کنسول های بازینینتندو

پیش‌بینی‌ها از فروش بیشتر نینتندو سوییچ از PS5 و ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهند

تعدادی از تحلیلگران برجسته‌ی صنعت بازی عقیده دارند که روند رو‌به‌رشد فروش کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ نیز کُند نخواهد شد.

با اینکه سه کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، پلتفرم‌های نسل جدید، چند ماه است که به بازار عرضه شده‌اند، تعدادی از تحلیلگران و محققان صنعت بازی‌های ویدئویی همچنان معتقدند نینتندو سوییچ در پایان سال ۲۰۲۱ نیز پرفروش‌ترین کنسول جهان خواهد بود.

به‌گزارش از VG247، مت پیسکاتلا، از گروه NPD Group و دکتر سرکان توتو، از شرکت Kantan Games و پیرز هاردینگ‌رولز، از Ampere Analysis، در نشست اخیرشان با وب‌سایت Gamesindustry.biz اظهار کردند کنسول محبوب سوییچ در سال جدید میلادی بار‌دیگر به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال لقب خواهد گرفت.

مت پیسکاتلا می‌گوید: «با وجود عرضه‌ی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌ سری ایکس و ایکس باکس سری اس، این کنسول نینتندو سوییچ است که سال ۲۰۲۱ را به‌عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری گیمینگ به‌پایان می‌رساند.»

جالب اینجا است که پیسکاتلا این برتری را فارغ از احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی جدید کنسول سوییچ پیش‌بینی می‌کند. مدتی است شایعاتی مبنی‌بر احتمال عرضه‌ی کنسول ارتقا‌یافته‌ی نینتندو سوییچ پرو برای رقابت با کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت به‌گوش می‌رسد. البته دیگر تحلیلگران عقیده دارند عرضه‌ی این کنسول می‌تواند نقش مهمی در تقویت روند رو‌به‌رشد فروش نینتندو ایفا کند. در‌مقابل، پیسکاتلا می‌گوید بازی‌های جدید و پشتیبانی نینتندو از آثار فعلی خود مهم‌ترین نقش را در حفظ این روند ایفا خواهند کرد.

دکتر سرکان توتو، از شرکت Kantan Games، نیز پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۱ کنسول Switch Pro روانه‌ی بازار خواهد شد. وی در‌ادامه اضافه می‌کند عرضه‌ی این کنسول نقش بسیار مهمی در تسلط نینتندو بر بازار سال جدید میلادی ایفا خواهد کرد:

شاید خیلی از افراد انتظار دارند کنسول سوییچ در سال ۲۰۲۱ از تب‌و‌تاب بیفتد و فروش این کنسول روند نزولی به خود بگیرد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود این کنسول در سال جدید نیز پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری گیمینگ در جهان باشد. این هدف با ارائه‌ی بازی‌های جذاب فرست‌پارتی و تقویت و نوسازی سخت‌افزار کنسول با عرضه‌ی نسخه‌ی ارتقا‌یافته Pro و رشد جایگاه آن به‌عنوان بخشی از سبک زندگی شمار زیادی از کاربران در سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد.

پیرز هاردینگ‌رولز، از Ampere Analysis، نیز امیدوار است بیشترین آمار فروش کنسول‌های بازی در سال ۲۰۲۱ به سوییچ تعلق داشته باشد. براساس داده‌های آماری، انتظار می‌رود در پایان سال، ۲۴ میلیون نسخه از کنسول‌های نینتندو سوییچ در سطح جهان فروخته شده باشد. این در حالی است که مجموع فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس فقط ۲۵ میلیون نسخه پیش‌بینی می‌شود.

هاردینگ‌رولز نیز متقاعد شده است که نینتندو در نظر دارد در سال جدید میلادی، نسخه‌ی سوییچ پرو را روانه بازار کند: «سال گذشته متقاعد نشده بودم که نینتندو کنسول پرچم‌دار جدیدی به بازار عرضه کند؛ اما حالا و با در‌نظرگرفتن برخی ملاک‌های اقتصادی و تبلیغاتی، ارائه‌ی نسخه‌ی به‌روزشده از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ منطقی به‌نظر می‌رسد.»

کنسول نینتندو سوییچ سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول جهان به‌پایان رساند. کارشناسان عقیده دارند این موفقیت تا حد زیادی به پایان نسل پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وابسته بوده است. افزون‌براین، بسیاری از تحلیلگران نقش بازی‌های محبوبی مانند Animal Crossing را در این موفقیت بسیار پررنگ می‌دانند. حالا به‌نظر می‌رسد براساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی صنعت گیم، این روند رو‌به‌رشد فعلا تحت‌تأثیر کنسول‌های نسل نهم قرار نخواهد گرفت.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار