نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی ایرفون JBL Club Pro+ TWS

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

کمپانی جی‌بی‌ال سازنده انواع بی‌شماری از هدفون‌هاست، پس جای تعجب ندارد که یک ایرباد بی‌سیم ضد نویز نیز در بین محصولات آن دیده شود. قبل از هر چیز باید گفت که عملکرد این ایرفون‌ها از نظر ضد نویز بودن قابل مقایسه با آنچه کمپانی‌های Apple یا Bose ساخته‌اند نیست. اما ایرفون‌ JBL ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که از جمله ساختار ضدآب آن‌، یک اپ جانبی برای تنظیمات دستی اکولایزر و قابلیت انطباق با آمازون الکسا و دستیار گوگل است. این موارد ایرفون JBL را به پیشنهادی مقرون به صرفه در مقایسه با برترین ایرفون‌ها تبدیل کرده است.

نقاط مثبت

  • صدای قدرتمند با باس عمقی و وضوح پخش اصوات زیر
  • ضد نویز بودن در فرکانس‌های پایین
  • اپ دارای تنظیمات اکولایزر
  • قابلیت کار با Amazon Alexa و Google Assistant

نقاط ضعف

  • نامناسب برای افرادی که به دنبال دقیق و عاری از خطا بودن صدا هستند
  • قابلیت ضد نویز آن گرچه رضایت‌بخش بوده اما بهترین نیست

مشاهده این محصول در دیجی کالا

مشخصات

  • نوع: In-Canal
  • بی‌سیم: بله
  • بی‌سیم واقعی: بله
  • نوع اتصال: بلوتوث
  • مقاومت در برابر آب/تعریق: بله
  • ضد نویز فعال: بله

طراحی و قابلیت‌های Club Pro+ TWS

این ایرفون با رنگ مشکی خود اندازه نسبتاً بزرگی دارد، اما از وزن کمی برخوردار بوده و سَری سیلیکونی آن (موجود در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ) به خوبی آن‌ها را در گوش شما ثابت نگه می‌دارند. ظاهر و احساس کلی استفاده از ایرفون‌ها در طولانی مدت رضایت‌بخش و راحت است.

بر روی بدنه خارجی هر ایرباد حساس به لمس، لوگوی برجسته JBL حک شده است. در ایرباد گوش چپ امکان کنترل حالت‌های ANC/Ambient Aware/Talk Thru وجود دارد و در ایرباد گوش راست امکان کنترل پخش دوباره یک ترک و گشتن میان ترک‌ها.

این ایرفون از نظر مقاومت در برابر آب رتبه IPX4 دریافت کرده است که آن را از این نظر هم‌سطح با AirPods Pro قرار می‌دهد، به این معنا که در برابر قطرات آب، نم‌نم باران و تعریق مقاوم است، اما نباید آن‌ها را زیر آب شست‌وشو دهید یا در آب فرو ببرید.  کیس شارژ ایرفون به خودی‌خود در برابر آب مقاوم نیست در نتیجه هرگز نباید ایربادهای نمناک یا خیس را برای شارژ داخل آن‌ قرار دهید.

کابل شارژ USB-C-to-USB-A عرضه شده با این محصول به پورت USB-C در زیر بدنه کیس شارژ متصل می‌شود که همچنین با پدهای شارژ بی‌سیم Qi قابل استفاده است. در کنار این پورت یک کلید pairing/reset و یک چراغ‌ LED نمایش وضعیت قرار دارد. کیس شارژ این ایرفون تخم‌مرغی شکل بوده و در آن با تلنگر انگشت باز و بسته می‌شود.

اپ My JBL Headphones برای اندروید و آیفون به شما امکان استفاده از ابزارها و نمایه‌های مختلفی را می‌دهد که از جمله بررسی ثابت بودن ایربادها در گوش است. با استفاده از تست صوت این اپ می‌توانید به سرعت متوجه شوید که آیا نوک ایربادها به درستی و به خوبی در کانال گوش قرار گرفته‌اند یا خیر. همچنین در این اپ می‌توانید حالت  Ambient Aware (که در آن در حین پخش موسیقی صدای محیط اطراف خود را هم می‌شنوید) و حالت Talk Thru (که در آن بدون پخش موسیقی صدای محیط اطراف را می‌شنوید) و همچنین حالت ضد نویز را فعال کنید یا اینکه تمامی این حالت‌ها را غیرفعال کنید.

این اپ همچنین از حالت‌های صوت هوشمند (Smart Audio) پشتیبانی می‌کند که از جمله حالت  Normal (برای حفظ اتصال بلوتوث در یک منطقه شلوغ)، Audio (بهترین کیفیت پخش موسیقی) و Video (برای هماهنگی ویدیو و صوت) هستند. تنظیمات این بخش به طور پیش‌فرض بر حالت Audio قرار دارد و توصیه ما به شما این است که آن را در همین حالت نگه دارید چراکه هر تغییری موجب کاهش کیفیت صدا خواهد شد، هرچند بسیار جزئی باشد.

در منوی تنظیمات این اپ می‌توانید آمازون الکسا یا دستیار گوگل را به عنوان دستیار صوتی خود انتخاب کنید. با انتخاب یکی از این دو در زمانی که کلید Action بر روی ایرباد گوش راست یا چپ را بفشارید (می‌توانید راست یا چپ آن را در اپ مشخص کنید) دستیار صوتی احضار می‌شود تا فرمان شما را دریافت کند. در تستی که ما انجام دادیم هیچ مشکلی در تطبیق با الکسا وجود نداشت و توانستیم از دستیار صوتی برای دریافت گزارش وضعیت آب و هوا و استریمینگ موسیقی بدون مشکل استفاده کنیم.

این ایرفون با بلوتوث  ۵٫۱ کار می‌کند و از کدک‌های AAC و SBC پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای ۶٫۸ میلی‌متری داخلی آن‌ها قابلیت پخش صوت در حیطه فرکانس ۱۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز و امپدانس ۱۰ اهم را دارد.

بنابر گفته کمپانی جی‌بی‌ال عمر باتری ایرفون‌ها ۸ ساعت بوده و کیس شارژ تا ۲۴ ساعت شارژ در خود دارد. این مقادیر بسته به میزان بلندی صدای موسیقی متغیر است.

قابلیت ضد نویز و عملکرد صوتی

نویزگیر این ایرفون در مقابل نویزهایی مثل آنچه داخل هواپیما می‌شنوید به خوبی عمل می‌کند اما در مقابل نویزهای زیر یا میانی چندان رضایت‌بخش نیست. در تستی که ما انجام دادیم، در یک فایل صوتی ضبط شده از یک رستوران شلوغ با صدای درهم گفت‌وگوی مردم و سروصدای به هم خوردن ظروف که از طریق مانیتورهای میدان نزدیک با صدای بلند پخش می‌شد، به میزان کمی از صدای نویز کاسته شد. در حقیقت به نظر می‌رسید چفت بودن ایربادها در گوش دلیل اصلی کاهش نویز بوده باشد که البته به تنهایی نکته خوبی است اما چیزی از قابلیت ضد نویز ایرفون‎‌ها را اثبات نمی‌کند.

 

با این وجود به طور کلی مقابله با نویزهای فرکانس‌ بالا کار دشواری است و چیزی که مورد انتظار ماست در خصوص فرکانس‌های پایین در ایرفون JBL به خوبی عمل می‌کند. روی‌هم‌رفته، سیستم ضد نویز JBL در مقایسه با ایربادهای Bose QuietComfort اثرگذاری کمتری در برابر نویزهای فرکانس‌ بالا و میانه دارد.

در رابطه با کیفیت صدای ایرفون‌ها باید گفت که با غیرفعال بودن اکولایزر، در آهنگ‌هایی که باس زیادی دارند صدای خروجی ایرفون‌ها قدرتمند است. حتی در بلندترین حالت صدای تولیدی بلندگوها تمیز و بدون دیستورشن است گرچه بلندترین حالت صدا در این ایرفون‌ها کمی از بلندترین حالت صدای ایرفون‌های دیگر پایین‌تر است. البته این یک نکته منفی نیست؛ هیچ کس قصد ندارد پرده گوش خود را پاره کند و گذشته از این ایرفون JBL کماکان بلندی صدای بسیار خوبی دارد. در بلندی صدای متوسط نیز عمق باس به خوبی احساس می‌شود که در عین حال در تعادل با صداهای زیر و نسبتاً زیر است.

با پخش آهنگی که باس کمتری دارد بهتر متوجه کیفیت صدای اصلی این ایرفون می‌شویم. به طور کلی می‌شود با اطمینان گفت که فرکانس‌های گوناگون در این ایرفون در تعادل خوبی پخش می‌شوند. نکته خوب در این رابطه امکان تنظیم اکولایزر و قوت بخشیدن یا ضعیف کردن فرکانس‌ها و اصوات از طریق اپ ایرفون است. در این ایرفون خبری از صدای آزاردهنده ساب‌ووفر که با بیشتر هدفون‌ها در سر می‌پیچد نیست. اگر مایل هستید صدای باس را در اپ بالاتر ببرید می‌توانید از بیشینه حالت ممکن نیز فراتر بروید.

موسیقی ارکسترال نیز در این ایرفون با شفافیت کامل پخش شده و کمی در صداهای بم سنگین‌تر است. در اینجا هم تمامی صداها تقویت شده‌اند. افرادی که می‌خواهند اصوات را به همان شکلی که واقعا هستند بشنوند ممکن است کمی در تنظیمات آن به زحمت بیفتند، اما با کمی صبر و حوصله می‌شود صدای دلخواه را از بلندگوها گرفت. این مسئله در مورد افرادی که خواهان تقویت بیشتر صداهای بم یا زیر هستند نیز صادق است.

صداها در میکروفون بی‌نقص و رسا هستند. برای مثال، در استفاده از اپ Voice Memos در آیفون ۸ هیچ مشکلی در فهم کلمه به کلمه صوت ضبط شده وجود نداشت. سیگنال بلوتوث نیز به طور کلی قوی بود. اگر آنتن موبایل شما خوب باشد هیچ مشکلی در مکالمات خود با این ایرفون نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری

اگر مهم‌ترین چیز برای شما ضد نویز بودن است شاید AirPods Pro یا Bose QuietComfort Earbuds انتخاب‌‎های بهتری باشند. اما ایرفون Club Pro+ TWS کمپانی JBL با امکان تنظیم اکولایزر، عمر باتری قابل قبول، مقاومت در برابر آب، کلیدهای کنترل خوب در زمان استفاده و پشتیبانی از آمازون الکسا و دستیار گوگل خصوصیات زیادی برای دوست داشتن دارد. مسئله اینجاست که در حال حاضر ایرفون‌های وایرلس ضد نویز بسیار خوبی در بازار وجود دارد که کیفیت صدا در برخی از آن‌ها بهتر از قابلیت ضد نویزشان است و بالعکس. در این بین ایرفون Club Pro+ TWS شاید در صدر فهرست برترین‌ها قرار نگیرد اما قطعاً شایستگی حضور در بین آن‌ها را دارد.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۱۰
صدا – ۸٫۵
نویز کنسلینگ – ۷
ارزش خرید – ۸٫۵

۸٫۵

نمره نهایی

ایرفون Club Pro+ TWS کمپانی JBL با امکان تنظیم اکولایزر، عمر باتری قابل قبول، مقاومت در برابر آب، کلیدهای کنترل خوب در زمان استفاده و پشتیبانی از آمازون الکسا و دستیار گوگل خصوصیات زیادی برای دوست داشتن دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار