچون نوسانات شدید، اتصال کوتاه، افزایش ولتاژ و… از مدارها و چیپ‌های متفاوتی استفاده شده است. چیپ سوپروایزر را می‌توان مدیر کنترل جریان در منبع تغذیه در نظر گرفت که با کنترل قسمت‌های مختلف پاور در وضعیت‌های گوناگون مدارهای متفاوتی را فعال می‌کند. در ادامه می‌توانید تمامی این مدارها و و وظیفه‌ای را که بر عهده دارند مشاهده کنید.

  • مدار OPP : جلوگیری از افزایش توان
  • مدار OVP : محافظت از افزایش ولتاژ
  • مدار UVP : پیش گیری از کاهش ولتاژ
  • مدارهای OCP / SCP : حفظ پاور از خطر اتصال کوتاه
  • مدارهای NLO / SIP : جلوگیری از افزایش شدت جریان (آمپراژ)

فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی : به لطف فیلترینگ دو مرحله ای و کامل در بخش ورودی پاورهای سری EUD، حامل های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت‌ها و سوئیچ‌های بخش ورودی تحت هیچ شرایطی به شبکه انتقال و توزیع برق شهر نفوذ نخواهند کرد. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، پاورهای سری EUD در برابر جریان های هجومی اولیه (Inrush Current) و Spike های شدید ولتاژ برق شهر بیمه شده اند.

اصلاح ضریب قدرت Active PFC : با وجود عناصر متعدد غیرخطی موجود در منابع تغذیه سوئیچینگ، تعبیه سامانه‌های اصلاح ضریب قدرت (PFC) علاوه بر کاهش تلفات مصرف انرژی، هزینه‌های برق مصرفی کاربر را نیز کاهش می‌دهد.

استاندارد ERP 2013 : منابع تغذیه سوئیچینگ به مادامی که به برق شهر متصل هستند به دلیل وجود مدار +5V Standby حتی در وضعیتی که خاموش هستند، همواره مقدار اندکی برق مصرف می کنند. در پاورهای مجهز به مدار Standby با مصرف کنترل شده و مدرن، این میزان به مراتب کمتر است. پاورهای سری EUD همچون GP530A EUD گرین در این وضعیت مصرفی کمتر از 0.3 وات دارند که در نوع خود در این رنج قیمت پاور کم نظیر محسوب می‌شود.

نتیجه نهایی :

پاور Green GP530A EUD یک انتخاب ایده آل برای کاربرانیست که تمایل دارند با یک بار خرید، حداقل برای مدت 4 سال از توان دریافتی مناسب و امنیت بالایی برخوردار باشند و نگران منبع تغذیه سیستم خود نباشند. کمپانی گرین قیمت منبع تغدیه GP530A EUDرا از نقاط قوت این محصول برشمرده و تضمین می‌کند که با خرید هرکدام از پاورهای سری EUD بهترین منبه تغذیه را در ازای مبلغ پرداختی دریافت خواهید کرد. با خرید پاور گرین GP530A EUD می‌توانید با خیالی آسوده و با اتکا بر تکنولوژی‌های به کار رفته در این منبع تغذیه به استفاده از سیستم شخصی خود بپردازید.

نقاط قوت :

  • توان خروجی مناسب
  • استفاده ازمبدل DC-DC
  • فن 120 میلی متری بی‌صدا
  • مجهز بودن به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا
  • قیت مناسب

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از طراحی ماژولار

علاقه‌مند به خرید تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP530A-EUD هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار