تاریخچهسامسونگ

گوشی‌ های سامسونگ سری S؛ از ابتدا تاکنون

گوشی های سامسونگ سری S  همیشه جز بهترین‌های بازار بوده‌اند و با جدیدترین فناوری‌ها عرضه شده‌اند. خانواده پرآوازه سامسونگ سری اس توسط این شرکت در سال 2009 میلادی و با گوشی سامسونگ s به دنیا معرفی شد. برای آشنایی بیشتر با این خانواده و قیمت گوشی s همراه ما باشید.

برای بسیاری از کاربران گوشی های سامسونگ سری s تنها یک خانواده از تلفن‌های هوشمند نیست، بلکه به نوعی بخشی از سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید. خیلی‌ها حتی تمامی دستگاه‌های اندرویدی را با نام گلکسی خطاب قرار می‌دهند، حتی اگر آن دستگاه توسط سامسونگ تولید نشده باشد. این موضوع بیشتر از همه نشان‌دهنده اعتبار و گستردگی برند گوشی سامسونگ سری s است.

 گوشی های سامسونگ سری S
گوشی‌های سامسونگ سری S21
جمع‌بندی

 گوشی های سامسونگ سری S


گوشی های سامسونگ سری اس یک شبه به جایگاه و مقامی که امروز دارد نرسیده است. گوشی سامسونگ s کم کم توانست خودش را مطرح کند و سپس با عرضه گوشی گلکسی s3 و گوشی گلکسی s4 که تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی تاریخ شد، دیگر کمتر کسی بود که نام سامسونگ سری اس را نشنیده باشد. از آن موقع به بعد این شرکت تقریبا هر سال یک گوشی سامسونگ سری s را به بازار عرضه کرد و هر بار نیز شاهد تغییراتی شگرف در این خانواده بوده‌ایم و حتی فرمول ساخت این گوشی‌ها نیز امروزه کاملا با نمونه‌های اولیه گوشی های سامسونگ s متفاوت است. اما با وجود تمام این تغییرات، این سامسونگ است که همچنان حرف اول را در گوشی‌های اندرویدی می‌زند.

این کمپانی قصد دارد در سال جاری دوباره با استفاده از سیستم نام‌گذاری جدید، عرضه نسخه‌های گران‌قیمت و همچنین ارائه ویژگی‌های جدید، دست به تغییرات بزرگی در سری گلکسی اس زده و قله‌های جدیدی را فتح کند. اما پیش از این که وارد عصر جدیدی از گوشی های سری S سامسونگ شویم، بهتر است تاریخچه این سری را از روزهای اول تا به امروز مرور کنیم.

سامسونگ گلکسی S ؛ پدربزرگ خانواده

در ماه مارس سال 2010 بود که رسما از گوشی سامسونگ گلکسی s به عنوان اولین عضو گوشی های سری اس سامسونگ پرده برداشته شد. سامسونگ پیشتر در سال 2009 سامسونگ گلکسی که اولین گوشی مبتنی بر اندروید این کمپانی به حساب می‌آمد را عرضه کرده بود. اما سامسونگ گلکسی s برخلاف گلکسی در آن زمان یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار بود. پردازنده گرافیکی آن نه تنها قابل مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی نبود، بلکه از پردازنده آیفون 3G که جدیدترین گوشی اپل به حساب می‌آمد نیز بهتر بود.

سامسونگ s که علاوه بر قدرت پردازشی بالا، طراحی جذاب و نازکی نیز داشت، توانست در سرتاسر جهان بیش از 25 میلیون بار به فروش برسد. با این وجود عرضه نسخه‌های مختلف این گوشی که خیلی‌ها را گیج کرده بود، سبب شد آمار فروش آن بیشتر از این نباشد. در مجموع سامسونگ گلکسی s، نزدیک به 20 مدل مختلف داشت که برخی از آن‌ها پردازنده متفاوتی داشتند، برخی از نظر ظاهری متفاوت بودند و حتی برخی از سیستم عامل دیگری به جز اندروید استفاده می‌کردند. این درست در نقطه مقابل استراتژی اپل که تنها یک گوشی عرضه می‌کرد قرار داشت. در سال 2010 قیمت گوشی گلکسی s برابر 400 دلار بود.

ویژگی ها گوشی سامسونگ گلکسی s
تاریخ عرضه جون سال 2010
سیستم عامل اندروید 2.1
نمایشگر 4 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 800×480 پیکسل (به دلیل کمبود پنل‌های سوپر امولد، سامسونگ این گوشی را یک بار دیگر با نمایشگر LCD عرضه کرد)
پردازنده و رم پردازنده تک هسته‌ای با قدرت پردازشی 1 گیگاهرتز
512 مگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 5 مگاپیکسل و دوربین جلویی 0.3 مگاپیکسل
قیمت 400 دلار در سال 2010 معادل 469 دلار در سال 2020

با تمام این‌ها گوشی سامسونگ s باز هم عرضه موفقیت‌آمیزی داشت و طولی نکشید که کار بر روی جدیدترین عضو گوشی های سامسونگ سری اس سامسونگ آغاز شد.

سامسونگ گلکسی اس 2

از دید بسیاری، تصمیم این شرکت مبنی بر عرضه گوشی سامسونگ سری s در مدل‌ها و انواع مختلف اشتباه بود؛ ولی با توجه به موفقیت‌های گوشی گلکسی s، سامسونگ این استراتژی را دوباره برای گلکسی اس 2 نیز تکرار کرد. این گوشی نه تنها در مدل‌های مختلفی در سرتاسر جهان عرضه شد، بلکه در بازار آمریکا نیز در طراحی‌های متفاوت و حتی با اسم‌های مختلف وارد بازار شد. این وضعیت برای بسیاری از کاربران گیج‌کننده بود.

به همین دلیل وقتی نوبت به گلکسی اس 2 می‌رسد، نمی‌توانیم به عنوان یک دستگاه به آن نگاه و در موردش صحبت کنیم. برای مثال نسخه جهانی گوشی سامسنوگ s 2 مانند گوشی s اولیه دارای یک دکمه خانه بزرگ در قسمت پایینی به همراه دو دکمه خازنی در کناره‌ها بود؛ ولی مدل‌هایی که در آمریکا در دسترس کاربران قرار گرفتند چهار دکمه خازنی داشتند که در قسمت پایینی در کنار هم قرار گرفته بودند.

ویژگی ها گوشی سامسونگ گلکسی اس 2
تاریخ عرضه آپریل سال 2011
سیستم عامل اندروید نان زنجبیلی نسخه 2.3
نمایشگر 4.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 800×480 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده دو هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.2 گیگاهرتز
750 مگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 8 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل
قیمت 550 دلار در سال 2011 معادل 626 دلار در سال 2020

یک نسخه بازار آمریکا تراشه NFC نداشت؛ در حالی که بقیه از NFC پشتیبانی می‌کردند. یک نسخه با یک پردازنده منحصربه‌فرد به نام اسنپدراگون اس 3 عرضه شد؛ در حالی که یک نسخه دارای نمایشگری بود که از بقیه مدل‌ها خیلی کوچکتر بود. در چنین اوضاعی با کمال تعجب آمار فروش گوشی سامسونگ s 2 از گوشی s اولیه نیز فراتر رفت و این شرکت بیش از 40 میلیون نسخه از این گوشی را در سرتاسر جهان به فروش رساند. و به این ترتیب به موفقیتی دیگر در تلفن‌های هوشمند سامسونگ سری اس رسید.

سامسونگ گلکسی اس 3؛ اولین رقیب آیفون

سامسونگ با عرضه گوشی s به قیمت 599 دلار توانست در سال 2011 اپل را از نظر آمار فروش گوشی هوشمند پشت سر بگذارد و در سال 2012 تمامی نگاه‌ها به این شرکت معطوف بود تا از جدیدترین گوشی سامسونگ سری s رونمایی کند. در آن زمان کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد گلکسی اس 3 با فروش 70 میلیون واحدی خود به دومین گوشی پرفروش اندرویدی در تاریخ تبدیل شود.

خوشبختانه سامسونگ با عرضه گلکسی اس 3 دیگر از عادت عجیب و غریب خود یعنی عرضه ده‌ها مدل مختلف دست برداشته بود. البته آن‌ها باز هم مدل‌های مختلفی از این گوشی را روانه بازار کردند، ولی اوضاع مانند زمان عرضه مدل‌های پیشین سامسونگ سرس اس  آنقدرها گیج‌کننده نبود. علاوه بر این سامسونگ بالاخره با گلکسی اس 3 توانست به رقابت با آیفون‌های اپل بپردازد. اپل کار تولید گوشی‌های هوشمند خود را از سال 2007 آغاز کرده بود و سامسونگ چند سالی عقب‌تر از این کمپانی بود. اما آیفون 5 که با گلکسی اس 3 در یک سال عرضه شده بود، تقریبا آمار فروش یکسانی با رقیب خود داشت. به همین دلیل است که گلکسی اس 3 اولین عضو از گوشی های سامسونگ سری s است که رقیب آیفون به حساب می‌آید.

ویژگی ها گوشی سامسونگ s 3
تاریخ عرضه می سال 2012
سیستم عامل اندروید بستنی حصیری نسخه 4.0
نمایشگر 4.8 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1280×720 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.4 گیگاهرتز
1 یا 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 8 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل
قیمت 599 دلار در سال 2012 معادل 667 دلار در سال 2020

سامسونگ در سال 2012 به لطف عرضه موفقیت‌آمیز گلکسی اس 3، بیشترین سوددهی در تاریخ خود را رقم زد. تا به امروز نیز به سختی می‌توان حرف از بهترین گوشی‌های هوشمند تاریخ زد و اشاره‌ای به این عضو برجسته خانواده سامسونگ سری اس نکرد.

سامسونگ گلکسی اس 4؛ قهرمان بدون رقیب

گوشی s 4 سامسونگ یکی از ستون‌های صنعت ساخت تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید. از نظر فروش، هیچ گوشی دیگری تا به امروز نتوانسته حتی به گرد پای اس 4 نیز نزدیک شود. شاید باورش سخت باشد، ولی این گوشی در دو ماه اولی که از تاریخ عرضه‌اش به بازار گذشت، 20 میلیون واحد فروش داشت. قیمت گوشی s 4 در زمان عرضه 640 دلار بود. برای مقایسه شاید جالب باشد که بدانید گلکسی اس 9 توانست پس از یک سال از تاریخ عرضه به آمار فروش 20 میلیون واحد نزدیک شود. گلکسی اس 4 در نهایت 80 میلیون واحد فروخت و تا به امروز علاوه بر اینکه پرفروش ترین گوشی اندرویدی است، پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ نیز به شمار می‌آید.

این شرکت در ساخت گلکسی اس 4 با اتخاذ تصمیمی هوشمندانه گوشی سامسونگ s 3 را معیار خود قرار داده و آن را از نظر طراحی، سخت‌افزار و ویژگی‌ها بهبود دادند. در حقیقت به جز دکمه خانه و سایز متفاوت، این دو گوشی کاملا شبیه به هم هستند. علاوه بر این گلکسی اس 4 اولین عضو گوشی های سری اس سامسونگ بود که در کشورهای مختلف با طراحی و مشخصات سخت‌افزاری یکسانی به فروش می‌رسید.

ویژگی ها گوشی سامسونگ گلکسی s 4
تاریخ عرضه آپریل سال 2013
سیستم عامل اندروید آبنبات ژله‌ای نسخه 4.2.2
نمایشگر 5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.9 گیگاهرتز
2 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 13 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل
قیمت 640 دلار در سال 2013 معادل 702 دلار در سال 2020

تنها نکته منفی که در مورد گلکسی اس 4 وجود داشت این بود که سامسونگ کمی بیش از حد به افزودن ویژگی‌های جدید به این گوشی اصرار داشت؛ از همین رو اپلیکیشن‌های زیادی به طور پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب شده بود. سامسونگ زمان زیادی صرف قابلیت‌های نمایشی مثل ژست هوایی که به شما اجازه می‌داد بدون لمس فیزیکی نمایشگر از گوشی استفاده کنید کرد. آن‌ها خیلی زود این ویژگی و بسیاری از دیگر ویژگی‌هایی که به گلکسی اس 4 اضافه کرده بودند را رها کردند. این ویژگی‌ها دیگر در سایر گوشی های سامسونگ سری s مورد استفاده قرار نگرفتند.

سامسونگ گلکسی اس 5؛ پایان یک دوران

گوشی s 5 سامسونگ با وجود اینکه نتوانست به اندازه مدل قبلی خود موفق باشد، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گوشی های سری S سامسونگ است و دلیل آن هم این است که این تلفن هوشمند آخرین مدل گوشی سامسونگ سری s است که با طراحی کلاسیک و سنتی این سری وارد بازار شده است. این تلفن همراه آخرین گوشی سامسونگ سری اس بود که با یک درپوش پلاستیکی جداشدنی که امکان دسترسی به باتری و دیگر قطعات داخلی را می‌داد عرضه شد.

گلکسی اس 5 برای سامسونگ نشان‌دهنده پایان دوران رشد این کمپانی بود. با وجود اینکه این گوشی با استانداردهای امروزی از نظر فروش آمار خیره‌کننده‌ای دارد، اما در آن زمان آمار فروش این گوشی 40 درصد کمتر از گلکسی اس 4 بود. این اتفاق سبب شد سهم سامسونگ از بازار به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند و در نتیجه این موضوع، این شرکت دست به تغییراتی در کادر مدیریت خود زد. به همین دلیل است که گلکسی اس 5 اینقدر با گلکسی اس 6 متفاوت است.

ویژگی ها گوشی سامسونگ گلکسی s 5
تاریخ عرضه آپریل سال 2014
سیستم عامل اندروید کیت‌کت نسخه 4.4.2
نمایشگر 5.1 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.5 گیگاهرتز
2 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 16 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل
قیمت 650 دلار در سال 2014 معادل 702 دلار در سال 2020

اما به طور کلی فروش کمتر گلکسی اس 5 تقصیر سامسونگ نبود. در آن زمان تلفن‌های هوشمند، دیگر مانند اوایل دهه 2010 برای مردم جذابیت نداشتند و سامسونگ باید این موضوع را پیش‌بینی می‌کرد.

سامسونگ گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج؛ اعضای متفاوت و مدرن خانواده

با توجه به آمار ناامیدکننده‌ای که گوشی s 5 ثبت کرد، سامسونگ چاره‌ای به جز باز طراحی و تازه‌سازی خط تولید خود نداشت. این شرکت علاوه بر این که در سال 2015 از نظر طراحی گوشی های سامسونگ سری S  را زیر و رو کرد، دست به کاری زد که تا به حال انجام نداده بود و آن هم عرضه گوشی در دو مدل مختلف بود. آن‌ها در اواخر سال 2015 حتی یک مدل سوم را نیز عرضه کردند.

سامسونگ در بخش طراحی با هدف ایجاد ظاهری متفاوت و شیک، درپوش پلاستیکی را کنار گذاشت و آن را با یک بدنه تمام شیشه‌ای جایگزین کرد. همچنین در بدنه گلکسی اس 6 از یک قاب فلزی استفاده شده بود که نشان دهنده اهداف بلندپروازانه سامسونگ بود. اما این گوشی یک مدل دیگر به نام اس 6 اج نیز داشت که از تمام جهات شبیه به گوشی s 6 بود، اما با یک تفاوت: دو طرف نمایشگر به شکل خمیده ساخته شده بودند. هر دو گوشی در ماه مارس 2015 وارد بازار شدند و مدتی بعد نیز گلکسی اس 6 پلاس به میدان آمد که اولین مدل پلاس در گوشی های سامسونگ سری S بود. این مدل نسخه بزرگتر اس 6 اج بود.

ویژگی ها گوشی سامسونگ اس 6 و اس 6 اج
تاریخ عرضه آپریل سال 2015
سیستم عامل اندروید آبنبات‌چوبی نسخه 5.0.2
نمایشگر 5.1 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2560×1440 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.1 گیگاهرتز بعلاوه یک پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.5 گیگاهرتز
3 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 16 مگاپیکسل و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل
قیمت گلکسی اس 6 با قیمت 600 دلار در سال 2015 معادل 648 دلار در سال 2020گلکسی اس 6 اج با قیمت 700 دلار در سال 2015 معادل 755 دلار در سال 2020

قیمت گوشی های سامسونگ سری s 6 در حدود 600 تا 700 دلار در سال 2015 بود اما سامسونگ تا به امروز آمار فروش گوشی‌های مدل اس 6 را اعلام نکرده است. بیشتر تحلیلگران بر این باور هستند که این گوشی‌ها آمار فروش کمتری نسبت به اس 5 داشته‌اند و به همین دلیل بوده که سامسونگ چند ماه پس از عرضه، قیمت گوشی s 6 و اس 6 اج را کاهش داده است.

سامسونگ گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج

سامسونگ در ساخت گوشی‌ های سامسونگ سری s 6 مرتکب چند اشتباه شده بود. اول اینکه آن‌ها امکان استفاده از کارت حافظه را حذف کرده بودند و هیچگونه درجه حفاظت یا کد IP برایش مشخص نکرده بودند. همچنین با اینکه قیمت گوشی s 6 اج در حدود 100 دلار بیشتر بود اما به‌جز گوشه‌های خمیده تفاوتی با گوشی سامسونگ s 6 نداشت. آن‌ها علاوه بر این چندین ماه بعد یک نسخه بزرگتر از این گوشی را همراه با گلکسی نوت 5 عرضه کردند.

خوشبختانه سامسونگ هنگام عرضه گلکسی اس 7 بسیاری از این اشتباهات را تکرار نکرد. این کمپانی به جای عرضه دو گوشی با یک سایز و به شکل همزمان، نسخه اج را در اندازه‌ای بزرگتر از نسخه معمولی وارد بازار کرد که تا حدودی می‌توانست افزایش قیمت گوشی s 7 مدل اج را توجیه کند. افزون بر این درگاه کارت حافظه نیز دوباره برگشت و تمامی مدل‌های سری اس 7 هم دارای گواهینامه IP68 بودند.

ویژگی ها گوشی سامسونگ اس 7 و اس 7 اج
تاریخ عرضه فوریه سال 2016
سیستم عامل اندروید مارشمالو نسخه 6.0.1
نمایشگر 5.1 اینچ در مدل اس 7 و 5.5 اینچ در مدل اس 7 اجسوپر امولد با رزولوشن 2560×1440 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.3 گیگاهرتز بعلاوه یک پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.6 گیگاهرتز
4 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 12 مگاپیکسل و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل
قیمت گلکسی اس 7 با قیمت 669 دلار در سال 2016 معادل 713 دلار در سال 2020گلکسی اس 7 اج با قیمت 779 دلار در سال 2016 معادل 830 دلار در سال 2020

سامسونگ با بهبود اس 6 توانست حداقل از نظر فروش شرایط را تغییر دهد. گلکسی اس 7 و اس 7 اج در مجموع توانستند حدود 55 میلیون واحد به فروش برسانند که در مقایسه با فروش 80 میلیونی اس 4، آمار بسیار خوبی به حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس؛ اشتباه بزرگ

سامسونگ در سال 2017 اوضاع و احوال خوبی نداشت. با وجود فروش موفقیت‌آمیز گوشی سری s 7، گلکسی نوت 7 نیز در آگوست سال 2016 عرضه شده و یک فاجعه تمام عیار را رقم زده بود و به طور اتفاقی منفجر می‌شد. به همین دلیل از همان روز اول همه با بدبینی به گوشی سری s 8 نگاه می‌کردند. حتی اگر نوت 7 با آن مشکلات عرضه نمی‌شد، گوشی سری s 8 خود دارای نواقصی بود که انتقادات زیادی را متوجه این کمپانی کرد.

آن‌ها حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی گوشی منتقل کرده بودند. این حرکت به خودی خود آنقدرها اتفاق بدی نبود، ولی سامسونگ حسگر را درست در کنار لنز دوربین پشتی قرار داده بود و به همین دلیل به راحتی نمی‌شد انگشت را روی آن قرار داد. علاوه بر این بیشتر کاربران هم اشتباهی انگشتشان را به جای حسگر، روی دوربین قرار می‌دادند.

خوشبختانه این کمپانی در جدترین گوشی سامسونگ سری s، یعنی اس 8، چنین اشتباهاتی را تکرار نکرده بود. آن‌ها عبارت اج را از نام گوشی حذف کرده و اس 8 را در دو مدل معمولی و پلاس که بزرگتر بود عرضه کردند. گوشی سامسونگ مدل s 8 پلاس علاوه بر اندازه بزرگتر، تفاوت‌هایی با مدل معمولی داشت و به همین دلیل قیمت بیشتر آن قابل قبول بود. قیمت گوشی های سامسونگ سری s 8 در حدود 750 دلار تا 850 بود. علاوه بر این با انتقال حسگر اثر انگشت به پشت آن، گلکسی اس 8 اولین تلفن هوشمند از گوشی های سامسونگ سری S  بود که بدون دکمه خانه در قسمت پایینی عرضه می‌شد و از نظر ظاهری جذاب و زیبا بود.

ویژگی ها گوشی سامسونگ اس 8 و اس 8 پلاس
تاریخ عرضه مارس سال 2017
سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.0
نمایشگر 5.8 اینچ در مدل اس 8 و 6.2 اینچ در مدل اس 8 پلاسسوپر امولد با رزولوشن 2960×1440 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.3 گیگاهرتز بعلاوه یک پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.7 گیگاهرتز
4 یا 6 گیگابایت رم
دوربین دوربین پشتی 12 مگاپیکسل و دوربین جلویی 8 مگاپیکسل
قیمت گلکسی اس 8 با قیمت 750 دلار در سال 2017 معادل 782 دلار در سال 2020گلکسی اس 8 پلاس با قیمت 850 دلار در سال 2017 معادل 887 دلار در سال 2020

سامسونگ آمار فروش اس 8 را هم منتشر نکرده است. به گفته کارشناسان این سری فروش کمتری نسبت به اس 7 داشته است که احتمالا دلیل آن افتضاحی بوده که نوت 7 به بار آورده است. همچنین برخی از منتقدین نیز به دلیل جای نامناسب حسگر اثر انگشت، در نقدهایشان به این گوشی رحم نکردند.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ مانند سال 2016 و گوشی های s 7 ، در سال 2018 نیز باید اشتباهاتی که در سری اس 8 سامسونگ مرتکب شده بود را اصلاح می‌کرد. با عرضه دو گوشی سامسونگ مدل s 9 و گلکسی اس 9 پلاس توانست بزرگترین نقطه ضعف گوشی سامسونگ مدل s 8 که همان محل نامناسب قرارگیری حسگر اثرانگشت بود را برطرف کردند. حالا این حسگر در نزدیکی مرکز پنل پشتی و درست در وسط گوشی قرار داشت.

علاوه بر این، برای اولین بار درخانواده تلفن‌های هوشمند سری اس سامسونگ در گوشی سامسونگ اس 9 پلاس از یک دوربین دوگانه استفاده شده بود. سامسونگ همچنین به اندازه زیادی از حواشی بالا و پایین صفحه نیز کاست و از نظر سخت‌افزاری نیز گوشی را ارتقا داد. اما با تمام این‌ها آخرین  مدل گوشی سامسونگ سری s، اس 9، خیلی شبیه به گوشی‌های s 8 بود و به جای آن‌که یک گوشی جدید تلقی شود، بیشتر یک نسخه اصلاح شده از گوشی سامسونگ مدل s 8 به حساب می‌آمد.

ویژگی ها گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
تاریخ عرضه فوریه سال 2018
سیستم عامل اندروید اوریو نسخه 8.0
نمایشگر 5.8 اینچ در مدل اس 9 و 6.2 اینچ در مدل اس 9 پلاسسوپر امولد با رزولوشن 2960×1440 پیکسل
پردازنده و رم پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.7 گیگاهرتز بعلاوه یک پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.7 گیگاهرتز
4 گیگابایت در مدل اس 9 و 6 گیگابایت در مدل اس 9 پلاس
دوربین دوربین پشتی 12 مگاپیکسل (مدل پلاس با دو دوربین 12 مگاپیکسلی عرضه شد) و دوربین جلویی 8 مگاپیکسل
قیمت گلکسی اس 9 با قیمت 720 دلار و گلکسی اس 9 پلاس با قیمت 840 دلار

اگرچه استفاده از دوربین دوگانه در نسخه پلاس سبب شد این گوشی هم قدم با رقبا باشد، ولی هواوی کمی بعد از عرضه اس 9، پی 20 پرو را با یک دوربین سه‌گانه عرضه کرد و اس 9 پلاس را به حاشیه برد. اس 9 به سامسونگ نشان داد که آن‌ها دیگر نمی‌توانند به موفقیت‌های گذشته خود اتکا کنند. این گوشی فروش خوبی را تجربه کرد، ولی نه به خوبی اس 8 که خود از اس 7 فروش کمتری داشت. مهندسین این کمپانی متوجه شدند اگر می‌خواهند همچنان در رقابت باقی بمانند، باید دست به ابتکارات و نوآوری‌های جدیدی در گوشی های سری S سامسونگ بزنند.

سامسونگ گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10e و گلکسی اس 10 5G

سامسونگ پس از عرضه اس 9 و اس 9 پلاس دریافت که اگر گوشی‌هایی که هر سال عرضه می‌کند تنها یک نسخه بهبود یافته از گوشی‌های سال گذشته باشد، مردم استقبال چندانی از آن‌ها نخواهند کرد. این شرکت برای اولین بار جدیدترین گوشی سامسونگ سری s را در چهار مدل مختلف گوشی عرضه کرد. دو گوشی اصلی همچنان گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس باقی ماندند، ولی سامسونگ یک مدل گرانقیمت و بالارده به نام گلکسی اس 10 5G را در کنار یک مدل اقتصادی به نام گلکسی اس 10e را به این مجموعه اضافه کرد.

همه مدل‌ها پردازنده یکسانی دارند، ولی هرکدام در جزییاتی مثل جنس بدنه، دوربین‌ها و برخی مشخصات سخت‌افزاری با هم فرق می‌کنند. به این ترتیب قیمت گوشی های سری s 10 سامسونگ از 749 دلار تا 1399 دلار را تعیین شد. در کنار این تغییرات، سامسونگ در طراحی گوشی نیز دست به تغییر و تحول زیادی زد. آن‌ها برای اولین بار از حفره داخل نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کردند و حسگر اثرانگشت را هم به زیر صفحه نمایش بردند. بدین ترتیب پنل جلویی گوشی تقریبا بوسیله نمایشگر پوشیده شده است.

ویژگی ها گوشی سامسونگ  اس 10، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10e و گلکسی اس 10 5G
تاریخ عرضه فوریه سال 2019
سیستم عامل اندروید پای نسخه 9.0
نمایشگر 6.7 اینچ در مدل اس 10 5G و 6.4 اینچ در مدل اس 10 پلاس | 6.1 اینچ در مدل اس 10 | 5.8 اینچ در مدل اس 10eداینامیک اولد با رزولوشن 3040×1440 پیکسل | 1080×2280 پیکسل در مدل اس 10e
پردازنده و رم دو پردازنده دو هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.73 گیگاهرتز، دو پردازنده دو هسته‌ای با قدرت پردازشی 2.31 گیگاهرتز و چهار پردازنده تک هسته‌ای با قدرت پردازشی 1.95 گیگاهرتز
8 گیگابایت در مدل اس 10 5G و اس 10 | 8 یا 12 گیگابایت در مدل اس 10 پلاس | 6 یا 8 گیگابایت در مدل اس 10e
دوربین مدل اس 10e دوربین دوگانه 12 و 16 مگاپیکسلی | مدل اس 10 و اس 10 پلاس دوربین سه‌گانه 12 و 12 و 16 مگاپیکسلی | مدل اس 10 5G دوربین سه‌گانه 12،12 و 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور مدت پرواز
قیمت گلکسی اس 10 با قیمت 899 دلار | گلکسی اس 10 پلاس با قیمت 999 دلار | گلکسی اس 10e با قیمت 749 دلار | گلکسی اس 10 5G با قیمت 1299 دلار

در پنل پشتی حتی ارزان‌ترین گوشی سامسونگ مدل s 10 نیز یک دوربین دوگانه تعبیه شده‌است و گران‌ترین مدل یعنی مدل 5G از دوربین سه‌گانه به همراه سنسور مدت پرواز بهره می‌برد. گوشی‌های سری اس 10 به نوعی نقطه اوج خانواده گوشی های s به شمار می‌آیند؛ زیرا تمامی نقاط قوت گذشتگان خانواده در این سری مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی های s 10 هنوز هم روی خط تولید است؛ به همین دلیل آمار فروش آن هنوز در دسترس نیست، اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها خانواده اس 10 فروش بیشتری از خانواده اس 9 داشته است.

1192413226

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 اولترا 5G، گلکسی اس 20 اف ای 5G

خیلی زود در سال 2020 میلادی از جدیدترین گوشی سامسونگ سری S رونمایی شود. این کمپانی تغییر بزرگی را در شیوه نام‌گذاری گوشی سامسونگ سری اس 20 در پیش گرفت و به جای آنکه برای نامگذاری آخرین مدل گوشی سامسونگ سری S به سراغ عدد 11 برود، مستقیما به سراغ عدد 20 رفت. به همین دلیل گلکسی بعدی با نام گوشی سامسونگ سری S 20 عرضه شد.

بر خلاف گوشی سامسونگ سری s 10 که یک نسخه اقتصادی تحت نام گلکسی اس 10e را در مجموعه خود داشت، اما سامسونگ سیاستی کاملا متفاوت را در مورد گوشی سامسونگ s 20 خود در پیش گرفته‌است و یک مدل بالارده یعنی گوشی سامسونگ سری اس 20 اولترا را روانه بازار کرد و این تغییر بزرگی بود چراکه حداقل قیمت گوشی سامسونگ سری s 20 از 1000 دلار شروع می‌شد. این ریسکی بزرگی برای کمپانی سامسونگ در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند بود که متاسفانه جواب مورد نظر را برای این شرکت در بر نداشت و فروش گوشی سامسونگ سری s 20  نامید کنند‌بود.

ویژگی‌ها گوشی سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 اولترا 5G، گلکسی اس 20 اف ای 5G
تاریخ عرضه مارچ 2020|‌ نسخه ‌اس 20 اف ای اکتبر 2020
سیستم عامل اندروید پای نسخه 10.0
نمایشگر 6.2 اینچ در مدل اس 20| 6.5 اینچ در مدل اس 20 اف ای| 6.7 اینچ در مدل اس 20 پلاس| 6.9 اینچ در مدل اس 20 اولترا 5G

داینامیک امولد با رزولوشن 3200×1440 پیکسل|سوپر امولد با رزولوشن 2400×1080 پیکسل

پردازنده دو پردازنده 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5، دو پردازنده 2.50 گیگاهرتز Cortex-A76، چهار پردازنده 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55

یک پردازنده 2.84 گیگاهرتز Kryo 585، سه پردازنده 2.42 گیگاهرتز Kryo 585، چهار پردازنده 1.8 گیگاهرتز Kryo 585 در مدل اس 20 اف ای

رم 8 گیگ رم در مدل اس 20 و اس 20 پلاس| 6 یا 8 گیگ در مدل اس 20 اف ای|‌12 یا 16 گیگ در مدل اس 20 اولترا 5G
دوربین دوربین سه‌گانه 12،64،12 مگاپیکسلی در مدل اس 20 و اس 20 پلاس

دوربین چهارگانه 180،48،12،0.3 مگاپیکسلی در مدل اس 20 اولترا 5G

دوربین سه‌گانه 12،8،12 مگاپیکسلی در مدل اس 20 اف ای 5G

قیمت قیمت گوشی s 20  در زمان عرضه 999دلار|  مدل اس 20 پلاس 1199 دلار

مدل اس 20 اولترا 5G برابر 1399 دلار| مدل اس 20 اف ای 5G برابر 699 دلار

با داشتن پرادزنده اسنپدراگون 865، دوربین چندگانه، حافظه داخلی قابل افزایش هنوز هم این خانواده جز بهترین گوشی های سامسونگ سری s به شمار می‌آیند. هرچند نبود پورت محبوب جک هدفون به شدت در سامسونگ سری s 20 حس می‌شود. در اواخر سال 2020 میلادی بود که این کمپانی برای افزایش آمار فروش سامسونگ s 20 نسخه جدیدی به نام Galaxy S20 FE را روانه بازار کرد. FE مخفف Fan Edition است. در واقع گوشی سامسونگ s 20 اف ای همان نسخه اقتصادی لایت است که در گوشی s 10 شاهد آن بودیم.

گوشی‌های سامسونگ سری S21

سامسونگ در رویدادی در ژانویه از گوشی های سری s21 رونمایی کرد. گوشی های سری اس 21 شامل سه دستگاه سامسونگ گلکسی اس 21 (Samsung Galaxy S21)، سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس (Samsung Galaxy S21+) و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra) است. این سه گوشی از طراحی مشابه، اما قیمت، مشخصات فنی و برخی ویژگی‌های متفاوت برخوردار هستند. هر سه دستگاه اس 21 از گوشی سامسونگ سری s دارای طراحی تقریباً مشابهی هستند. با این حال، اندازه‌های فیزیکی این سه مدل با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی سامسونگ s مدل S21 از دو مدل دیگر کوچک‌تر و سبک‌تر است و سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین دستگاه سامسونگ سری s از گوشی‌های s21 مدل اس 21 اولترا است.

مشخصات کلی

مشخصات کلی سه مدل گوشی s21 سامسونگ گلکسی در جدول زیر قابل مشاهده است.

مشخصات اس 21 اس 21 پلاس اس 21 اولترا
تاریخ عرضه ژانویه 2021 ژانویه 2021 ژانویه 2021
ابعاد 151.7 در 71.2 در 7.9 میلی‌متر 161.5 در 75.6 در 7.8 میلی‌متر 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی‌متر
وزن 172 گرم 202 گرم 228 گرم
سیستم عامل اندروید 11 اندروید 11 اندروید 11
نمایشگر اندازه: 6.2 اینچ/ رزولوشن: 1080 در 2400 پیکسل اندازه: 6.7 اینچ/ رزولوشن: 1080 در 2400 پیکسل اندازه: 6.8 اینچ/ رزولوشن: 1440 در 3200 پیکسل
پردازنده کوآلکام اسنپدراگون 888 یا Exynos 2100 کوآلکام اسنپدراگون 888 یا Exynos 2100 کوآلکام اسنپدراگون 888 یا Exynos 2100
رم 8 و 128/256 گیگابایت 8 و 128/256 گیگابایت 12/16 و 128/256/512 گیگابایت
دوربین دوربین اصلی: 3 لنز 12، 12 و 64 مگاپیکسل/ دوربین جلو: 10 مگاپیکسل دوربین اصلی: 3 لنز 12، 12 و 64 مگاپیکسل/ دوربین جلو: 10 مگاپیکسل دوربین اصلی: 4 لنز 108، 12، 10 و 10 مگاپیکسل/ دوربین جلو: 40 مگاپیکسل
باتری 4000 میلی آمپر ساعت 4800 میلی آمپر ساعت 5000 میلی آمپر ساعت
قیمت 849 یورو 1049 یورو 1249 یورو

طراحی گوشی های سامسونگ s 21

دستگاه‌های سامسونگ s از سری مدل‌های s21 شامل 3 مدل مذکور است که مدل اس 21 و اس 21 پلاس آن دارای نمایشگرهای مسطح هستند و مانند سامسونگ گلکسی s20 FE برای طراحی قسمت پشت آن‌ها از پلاستیک استفاده شده است، درحالی‌که پشت مدل s21 ultra به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری s شیشه‌ای طراحی شده است. محل قرارگیری دوربین پشت در هر سه مدل s21 از گوشی های سامسونگ سری s در یک قسمت است، البته محل دوربین مدل اس 21 اولترا به عنوان آخرین مدل گوشی سامسونگ سری s ، به دلیل داشتن لنز و سنسور بیشتر، کمی بزرگ‌تر است. هر سه مدل s21 ، s21+ و s21 ultra از گوشی های سری s سامسونگ دارای قابلیت ضد گردوخاک و ضد آب IP68 بوده و دوربین جلوی هر سه گوشی، در قسمت وسط بالای نمایشگر قرار گرفته است.

نمایشگر گوشی های اس 21 سامسونگ

گوشی s21 و s21+ هر دو دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس و سرعت تازه‌سازی قابل تنظیم 48 تا 120 هرتز هستند. این دو مدل از گوشی سری s سامسونگ از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند و نمایشگر شفاف و روشنی دارند. از طرف دیگر مدل گلکسی s21 Ultra از گوشی‌های سری s سامسونگ دارای رزولوشن Quad HD پلاس با سرعت تازه‌سازی قابل تنظیم 10 تا 120 هرتز است. این گوشی همچنین S Pen نیز دارد.

مشخصات فنی گوشی های سری s 21 سامسونگ

هر سه مدل گوشی سامسونگ مدل s 21 ، پلاس و اولترا دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 یا Exynos 2100 (با توجه به منطقه‌ای که در آن گوشی را تهیه می‌کنید) هستند. به علاوه هر سه گوشی از سری دستگاه‌های 5G هستند. گوشی سامسونگ سری اس 21 و اس 21 پلاس دارای حافظه 128 یا 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم هستند. از طرف دیگر، دستگاه اس 21 اولترا از سری اس سامسونگ و همچنین به عنوان جدیدترین گوشی سامسونگ سری s دارای حافظه 128 یا 256 یا 512 گیگابایت و رم 12 یا 16 گیگابایتی با توجه به مدل آن است. سامسونگ microSD را حذف کرده است، بنابراین، آن را در این سه مدل گوشی مشاهده نخواهید کرد.

دوربین گوشیهای سامسونگ سری s 21

هر سه دستگاه از سری گوشی های s از شارژ با سیم و بی سیم پشتیبانی می‌کنند، اما به همراه این گوشی‌ها شارژر ارائه نمی‌شود و باید آن را جداگانه تهیه کنید. یکی از ویژگی‌های قابل توجه گوشی سامسونگ اس در این سه مدل، دوربین آن‌ها است. دو گوشی s 21 و سامسونگ مدل s 21 پلاس دارای دوربین سه گانه هستند، اما سامسونگ اس اولترا پلاس از دوربین چهارگانه قوی‌تری برخوردار است و تفاوت زیادی میان عملکرد دوربین‌های آن دو مدل و مدل اس 21 اولترا وجود دارد. قابلیت زوم 10x گوشی s21 ultra بسیار قوی‌تر است.

قیمت گوشی s : سری مدل‌های S21

در این قسمت قیمت گوشی سامسونگ سری s مدل‌های s21 را مشاهده می‌کنید. قیمت گوشی های سامسونگ سری s از نوع s21 را از ارزان به گران به این ترتیب می‌توان گفت: سامسونگ گلکسی اس 21 (Samsung galaxy s21)، سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس (Samsung galaxy s21+) و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (Samsung galaxy s21 ultra). برای بیان قیمت گوشی های سری s سامسونگ می‌توان گفت که قیمت گوشی اس 21 از 769 پوند در انگلستان و 849 یورو در اروپا شروع می‌شود. از طرف دیگر قیمت سامسونگ سری s 21 پلاس نیز از 949 پوند در انگلستان و 1049 یورو در اروپا شروع می‌شود. از طرف دیگر قیمت گوشی سری s اولترا در انگلستان 1149 پوند و در اروپا 1249 یورو است. به علاوه هر سه دستگاه از ژانویه 2021 عرضه شده‌اند.

جمع‌بندی

گوشی های سامسونگ سری S همیشه جز بهترین و افتخار آمیزترین تلفن‌های هوشمند این شرکت بوده‌اند. از سال 2010 تاکنون این کمپانی جز در مواردی نادر با سامسونگ سری اس سوار بر موج موفقیت بوده‌ است. بنابراین، در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد معرفی سری اس 21 سامسونگ به همراه قیمت گوشی s 21 و سایر مدل‌های گوشی s 20 و سری گوشی‌های مدل s سامسونگ ارائه شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار