موبایلنوکیا

نوکیا X20 با ماژول دوربین دایروی‌شکل غول‌پیکر در قسمت پشتی به بازار عرضه خواهد شد

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته اکنون می‌دانیم که کمپانی HMD به منظور رونمایی از دستگاه‌های جدید خود مراسم ویژه‌ای را در روز 8 آوریل (19 فروردین ماه) برگزار خواهد کرد. اکنون نوکیا X20 که احتمالا پیشرفته‌ترین هندست معرفی شده در جریان این رویداد به‌شمار خواهد رفت؛ در وبسایت کمیته ارتباطات فدرال (FCC) رویت شده است.
بر اساس پیش‌بینی‌ها در جریان رویداد آینده نوکیا از 3 دستگاه جدید رونمایی خواهد شد که یکی از آن‌ها متعلق به سری G و 2 مدل دیگر جزو سری X هستند. نخستین محصول با نام نوکیا G10 احتمالا دستگاهی پایین‌رده با تراشه هلیو P22 به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که اسمارت‌فون‌های سری X احتمالا از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد. اتصال 5G به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از مشخصه‌های اصلی اسمارت‌فون‌ها در تمامی رده‌های قیمتی است.

تراشه پایین‌رده و اخیرا معرفی شده اسنپ‌دراگون 480 احتمالا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تراشه‌های 5G ساخت کوالکام محسوب می‌شود. در واقع نخستین هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 480 با نام ویوو Y31s پیش‌تر به بازار عرضه شده و یک دستگاه اقتصادی دیگر قلمداد می‌شود. همچنین برخی شایعات نشان می‌دهند که نوکیا X20 از تراشه پیشرفته‌تری در سری 6 کوالکام (احتمالا اسنپ‌دراگون 690) بهره‌برداری خواهد کرد. این هندست احتمالا دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی بوده و در 2 مدل رنگی آبی و قهوه‌ای به بازار عرضه می‌شود.

نوکیا G10 احتمالا با قیمت‌گذاری در محدوده 140 یورو (160 دلار) به بازار عرضه می‌شود؛ در حالی‌که گوشی‌های سری X احتمالا 2 برابر گران‌تر قیمت‌گذاری خواهند شد. با این‌حال چنین ادعایی هنوز موردتائید قرار نگرفته است. صرفنظر از این موارد گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده نوکیا همواره دارای ارزش مناسبی بوده‌اند؛ اما برندهایی نظیر سامسونگ، شیائومی، اوپو و حتی اپل (با وجود عرضه آی‌فون SE) اکنون مدتی است که در عرصه تولیدات میان‌رده بازار پیشتاز هستند. اسمارت‌فون جدیدا معرفی شده سامسونگ موسوم به گلکسی A52 نیز در همین طیف جای می‌گیرد. برخی ویژگی‌های این هندست نظیر OIS و گواهی حفاظتی IP67 در برابر نفوذ گردوغبار و آب‌خوردگی در رده قیمتی دستگاه منحصربه‌فرد هستند.

طراحی شماتیک نوکیا X20 در وبسایت FCC

کارشناسان در خصوص توانایی نوکیا برای ارائه 2 مشخصه سخت‌افزاری فوق در هندست‌های آینده خود مردد هستند. بنابراین مشتریان چنان‌چه به‌دنبال چنین قابلیت‌هایی باشند؛ در این‌صورت احتمالا ناامید خواهند شد. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های نوکیا دارای تجربه نرم‌افزاری ساده‌تر و روان‌تری هستند و از رابط کاربری مشابه با نسخه خام اندروید بهره می‌گیرند. بنابراین این محصولات یقینا نظر مشتریان خاصی را در بازار به خود جلب خواهند کرد. به منظور اطلاع از اخبار بیش‌تر در این زمینه ناچارا بایستی تا روز 19 فروردین ماه منتظر بمانیم.

منبع Phonearena
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار