اپلاخبار فناوریتبلت

اپل می‌خواهد از فناوری OLED هیبریدی برای آیپدهای آینده استفاده کند

طبق گزارش نشریه‌ی کره‌ای The Elec، برنامه‌های شایعه شده اپل برای تجهیز آیپدهای جدیدش به فناوری OLED می‌تواند شامل استفاده از فناوری OLED هیبریدی باشد که از ترکیب و ادغام‌سازی متریال پنل‌های OLED سخت و انعطاف‌پذیر تشکیل می‌شود. این گزارش ادعا می‌کند اپل علاقه‌ای ندارد که تنها به فناوری OLED انعطاف‌پذیری که در مدل‌های آیفون خود استفاده می‌کند تکیه کند، زیرا این پنل‌ها تمایل به خم شدن دارند و با بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی نمایشگرها، تأثیر آن‌ها بیشتر قابل‌توجه است.

وقتی مشخص شد که اپل قصد دارد از پنل OLED هیبریدی در اولین آیپد مجهز به نمایشگر OLED خود بهره ببرد، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری تصور کردند که علت آن کاهش هزینه‌های این محصول است. اما پشت این اقدام اپل دلایل منطقی دیگری به غیر از کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

یکی از مقامات صنعت قطعات در این رابطه می‌گوید: «اپل از این واقعیت که در هنگام استفاده از یک OLED منعطف، بخشی از صفحه‌نمایش محصول در چشمان کاربر چروک به نظر برسد، بسیار متنفر است. طبیعتاً این موضوع در پنل‌های OLED آیفون ۵ تا ۷ اینچی خیلی به چشم نمی‌آید و کاربران متوجه‌ی این موضوع نخواهد شد. اما در محصولات فناوری با صفحه‌نمایش بزرگ (۱۰-۲۰ اینچ) این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.»

در حال حاضر فناوری OLED هیبریدی هنوز کامل نشده و حداقل یک سال طول می‌کشد تا از نظر تجاری قابل دوام باشد و بتواند سال ۲۰۲۴ در آیپدهای اپل مورد استفاده قرار بگیرد. این گزارش همچنین می‌گوید که هم سامسونگ و هم LG به دنبال ساخت پنل‌های بسیار نازک ۰.۲ میلی‌متری با استفاده از این فناوری هستند. ضخامت پنل‌های ۰.۲ میلی‌متری این فناوری، نازک‌تر از استاندارد فعلی حدود ۰.۵ میلی‌متر است.

غول فناوری آمریکایی ظاهراً شرکت LG را مسئول تأمین پنل‌های OLED آیپدهای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، آماده‌سازی LG برای تأمین نمایشگرهای OLED اپل برای آیپد منوط به توسعه‌ی کارخانه خود در شهر پاجو کره جنوبی است. کارخانه‌ی موجود در این شهر در حال حاضر بخشی از پنل‌های OLED استفاده شده در آیفون را تأمین می‌کند و LG با افزایش ظرفیت تولید باید زیرساخت‌های مربوط به نمایشگرهای OLED آیپدها و مک‌بوک‌های جدید را ایجاد کند. در حقیقت می‌توان گفت که ارائه‌‌ی پنل‌های OLED آیپدها فرصت خوبی را برای LG دیسپلی به دلیل اندازه و نسبت ابعاد نمایشگر این گجت‌های محبوب فراهم می‌کند تا توانایی‌های خود در این زمینه به نمایش بگذارد.

علاوه بر شرکت LG، ظاهراً شرکت BOE نیز به طور مشابه در حال آماده شدن برای عرضه‌ی پنل‌های OLED در مدل‌های آینده آیپد است. آن طور که نشریه‌ی کره‌ای The Elec در این مورد گزارش داده، شرکت BOE در یکی از کارخانه‌های خود در چین به منظور تولید نمایشگرهای OLED بزرگ‌تر برای دستگاه‌هایی غیر از گوشی‌های هوشمند از جمله تبلت‌ها و رایانه‌ها، تغییراتی اعمال کرده است. با این تغییرات، این شرکت قادر به تولید نمایشگرهای ۱۵ اینچی خواهد بود، اما باید دید که آیا اپل قصد دارد تا در آینده یک آیپد ۱۵ اینچی را به چرخه محصولاتش اضافه کند یا خیر.

این گزارش همچنین می‌گوید که در صورت رفع مشکلات این پنل‌ها، ممکن است اپل همچنان از پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر در آیپدهای جدید استفاده کند. اما حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که پنل‌های هیبریدی ممکن است گزینه بهتری باشند، زیرا این پنل‌ها هم نازک‌تر و هم ارزان‌تر از پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر هستند.

منبع: Macrumors

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار