بیوگرافی

بیوگرافی تام هاردی؛ فیلم ها و حقایق جالب بازیگر جذاب هالیوود

تام هاردی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازیگران دنیا دانست. او تاکنون در نقش‌های به یاد ماندنی مختلفی حضور داشته است. در ادامه با بیوگرافی تام هاردی آشنا می‌شویم.

زندگینامه تام هاردی مملو از فراز و نشیب‌های فراوان است. جذابیت ذاتی و استعداد هاردی، او را به یکی از مورد احترام‌ترین بازیگران مدرن تبدیل کرده‌اند. این بازیگر بریتانیایی در طول دوران کاری خود نقش‌های متنوعی را در آثار مهمی چون بتمن ایفا کرده است. در این مطلب می‌توانید بیوگرافی تام هاردی را مطالعه کنید.

عناوین این مطلب:

  • بیوگرافی تام هاردی
    • حرفه بازیگری
    • زندگی شخصی
  • فیلم های تام هاردی
  • حواشی تام هاردی

بیوگرافی تام هاردی

در این بخش قصد داریم نگاهی به بیوگرافی و فیلم های تام هاردی داشته باشیم.  ادوارد توماس هاردی (Edward Thomas Hardy) در 15 سپتامبر 1977 (24 شهریور 1356 شمسی) در همراسمیت (Hammersmith) لندن متولد شد. او فرزند پدری نویسنده و مادری نقاش است. هاردی ریشه‌های انگلیسی و ایرلندی دارد. او در دوران نوجوانی و جوانی به مواد و الکل اعتیاد داشت و کارهای خلافکارانه انجام می‌داد.

به همین خاطر دوستان هاردی در این زمان لقب راسو (Weasel) را به او دادند. با وجود این مشکلات، او در سال 1998 و در 21 سالگی در یک مسابقه مدلینگ برنده شد. هاردی سپس در مدرسه درام ریچموند و مرکز درام لندن شروع به یادگیری بازیگری کرد. وی از مدرسه اول اخراج شد و خودش مدرسه دوم را بعدها ترک کرد. تعهد او باعث بهبود مهارت‌های بازیگریش در این مدارس شد.

حرفه بازیگری

تام هاردی فیلم افسانه

در ادامه بیوگرافی تام هاردی نگاهی به فعالیت‌های هنری او خواهیم داشت.

ورود به سینما

عکس تام هاردی

تام هاردی یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران کنونی دنیا است. او با بازیگری فوق‌العاده گیرای خود توانسته برخی از به‌یادماندگارترین نقش‌های سینما را در فیلم‌هایش ایفا کند. این بازیگر جذاب 41 ساله انگلیسی، تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیاد به ایفای نقش‌های متنوعی پرداخته است. تام هاردی کار بازیگری خود را در سریال مربوط به جنگ جهانی دوم با عنوان Band of Brothers شروع کرد. او همان سال در فیلم جنگی موفق Black Hawk Down ایفای نقش کرد. پس از این فیلم‌های جنگی او بازیگری نقش منفی اصلی فیلم Star Trek: Nemesis را به عهده گرفت و در مقابل پاتریک استوارت (Patrick Stewart) به ایفای نقش پرداخت. در چندین سال آینده او در پروژه‌های مختلفی در سینما و تلویزیون شرکت کرد. او همچنین نمایش Blue on Blue را کارگردانی کرد؛ نمایشی که توسط پدرش نوشته شده بود.

تام هاردی اینستاگرام

هنرنمایی هاردی در فیلم Stuart: A Life Backwards یک نامزدی در مراسم معتبر بفتا را برای او به همراه داشت. هاردی در این فیلم هم‌بازی یکی دیگر از بازیگران محبوب انگلیسی سال‌های اخیر، بندیکت کامبربچ، بود. او در سال 2008 نقش متفاوتی را در فیلم RocknRolla ایفا کرد. هاردی در ادامه جایزه بهترین بازیگر را از British Independent Film Award برای نقشش به عنوان خشن‌ترین زندانی بریتانیا در فیلم Bronson کسب کرد؛ اثری متفاوت، به یاد ماندنی و جذاب به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رفن (Nicholas Winding Refn) که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه حرف‌های هاردی شناخته میشود. او در سال بعد نقش هیثکلیف را در سریال انگلیسی Wuthering Heights ایفا کرد و سپس با حضور در اثر پرخرج و عظيم كریستوفر نولان یعنی Inception به محبوبیت قابل توجهی دست یافت. هاردی در این سال‌ها در فیلم‌های شایسته توجهی چون Warrior و Tinker Tailor Soldier Spy نیز حضور داشت. هنرنمایی او در این عناوین توجه اهالی سینما را به این بازیگر جلب کرد.

حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی قابل توجه

اثر بعدی تام هاردی، فیلم وسترن Lawless بود؛ اثری نسبتا قابل قبول و خوش‌ساخت که در آن بازیگران مشهور دیگری چون شیا لابوف و جسیکا چستین نیز حضور داشتند. شاید بتوان نقطه اوج کاری هاردی را حضور در نقش بین در آخرین قسمت سه‌گانه محبوب شوالیه تاریکی دانست. بسیاری از طرفداران و منتقدان هنرنمایی او در این نقش را یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت این فیلم می‌دانند. علاوه بر این‌ها، نباید از هنرنمایی قابل توجه این بازیگر در فیلم Locke غافل شد؛ فیلمی که کاملا با تمرکز بر چهره تام هاردی دنبال شده و بر توانایی بازیگری او تکیه دارد. هاردی در سال 2014 در فیلم خوش‌ساخت و جذاب The Drop در کنار جیمز گاندولفینی افسانه‌ای بازی کرد؛  هنرنمایی او در این اثر با تحسین قابل توجهی از جانب منتقدان روبرو شد.

هاردی سپس نقش یکی از شخصیت‌های فرعی سریال پرطرفدار و خوش‌ساخت Peaky Blinders را قبول کرد. تام هاردی در پیکی بلایندرز شخصیتی به نام الفی سالومونز را به تصویر می‌کشد؛ شخصیتی که محبوبیت قابل توجهی در بین طرفداران این سریال دارد. او همچنین بار دیگر در کنار گری اولدمن، الگوی خود در بازیگری، و نومی رپیس در فیلم Child 44 بازی کرد. این فیلم با موفقیت چندانی روبرو نشد. یکی دیگر از نقاط اوج زندگینامه تام هاردی را باید انتخاب این بازیگر به عنوان نقش اصلی فیلم Mad Max: Fury Road بدانیم. این عنوان به کارگردانی جرج میلر، بازگشتی برای مجموعه فیلم‌های پرطرفدار و مشهور Mad Max بود. فیلم Fury Road با استقبال بی‌نظیری از جانب منتقدان و طرفداران روبرو گشت. بسیاری این اثر را یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین عناوین سینمایی دهه گذشته می‌دانند. تام‌هاردی سپس در فیلم Legend نقش دو برادر دوقلو را ایفا نمود؛ فیلمی متوسط و فراموش‌شدنی که هنرنمایی این بازیگر از معدود نقاط قوت آن است. فیلم افسانه تام هاردی موفقیت چندانی به دست نیاورد.

تداوم موفقیت در سال‌های اخیر

عکس تام هاردی

هاردی در ادامه این شکست را با همکاری با الخاندرو گونسالس ایناریتو و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم The Revenant جبران کرد. او وظیفه ایفای نقش شخصیت منفی این اثر را بر عهده داشت. هنرنمایی هاردی در این فیلم، یک نامزدی در مراسم اسکار را برای او به همراه آورد. این بازیگر محبوب در سال 2017 برای دومین بار با کریستوفر نولان همکاری کرد. او وظیفه ایفای نقش یک خلبان نیروی هوایی انگلستان را در این فیلم بر عهده داشت.

پروژه بعدی او، سریالی جسورانه و خاص به نام Taboo بود. هاردی در خلق این مجموعه با پدر خود همکاری کرده بود. تاکنون یک فصل از این سریال منتشر شده و انتظار می‌رود شاهد پخش ادامه آن در آینده باشیم. این بازیگر محبوب سپس نقش اصلی فیلم اکشن و ابرقهرمانانه Venom را بازی کرد. این فیلم با وجود ناکامی در جلب رضایت منتقدان، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و سال آینده دنباله‌ای بر آن اکران خواهد شد. آخرین قسمت از زندگی نامه پر فراز و نشیب تام هاردی به فیلم شکست‌خورده Capone اختصاص دارد؛ اثری با محوریت زندگی آل کاپون که در جلب نظر مخاطبان و منتقدان ناتوان ماند. این فیلم به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به صورت دیجیتالی عرضه شد. گریم سنگین و بی‌نقص هاردی در این اثر را باید از جذاب‌ترین نقاط قوت این فیلم بدانیم.

زندگی شخصی

قد تام هاردی

در این بخش از زندگی نامه تام هاردی به زندگی شخصی او می‌پردازیم. اولین همسر تام هاردی سارا ورد بود. این دو در سال 1999 با یکدیگر آشنا شدند. زندگی مشترک تام هاردی و همسرش تنها 5 سال به طول انجامید. او سپس رابطه‌ای را با ریچل اسپید، دستیار کارگردان فیلم The Virgin Queen، آغاز کرد. حاصل این رابطه،‌ یک فرزند پسر است. آن‌ها در سال 2009 از یکدیگر جدا شدند. هاردی در ادامه، بر سر صحنه مجموعه Wuthering Heights، با شارلوت رایلی آشنا شد. نتیجه این آشنایی دومین ازدواج تام هاردی بود. این دو بازیگر صاحب دو فرزند هستند.


فیلم های تام هاردی


فیلم های تام هاردی

برای اطلاع از تمام فیلم و سریال هایی که تام هاردی در آنها به ایفای نقش پرداخته . در ادامه مطلب زندگینامه تام هاردی به بهترین آثار این بازیگر محبوب خواهیم پرداخت.

ردیف  نام فارسی فیلم نام انگلیسی فیلم سال تولید کارگردان
1 لاک Locke 2013 استیون نایت
2 مبارز Warrior 2011 گاوین اوکانر
3 افسانه Legend 2015 برایان هلگلاند
4 برانسون Bronson 2018 نیکلاس ویندینگ رفن
5 کندو The Drop 2014 مایکل آر روسکام
6 دانکرک Dunkirk 2017 کریستوفر نولان
7 بازگشته The Revenant 2015 الخاندرو گونسالس اینیاریتو
8 مکس دیوانه: جاده خشم Mad Max: Fury Road 2015 جرج میلر
9 شوالیه تاریکی برمی خیزد The Dark Knight Rises 2012 کریستوفر نولان
10 تلقین Inception 2010 کریستوفر نولان
11 ونوم Venom 2018 روبن فلیشر

فیلم Venom

تام هاردی اسکار

فیلم ونوم اثری با محوریت یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین ضد قهرمانان دنیای کمیک‌های مارول یعنی ونوم است. این شخصیت اغلب در داستان‌های اسپایدرمن به عنوان دشمن اصلی او حضور پیدا می‌کند. هاردی وظیفه ایفای نقش ونوم را در این اثر بر عهده دارد. فیلم ونوم به ریشه‌های این شخصیت پرداخته و عنوانی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. اگر به دنبال تجربه‌ای سریع و سرگرم‌کننده می‌گردید، این فیلم انتخابی مناسب برایتان خواهد بود.

فیلم Inception

تام هاردي

فیلم Inception را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین و محبوب‌ترین آثار سینمایی سال‌های گذشته دانست. یکی از نقاط قوت قابل توجه این فیلم، بازیگران قدرتمند آن هستند. یکی از اجزای مهم این تیم بازیگری، تام هاردی است. او نقش شخصیت ایمز را ایفا می‌کند؛ دزد هویت و جاعل اسناد موفق که کمک فراوانی به کاب و یارانش می‌کند. تماشای این فیلم هیجان‌انگیز، جذاب و به یاد ماندنی را به تمامی علاقه‌مندان به سینما توصیه می‌کنیم.

فیلم The Dark Knight Rises

همسر تام هاردی

یکی از نقاط اوج کارنامه کاری تام هاردی، حضور او در نقش بین در فیلم The Dark Knight Rises است. این فیلم، آخرین قسمت از سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان بوده و پایانی خوش‌ساخت و به یاد ماندنی بر این مجموعه است. هاردی به لطف فیزیک بدنی مناسب و استعداد بازیگری قابل توجه خود، یکی از بهترین نقش‌های منفی در میان فیلم‌های ابرقهرمانانه را در این اثر به تصویر می‌کشد. بین شخصیتی پیچیده و چندلایه بوده که با ایده‌آل‌های خطرناک، جامعه سرمایه‌داری را به چالش می‌کشد. تماشای این فیلم تاثیرگذار بر تمامی علاقه‌مندان به سینمای ابرقهرمانانه از واجبات است.

فیلم Mad Max Fury Road

تام هاردی و همسرش

تام هاردی در این فیلم جانشین مل گیبسون در نقش مکس شده است. فیلم Mad Max: Fury Road اثری انفجاری، هیجان‌انگیز، ارزشمند و تاثیرگذار بوده و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم شناخته می‌شود.

فیلم The Revenant

تام هاردی کیست

بدون شک یکی از جذاب‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین آثار سینمایی سال‌های گذشته را باید فیلم The Revenant بدانیم. این اثر، که به پروسه فیلمبرداری دشوار خود مشهور است، داستان تلاش‌های مردی به نام هیو گلس برای زنده ماندن در دامان خشن طبیعت و انتقام دردناک او از همسفر خائنش را روایت می‌کند. فیلمبرداری و کارگردانی استادانه در کنار هنرنمایی خیره‌کننده لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی را می‌توان از برجسته‌ترین نقاط قوت این اثر دانست.

فیلم Dunkirk

فیلم تام هاردی

فیلم Dunkirk،‌ متفاوت‌ترین اثر کریستوفر نولان است. این اثر جنگی با روایت مستندگونه و فیلمبرداری چشم‌نواز خود روایتی هیجان‌انگیز و درگیرکننده از نبرد ساحل دانکرک را از چندین زاویه دید ارائه می‌دهد. تام هاردی در این فیلم نقش یکی از خلبانان نیروی هوایی بریتانیا را بازی می‌کند.

فیلم The Drop

تام هاردی سارا ورد

فیلم The Drop اثری خوش‌ساخت و جذاب در سبک جنایی بوده و یادآور فیلم‌های نوآر است. هاردی در این فیلم نقش شخصیتی پیچیده به نام باب را بازی کرده و به شکلی استادانه، تمامی جنبه‌های متضاد این شخصیت را به تصویر می‌کشد. این اثر یکی از بهترین فیلم های تام هاردی است.

فیلم Bronson

فیلمهای تام هاردی

نیکولاس ویندینگ رفن را می‌توان از خلاق‌ترین و متفاوت‌ترین کارگردانان سال‌های گذشته دانست. آثار جسورانه این فیلمساز با جلوه‌های دیداری فراموش‌نشدنی خود شناخته می‌شوند. یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین ساخته‌های این کارگردان، فیلم Bronson است. این اثر روایت‌گر داستان واقعی چارلز برانسون،‌ مشهورترین خلافکار انگلستان، است؛ مردی دیوانه که برای جلب توجه دست به هر کاری می‌زند. هنرنمایی هاردی را باید یکی از عناصر تاثیرگذار این فیلم به حساب آورد.

فیلم Legend

تام‌هاردی

این اثر را می‌توان یادآور درام‌های گانگستری کلاسیک انگلستان دانست. تام هاردی در این فیلم نقش دو برادر دوقلو به نام‌های رگی و ران کری را ایفا می‌کند. این دو شخصیت، تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر داشته و اوج هنر تام هاردی را می‌توان ارائه تصویری باورپذیر از هر دوی آن‌ها دانست.

فیلم Warrior

بهترین فیلم های تام هاردی

شاید بتوان این اثر را نخستین فیلم بزرگ تام هاردی دانست. داستان فیلم Warrior به رویارویی دو برادر در رینگ مبارزات MMA پرداخته و روایتی تاثیرگذار و جذاب از روابط خانوادگی است. بسیاری از منتقدان، هنرنمایی هاردی را یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این فیلم عنوان کرده‌اند.

فیلم Locke

تام هاردی فیلمها و نمایشهای تلویزیونی

یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار تام هاردی، فیلم Locke است. این اثر تنها با تکیه بر هنر بازیگری او ساخته شده و یک کلاس بازیگری فوق‌العاده است. هاردی در این فیلم نقش شخصیتی به نام آیون لاک را بازی می‌کند؛ یک سرکارگر ساختمان که درگیر مشکلات فراوانی است. تمامی زمان فیلم در ماشین لاک و با تمرکز بر چهره و دیالوگ‌های او دنبال می‌شود؛ تمرکزی که به هیچ وجه مانع ایجاد هیجان و کشش در آن نشده است. هنرنمایی هاردی در این نقش جوایز معتبر متعددی را برای او به همراه آورد.


حواشی تام هاردی


بیوگرافی تام هاردی

در ادامه زندگینامه تام هاردی به حواشی این بازیگر مشهور خواهیم پرداخت. همان‌طور كه گفته شد، این بازیگر در سنین جوانی خود با مشکل اعتیاد به الکل و کرک دسته و پنجه نرم کرده است. او پس از به اوج رسیدن این مشکلات، تصمیم به اصلاح خود گرفت و شخصا به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد. او این زمان را تاریک‌ترین دوران زندگی خود می‌داند.

این بازیگر در زمان ساخت فیلم Bronson، چندین بار با چارلز برانسون ملاقات کرد و به یکی از دوستان او تبدیل شد. برانسون توانایی هاردی در عضله‌سازی و تقلید صدا و شخصیت خود را تحسین‌برانگیز می‌داند. او باور دارد که هاردی تنها بازیگر مناسب ایفای نقش او است. در طول سال‌ها، مجلات فراوانی به هاردی لقب جذاب‌ترین و خوش‌پوش‌ترین بازیگر را داده‌اند. او در سال 2018، به پاس زحمات خود در عرصه هنرهای نمایشی، نشان افتخاری فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. تام هاردي همچنین یکی از فعال‌ترین حامیان انجمن‌های خیریه انگلستان است. جالب است بدانید که او مهارت قابل توجهی در ورزش جو جیتسو برزیلی دارد.

زندگی نامه تام هاردی

در این مطلب به بیوگرافی تام هاردی پرداختیم. هاردی یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازیگران سال‌های اخیر سینمای دنیا بوده که در آثار جالب توجهی حضور داشته است. فیلم مورد علاقه شما در کارنامه حرفه‌ای این هنرمند کدام است؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار