راهنمای خریدلوازم الکتریکیلوازم دیجیتال

۹ کامپیوتر همه کاره (All in One) برتر در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

کامپیوترهای همه‌کاره یا AIO (all-in-one) بهترین انتخاب برای کسانی هستند که به دنبال یک تجربه عالی و بدون زحمت در استفاده از کامپیوتر هستند. کامپیوترهای دسکتاپ سنتی از اجزاء مختلفی از قبیل مانیتور، کیبورد و موس تشکیل شده‌اند که همراه دیگر لوازم از طریق کابل‌های متعددی به کیس متصل می‌شوند. کامپیوترهای همه‌کاره به قطعات اضافی و سیم‌کشی‌های مازاد نیازی ندارند. برای معرفی بهترین کامپیوترهای همه‌کاره تصمیم گرفتیم برخی از محصولات تولیدکنندگان مشهوری مثل اپل، مایکروسافت و لنوو را بررسی کنیم و نتیجه آن را در یک مقاله به شما گزارش دهیم.

کامپیوترهای همه‌کاره در مرز میان دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها قرار می‌گیرند و از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت هر دو نوع یعنی پرتابل بودن و صفحه نمایشگر بزرگ بهره‌مند هستند. کامپیوترهای همه‌کاره با جا دادن قطعات سخت‌افزاری داخلی همچون مادربرد، اسپیکرها و CPU در پشت نمایشگر از وجود کیس بی‌نیاز شده و بدل به یک واحد خودکفا می‎شوند.  بیشتر این کامپیوترها همراه کیبورد و موس بی‌سیم عرضه شده‌اند که نیاز به اتصال سیمی به دستگاه را از بین می‎برند. همچنین در برخی مدل‌ها قادر به ارتقاء حاظفه رم و حافظه داخلی خواهید بود.

کامپیوترهای همه‌کاره درجه یکی همچون Retina 5K iMac ساخت کمپانی اپل دارای نمایشگرهای بزرگ و حرفه‌ای بوده که برای انجام کارهای نیازمند دقت بالا همچون ویرایش عکس و تدوین ویدیو ایدئال هستند. برخی دیگر، همچون Surface Studio 2 ساخت کمپانی مایکروسافت، حتی از قلم استایلوس پشتیبانی کرده و امکان نقاشی دیجیتال را به کاربر می‌دهند. برخی از دیگر مدل‌ها بهره‌مند از قابلیت‌های افزوده سودمندی همچون پد شارژر داخلی بی‌سیم و وب‌کم هستند.

در ادامه با بهترین کامپیوترهای همه‌کاره آشنا خواهید شد که هر یک از آن‌ها بسته به نیازها و انتظارات فردی می‌توانند انتخابی ایدئال برای شما باشند.

بهترین از همه نظر: Apple 27-inch iMac with Retina 5K Display

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • نمایشگر با وضوح تصویر ۵K و رنگ‌های دقیق
  • وجود مدل‌های متفاوت از نظر مشخصات سخت‌افزاری

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از وای-فای ۶

آی‌مک ساخت کمپانی اپل یکی از بهترین و قدرتمندترین کامپیوترهای همه‎کاره موجود در بازار است. صفحه نمایش ۲۷ اینچی رتینای این محصول با وضوح تصویر ۵۱۲۰ x 2880 پیکسل یک دارایی ارزشمند برای مقاصد حرفه‎ای (انجام چندکار همزمان در چند برنامه) و سرگرمی (تماشای ویدیو با کیفیت ۴K ) به حساب می‌آید. نمایشگر این محصول از گستره رنگی P3 و فناوری True Tone پشتیبانی کرده که آن را به انتخابی ایدئال برای انجام کارهای تخصصی همچون تدوین فیلم و ویرایش عکس که دقت رنگ‌ در آن امری مهم است تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید از بین مشخصات سخت‌افزاری مختلف مدلی را که بهتر پاسخگوی نیازهای شماست انتخاب کنید. بالاترین مدل این کامپیوتر همه‌کاره اپل بهره‌مند از یک CPU نسل دهم Intel Core i9، ۱۲۸ گیگ حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه داخلی است.

کامپیوتر همه‌کاره آی‌مک همچنین برخوردار از وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac، Gigabit Ethernet، بلوتوث ۵٫۰، پورت USB Type-A، رابط صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، پورت Thunderbolt 3 (برای اتصال تا دو نمایشگر ۶K) و ورودی رم‌ ریدر SDXC  است.  یک وب‌کم ۱۰۸۰p FHD و میکروفون داخلی نیز انجام تماس‌های ویدیویی با استفاده از آی‌مک را برای شما آسان می‌کنند.

سی‌پی‌یو: ۱۰th Generation 8-Core Intel i5, 8-Core Intel i7, 10-core Intel i9 | جی‌پی‌یو: AMD Radeon Pro 5300 or AMD Radeon Pro 5500 XT | رم: تا ۱۲۸GB DDR5 | حافظه داخلی: تا ۸ ترابایت

بهترین صفحه لمسی: Lenovo Yoga A940

 

نقاط قوت

  • دارای پد شارژ بی‌سیم داخلی

نقاط ضعف

  • قلم استایلوس همراه محصول چندان عالی نیست

اگر به دنبال یک کامپیوتر همه‌کاره با قابلیت‌های متعدد هستید که به عنوان یک تبلت نیز کارایی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما کامپیوتر لنوو مدل Yoga A940 است. این محصول با وضوح تصویر ۳۸۴۰ x 2160 پیکسل و نمایشگر لمسی ۲۷ اینچ بر روی یک پایه قرار گرفته است که تا ۲۵ درجه قابلیت خم شدن رو به جلو را دارد. به این ترتیب دست شما در حین کار با قلم استایلوس همراه محصول در حالت مناسب‎‌تری قرار گرفته و زود خسته نمی‌شود.

این کامپیوتر همه‌کاره لنوو با ابعاد ۲۵ x 18.3 x 9.6 اینچ بدنه‌ای مستحکم (گرچه پلاستیکی) دارد و بهره‌مند از پد شارژ بی‌سیم و محل نگهداری کیبورد و موس در پایین بدنه است. پیشنهاد ما به شما خرید مدلی است که دارای مشخصات سخت‌افزاری پردازنده Core i7، ۱۶ گیگ حافظه رم و ۲۵۶ گیگ حافظه SSD و ۱ ترایابت حافظه HDD می‌باشد. همچنین پردازنده گرافیکی دستگاه از نوع AMD’s Radeon RX 560 با ۴ گیگ حافظه اختصاصی می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر می‌شود به وجود پورت‌های HDMI، USB  (Type-A و Type-C، همراه Thunderbolt)، رابط صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، ورودی رم ریدر چند فرمته و یک وب‌کم  ۱۰۸۰p FHDاشاره کرد. اتصال بی‌سیم و اینترنت نیز از طریق بلوتوث ۴٫۲، وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac و Ethernet امکان‌پذیر است.

سی‌پی‌یو: Intel i7 (8th generation) | جی‌پی‌یو: AMD Radeon RX 560 | رم: تا ۳۲GB DDR4 | حافظه داخلی: ۱TB HDD/256GB SSD

بهترین برای کسب و کار: Acer Aspire C27 AIO

 

نقاط قوت

  • عملکرد عالی
  • وب‌کم کشویی برای حفظ امنیت حریم خصوصی

نقاط ضعف

  • فاقد پورت USB Type-C

کامپیوتر همه‌کاره ایسر مدل Aspire C27 با طراحی هوشمندانه و قابلیت‌های گوناگون خود دستگاهی قابل اطمینان برای کسب و کار شماست.  نمایشگر ۲۷ اینچی آن بهره‌مند از وضوح تصویر ۱۹۲۰ x 1080پیکسل بوده و قابل خم شدن رو به جلو (تا ۲۵ درجه) و رو به عقب (تا ۵ درجه) می‌باشد. پنل نمایشگر FHD آن از نوع مات بوده که در صورت استفاده طولانی مدت چشم را اذیت نمی‌کند.

پیشنهاد ما به شما مدل پردازنده نسل دهم Intel Core i5 در کنار ۱۲ گیگ حافظه رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی SSD با کارت گرافیک NVIDIA’s GeForce MX130 (2 گیگ حافظه اختصاصی) است.

این کامپیوتر همه‌کاره از پس تمام کارهای روزمره شما از ارسال ایمیل تا کار با نرم‌افزارهای آفیس به خوبی برمی‌آید.

این دستگاه دارای اتصال وای-فای  ۸۰۲٫۱۱ac، Gigabit Ethernet و بلوتوث ۵٫۰ در کنار پورت‌های  USB Type-A، HDMI و پورت صوتی ۳٫۵ میلی‌متری بوده، گرچه متأسفانه فاقد پورت USB Type-C می‌باشد. یک وب‌کم ۷۲۰p  نیز با کیفیت نسبتاً خوب امکان انجام تماس‌های ویدیویی را به شما می‌دهد که برای امنیت بیشتر شاتر آن به صورت کشویی در زمان عدم استفاده بسته باقی می‌ماند. یک کیبورد و موس بی‌سیم نیز برای راحتی هرچه بیشتر شما همراه محصول وجود دارد.

سی‌پی‌یو: Intel Core i5 (10th generation) | جی‌پی‌یو: Nvidia GeForce MX130 | رم: ۱۲GB DDR4 RAM | حافظه داخلی: ۵۱۲GB M.2 SSD

بهترین برای کاربران خانگی: HP Pavilion 24-inch All-in-One Computer

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • صفحه نمایش لمسی شفاف
  • امکان ارتقاء حافظه رم تا ۱۶ گیگ

نقاط ضعف

  • فاقد حافظه SSD

آیا به دنبال یک کامپیوتر همه‌کاره برای استفاده تمامی اعضای خانواده هستید؟ این محصول کمپانی HP دقیقاً همان چیزی است که دنبالش هستید. نمایشگر ۲۴ اینچ این کامپیوتر با وضوح تصویر ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل انتخابی ایدئال برای انجام کارهای ساده‌ای همچون وب‌گردی، شرکت در کلاس‌های آنلاین و حتی ویدیو استریمینگ است. پنل نمایشگر این دستگاه حساس به لمس بوده و همچنین با بهره‌مندی از فناوری In-Plane Switching در تمام زوایا تصاویر را با شفافیت و وضوح رنگی بالا نمایش می‌دهد.

درون کامپیوتر Pavilion یک پردازنده نسل هشتم Core i7، ۸ گیگ حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه HDD قرار گرفته است. این مشخصات سخت‌افزاری کاملاً جوابگوی نیازهای روزمره شما هستند، اما در صورت تمایل می‌توانید یک حافظه رم ۸ گیگ دیگر نیز به آن اضافه کنید.

وجود اسپیکرهای دوگانه روبه‌جلو (ساخت B&O Play) تماشای فیلم و شنیدن موسیقی در این کامپیوتر را بسیار لذت‌بخش می‌کند. یک وب‌کم پاپ‌آپ نیز هر زمان که در حال استفاده از آن نباشید برای امنیت هرچه بیشتر حریم خصوصی شما درون لبه بالایی دستگاه پنهان می‌ماند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم از طریق بلوتوث ۴٫۲، وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac و Gigabit Ethernet در این دستگاه امکان‌پذیر است. یک پورت‌ HDMI، هر دو نوع پورت USB ، رابط صوتی ۳٫۵ میلیمتری و ورودی رم ریدر چند فرمته نیز برای راحتی بیشتر شما در استفاده از این کامپیوتر وجود دارند. این محصول همراه یک کیبورد و موس بی‌سیم عرضه شده است.

سی‌پی‌یو: Intel Core i7 (8th generation) | جی‌پی‌یو: Intel UHD Graphics 630 | رم: ۸GB | حافظه داخلی: ۱TB HDD

بهترین ظاهر: HP Envy 32 AIO

 

نقاط قوت

  • طراحی خیره‌کننده
  • عملکرد پرقدرت

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

این کامپیوتر همه‌کاره کمپانی HP برخوردار از انواع قطعات قدرتمند و طراحی بسیار زیبایی است که قیمت آن را توجیه می‌کنند. صفحه نمایش ۳۲ اینچ آن دارای وضوح تصویر ۳۸۴۰ x 2160 پیکسل بوده و سطح ضد انعکاس نور آن به چشم‌ها فشار نمی‌آورد. پنل نمایشگر ۴K این دستگاه به لطف روشنایی ۶۰۰ نیت و پوشش ۹۸ درصدی گستره رنگی  DCI-P3 برای انجام کارهای حساسی همچون تدوین فیلم و ویرایش عکس بسیار مناسب بوده و این محصول را از نظر کیفیت نمایشگر در جایگاهی برابر با آی‌مک ۲۷ اینچ اپل قرار می‌دهد.

یک پردازنده نسل نهم Intel Core i7 در کنار ۳۲ گیگ حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD  در کنار پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 2060 با حافظه اختصاصی ۶ گیگ موتور قدرتمند این دستگاه را تشکیل می‌دهند. این دستگاه با چنین مشخصات سخت‌افزاری قادر است از پس سنگین‌ترین وظایف همچون نمایش انیمیشن سه بعدی به راحتی بربیاید. اسپیکرهای روبه‌جلو و ساب‌ووفرها نیز تضمین‌کننده خروجی صدای عالی این دستگاه هستند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم دستگاه نیز از طریق وای-فای Wi-Fi 802.11a/b/g/n، بلوتوث ۵٫۰ و Ethernet امکان‎پذیر است. کامپیوتر HP Envy 32 همچنین برخوردار از پورت‌های HDMI، USB (نوع A و C همراه Thunderbolt 3)، پورت صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، ورودی رم ریدر ۳ در ۱ و یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی می‌باشد.

سی‌پی‌یو: Intel Core i7 (9th generation) | جی‌پی‌یو: Nvidia GeForce RTX 2060 | رم: ۱۶/۳۲GB DDR4 | حافظه داخلی: ۱TB SSD

بهترین برای انجام کارهای هنری تخصصی: Microsoft Surface Studio 2

 

نقاط قوت

  • وضوح و غلظت رنگ عالی صفحه نمایش
  • عملکرد عالی قلم Surface Pen

نقاط ضعف

  • قدیمی بودن مشخصات سخت‌افزاری

اگر جزء افرادی هستید که با انجام طراحی‌های سه‌بعدی و نقاشی دیجیتال گذران زندگی می‌کنید، این کامپیوتر همه‌کاره ساخت مایکروسافت می‌تواند بهترین انتخاب حرفه‌ای شما باشد. نمایشگر ۲۸ اینچ PixelSense این دستگاه از وضوح تصویر ۴۵۰۰ x 3000 پیکسل برخوردار بوده و از هر دو گستره رنگی sRGB و DCI-P3 به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

طراحی منحصربفرد پایه Zero Gravity کامپیوتر امکان تغییر زاویه آن را با حرکت یک انگشت به شما می‌دهد. صفحه لمسی دستگاه در حین کار با قلم Surface Pen بیشترین شباهت را به طراحی و نقاشی روی کاغذ دارد.

پردازنده نسل هفتم Core i7، حافظه رم ۳۲ گیگ، ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD و پردازنده گرافیکی NVIDIA’s GeForce GTX 1070 (با ۶ گیگ حافظه اختصاصی) تیم سخت‌افزاری قدرتمند این دستگاه را تشکیل می‌دهند. با این وجود باید گفت که این مشخصات سخت‌افزاری در مقایسه با استانداردهای روز پایین‌تر از حد انتظار هستند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم این دستگاه بر عهده وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴٫۲ و  Gigabit Ethernet است. دو پورت USB (Type-A و Type-C) و پورت صوتی ۳٫۵ میلی‌متری در کنار وب‌کم ۵ مگاپیکسلی و میکروفون‌های دوگانه برای انجام تماس‌های ویدیویی با کیفیت  ۱۰۸۰p FHD نیز بر روی دستگاه قرار گرفته‌اند. این دستگاه همچنین مجهز به چیپ  TPM 2.0 و فناوری Surface Dial می‌باشد.

سی‌پی‌یو: Intel Core i7 (7th generation) | جی‌پی‌یو: Nvidia GeForce GTX 1070 | رم: تا ۶۴GB DDR4 | حافظه داخلی: تا ۲TB SSD

بهترین از نظر قیمت: HP 22-inch All-in-One Desktop Computer

 

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • درایو دی‌وی‌دی داخلی
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • نامناسب برای انجام وظایف سنگین

این کامپیوتر HP با داشتن مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و عملکرد خوب ارزشی بیش از قیمت اصلی خود دارد. نمایشگر ۲۱٫۵ اینچی آن از وضوح تصویر ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل برخوردار بوده و برای وب‌گردی یا استریمینگ بسیار مناسب است. پنل نمایشگر FHD این دستگاه تا ۲۰ درجه رو به جلو و ۵ درجه رو به عقب خم می‌شود. این کامپیوتر همه‌کاره بهره‌‎مند از یک پردازنده AMD Athlon Silver 3050U در کنار حافظه رم ۴ گیگ و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی SSD بوده که گرچه بسیار قدرتمند نیست، برای انجام کارهای روزمره و اجرای چندین برنامه به طور همزمان مناسب است. پیشنهاد ما این است که برای عملکرد بهتر دستگاه، رم آن را به ۱۶ گیگ ارتقاء دهید. یک وب‌کم و میکروفون‌های دوگانه نیز امکان انجام تماس‌های ویدیویی را به شما می‌دهند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم در این دستگاه از طریق وای-فای ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n، Ethernet و بلوتوث ۴٫۲ انجام می‌شود. پورت‌های استاندارد از قبیل HDMI،  USB Type-A، رابط صوتی ۳٫۵ میلی‌متری و ورودی رم ریدر ۳ در ۱ نیز در این دستگاه وجود دارند.

اما جالب‌ترین ویژگی این کامپیوتر وجود یک درایو دی‌وی‌دی در کناره دستگاه است که حتی در مدل‌های گران‌قیمت‌تر دیده نمی‌شود.

این کامپیوتر با ابعاد ۱۹٫۳ x 8 x 14.9 اینچ و وزن ۵٫۶ کیلوگرم نسبتاً سبک و کوچک به حساب می‌آید و به راحتی قابل حمل است. یک موس و کیبورد سیمی نیز همراه این محصول وجود دارند.

سی‌پی‌یو: AMD Athlon Silver 3050U | جی‌پی‌یو: Integrated AMD Radeon | رم: تا ۱۶GB | حافظه داخلی: ۲۵۶GB M.2 SSD

بهترین برای دانشجویان: HP Pavilion 27-inch All-in-One Desktop

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • امکان اتصالات متنوع و پورت‌های گوناگون
  • وب‌کم پاپ‌آپ برای حفظ امنیت حریم خصوصی

نقاط ضعف

  • فاقد کارت گرافیک اختصاصی

از آنجایی که در مدت اخیر کلاس‌های آنلاین اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده‌اند، کامپیوتری همچون این مدل یک وسیله ضروری برای فرزند شما به شمار می‌رود. این کامپیوتر مدل Pavilion کمپانی HP دارای یک صفحه نمایش ۲۷ اینچ FHD با وضوح تصویر ۱۹۲۰ x 1080  پیکسل بوده و با برخورداری از قابلیت صفحه لمسی کار با فایل‌های درسی مختلف را برای دانش‌آموزان و دانشجویان آسان‌تر می‌کند. پنل نمایشگر این دستگاه همچنین تا ۲۵ درجه رو به جلو و ۵ درجه رو به عقب خم می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه شامل یک پردازنده نسل دهم Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگ و ۱ ترابایت حافظه داخلی است که با قدرت تمام از پس اجرای انواع پروژه‌های درسی برمی‌آید. همچنین امکان ارتقاء رم دستگاه تا ۳۲ گیگ وجود دارد. یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی نیز امکان ارتباط ویدیویی در کلاس‌ها را فراهم آورده و در زمان عدم استفاده درون لبه فوقانی دستگاه باقی می‌ماند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم این دستگاه برعهده وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۵٫۰ و Ethernet است. همچنین قادر خواهید بود این دستگاه را به مانتیورهای بیشتری وصل کنید. پورت‌های HDMI، ،USB (Type-A and Type-C)، پورت صوتی ۳٫۵ میلی‌متری و ورودی رم ریدر چند فرمته موجب سهولت بیشتر در کار با دستگاه می‌شوند. وجود اسپیکرهای روبه‌جلو (ساخت B&O Play) و یک کیبورد و موس بی‌سیم همراه محصول از دیگر مزیت‌های این کامپیوتر همه‌کاره به شمار می‌روند.

سی‌پی‌یو: Intel Core i7 (10th generation) | جی‌پی‌یو: Intel UHD Graphics 630 | رم: تا ۳۲G | حافظه داخلی: ۱TB M.2 SSD

بهترین پردازنده نوع ای‌ام‌د: HP 27-inch Flagship All-in-One Desktop Computer

 

نقاط قوت

  • قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری
  • پورت USB در کناره دستگاه برای دسترسی بهتر

نقاط ضعف

  • فاقد کیبورد و موس بی‌سیم

در چند سال اخیر، پردازنده‌های سری Ryzen کمپانی AMD از زمان معرفی به بازار تاکنون به محبوبیت بسیار زیادی از نظر کیفیت و عملکرد دست یافته‌اند. اگر شما هم مایل به داشتن پردازنده AMD هستید، پیشنهاد ما این کامپیوتر همه‌کاره کمپانی HP است. صفحه نمایش ۲۷ اینچ FHD این دستگاه با وضوح تصویر ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل برخوردار از فناوری مولتی‌تاچ یا چندلمسی بوده که کار با آن را بسیار راحت‌تر می‌کند.

موتور قدرتمند این دستگاه متشکل از یک پردازنده AMD Ryzen 5 4500U ، حافظه رم ۳۲ گیگ و ۱ ترابایت حافظه داخلی می‌باشد. این قدرت سخت‌افزاری برای انجام انواع وظایف سنگین مناسب بوده که به لطف وجود پردازنده AMD با سرعت اولیه ۲٫۳ گیگاهرتز امکان‌پذیر است. یک مزیت بسیار خوب این محصول امکان ارتقاء سرعت پردازنده به ۴٫۰ گیگاهرتز است تا در این صورت انجام سنگین‌ترین کارها از قبیل اجرای محتوای سه‌بعدی و برخی بازی‌ها به راحتی ممکن شود.

وجود یک وب‌کم پاپ‌آپ با کیفیت   ۱۰۸۰p FHD و اسپیکرهای روبه‌جلو این کامپیوتر همه‌کاره را به انتخابی مناسب برای تمام افراد از دانشجویان تا متخصصان تبدیل می‌کند.

اتصال اینترنت و بی‌سیم کامپیوتر از طریق وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac، Ethernet و بلوتوث ۴٫۲ انجام می‌شود. دیگر اتصالات از طریق پورت HDMI، USB Type-A، ورودی رم ریدر ۳ در ۱ و پورت صوتی ۳٫۵‌ میلی‌متری امکان‌پذیر هستند. همچنین یک کیبورد و موس سیمی همراه محصول وجود دارند.

سی‌پی‌یو: AMD Ryzen 5 4500U | جی‌پی‌یو: Integrated AMD Radeon | رم: تا ۳۲GB | حافظه داخلی: ۱TB SSD

نظر نهایی

داشتن مشخصاتی همچون نمایشگر با رزولوشن بالا، سخت‌افزارهای قدرتمند و گزینه‌های متنوع در اتصال بی‌سیم، کامپیوتر همه‌کاره ۲۷ اینچ آی‌مک اپل را به بهترین محصول حال حاضر در بین این نوع کامپیوترها تبدیل می‌کند. پنل نمایشگر  Retina 5K این کامپیوتر قادر به پخش و اجرای انواع محتوا از ویدیوهای ۴K  تا نقاشی‌های دیجیتال سنگین با جزئیاتی منحصربفرد است. امکان اتصال دو مانیتور ۶K  به این دستگاه از نقاط قوت برجسته آن به شمار می‎رود. همچنین می‌توانید از بین انواع مشخصات سخت‌افزاری مدلی را که بهتر پاسخگوی نیازهای شماست خریداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید با پلتفرمی کار کنید که شبیه به ویندوز ۱۰ باشد، پیشنهاد ما به شما کامپیوتر Surface Studio 2 ساخت مایکروسافت است. نمایشگر بزرگ این محصول با دقت رنگ بالا با یک حرکت انگشت در زاویه مطلوب شما قرار گرفته و همچنین از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند. این کامپیوتر همه‌کاره بهترین ابزار خلاقیت‌های دیجیتالی شما خواهد بود. توان سخت‌افزاری دستگاه نیز (علی‌رغم بروز نبودن) از پس اجرای انواع وظایف سنگین برمی‌آید.

پرسش و پاسخ

کامپیوتر همه‌کاره All in One چیست؟

یک کامپیوتر همه کاره یا AIO به کامپیوتری گفته می‎شود که کیس و مانیتور آن یک واحد را تشکیل می‌دهند. در واقع مادربرد، رم و دیگر اجزای سازنده کامپیوتر در این نوع در پشت نمایشگر جای گرفته‌اند. طراحی خاص این کامپیوترها باعث شده فضای کمتری را اشغال کنند و از این نظر انتخابی مناسب برای منازل یا دفاتر کار کوچک باشند.

آیا امکان استفاده از کامپیوتر همه‌کاره به عنوان مانیتور یک کامپیوتر دیگر وجود دارد؟

خیر. درواقع تمامی پورت‌های اتصالی این نوع کامپیوترها تنها امکان اتصال آن به دیگر مانیتورها برای کار همزمان با چند نمایشگر را به شما می‌دهد. در این حالت قادر به استفاده از دستگاه به عنوان یک مانیتور برای یک سیستم دیگر نخواهید بود.

آیا امکان ارتقاء اجزاء کامپیوترهای همه‌کاره وجود دارد؟

بستگی به مدل کامپیوتر شما دارد. برخی از کامپیوترهای همه‌کاره توسط کاربر قابل ارتقاء هستند، و برخی دیگر همچون آی‌مک اپل طوری ساخته شده‌اند که قطعات آن‌‎ها قابل تعویض نیست. در نتیجه در صورتی که یکی از اجزاء کامپیوتر دچار مشکل شوند باید کل دستگاه را برای تعمیر به شرکت مربوطه بفرستید. حتی در مدل‌هایی که امکان ارتقاء سخت‌افزاری توسط کاربر وجود دارد باید پیش از اقدام به این کار از سازگار بودن قطعات جدید با سیستم کامپیوتر همه‌کاره خود مطمئن شوید.

برای خریداری کامپیوتر همه‌کاره باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • اندازه نمایشگر

اصلی‌ترین ویژگی یک کامپیوتر همه‌کاره اندازه صفحه نمایش آن است. این ویژگی عملاً هرگز قابل ارتقاء نخواهد بود، در نتیجه باید از بزرگی صفحه نمایش مدل دلخواه خود به اندازه‌ای که پاسخگوی انتظارات و نیازهای شما باشند اطمینان حاصل کنید.

  • مشخصات سخت‌افزاری

ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوترهای همه‌کاره کار آسانی نیست. پیش از اقدام به خریداری لازم است به مشخصات کلیدی همچون نوع پردازنده، حافظه رم، حافظه داخلی، کارت گرافیک و اندازه صفحه نمایش توجه کنید.

  • اکسسوری‎‌های همراه محصول

برخی از کامپیوترهای همه‌کاره با لوازم جانبی همچون کیبورد، موس یا حتی قلم استایلوس عرضه شده‌اند. وجود این اکسسوری‌ها کار با این نوع کامپیوترها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. برخورداری از سیستم صوتی قوی و پد شارژ بی‌سیم نیز از قابلیت‎های افزوده برخی مدل‌‎ها به شمار می‎روند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار