خودرو

هایپرکار ویژه پیست استون مارتین والکری AMR Pro معرفی شد

استون مارتین والکری AMR Pro معرفی شد. این هایپرکار ویژه پیست دو برابر داون‌فورس بیشتری را نسبت به نسخه جاده‌ای خود تولید می‌کند. در ادامه با مشخصات هایپرکار جدید استون مارتین آشنا می‌شویم.

پس از انتشار تصاویر مختلف سرانجام استون مارتین به صورت رسمی والکری AMR Pro را معرفی کرد. البته این هایپرکار برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به نمایش درآمد، اما اکنون استون مارتین برای نسخه تولیدی آن تغییرات گسترده‌ای را در نظر گرفته است. استون مارتین اعلام کرد والکری AMR Pro از طرح اصلی مشابه با هایپرکار لمانز بهره می‌برد.

مشخصات استون مارتین والکری AMR Pro

هایپرکار جدید استون مارتین نسبت به نسخه استاندارد از یک شاسی فیبرکربنی اصلاح شده بهره می‌برد که توانسته فاصله محوری این خودرو را به میزان ۳۸۰ میلی‌متر افزایش دهد. فاصله عرضی چرخ‌های جلو حدود ۹۶ میلی‌متر و فاصله عرضی چرخ‌های عقب نیز ۱۱۵ میلی‌متر نسبت به نسخه استاندارد والکری افزایش پیدا کرده است. استون مارتین با ارائه پکیج آیرودینامیکی ویژه برای این خوردو باعث شده تا ۲۶۶ میلی‌متر به طول این خودرو ویژه پیست نیز اضافه شود.

هایپرکار والکری AMR Pro نسبت به نسخه استاندارد خود از تغییرات آیرودینامیکی متعددی برخوردار شده که از جمله آنها می‌توان به اسپلیتر فیبر کربنی جلو، گلگیرها و باله‌های جلوی بازطراحی شده، باله کوسه‌ای در عقب، بال ثابت عقب و کاور چرخ‌ها اشاره کرد. استون مارتین برای این هایپرکار به جای آینه‌های جانبی سنتی از دوربین استفاده کرده است. چنین تغییراتی باعث شده‌اند تا هایپرکار جدید استون مارتین بتواند نسبت به نسخه جاده‌ای خود داون‌فورس دو برابری را تولید کند. همچنین این خودرو می‌تواند به شتاب جانبی بیش از ۳ جی برسد. رانندگان تیم فرمول یک این شرکت خودروسازی یعنی سباستین فتل و لنس استرول نیز در توسعه این هایپرکار ویژه پیست مشارکت داشته‌اند.

هایپرکار جدید استون مارتین اکنون بر خلاف نسخه جاده‌ای خود از سیستم هیبریدی بهره نمی‌برد. در واقع این هایپرکار ویژه پیست به همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار را تولید کند. استون مارتین اعلام کرد این هایپرکار می‌تواند در پیست‌ها پرفورمنسی را مانند خودروهای فرمول یک ارائه دهد. این خودرو بسیار سریع بوده و می‌تواند ظرف مدت ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه یک دور پیست لمانز را بپیماید که از این حیث مشابه خودروهای مسابقه‌ای LMP1 است.

استون مارتین برای مشتریان والکری AMR Pro امکانی را فراهم کرده است تا بتوانند به میزبانی این شرکت خودروسازی یک روز را در پیست‌های سراسر جهان با خودرو خریداری شده خود بگذرانند. همچنین برای خریداران این خودرو آموزش حرفه‌ای و لباس مسابقه‌ای ویژه نیز در نظر گرفته شده است. این هایپرکار فقط در تعداد ۴۰ دستگاه به تولید خواهد رسید و تمام آنها به شکل فرمان چپ بوده و در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ به مشتریان عرضه خواهند شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار