بازیگیمینگ

چرا اپیک گیمز با دموی آنریل انجین ۵ فقط درباره پلی استیشن صحبت کرد؟

هفته گذشته اولین دمو ازموتور گرافیکی نسل  بعد شرکت اپیک گیمز یعنی Unreal Engine 5 منتشر شد که روی کنسول پلی استیشن ۵ اجرا می‌شد. این ویدیو کوتاه دنیای گیم را با جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش به خصوص کیفیت بافت‌ها، نورپردازی پویا و انیمیشن‌هایی بسیار طبیعی شگفت‌زده و برای شروع نسل بعد کنسول‌های بازی هیجان‌زده کرد.

البته ظاهرا همه کنسول‌های نسل بعد چون اگر جلسه پرسش و پاسخ جف کیلی (Geoff Keighley)، خبرنگار و فعال حوزه بازی را با مدیران اجرایی اپیک گیمز خوانده باشید، می‌بینید که کمتر صحبتی از کنسول رقیب یعنی ایکس باکس می‌شود. تمام این‌ها برای برگرداندن نظرات به سوی سونی و کنسول جدیدش که این روزها به اندازه رقیب‌شان در مرکز توجه نیستند، عالی است اما واقعیت چیست؟

در این گفت‌وگو، کیلی تلاش خودش را کرد تا تیم سویینی (Tim Sweeney) و دیگر اعضای تیم را تحت فشار بگذارد و بپرسد که آیا آنریل انجین ۵ به همان خوبی و زیبایی که روی پلی استیشن ۵ اجرا شد، روی ایکس باکس سری ایکس هم اجرا می‌شود یا خیر.

اما سویینی در این پرسش و پاسخ با وجود اینکه بارها قابلیت‌های پلی استیشن ۵ را به عنوان کنسولی که مشابهش قبل‌تر دیده نشده، ستایش کرد، خود او تیمش از به زبان آوردن اسم ایکس باکس هم خودداری کردند و ترجیح دادند از جملات کلی‌تری چون «ما می‌خواهیم آنریل انجین ۵ روی همه پلتفرم‌ها خوب باشد» استفاده کنند. فکر کنم در این بین فقط ک بار سویینی نتوانست جلوی خودش را بگیرد و اسم اکس باکس را به زبان آورد که آن هم اطلاعات مهمی را در بر نداشت.

داستان از چه قرار است؟ آیا ایکس باکس جدید بر خلاف تصورات قبلی از پلی استیشن ۵ ضعیف‌تر است؟ آیا آنریل انجین روی کنسول ردموندی‌ها به خوبی پلی استیشن ۵ اجرا نمی‌شود؟

به ضرس قاطع، خیر و تمامی تئوری‌های توطئه‌ای که بعد از این رویداد شکل‌ گرفتند همگی احتمالا نادرست هستند. ساده‌ترین توضیح پشت ماجرا این است که اپیک نوعی قرارداد و معامله تبلیغاتی با سونی و پلی استیشن داشته که حالا ممکن است تنها محدود به همین رویداد باشد یا آنکه صحبت از همکاری‌های بیشتری در میان است.

موتور گرافیکی آنریل انجین ۵

به عنوان بخشی از بیشر کمپین‌های تبلیغاتی، معمولا از شما خواسته می‌شود که رقیب آن شرکتی را که باهاش قرارداد بستید، پروموت نکنید و نامی از آن‌ها نبرید. در این مورد خاص می‌توان حدس زد که از تیم اپیک خواسته شده که «لطفا نامی از ایکس باکس نبرید» که نتیجه‌اش تمامی این طفره رفتن‌ها بوده است و آن‌ها تمام تلاش خودشان را کرده‌اند که از رقیب سونی حرفی نزنند. اما آنریل انجین ۵ بدون شک روی ایکس باکس سری ایکس هم کار می‌کند و اعضای تیم اپیک و خود فیل اسپنسر نیز بعد از این نمایش بارها این موضوع را تکرار کرده‌اند.

کمپانی اپیک سال‌ها همکاری نزدیکی با مایکروسافت و ایکس باکس داشت و حتی یکی از انحصاری‌های اصلی این کنسول یعنی سری Gears of War را توسعه داد. اما زمان می‌گذرد و قرارداد‌های جدیدی بسته می‌شوند که احتمالا یکی از آن‌ها را این روزها شاهد بودیم.

هنوز مشخص نیست که آیا سونی و اپیک با هم قراردادی فراتر و بزرگ‌تر از این رویداد دادرند یا خیر و اگر بله، این همکاری در ابعاد بزرگی چون محتوای انحصاری پلی استیشن ۵ است یا موارد ساده‌تری چون مثلا اسکین کریتوس در بازی فورتنایت. اما بعید است که طفره رفتن تیم اپیک از صحبت در مورد ایکس‌ باکس در جریان این رویداد و نمایش دلیلی بر عملکرد ضعیف کنسول مایکروسافت باشد. تقریبا مطمئنیم که این یک حرکت تبلیغاتی مشترک بوده و نیازی نیست بیشتر از آن تحلیل کنیم.

موتور گرافیکی آنریل انجین ۵

آپدیت مقاله منبع: تیم سویینی بالاخره در مورد این قضیه اظهار نظر کرد و گفت که اپیک چند سالی می‌شود با پلی استیشن کار می‌کند اما آنریل انجین ۵ بدون شک برای ایکس باکس سری ایکس هم می‌آید و روی این کنسول هم فوق‌العاده خواهد بود.

منبع: Forbes

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار