بیوگرافی

بیوگرافی زک اسنایدر ؛ کارگردان فیلم های ابرقهرمانی + فیلم شناسی

زک اسنایدر از بزرگ‌‌ترین کارگردانان فیلم‌های ابرقهرمانی است. این کارگردان و تهیه کننده آمریکایی بیشتر با فیلم 300 و آثاری مثل لیگ عدالت و بتمن در برابر سوپرمن شناخته می‌شود. در این مقاله با بیوگرافی زک اسنایدر و آثار وی بیشتر آشنا می‌شویم

زک اسنایدر (Zack Snyder)، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی، در اول مارس 1966 برابر با دهم اسفند 1344 متولد شد. زک اشنایدر بیشتر به ساخت فیلم‌های کمیک ابرقهرمانی، علمی-تخیلی و اکشن شهرت دارد. وی در سال 2004 اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کرد. این فیلم بازسازی فیلم ترسناک Dawn of the Dead محصول سال 1978 بود. از مهم‌ترین فیلم های زک اسنایدر می‌توان به آثاری چون فیلم 300 محصول 2007، فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت محصول 2016، فیلم Man of Steel محصول 2013 و فیلم لیگ عدالت محصول 2017 اشاره کرد. در ادامه با زندگی نامه زک اسنایدر و آثار این کارگردان مشهور آمریکایی بیشتر آشنا خواهیم شد. همراه ماباشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی زک اسنایدر
زندگی شخصی زک اسنایدر
فیلم شناسی زک اسنایدر

بیوگرافی زک اسنایدر

در ادامه به بررسی زندگینامه زک اسنایدر می‌پردازیم.

اوایل زندگی

زکری ادوارد اسنایدر (Zachary Edward Snyder) در سال 1966 در گرین بی، ویسکانسین به دنیا آمد. مادرش، مارشا مانلی (Marsha Manley) نقاش بود و در مدرسه دیکرافت (Daycroft) نیز به تدریس عکاسی مشغول بود. بعدها اسنایدر نیز در این مدرسه تحصیل کرد. پدرش، چارلز ادوارد اسنایدر (Charles Edward Snyder)، به عنوان یک استخدام کننده اجرایی کار می کرد. او یک خواهر بزرگ‌تر به نام آدری نیز دارد.

او از کودکی به دنیای فیلم‌های علمی-تخیلی و جنگی علاقه داشت. سری فیلم‌های معروف جنگ ستارگان به کارگردانی جورج لوکاس (George Lucas) نیز باعث ایجاد این علاقه در او شده بود. پدر و مادر او که متوجه علاقه پسرشان شده بودند به او یک دوربین هدیه دادند. اسنایدر با کمک این دوربین برای اولین بار فیلمبرداری را تجربه کرد. اسنایدر در دانشگاه هنر و طراحی پاسادنا، کالیفرنیا تحصیل کرد و در سال 1989 فارغ‌التحصیل شد.

زندگی حرفه ای

در این بخش از بیوگرافی زک اسنایدر به زندگی حرفه‌ای وی نگاهی می‌اندازیم:

شروع کار حرفه ای

زک اسنایدر به عنوان یک فیلمبردار به دنیای سینما وارد شد. وی کارگردانی را با ساخت ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی کمپانی‌های مشهوری چون آیودی، نیسان، نایک و ریبوک آغاز کرد. یکی از موفقیت‌های اصلی وی در دنیای تبلیغات دریافت جایزه Clio و شیر طلایی در جشنواره فیلم کن برای فیلم تبلیغاتی کمپانی Jeep بود. ساخت تبلیغات برای اسنایدر بسیار جدی و مهم بود. به همین دلیل او توانست از ستاره‌های مشهور جهان مثل مایکل جوردن (Michael Jordan)، هریسون فورد (Harrison Ford) و دیگران در ساخت فیلم‌های تبلیغاتی خود استفاده کند.

کار در سینما

اولین فیلم سینمایی زک اسنایدر، بازسازی فیلم ترسناک Dawn of the Dead در سال 2004 بود. او با فیلم حماسی-فانتزی 300 محصول 2007 در گیشه موفقیت بسیاری کسب کرد. این فیلم با اقتباس از مجموعه کمیکی به همین نام اثر فرانک میلر (Frank Miller)، ساخته شد. وی فیلم Watchmen را با همکاری کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) ساخت. این اثر در ششم مارس 2009 اکران شد و 185 میلیون دلار فروش جهانی داشت

اولین انیمیشن وی، Legend of the Guardians The Owls of Ga’Hoole نیز در 24 سپتامبر  2010 منتشر شد. اسنایدر فیلم Sucker Punch محصول 2011 را تهیه و کارگردانی کرد. او در نوشتن فیلم‌نامه این اثر نیز با استیو شیبویا (Steve Shibuya) همکاری داشت. این فیلم در مورد زن جوانی بود که در بیمارستان روانی به سر می‌برد و همواره درباره فرار و رهایی از این بیمارستان خیال‌پردازی می‌کند.

او در سال 2013 فیلم Man of Steel را برای کمپانی برادران وارنر کارگردانی کرد. این اثر شروع دوباره‌ای برای سری فیلم‌های سوپرمن و دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی بود. وی برای کارگردانی بازسازی فیلم The Illustrated Man محصول 1969 نیز قراردادی را امضا کرد. او در سال 2014 فیلم ‌300: Rise of an Empire را که پیش درآمد و دنباله فیلم 300 بود، تهیه کرد. او همچنین قصد دارد که دنباله‌ای را برای Legend of the Guardians بنویسد و کارگردانی کند.

زک اسنایدر فیلم Batman v Superman Dawn of Justice محصول 2016 و فیلم لیگ عدالت محصول 2017 را کارگردانی کرد. در مرحله پس‌تولید فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر به علت مرگ دخترش، جای خود را به جاس ویدون (Joss Whedon) داد. کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر در سال 2021 در پلتفرم‌ استریم منتشر خواهد شد.

در تاریخ 29 ژانویه 2019، اسنایدر اعلام کرد که برای کارگردانی فیلم Army of the Dead قراردادی را امضا کرده است. ارتش مردگان زک اسنایدر یک تریلر ترسناک با حضور زامبی‌ها برای شبکه Netflix است. اسنایدر با شریک و همسرش، دبورا اسنایدر (Deborah Snyder)، از طریق شرکت‌ فیلمسازی خود، The Stone Quarry، این اثر را کارگردانی و تهیه می‌کند.

زندگی شخصی زک اسنایدر

زک اسنایدر با همسر دوم خود، دبورا جانسون، تهیه کننده آمریکایی، در پاسادنا در کالیفرنیا زندگی می‌کند. این زوج برای اولین بار در سال 1996 ملاقات کردند و از سال 2002 رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کردند. آن‌ها در تاریخ 25 سپتامبر 2004 در کلیسای St. Bartholomew در منهتن، نیویورک ازدواج کردند. وی پیش از این با دنیس وبر (Denise Weber) ازدواج کرده بود.

اسنایدر هشت فرزند دارد که نیمی از آن‌ها را به فرزندخواندگی پذیرفته ‌است. دو پسر کوچک‌تر او از رابطه‌اش با کرستن الین (Kirsten Elin) هستند که مدتی تهیه کننده او در تبلیغات تجاری بود.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در تاریخ 12 مارس 2017، خودکشی دخترش باعث شد تا اسنایدر فیلم لیگ عدالت را ترک کند تا بتواند در کنار خانواده‌اش باشد. در نهایت این فیلم توسط کمپانی برادران وارنر و جاس ویدون تکمیل شد. اسنایدر دو ویدیو را برای انجمن سرطان خون و غدد لنفاوی به منظور آگاه‌سازی عموم مردم درباره این بیماری‌، کارگردانی کرد.

زک اسنایدر پس از خودکشی دخترش، کارهای خیرخواهانه‌ای را برای پیشگیری از خودکشی و آگاه‌سازی درباره اهمیت سلامت روان آغاز کرد. اسنایدر با فروش لباس و سایر وسایل فیلم لیگ عدالت نسخه اسنایدر، تا دسامبر سال 2020 بیش از 500 هزار دلار کمک خیرخواهانه را برای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی جمع‌آوری کرد. او در سال 2021 جایزه Valiant را از انجمن منتقدین هالیوود دریافت کرد. این انجمن به پاس اقدامات بشردوستانه و خیرخواهانه اسنایدر با اهدای جایزه شجاعت از وی تقدیر کرد.

فیلم شناسی زک اسنایدر

در این بخش از بیوگرافی زک اسنایدر به فیلم شناسی وی نگاهی می‌اندازیم و فهرستی از مهم‌ترین فیلم‌های او را می‌آوریم:

سال انتشار نام فیلم نقش
2004 Dawn of the Dead کارگردان
2007 300 کارگردان و نویسنده
2009 Watchmen کارگردان
2010 Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole کارگردان
2011 Sucker Punch تهیه کننده، کارگردان و نویسنده
2013 Man of Steel کارگردان
2014 300: Rise of an Empire تهیه‌کننده و نویسنده
2016 Batman v Superman: Dawn of Justice کارگردان
2016 Suicide Squad مدیر تهیه
2017 Wonder Woman تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان
2017 Justice League کارگردان و یکی از نویسندگان
2018 Aquaman مدیر تهیه
2020 Wonder Woman 1984 تهیه کننده
2021 Zack Snyder’s Justice League کارگردان و یکی از نویسندگان
2021 Army of the Dead تهیه کننده، کارگردان و نویسنده
2021 The Suicide Squad مدیر تهیه
2022 The Flash مدیر تهیه
نامشخص Army of the Dead: The Prequel تهیه کننده

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی از زندگی و آثار این کارگردان آمریکایی به شما ارائه دهیم تا با بیوگرافی زک اسنایدر بیشتر آشنا شوید. نظر خود را درباره زندگینامه زک اسنایدر و آثارش با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار