اخبار فناوریسامسونگموبایل

همه چیز در مورد گلکسی S23 اولترا و خانواده جدید گلکسی S23

سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا محسوب می‌شود و یکی از دلایل موفقیت این کمپانی محبوبیت سری گلکسی S است. با گذشت سال‌های مختلف، گوشی‌های گلکسی S همچنان یکی از شناخته‌شد‌ه‌ترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند و در حال نزدیک شدن به معرفی گلکسی S23 ها هستیم.

همان‌طور که اشاره کردیم، سری گلکسی S محبوب‌ترین سری گوشی‌های هوشمند برتر سامسونگ هستند که نسل اول آن سال 2010 وارد بازار شد. سامسونگ قبلاً در رابطه با نام گوشی‌ها، اقدامی غافلگیرکننده انجام داده است. برای مثال، این شرکت به‌یک‌باره بعد از سری گلکسی اس 10، پرچمداران جدیدش را به سری گلکسی اس 20 تغییر نام داد.

هدف سامسونگ هماهنگ‌کردن نام گوشی با سال عرضه‌ی آن بود؛ بنابراین، تقریباً مطمئن هستیم که سری جدید گلکسی اس با نام سری گلکسی S23 سامسونگ شناخته خواهد شد. پرچم‌داران قبلی مانند سری سری گلکسی S21 در تاریخ 14 ژانویه 2021 و سری گلکسی S22 در تاریخ 9 فوریه 2022 معرفی شدند.

از نظر تاریخی، سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس را در سه‌ماهه اول سال روانه بازار کرده است. سامسونگ در سال‌های اخیر آن‌ها را در ماه فوریه رونمایی کرده بود و تنها سری گلکسی S21 به‌عنوان استثنا و احتمالاً به‌دلیل بیماری کرونا در ژانویه معرفی شد.

منطقی است که سامسونگ سری گلکسی S23 را در فوریه 2023 LUVTD کند. درهمین‌حال، پس از افشای اطلاعات درباره‌ سری گلکسی S23، سامسونگ تاریخ رونمایی گلکسی S23 را تایید کرد.

این شرکت به‌طور تصادفی اطلاعات را از طریق وب‌سایتش فاش کرده است و تقریباً تضمین شده که شرکت کره جنوبی گلکسی S23 را اولین رویداد گلکسی آنپکد 2023 خود پرده‌برداری می‌کند. براساس وب‌سایت سامسونگ برای بازار کلمبیا، رویداد بعدی آنپکد در تاریخ یکم فوریه‌ی 2023 (12 بهمن 1401) برگزار می‌شود. شعار این رویداد چنین است؛ لحظات حماسی در راه است.

طراحی گلکسی S23

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تا به امروز برای سری گلکسی اس در سال 2022 اتفاق افتاد. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا را بازسازی کرد تا آن را بیشتر به گلکسی نوت شبیه کند. بدین‌ترتیب طراحی آن به‌صورت مستطیلی تغییر پیدا کرد و با S Pen‌ همراه شد.

باوجوداین، طراحی گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییر چندانی نکرد. پیش‌بینی می‌شود که به احتمال زیاد سامسونگ این استراتژی را مجدداً در سال 2023 تکرار کند. اگر این اتفاق محقق شود، گلکسی اس 23 اولترا بسیار شبیه گلکسی اس 22 اولترا خواهد بود و از سوی دیگر، گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس نیز تغییر چندانی نخواهند کرد.

طبق تصاویر منتشر شده، گلکسی S23 و S23 پلاس شبیه‌به‌هم خواهند بود و طراحی‌های کمی متفاوت با مدل‌های قبلی خود خواهند داشت. به‌نظر می‌رسد هر دو گوشی این‌بار می‌توانند بدنه‌ی زاویه‌دارتری داشته باشند.

هر دو سه دوربین در عقب به‌صورت عمودی در گوشه‌ی سمت چپ و فلاش LED در سمت راست دوربین اول خواهند داشت. پنل پشتی نیز دارای لوگوی سامسونگ در پایین است و دکمه پاور و دکمه‌ی تنظیم صدا را در فریم سمت راست گوشی به‌چشم می‌خورد.

از طرفی دیگر، گوشی گلکسی اس 23 اولترا طراحی مستطیلی شکل دارد و دارای چینش دوربین P شکل است. به‌نظر می‌رسد S23 Ultra همان سبک طراحی سال گذشته را حفظ می‌کند. مانند نسخه‌های غیر اولترا، این نیز دارای لوگوی سامسونگ در پنل پشتی است که دکمه‌ی تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

گوشی‌های گلکسی S سامسونگ تقریباً همیشه جزو اولین دستگاه‌های دردسترس جهانی با بهره‌مندی از جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام هستند. انتظار نمی‌رود که سال 2023 نیز از این نظر متفاوت باشد. بدین‌ترتیب، می‌توان پیش‌بینی کرد که هر سه گوشی گلکسی S23 سامسونگ به Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شوند. گمانه‌نزنی‌هایی نیز وجود دارد که غول کره‌ای صنعت موبایل امسال تنها از تراشه‌های پردازشی کوالکام در سری گوشی‌های اس 23 استفاده خواهد کرد.

سامسونگ و کوالکام از قراردادی صحبت کردند که براساس آن گوشی‌های گلکسی اس 23 به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز خواهند شد؛ البته در این اطلاعیه به‌طور صریح گفته نشده است که تمامی گوشی‌های S23 از سخت افزار اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. بنابراین انتظار دیدن نسخه‌های دارای تراشه‌ اگزینوس منطقی به‌نظر می‌رسد.

 پیش‌بینی می‌شود گلکسی S23 اولترا حداقل 8 گیگابایت رم، حداقل 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش 1440پ پیکسلی با حداکثر نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) 120 هرتز، ظرفیت باتری حداقل 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و سرعت شارژ سیمی حداقل 45 وات داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که در پنل پشت نیز حداقل روی کاغذ حسگرهای مشابه نسل قبل را شاهد باشیم؛ بااین تفاوت که ساسمونگ ممکن است دوربین اصلی را به حسگری 200 مگاپیکسلی مجهز کند.

براساس اطلاعات فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد که دوربین 200 مگاپیکسلی با یک دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی همراه خواهد شد. دوربین شاید از حسگر ISOCELL HP2 استفاده کند که عملکرد بهتری در شب برای فیلم‌ها و عکس‌ها به گوشی می‌دهد.

در نهایت اینکه، به‌نظر می‌رسد تنظیمات دوربین جدا از دوربین 200 مگاپیکسلی عمدتاً مشابه S22 باشد. ناگفته نماند که اکنون دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در S22 اولترا وجود دارد؛ اما افشاگری در ماه دسامبر ادعا کرد که رزولوشن حسگر شاید به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا کند.

بااین‌حال، افشای اطلاعات نشان داد که این دوربین سلفی شاید در S23 و S23 پلاس نیز استفاده شود که نسبت به 10 مگاپیکسل کنونی از لحاظ تئوری افزایش وضوح تصاویر را نوید می‌دهد؛ البته طبیعتاً رزولوشن تنها معیار لازم برای کیفیت تصاویر نیست و این مقوله به عوامل بسیاری نظیر هوش مصنوعی، نوع حسگر، لنز و… بستگی دارد.

به‌گفته افشاگری به‌نام ریچیولو، سامسونگ شاید ویژگی Ultra Stabilization را نیز به مدل اولترا بیاورد. بدین‌ترتیب، ویژگی جدید تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) می‌تواند به S23 در رقابت با ویژگی Action Mode اپل کمک کند.

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات کلی به گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس، عمر باتری بود؛ بنابراین، افزایش ظرفیت باتری هر دو مدل در سال 2023 برای سامسونگ بسیار منطقی است. خوشبختانه، گزارشی از گلکسی کلاب نشان داد که اس 23 پلاس احتمالا حداکثر ظرفیت 4700 میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. از طرفی دیگر، مدل گلکسی S23 اولترا باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی را حفظ خواهد کرد.

مورد دیگری که می‌تواند به عمر باتری سری گلکسی S23 نیز کمک کند، حالت Light Mode سامسونگ است. این ویژگی در جدیدترین گوشی‌های تاشدنی این شرکت به‌کار رفته شده و عملکرد را به نفع بهینه‌سازی عمر باتری و حرارتی کاهش می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که سری گلکسی S23 شاید در آینده از این ویژگی برخوردار شود.

اگر سامسونگ بخواهد قیمت‌ها را تغییر دهد، بعید به‌نظر می‌رسد که قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. با ارزیابی بر اساس قیمت‌های سری گلکسی A رده پایین‌تر سامسونگ، این شرکت نمی‌تواند قیمت سری گلکسی اس را بسیار پایین‌ بیاورد. با وجود این، شاید سامسونگ بتواند قیمت گلکسی S23 را مقدار کمی، مثلاً در حدود 50 دلار کاهش دهد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار