اپلاخبار فناوریلپ تاپ

شایعات و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اپل روی مک‌بوک ایر جدید بازطراحی شده کار می‌کند و انتظار می‌رود همراه با تراشه‌ی M2 در اختیار کاربران قرار بگیرد. گفته می‌شود که اپل تغییرات چشمگیری را در طراحی این محصول ایجاد خواهد کرد. در همین راستا گزارش جدیدی از مارک گورمن در جدیدترین نسخه‌ از خبرنامه‌ی هفتگی «Poweron» منتشر شده که ادعا می‌کند اپل احتمالاً به طور رسمی در مراسم WWDC 2022 از مک‌بوک ایر بازطراحی شده رونمایی خواهد کرد.

اپل رویداد WWDC 2022 خود را از ۶ تا ۱۰ ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱) برگزار می‌کند. اگرچه در اصل این مراسم برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود تا با تکنولوژی‌های نرم‌افزاری جدید محصولات اپل آشنا شوند، اما گاهی اوقات شاهد معرفی محصولات جدیدی از غول فناوری آمریکایی هستیم که به همین دلیل مک‌بوک ایر بازطراحی شده می‌تواند، جدی‌ترین گزینه‌ی رونمایی در این مراسم به حساب بیاید. اگر چنین اتفاقی نیوفتد، احتمالاً دلیل آن را می‌توان به مشکلات زنجیره‌ی تامین اپل ربط داد.

 

خبرهای متعددی در مورد مک‌بوک ایر جدید اپل در فضای مجازی دست به دست می‌شود. اخیراً مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرد که مک‌بوک ایر بازطراحی شده با طراحی جدید و تنوع رنگی بیشتری به دست کاربران خواهد رسید. برخی از افشاگران اعلام کردند که مک‌بوک ایر‌های جدید دارای حاشیه‌های سفید و بریدگی نمایشگر هستند که در واقع این مشخصات را از ادغام زبان طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی و مک‌بوک پرو به دست می‌آورند. این محصولات مدت‌هاست که از طراحی ضخیم‌تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می‌برند. اما شنیده می‌شود که مک‌بوک ایرهای جدید احتمالا طراحی ظاهری مسطحی در لبه‌های بالایی و پایینی خود دارند.

گفته می‌شود بدنه‌ی مک‌بوک ایر باریک‌تر و سبک‌تر شده و از نظر تنوع رنگ هم مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی خواهد بود. این مقوله به این معنی است که کاربران برای خرید مک‌بوک ایر به رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، زرد، صورتی، نارنجی و بنفش دسترسی خواهند داشت. در ضمن باید به احتمال بهره‌گیری از حاشیه‌های سفید اطراف نمایشگر و استفاده از کیبورد سفید رنگ به جای رنگ مشکی هم اشاره کنیم.

طبق پیش‌بینی دیگر تحلیلگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «راس یانگ»، مک‌بوک ایر جدید به لطف بازطراحی جدیدی که روی آن صورت می‌گیرد، اندازه‌ی بزرگ‌تری خواهد داشت. در حال حاضر، مک‌بوک ایر فعلی دارای صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچی است، اما مدل جدیدی که در سال جاری معرفی می‌شود مجهز به یک پنل ۱۳.۶ خواهد بود. این افزایش جزئی در ابعاد نمایشگر با کاهش حاشیه‌های آن توسط اپل امکان‌پذیر خواهد بود. این به این معنی است که اپل شکل و طرح کلی نمایشگر‌ مک‌بوک ایر تغییر نخواهد داد و تنها از حاشیه‌های دور آن کم خواهد کرد و این همان استراتژی است که ما در مک‌بوک پروی ۱۴ و ۱۶ اینچی بازطراحی شده شاهد آن بودیم.

حتی ممکن است این محصول جدید با نمایشگر mini-LED از راه برسند که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو هم از همین فناوری بهره می‌برند. در رابطه با نام‌گذاری این لپ‌تاپ هم یکی از افشاگران مدعی شده که اپل پسوند «ایر» را کنار می‌گذارد و این لپ‌تاپ با نام «مک‌بوک» به دست کاربران می‌رسد. در همین راستا، خبرگزاری بلومبرگ پیش‌تر گفته بود که مک‌بوک ایر جدید از بدنه‌ی باریک‌تر و سبک‌تری بهره می‌برد و از دو پورت USB 4 و پورت شارژ مگ‌سیف برخوردار است.

 

در حال حاضر باید اشاره کنیم که خبرهای ضدونقیضی در مورد پردازنده‌ی مک‌بوک ایر بازطراحی شده در رسانه‌های خبری منتشر شده است. برخی‌ها بر این باورند که اپل مک‌بوک ایر جدید را با تراشه‌ی M2 به کاربران معرفی خواهد کرد، اما برخی دیگر از کارشناسان این مقوله را به دلیل مشکلات فعلی زنجیره‌ی تأمین اپل غیرممکن می‌دانند و می‌گوید که مک‌بوک ایر جدید از همان تراشه‌ی M1 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. نسل جدید تراشه‌های سری M اپل، مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی قوی‌تر ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. همچنین شنیده شده که چیپست M2 با فناوری ساخت ۴ نانومتری تولید می‌شود. باید صبر کرد و دید که آیا اپل از مک‌بوک ایر بازطراحی شده در مراسم ۱۶ خرداد ماه رونمایی خواهد کرد یا نه.

منبع: Gizmochina

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار