اخبار فناوریشیائومیموبایل

تصویر جدید از اسمارت‌فون آینده شیائومی Mi 12 در فضای وب منتشر شد

کمپانی شیائومی اخیرا از مدل بازبینی شده اسمارت‌فون می 11 پرو با قابلیت شارژ سریع 200 واتی در بستر سیم و شارژ سریع بی‌سیم 120 واتی رونمایی کرد. بدین‌ترتیب تولیدکننده چینی موفق به شکستن رکورد شارژ سریع در جهان شد. بر اساس اعلام شیائومی شارژ باتری هندست با استفاده از فناوری جدید تنها 8 دقیقه زمان خواهد برد. به گفته منابع خبری آگاه، فناوری شارژ فوق سریع احتمالا در مدل‌های تولید شده به‌صورت انبوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌تردید برترین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار کمپانی در سال آینده موسوم به سری Mi 12 از جمله نامزدهای به‌کارگیری فناوری جدید به‌شمار می‌روند.

برخی وبلاگ‌های چینی اخیرا تصویری مفهومی از اسمارت‌فون شیائومی Mi 12 را منتشر نموده‌اند. به‌طور کلی زبان طراحی این هندست که در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده است؛ شباهت بسیار زیادی با شیائومی Mi 11 دارد و شباهت میان این 2 اسمارت‌فون در یک چشم برهم زدن قابل تشخیص است. بعلاوه زبان طراحی مذکور با الگوی مورد استفاده توسط شیائومی طی مدت 2 سال گذشته شباهت دارد.

قسمت جلویی شیائومی Mi 12 کماکان از قالب طراحی مشابه با شیائومی Mi 11 بهره می‌گیرد. این سبک از طراحی بسیار چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. حفره کروی‌شکلی که پیش‌تر در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر قابل رویت بود؛ اکنون ناپدید شده است. این پدیده بدان معناست که شیائومی Mi 12 مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود.

شایان به ذکر است که برخی بلاگرها پیش‌تر ادعا کردند که سری Mi 12 همانند خانواده شیائومی Mi 11 رویکرد استفاده از نمایشگر باکیفیت را ادامه خواهد داد. بعلاوه پنل‌های جدید از فناوری پیشرفته LTPO با نرخ نوسازی متغیر بهره خواهند برد. بدین‌ترتیب بسته به محتوای در حال پخش روی نمایشگر، نرخ نوسازی پنل در محدوده 1 الی 120 هرتز نوسان نموده و فرآیند تنظیم نرخ نوسازی به‌صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد. بنابراین ضمن توجه به نیاز کاربران به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا، سرعت تخلیه شارژ باتری گوشی نیز کاهش خواهد یافت.

بررسی پنل پشتی شیائومی Mi 12 نشان می‌دهد که کمپانی الگوی طراحی دوربین در هندست‌های می 11 پرو و می 11 اولترا را با یکدیگر ادغام نموده و از پیکره‌بندی دوربین چهارگانه مستطیلی‌شکل با چیدمان افقی بهره گرفته است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که طراحی کلی ماژول دوربین از تناسب و هارمونی بهتری نسبت به شیائومی Mi 11 برخوردار است.

فناوری شارژ 200 واتی شیائومی برای اسمارت‌فون‌ها دارای ماهیتی ایمن بوده و به حفظ سلامت باتری کمک می‌کند

چند هفته قبل کمپانی شیائومی از توسعه فناوری HyperCharge خود و ساخت شارژرهای مخصوص اسمارت‌فون با ظرفیت حداکثر 200 وات خبر داد. شیائومی تاکنون هیچ اسمارت‌فونی را با قابلیت پشتیبانی از این فناوری جدید عرضه نکرده است. با این‌حال تولیدکننده چینی به پرسش‌های کاربران پیرامون کیفیت عملکرد و ایمنی این فناوری پاسخ داده است.

فناوری جدید، شارژ دستگاه‌ها با سرعتی بسیار بالاتر از روش‌های فعلی را امکان‌پذیر می‌کند. بر اساس اعلام شیائومی فناوری هایپرشارژ 200 واتی در بستر سیم قادر به افزایش حداکثر 50 درصدی میزان شارژ باتری ظرف مدت تنها 3 دقیقه خواهد بود. فناوری شارژ بی‌سیم 120 واتی نیز همین عمل را طی مدت 7 دقیقه انجام خواهد داد. با این‌حال در هر 2 حالت به مشخصات باتری اشاره نشده است. کمپانی چینی توضیح داده که این فناوری ایمن بوده و برای مدت زمانی طولانی مورد پیاده‌سازی و تست قرار گرفته است. بر اساس اعلام مهندسان شیائومی فناوری هایپرشارژ شامل 40 المان امنیتی و حفاظتی است.

بعلاوه توسعه‌دهندگان اعلام کردند که استفاده از شارژر 200 واتی برای سلامت باتری‌ها و بالعکس زیان‌بار نخواهد بود. به گفته آن‌ها در صورت استفاده از این فناوری پس از 800 سیکل شارژ کماکان 80 درصد از ظرفیت باتری حفظ خواهد شد؛ شاخصی که در مقایسه با استاندارد صنعتی بسیار مطلوب‌تر است.

منبع gizchina
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار