لپ تاپ ها

کدام لپ تاپ گیمینگ را بخریم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

به لطف لپ‌ تاپ های گیمینگ، امروزه پردازنده گرافیکی قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت، صدای شفاف و بلند و … در کنار هم جمع شده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی کردن در هر مکانی برای شما فراهم باشد. در کنار این موارد می‌توان به ظاهر زیبا و خاص، کیبورد‌های روان و قابلیت استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را نیز اضافه کرد. اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را دارید باید با معیار‌های یک خرید خوب آشنا شوید.

معیار‌های خرید یک لپ تاپ گیمینگ مناسب

پردازنده گرافیکی: اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کرد داشتن یک پردازنده گرافیک مجزا و قدرتمند است. پردازنده‌های سری ۲۰ شرکت ان‌ویدیا مانند پردازنده گرافیکی Geforce RTX 2070 و همچنین سری ۱۰ این شرکت مثل پردازنده گرافیکی GeForce GTX™ ۱۶۶۰Ti از جمله بهترین انتخاب‌ها به شمار ‌می‌روند. پس حتما در خرید یک لپ تاپ گیمینگ، پردازنده گرافیکی قدرتمندی را انتخاب کنید.

پردازنده مرکزی: پردازشگر به عنوان قلب لپ تاپ شما از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب پردازنده‌ای از نسل هشتم یا نهم پردازنده‌های اینتل می‌توان انتخاب مناسبی به شمار رود.

اندازه صفحه نمایش: انتخاب یک صفحه نمایش با اندازه ۱۵ اینچ گزینه مناسبی برای شماست. البته اگر با وزن بالای لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی مشکلی نداشته باشید ‌این اندازه فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. در نهایت اگر قابلیت حمل برایتان مهم است انتخاب یک لپ تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

کیفیت صفحه نمایش: رزولوشن صفحه را نمایش حداقل برابر با Full HD در نظر بگیرید. البته اگر می‌خواهید انتخابتان آینده نگرانه باشد بهتر است رزولوشنی بالاتر در نظر داشته باشید.

فضای ذخیره سازی: پیشنهاد ما برای اجرای سریعتر و روان‌تر بازی‌ها استفاده از SSD است. البته شما می توانید یک لپ‌تاپ که به‌ صورت ترکیبی از SSD و هارد دیسک استفاده می‌کند انتخاب کنید تا علاوه بر سرعت بالا، فضای ذخیره سازی بیشتری هم به واسطه هارد دیسک در اختیار داشته باشید.

حافظه رم: اگر می‌خواهید که در کنار بازی کردن برنامه‌های فعال دیگری نیز داشته باشید به ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیاز خواهید داشت. اگرچه ۸ گیگابایت هم برای بیشتر بازی‌ها مناسب به نظر می‌رسد ولی ارتقا آن در آینده امری دشوار است و بهتر است از همین الان به فکر باشید.

در ادامه مطلب با همراه باشید تا ۶ نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

بهترین صفحه نمایش: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GW – ZX

پردازنده: Core i7 9750H – ظرفیت حافظه رم: ۱۶ گیگابایت – حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + ۵۱۲ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: Geforce RTX 2070 GDDR5 8GB

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GW - ZX

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • طراحی زیبا

نقاط ضعف:

  • سیستم خنک سازی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.
  • نبود پورت Thunderbolt

لپ تاپ ROG Strix G531GW بدنه‌اش از جنس آلومینیوم و پلاستیک است و وزن مناسبی هم دارد تا در هنگام جابه‌جایی دچار مشکل نشوید. نور پس زمینه صفحه کلید قابل تنظیم است و تاچ پد هم اندازه مناسبی دارد. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ تاپ با رزولوشن Full HD و پنل IPS در نمایش تصاویر کیفیت مناسبی دارد. نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتزی باعث می‌شود تا تصاویر بسیار روان به نمایش درآیند و خبری از مکث و توقف نباشد. ایسوس سخت افزار بسیار مناسبی برای این لپ تاپ در نظر گرفته تا با خیالی راحت چند سال از لپ تاپ خود نهایت استفاده را ببرید. پردازنده نسل نهم اینتل، پردازنده گرافیکی Geforce RTX 2070، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD قدرت بالایی را به این لپ تاپ می‌بخشد. باتری این لپ تاپ تقریبا دو ساعت می‌تواند شما را همراهی کند.

بهترین عملکرد: لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل OMEN 15t DC100 G2 – H

پردازنده: Core i7 9750H – ظرفیت حافظه رم: ۳۲ گیگابایت – حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + ۵۰۰ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: GeForce GTX™ ۱۶۶۰Ti 6GB

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل OMEN 15t DC100 G2 - H

نقاط قوت:

  • سخت افزار قوی
  • ظاهر زیبا و وزن مناسب
  • پورت‌های متنوع

نقاط ضعف:

  •  ثابت بودن رنگ نور پس زمینه کیبورد

لپ تاپ OMEN 15t ساخته شرکت اچ پی همانطور که از اسمش مشخص است از یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی استفاده می‌کند. این صفحه با رزولوشن Full HD و بهره‌مندی از پنل IPS کیفیت مناسبی در نمایش تصاویر دارد. کیبورد از یک نور پس زمینه قرمز رنگ ثابت بهره می‌برد و عملکرد تاچ پد نیز مناسب است. پورت‌های متنوعی در نظر گرفته شده که بیشتر آن‌ها در قسمت پشتی لپ تاپ قرار می‌گیرند تا سیم ها خیلی در معرض دید نباشند اچ‌پی در پیکره‌بندی این لپ‌تاپ سری جدید خود از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند Core i7 9750H اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 1660Ti انویدیا با ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 اختصاصی و ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 استفاده کرده است که سرعت بالایی را برای اجرای بازی‌ها فراهم می‌کند و هیچ گونه لگ و مکثی را شاهد نخواهید بود. استفاده ترکیبی از هارد دیسک و SSD علاوه بر فراهم نمودن فضای ذخیره سازی مناسب سرعت اجرای بازی‌ها را نیز بالا می‌برد. باتری این لپ تاپ توانایی شارژدهی تقریبا دو ساعته برای انجام بازی را داراست.

بهترین عملکرد (انتخاب دوم): لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion Y540 – NP

پردازنده: Core i7 9750H – ظرفیت حافظه رم: ۱۶ گیگابایت – حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + ۲۵۶ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: Geforce GTX 2060 6GB

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540 - NP

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب نسبت به امکانات
  • سخت افزار قوی
  • پورت‌های متنوع

نقاط ضعف:

  • نور پس زمینه کیبورد ثابت است.

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ گیمینگ قوی بخرید ولی از بودجه‌ی محدودتری برخوردار هستید لپ‌تاپ Legion Y540 سخت افزی قوی، صفحه نمایش با کیفیت و امکانات متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی Full HD بهره می‌برد تا تصاویر با کیفیتی را به نمایش درآورد. شرکت لنوو نور پس زمینه کیبورد را ثابت در نظر گرفته است. تاچ پد هم برای انجام امور روزمره مناسب است. پورت‌های ورودی و خروجی برای چنین محصولی کاملا خوب است و پورت‌های جدید هم در آن به‌چشم می‌خورد تا اتصال دستگاه‌های جدید را آسان کند. با سخت افزار در نظر گرفته شده نیز نگران تاخیر یا مکث در هنگام اجرای بازی ها نباشید و با بالاترین کیفیت ممکن به بازی بپردازید.

بهترین گزینه اقتصادی: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل FX570UD – HC

پردازنده: Core i7 8550U – ظرفیت حافظه رم: ۱۶ گیگابایت – حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + ۱۲۸ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: Geforce GTX1050 4GB

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل FX570UD - HC

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • وزن کم
  • سخت افزار مناسب

نقاط ضعف:

  • ظاهر لپ تاپ به نسبت ساده است.
  • صفحه‌نمایش با کیفیت متوسط

لپ تاپ FX570UD ساخته شرکت ایسوس با رنگ مشکی و قرمز عرضه شده و وزن ۱.۹ کیلوگرمی آن جابه‌جایی لپ تاپ را راحت‌تر می‌کند. نور پس زمینه قرمز رنگ کیبورد هم کاملا با بدنه هماهنگی دارد. صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی با کیفیت تصویر Full HD تصاویر بسیار خوبی ارائه می‌کند. روکش مات و زاویه دید بالا باعث می‌شود تا در محیط‌های پر نور هم به راحتی از آن استفاده کرد. سخت افزار در نظر گرفته شده با توجه به قیمت لپ تاپ مناسب است و می‌تواند اکثر بازی‌ها موجود را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند. پورت‌های این دستگاه کامل است و همه‌ی پورت‌های لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

بهترین گزینه اقتصادی (انتخاب دوم): لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – GA

پردازنده: Core i5 9300H – ظرفیت حافظه رم: ۸ گیگابایت – حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 1050 3GB

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 - GA

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • حافظه SSD
  • استفاده از نسل نهم پردازنده‌های اینتل

نقاط ضعف:

  • حافظه رم ۸ گیگابایتی

اگرچه لپ تاپ IdeaPad L340 بیشتر مناسب امور روزمره و عادی است ولی اگر بودجه‌ی محدودتری برای خرید لپ تاپ دارید این مدل گزینه‌ی مناسبی می‌تواند باشد. ظاهر مشکی این لپ تاپ با نور آبی رنگ پس زمینه کیبورد ظاهر زیبایی به لپ تاپ می‌دهد. صفحه نمایش ۱۵ اینچی این لپ تاپ با رزولوشن Full HD و پنل IPS کیفیت قابل قبولی در نمایش تصاویر دارد .پردازنده‌ی مرکزی‌ Core i5 9300H ساخت شرکت اینتل، پردازشگر گرافیکی‌ GeForce GTX 1050 3G، هشت گیگابایت رم از نوع DDR4 و هم چنین ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD ازجمله این قطعات سخت‌افزاری هستند. باتری این لپ تاپ با کاربری عادی تا حدود ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

بهترین از نظر قابلیت حمل: لپ تاپ ۱۳ اینچی ریزر مدل Blade Stealth-A

پردازنده: Core i7 8565U – ظرفیت حافظه رم: ۱۶ گیگابایت – حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD – پردازنده گرافیکی: GeForce MX150 4GB

لپ تاپ 13 اینچی ریزر مدل Blade Stealth-A

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا
  • وزن بسیار کم
  • سخت افزار قوی

نقاط ضعف:

  • نبود پورت HDMI
  • باتری نسبتا ضعیف

شرکت RAZER تبحر خاصی در تولید تجهیزات گیمینگ دارد و محصولات با کیفیتی تولید می‌کند. صفحه نمایش این محصول ۱۳ اینچی و از رزولوشن Full HD بهره می‌برد. استفاده از پنل IPS موجب شده تا کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بسیار بالا باشد. این لپ تاپ با ترکیب رنگ مشکی و سبز خود را از دیگر لپ‌تاپ‌های بازار جد‌ا‌ می‌کند که بیشتر از رنگ قرمز استفاده می‌کنند. ریزر بلید از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند نسل هشتم Core i7 اینتل، پردازشگر گرافیکی قدرتمند و حرفه ای با حافظه‌ اختصاصی و ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده است که هنگام اجرای بازی‌های روز، سرعت و کارایی بالایی از خود نشان می‌دهند. وزن ۱.۳ کیلو گرمی در کنار ابعاد کوچکتر این لپ تاپ آن را به گزینه‌ی مناسب برای جابه‌جایی تبدیل می‌کند. پس اگر نیاز به یک لپ تاپ با مشخصات مناسب دارید و در عین حال قابلیت جابه‌جایی هم برایتان مهم است این لپ‌تاپ گزینه مناسبی است.

علاقه‌مند به خرید لپ تاپ گیمینگ هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار