اخبار فناوریسامسونگموبایل

پردازنده و صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ سامسونگ با تغییرات مهمی همراه خواهند بود

اطلاعات جدیدی از پردازنده و صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ سامسونگ – Galaxy S22  منتشر شده است و گویا شرکت کره‌ای می‌خواهد تغییرات مهمی را در سری پرچمدار خود ایجاد کند.

شخصی به نام Mauri QHD که سابقه خوبی هم در منتشر کردن اخبار مربوط به سامسونگ دارد اعلام کرده است که ظاهراً این شرکت می‌خواهد از طراحی جدیدی در سری پرچمدار گلکسی اس خود استفاده کند. وی همچنین اعلام کرد که صفحه نمایش سری گلکسی اس ۲۲ در سه اندازه جدید ساخته خواهد شد.

گویا صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا به طور متوسط از همتایان پیشین خود کوچکتر خواهند بود. موری ادعا می‌کند که منبع معتبری این اخبار را در اختیارش قرار داده است.

گلکسی اس ۲۲

۶.۰۶ اینچ

۶.۵۵ اینچ

۶.۸۱ اینچ

تنها مدل اولترا از نمایشگر LTPO بهره‌مند خواهد شد. این اطلاعات از طرف Hades در اختیار من قرار گرفته است (۷ تا از ۸ مورد قبلی درست از آب درآمده اند.)

مقایسه صفحه نمایش سری گلکسی اس ۲۲ با گلکسی اس ۲۱

راستش را بگویم پس از اینکه شنیدیم سامسونگ می‌خواهد در مقایسه با نسل قبل از نمایشگرهای کوچکتری در سری پرچمدار خود استفاده کند، خوشحال شدیم. مخصوصاً اینکه گلکسی اس ۲۱ اولترا گوشی خیلی بزرگی بود و نگه داشتن آن در دست و قرار دادنش در جیب کار راحتی نبود. علاوه بر این، تغییر در اندازه نمایشگر می‌تواند به این معنی باشد که سامسونگ به دنبال ایجاد تغییری در طراحی سری Galaxy S است.

سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ از صفحه نمایش ۶.۲ اینچی استفاده کرده بود و این میزان برای گلکسی اس ۲۱ پلاس و اولترا به ترتیب برابر با ۶.۷ اینچ و ۶.۹ اینچ بود.

پنل infinity O و ترکیب کلی صفحه نمایش کمی تکراری شده است و پیش از این نیز اخباری منتشر شده بود که سامسونگ در حال بررسی استفاده از دوربین زیر نمایشگر برای رسیدن به یک طراحی یکپارچه‌تر است. بنابراین؛ شاید شاهد تغییر کلی در طراحی دستگاه باشیم.

متأسفانه همانند سال گذشته فناوری LTPO تنها به نمایشگر مدل اولترا محدود خواهد شد. مصرف انرژی این نمایشگر بسیار پایین است و تنظیم نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار و بر اساس محتوای نمایش داده شده نیز به این مسئله کمک خواهد کرد.

اپل نیز رویکرد مشابهی را پیش گرفته است و گفته می‌شود که می‌خواهد در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ از صفحه نمایش LTPO با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کند. شاید این موضوع در تصمیم سامسونگ برای عدم استفاده از این فناوری در دیگر اعضای گلکسی S22 تأثیر گذاشته باشد.

پردازنده گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

اخیراً اطلاعات جدیدی منتشر شده است که می‌تواند به پردازنده‌های مورد استفاده در سری گلکسی اس ۲۲ مربوط باشند. Mauri QHD چندی پیش اعلام کرد که سامسونگ نه تنها مسئولیت تولید نسل جدید پردازنده پرچمدار کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۹۵ را به عهده گرفته است بلکه در حال تلاش برای تولید پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ نیز است.

کارخانه‌های سامسونگ نسل جدید پردازنده پرچمدار اسنپدراگون (احتمالاً اسنپدراگون ۸۹۵) و اگزینوس ۲۰۰ را تولید خواهند کرد. هر دو پردازنده به جای لیتوگرافی ۵ نانومتری از معماری ۴ نانومتری استفاده خواهند کرد. سامسونگ در واقع نسل سوم لیتوگرافی ۵ نانومتری را نسل اول معماری ۴ نانومتری نامیده است. زیرا تفاوت چندانی بین عملکرد نسل سوم معماری ۵ نانومتری و نسل اول لیتوگرافی ۴ نانومتری دیده نمی‌شود.

تا به اینجای کار فقط می‌دانستیم که سامسونگ و TSMC در حال رقابت برای تولید نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام هستند و حالا ظاهراً سامسونگ توانسته به دلیل روش جدید لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش که توسط این شرکت استفاده می‌شود، در این رقابت پیروز شود.

پردازنده‌های ۵ نانومتری در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱  در اوج قرار داشتند، اما با عرضه پردازنده‌های جدید دوران آن‌ها به سر می‌آید. ظاهراً سامسونگ آنقدر به فناوری‌های مورد استفاده در کارخانه‌های خود مطمئن است که به سراغ استفاده از معماری ۴ نانومتری در اسنپدراگون ۸۹۵ و اگزینوس ۲۲۰۰ رفته است.

در واقع پردازنده‌های سری گلکسی اس ۲۲ از نسل سوم معماری ۵ نانومتری استفاده خواهند کرد، اما سامسونگ تصمیم گرفته فناوری مورد استفاده در آن‌ها را نسل اول معماری ۴ نانومتری بنامد.

نمی‌توانیم بگوییم که از شنیدن اخبار مربوط به صفحه نمایش و پردازنده‌های مورد استفاده در سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ خوشحال نیستیم. امیدواریم سامسونگ در کنار باز طراحی سری Galaxy S22 ابعاد این گوشی‌ها و مخصوصاً مدل اولترا را نیز کمی کاهش دهد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار