اخبار خودرو

کانسپت جیپ CJ Surge در نمایشگاه SEMA معرفی شد

شرکت موپار که به تولید قطعات پرفورمنس و اکسسوری‌های باکیفیت خودروها می‌پردازد، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ استلانتیس به شمار می‌رود. این شرکت علاوه بر نمونه‌­های متفاوت پیکاپ‌های رم، کانسپت جالبی از جیپ CJ Surge را در نمایشگاه SEMA 2022 در معرض نمایش قرار داده است. این خودروی قدرتمند برخلاف پیکاپ‌های رم از پیشرانه هشت سیلندری بهره نمی‌برد و یا به طور دقیق‌تر باید گفت که اصلا پیشرانه درون‌سوز و حجیم ندارد. به جای آن، جیپ به یک موتور برقی و بدون آلاینده مجهز شده که با ظاهر نوستالژیک آن تضاد بسیار جالبی را ایجاد کرده‌ است.

همانطور که به آن اشاره شد، ظاهر قدیمی این جیپ بسیار گول‌زننده است. اما زیر کاپوت این خودرو تجهیزات پیشرفته و بسیار مدرنی تعبیه شده که از جمله‌ی آن‌ها باید به سیستم الکتریکی ۴۰۰ ولتی در کنار موتور برقی با نهایت قدرت ۲۶۸ اسب بخار اشاره کرد. این پیشرانه‌ی برقی پیشرفته با دسته موتور و پایه‌های جدیدی به بدنه‌ی جیپ CJ Surge کلاسیک متصل شده و قدرت تولیدی آن به کمک ترنفسر کیس (سیستم انتقال قدرت دو حالته) با قابلیت انتخاب دنده، به هر چهار چرخ این خودرو انتقال می‌یابد.

 

پک باتری لیتیوم-یونی با ۲۴ ماژول که در یک بدنه‌ی فلزی قرار گرفته‌اند، در بخش انتهایی کابین این جیپ CJ کلاسیک تعبیه شده است. پورت شارژ این خودرو نیز در بخش پشتی راننده و دقیقاً محلی که پیش‌تر ورودی مخزن بنزین این خودرو بود نصب شده است. پک باتری جیپ CJ Surge برقی موپار دارای ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت است، اما از شعاع حرکتی که توسط این پک باتری فراهم شده، اطلاعی در دسترس نیست و باید منتظر اعلام رسمی آن از سوی این گروه خودروساز باشیم.

جیپ CJ Surge با تمرکز بر قابلیت‌های بیراهه­‌نوردی و آفرودی طراحی و توسعه یافته و در همین راستا نیز به تایرهای ۳۵ اینچی چهارفصل ساخت بی­‌اف گودریچ مجهز شده است. این شرکت متعلق به استلانتیس برای سیستم تعلیق این خودرو کیت لیفت ۵ سانتی‌متری را نصب کرده تا این تایرها در زیر این خودرو قرار بگیرند. به لطف نصب دیفرانسیل‌های Dana 44 در اکسل جلو و عقب که جزو قطعات جیپ پرفورمنس به شمار می‌روند، علاقه مندان به آفرود سفرهای بسیار لذت‌بخشی را با این خودرو تجربه خواهند کرد.

از لحاظ ظاهری این خودرو نسبت به مدل جیپ کلاسیک تغییراتی خواهد داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سپرهای رانگلر JK روبیکان، وینچ Warn و چراغ‌های LED جلو اشاره کرد. بدنه‌ی جیپ CJ Surge برقی موپار به رنگ نارنجی تزیین شده و در بعضی بخش‌ها تریم مشکی و آبی Surf دیده می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که در فضای کابین جیپ CJ Surge با صندلی‌های سفارشی، شیشه جلو با ارتفاع کمتر و کنسول میانی متعلق به رانگلر JK روبرو هستیم.

 

موپار اعلام کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید کانسپت جیپ CJ Surge برقی ندارد. اما گفته می‌شود که این شرکت در آینده تصمیم دارد کیت‌های تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهایی برقی را برای علاقه مندان این خودروها در دسترس قرار دهد.

منبع: Motor

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار