نقدوبررسی انواع بازی ها

نقد و بررسی WWE 2K22

بعد از فاجعه‌ای که با نام WWE 2K20 منتشر شد، ناشر تصمیم گرفت تا استراحتی به این سری داده و با ایجاد وقفه‌ای یک ساله، زمان بیشتری را صرف ساخت و پولیش نسخه جدید آن کند. حالا با انتشار WWE 2K22 با هم نگاهی خواهیم داشت به این تغییرات و اینکه آیا این وقفه در راستای بهبود سری بوده است یا نه؟

با ورود به WWE 2K22 مستقیما به بخش آموزشی بازی هدایت شده و بدین ترتیب با تغییرات پایه‌ای که در بخش گیم‌پلی ایجاد شده آشنا خواهید شد. دکمه‌ها و سیستم تقریبا سخت نسخه‌های قبلی، حالا جای خود را به سیستمی بسیار آسانتر داده‌اند. حالا یک دکمه برای ضربات سبک و دیگری برای ضربات سنگین طراحی شده و با دکمه سوم نیز می‌توانید دفع ضربه حریف را انجام دهید.

همچنین دکمه‌ای نیز برای گرفتن حریف در نظر گرفته شده است. به طور کلی و پایه و اساس گیم‌پلی بر این سه دکمه طراحی شده‌اند اما ترکیب این سه دکمه و نحوه استفاده از آن‌ها بصورت کمبوهای مختلف و یا در جریان مبارزه به این سادگی‌ها هم نیست و نیاز به زمانبندی و دقت بالایی دارند. در کنار این موارد، سیستم استامینا نیز بسیار ساده‌تر شده اما در قبال آن باید به حرکات و ضرباتی که به دشمن وارد می‌کنید دقت بالایی به خرج دهید.

یک خط مخصوص نیز در زیر خط استامینا قرار دارد که با گذر زمان و انجام کمبوهای مختلف پر شده و زمانی که هر دوی این خط‌ها کامل شوند، می‌توانید حرکت مخصوص و یا فینیشرهای مهلکی را به حریف وارد کرده و حتی در مواردی مسابقه را پایان دهید. اگر بخواهم درک این توضیحات را برایتان آسانتر کنم، می‌توانید سیستم X-Ray در سری مورتال کامبت را به خاطر بیاورید.

مودهای متنوع و مختلفی در بازی در نظر گرفته شده‌اند. از مد یک‌به‌یک گرفته تا رویال رامبل و مبارزات در قفس، و البته دو بخش کمپین! یکی از این بخش‌ها بازیکن را در قالب ستاره کشتی کج، ری میستریو قرار می‌دهد و شما باید از زمانی که او این حرفه را در مکزیک شروع کرد با اون همراهی کرده و در پایان در مسابقات WWE و SmackDown با ستارگان این ورزش مبارزه کنید.

همچنین بازیکن باید در مسابقات افسانه‌ای که او با روش خاصی مسابقات را به پایان رسانده، حرکات او را تقلید کند  و در پایان نیز با تماشای ویدئوی مسابقات واقعی، از آن لذت ببرد. بخش جذاب ماجرا همراهی شخص ری میسترو در کات‌سین‌ها و توضیحاتش در مورد خاطرات او از این مسابقات است.

تنها نکته منفی این بخش، محدود شدن بازیکن به حرکات خاص ری میسترو است، بدین معنی که نمی‌توانید از تمامی قابلیت‌های گیم‌پلی در این بخش استفاده کنید و ممکن از بعد از مدتی بازیکن را به چرخه تکرار بیاندازد.

در مد دیگری که GM نام دارد، بازیکن در نقش یک مدیر برنامه باید برنامه‌ریزی مسابقات را انجام دهد. اینکه هر هفته و در هر مسابقه چه کسی به میدان رفته و مسابقات را انجام دهد. البته تمامی این‌ها بسته به بودجه شما دارد و باید در پرورش کشتی‌گیرها و رساندن آن‌ها به قهرمانی دقت کنید.

در کنار کشتی‌گیرهای معمولی همچنین می‌توانید ستارگان این رشته از جمله راک، جان سینا و … را استخدام کنید تا برایتان پیروزی به ارمغان آورند. با پیشروی در این بخش شاهد روابط اعضای تیم و پیشرفت تیم خواهید بود؛ و البته ناگفته نماند که برای این که حوصلتان از شبیه سازی مسابقات سر نرود، می‌توانید کنترل ورزشکاران را به عده بگیرید و خودتان اقدام به بازی کنید.

مود بعدی در WWE 2K22 بازگشت بخش MyRise است. در این بخش می‌توانید کاراکتر خود را ساخته و راه با از صفر تا صد طی کنید. در این راه با افراد مختلف و مشهوری روبرو شده و انتخاب دیالوگ در گفتگوها نیز در عهده شماست. این انتخاب‌ها می‌توانند منجر به دشمنی و یا دوستی با حریفان شوند. به علاوه با انجام ماموریت‌ها مقداری XP بدست می‌آورید که می‌توانید برای ارتقای کاراکتر خود از آن‌ها استفاده کنید و کاراکتر و سبک مورد علاقه خود را بسازید.

از گیم‌پلی که بگذریم به بزرگترین ناامیدی که پای ثابت این سری هستند می‌رسیم، و آن چیزی نیز جز گرافیک و انیمیشن! با اینکه موتور بازی WWE 2K22 به کلی از نو ترمیم شده اما هنوز هم شاهد انیمیشن‌های نه چندان دلچسب هستیم. البته در این بخش کار تیم انیمیشن‌ نیز تاحدود زیادی دخیل است.

بدترین ضربه به انیمیشن را در بخش دیالوگ‌ها و صحبت‌های کاراکترها شاهد هستیم. حالات صورت بسیار مصنوعی و حرکات بدن بشدت بد، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. در بخش مبارزات WWE 2K22، با توجه به مسائلی نظیر جلوگیری از input lag، می‌توان تا حدود کمی نبود اتصال کامل بین انیمیشن‌های مختلف را درک کرد اما در موارد دیگر این تیم نیاز به کار بیشتر دارد.

گرافیک کلی و تکنیکی WWE 2K22 با اینکه تغییراتی نسبت به شماره قبل دیده اما هنوز هم در حد استاندارد روز نیست. در بخش صداگذاری با وضعیت بهتری مواجه هستیم و صداگذاری سالن مبارزه و ضربات و به خصوص گزارشگر بسیار بهبود یافته‌اند. حتی گزارشکر اینبار بسیار دقیق‌تر از هر شماره این سری به توصیف صحنه و اتفاقات افتاده می‌پردازد.

کلام پایانی

اگر بخواهیم روراست باشیم، باید گفت که WWE 2K22 بازگشت قدرتمندی در این سری بعد از سال‌های طولانی است. مود‌های متنوع و پکیج کاملی از ورزشکاران و گیم‌پلی بهتر همگی خبرهایی خوبی هستند که باعث شدند از این عنوان لذت ببریم. هرچند هنوز هم مشکلات ریز و درشتی در بطن این عنوان وجود دارندریال اما بعد از نسخه‌های فاجعه بار قبلی، طرفداران این سری می‌توانند به آینده آن امیدوار باشند.

بازبینی سیستم گیم‌پلی و بهبود آن را می‌توان پایه و اساس مهمی بشمار برد که آینده این سری را تحت شعاع قرار خواهد داد. با توجه به این موضوع، اگر تیم سازنده وقت بیشتری را در بخش‌های دیگر همچون انیمیشن‌ها و گرافیک بگذارند، می‌توان با اشتیاق به انتظار شماره بعدی نشست.

English Section

To be honest, WWE 2K22 is a strong comeback in this series after many years. Different modes and a complete package of athletes and better gameplay are all good news that made us enjoy this title. Although there are still big and small problems in the heart of this title, after the previous catastrophic versions, the fans of this series can hope for its future.

Revamping the gameplay system and improving it can be considered an important foundation that will overshadow the future of this series. With that in mind, if the production team spends more time in other areas such as animation and graphics, we can look forward to the next title with excitement.


بازی WWE 2K22 روی PS5 و بر اساس نسخه ارسالی ناشر انجام گرفته.


WWE 2K22 Review

برخی نکات برجسته و قابل ذکر در بازی

گیم‌پلی ساده‌تر و قابل درک‌تر
صداگذاری و گزارشگری بهتر
مودهای مختلف و متنوع
گرافیک نه چندان دلچسب و خارج از استاندارهای روز
انیمیشن‌های نه چندان خوب

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار