دستگاه های چاپ

نقد و بررسی پرینتر HP LaserJet Pro M402n | بدون وقفه پرینت بگیرید!

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n از بهترین پرینترهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که با سرعت و دقت چاپ بالا توانسته در بسیاری از دفاتر فنی و مراکز دولتی جای گیرد. اگر قصد خرید پرینتر لیزری دارید، با نقد و بررسی پرینتر لیزری اچ پی M402n همراه ما باشید.

مقدمه:

کمپانی قدیمی هیولِت پاکارد (Hewlett-Packard) که درایران همه آن را به اسم مخفف HP می‌شناسند؛ از شرکت‌های قدیمی در زمینه تولید سخت افزار و ابزارالات کامپیوتری می‌باشد. نام این شرکت اثر گرفته از پایه گذاران آن یعنی دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت می‌باشد. معروفترین محصول شرکت HP که در ایران وجهان نیز بسیار شناخته شده است؛ چاپگرهای (Printer) این شرکت می‌باشد. پس از کسب موفقیت‌های بسیار به وسیله ی پرینترهای تولیدی به وسیله این کمپانی، شرکت HP تصمیم گرفت که تمرکز بیشتری بر روی این سری محصولات بکند و نتیجه آن شد که امروز شرکت HP به غول صنعتی تولید کننده پرینترهای خانگی، اداری وحتی صنعتی تبدیل شده است. امروزه پرینترها به جزئی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و هرچند وجود آن‌ها ضروری نیست ولی می‌تواند بسیار اثربخش باشد. پرینترهای لیزری نسل جدیدی از چاپگرها هستند که با ورود به بازار توانستند به خوبی جایگاه خود را تثبیت کنند و با کیفیت فوق‌العاده در چاپ نوشته ها، به عضو ثابت ادارات و دفاتر اجرایی تبدیل شوند. پس اگر شما نیز به دنبال خرید پرینتر لیزری با کیفیت مناسب، سرعت بالا و کارایی دفتری و اداری هستید با نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n همراه ما باشید.

نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n: معرفی اجمالی

نام گذاری پرینترهای شرکت HP به گونه‌ایست که تنها با خواندن آن و داشتن اندک آگاهی از دنیای پرینترها می‌توان به جزئیات اصلی آن پی برد. مسلما کلمه لیزر (Laser) نشان‌ دهنده برخوداری از قابلیت چاپ لیزری در پرینترHP LaserJet Pro M402n می‌باشد و پس از آن استفاده واژه جِت (Jet) اشاره به سرعت بالای این دستگاه دارد. پس تا اینجا دریافتیم که با یک پرینتر لیزری با سرعت چاپ بالا رو‌به‌رو هستیم. دستگاه در ابعادی نسبتا مناسب با وزن 8.5 کیلوگرم و رنگ سفید مات تولید و روانه بازار شده است. پشتیبانی از دو سینی برگه با ظرفیت 350 برگ، پرینتر LaserJet Pro M402n اچ پی را به دستگاه محبوب دفاتر اداری تبدیل کرده است. اچ پی پرینتر LaserJet Pro M402n را با کاربری تک کاره طراحی کرده است و این به منزله این است که این دستگاه صرفا برای چاپ و پرینت طراحی شده و اگر به دنبال دستگاهی چندکاره با قابلیت‌هایی همچون کپی گرفتن، اسکن کردن و در نهایت پرینت گرفتن هستیدمتاسفانه پرینتر LaserJet Pro M402n اچ پی فاقد قابلیت چاپ رنگی و چاپ پشت و رو می‌باشد که این دو را می‌توان از نقاط ضعف این پرینتر دانست. در نهایت لازم است بدانید که بزرگترین سایز برگه پشتیبانی شده به وسیله دستگاه معادل سایز A4 می‌باشد و با سرعت چاپ 38 برگه در دقیقه، شما را شگفت زده خواهد ساخت. در ادامه با نگاهی ریزبینانه به بررسی تمامای اجزای پرینتر HP LaserJet Pro M402n خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n: طراحی بدنه و رابط کاربری

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n در ابعادی معادل 21.6×35.7×38.1 سانتی متر طراحی شده، و تنها با رنگ سفید عرضه می‌شود. به صورت رسمی و شرکتی، دستگاه دارای دو سینی برگه می‌باشد که عبارتند از : یک سینی چند منظوره برای قرار گیری کاغذ در سایزهای مختلف با ظرفیت 100 برگه و یک کشوی کاغذ A4 با ظرفیت 250 برگه. علاوه بر موارد ذکر شده شما قادر خواهید بود که با استفاده از یک سینی کاغذ اختیاری با حداکثر ظرفیت 550 برگ، ظرفیت کاغذ پرینتر HP LaserJet Pro M402n را به 900 برگه افزایش دهید. این افزایش ظرفیت برگه برای شما بدون هزینه نخواهد بود و پس از اضافه کردن سینی اختیاری، وزن پرینتر به 12 کیلو افزایش خواهد یافت و شاهد افزایش ارتفاع 13 سانتی متری آن خواهیم بود.

رابط کاربری دستگاه تنها از یک مانیتور دو خطی (تنها قادر به نمایش دو جمله می‌باشد)، دو عدد چراغ اعلان و پنج عدد کلید تشکیل شده که وظیفه اجرای دستورات شما را بر عهده دارند. نمایشگر به کار رفته در پرینتر لیزری اچ پی M402nاز نوع آنالوگ با پس زمینه سبز می‌باشد که در نگاه اول شما را به یاد گوشی‌های قدیمی خواهد انداخت. کلیدهای به کار رفته در پرینتر عبارتند از «Back» ،«Cancel» ،«Menu» که دکمه Menu همان دکمه OK موجود در میان دو کلیدهای نشانگر چپ و راست می‌باشد. دستگاه شامل دو چراغ‌ اعلان (Notification) می‌باشد که یکی نشانگر وضعیت توجه ویژه (Attention) یا حالت خطا می‌باشد و دیگری نشان دهنده وضعیت آماده به کار (Ready) است.

نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n: خواص برگه

مهم ترین مسئله در رابطه با ورودی پرینترها خواص برگه می‌باشد؛ چرا که در پرینترهای لیزری برخلاف پرینترهای جوهر افشان، تنها ورودی فیزیکی ما برگه‌های مصرفی می‌باشند. استفاده از برگه‌های نا مناسب سبب می‌شود تا آسیب‌های جبران ناپذیر و گوناگونی به گیره‌های سینی و یا کارتریج ما وارد شود. برگه‌های به کار رفته در هر پرینتر دارای سه ویژگی هستند که ما در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها در پرینتر HP LaserJet Pro M402n خواهیم پرداخت.

نوع کاغذ : نوع کاغذ به عبارتی همان ساختار و جنس کاغذ را شامل می‌شود که دارای نام‌های گوناگونی هستند و به هنگام تهیه کاغذ، باید دقت داشته باشید.

وزن کاغذ : برای هر سینی وزن کاغذ متفاوت می‌باشد که مقدار دقیق آن برای سینی اول 60 تا 175 g/m² (گرم در هر متر مربع) و برای سینی دوم 60 تا 120 g/m² می‌باشد. البته برای رعایت این موضوع نیاز به محاسبه وزن کاغذ در هر متر مربع نیست! چرا که این مقدار بر روی بسته بندی کاغذ درج شده و تنها کافیست که شما چک کنید که مقدار درج شده بر روی بسته بندی، رقمی مابین معیار ارائه شده باشد.

سایز کاغذ : سایز کاغذ نیز همچون وزن کاغذ برای هر سینی متفاوت می‌باشد که در زیر سایزهای مورد استفاده برای هر سینی مشخص شده است :

  • سینی اول: A4, A5, A6, A5-R, B5 (JIS), B6 (JIS), envelope B5, C5, DL
  • سینی دوم: A4, A5, A6, A5-R, B5 (JIS), B6 (JIS)

همان طور که رعایت موارد بالا سبب می‌شود تا طول عمر پرینتر افزایش یابد و کارتریج شما از دوام بیشتری برخوردار شود؛ عدم رعایت آن سبب ورود خسارات بسیاری به پرینتر شما خواهد شد که نتیجه آن در دراز مدت دامن گیر شما خواهد بود.

نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n: جزئیات چاپ و کارتریج

با توجه به قیمت پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n ، دستگاه از بهترین پرینترهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که با سرعت و دقت چاپ بالا توانسته در بسیاری از دفاتر فنی و مراکز دولتی جای گیرد. پرینتر فاقد قابلیت چاپ رنگی می باشد ولی از رزولوشن چاپ 1200×1200 dpi برخوردار است که این امر سبب می‌شود تا دقت چاپ دستگاه فوق‌العاده مناسب باشد که نتیجه آن در چاپ بسیار زیبای متون و اسناد مشاهده می‌شود. سرعت چاپ معادل 38 برگه در هر دقیقه می‌باشد که این موضوع سبب می‌شود حجم زیادی از زمان شما در اداره و یا دفتر فنی، برای انتظار چاپ برگه تلف نشود. توان کار ماهانه توسط شرکت HP برای پرینتر HP LaserJet Pro M402n معادل 80,000 برگه تعریف شده اما اگر تصمیم دارید که از پرینتر خود بیشتر از یک ماه استفاده کنید! پیشنهاد می‌کنیم که حداکثر 4000 برگه در ماه چاپ کنید. با وجود پردازنده 1.2 گیگاهرتزی (Ghz) و 128 مگابایت حافظه رم در دستگاه، اولین چاپ را از حالت آماده به کار، در زمان 5.7 ثانیه انجام می‎دهد؛ در حالی که در حالت «Sleep» در حدود 8.1 ثانیه زمان می‌برد. این پرینتر از اکثر زبان‌های چاپ از جمله HP PCL 5, HP PCL 6, HP Postscript Level 3 emulation, direct PDF (v1.7) printing, URF, PCLM, PWG پشتیبانی می‌کند و به ندرت شاهد خطای مرتبط با زبان چاپ خواهید بود. در کنار تمام نکات مثبت ارائه شده لازم است بدانید که دستگاه فاقد قابلیت‌های چاپ بدون حاشیه و چاپ بر روی CD می‌باشد.

کارتریج پرینتر HP LaserJet Pro M402n به صورت اورجینال به وسیله شرکت HP و با شماره مدل HP 26A به فروش می‌رسد. دوام این کارتریج به وسیله شرکت HP معادل چاپ 3100 برگه اعلام شده است. لازم است بدانید این مدل کارتریج هم به صورت اورجینال (تولید شرکت HP) و هم به صورت طرح اصلی (تولید شرکت های ایرانی، کره‌ای، چینی و آمریکایی) در بازار یافت می‌شود که کارتریج های طرح نیز بعضا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و مطابق با دستگاه تولیده شده اند.

نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n: نکات تکمیلی

در این قسمت به بررسی نکات جزئی که در هنگام خرید پرینتر HP LaserJet Pro M402n باید به آن‌ها توجه کنید می‌پردازیم. دستگاه از کابل LAN و پورت USB 2.0 جهت اتصال به رایانه‌های شخصی برخوردار است و به دلیل عدم استفاده از WIFI قادر به اتصال مستقیم تلفن همراه به پرینتر نخواهید بود. در خرید پرینتر HP LaserJet Pro M402n به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه جدا از دستگاه فکس می‌باشد و برای ارسال و دریافت فکس، باید دستگاه فکس را به صورت جداگانه تهیه نمایید. در رابطه با صدای دستگاه در حین چاپ نیز نگران نباشید؛ چرا که صدای 54db اصلا شما را آزرده نمی سازد. در انتها لازم است بدانید که توان مصرفی دستگاه درحال پرینت 591 وات می‌باشد و ولتاژ مورد نیاز دستگاه معادل با ولتاژ برق شهریست.

نتیجه نهایی:

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n با سرعت چاپ بالا و کیفیت عالی در چاپ، به پرینتر بی رقیب دفاتر اداری ایران تبدیل شده است. پشتیبانی از 900 برگه در کنار توان چاپ 38 برگه در دقیقه از نکات مثال زدنی می‌باشد. با خرید پرینتر HP LaserJet Pro M402n دیگر وقت خود را در کنار دستگاه پرینتر و در انتظار چاپ برگه‌ها از دست نخواهید داد. با توجه به کیفیت ساخت بالا و جزئیات ذکرشده در بالا، شرکت HP قیمت پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402n را بسیار منصفانه در نظر گرفته که این امر سبب افزایش ارزش خرید این پرینتر شده است.

نقاط قوت :

  • ظاهر زیبا و کم حجم
  • سرعت بالای چاپ
  • پشتیبانی از درگا‌ه‌های USB و LAN
  • توان کاری بالا

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از WiFi
  • پشتیبانی نکردن از چاپ دو رو

علاقه‌مند به خرید پرینتر لیزری اچ پی مدل M402n هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار