اخبار فناوریاندرویدگوگل

گوگل به‌زودی پشتیبانی از اندروید آب‌نبات ژله‌ای را متوقف می‌کند

گوگل ساعاتی قبل اعلام کرد که انتشار آپدیت برای سرویس‌های گوگل پلی در اندروید آب‌نبات ژله‌ای را متوقف می‌کند. این یعنی نسخه‌های ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳ اندروید دیگر قرار نیست آپدیت‌های مربوط به سرویس‌های نرم‌افزاری را دریافت کنند. طبق اعلام گوگل، ۳۱ آگوست (۹ شهریور) پشتیبانی از این نسخه‌ی اندروید رسما به پایان می‌رسد.

گوگل در سال ۲۰۱۲ از اندروید آب‌نبات ژله‌ای رونمایی کرد. این نسخه‌ی اندروید رابط کاربری را روان‌تر اجرا می‌کرد و از دیگر ویژگی‌های جدید آن می‌توانیم به Google Now، Android Beam، امکان میوت کردن اپلیکیشن‌های مختلف و بهبودهای مربوط به صدا اشاره کنیم.

در همان سال گوگل اندروید ۴.۲ را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۳ هم اندروید ۴.۳ از راه رسید که همگی نام آب‌نبات ژله‌ای را حفظ کردند. گوگل اعلام کرده که مجموع گجت‌های مبتنی بر هر سه نسخه کمتر از ۱ درصد از کل گجت‌های اندرویدی فعال در جهان را تشکیل می‌دهند و به همین خاطر پشتیبانی از آن را متوقف می‌کند.

 

همچنین گوگل به توسعه‌دهندگان توصیه کرده که پشتیبانی از این نسخه‌های اندروید را کنار بگذارند. اگر این توسعه‌دهندگان قصد پشتیبانی از حداقل سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت را داشته باشند، گوشی‌های مبتنی بر آب‌نبات ژله‌ای فقط قادر به نصب نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌های موردنظر خواهند بود و دیگر نمی‌توانند نسخه‌های جدید را نصب کنند.

با این حال، اپلیکیشن‌هایی که تعداد زیادی از کاربران آن‌ها از اندروید آب‌نبات‌ ژله‌ای‌ استفاده می‌کنند، توسعه‌دهندگان آن‌ها می‌توانند همچنان به پشتیبانی از این نسخه‌ی اندروید ادامه دهند تا کاربران موردنظر قادر به نصب نسخه‌های جدید اپلیکیشن باشند.

منبع: DroidLife

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار