بیوگرافی

بیوگرافی نسیم ادبی ؛ از بازی در شهرزاد تا سریال شرم شبکه سه

نسیم ادبی از بازیگران باتجربه و مطرح سینما و تلویزیون ایران است که آثار طنز و درام بسیاری در کارنامه هنری خود دارد. در این مقاله به بیوگرافی نسیم ادبی می‌پردازیم.

نسیم ادبی از بازیگران با استعداد و جوان سینما و تلویزیون ایران است. او علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، جزو بازیگران مطرح صحنه تئاتر نیز نام برده می‌شود. این بازیگر اولین فعالیت هنری خود را سال 1372 با ورود به عرصه تئاتر و اجرای نمایش تنبور نواز به کارگردانی هادی مرزبان شروع کرد و میان اهالی هنر چهره شد. نسیم ادبی با وجود سابقه بسیار طولانی در تئاتر و ایفای نقش در بسیاری از پروژه‌های سینمایی، بیشتر با سریال نمایش خانگی شهرزاد میان مخاطبان شناخته شد.

این هنرمند درباره علاقه‌مندی‌های خود می‌گوید:

من خیلی به دیدن تئاتر علاقه دارم و در روزها و اوقات فراغت خود و همسرم به دیدن نمایش‌های تئاتر می‌رویم. همچنین همسرم رفتن به رستوران را بسیار دوست دارد و می‌توانم بگویم رستورانی در تهران نمانده است که ما به آنجا نرفته باشیم.

بیوگرافی نسیم ادبی

ما در این مقاله به بیوگرافی نسیم ادبی، آثار و فعالیت‌های او می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

زندگینامه نسیم ادبی
فیلم های نسیم ادبی
سریال های نسیم ادبی
تئاترهای نسیم ادبی
جوایز نسیم ادبی
کلام آخر

زندگینامه نسیم ادبی

نسیم ادبی متولد سال 1355 از تهران، فارغ‌التحصیل رشته نمایش گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران است. این بازیگر در یک خانواده هنرمند متولد شده و از کودکی علاقه بسیاری به فعالیت‌های هنری داشته است. نسیم ادبی اولین بار در سال 1375 با ایفای نقش در سریال «دو قلوها» تجربه کوتاهی در تلویزیون به دست آورد. ولی می‌توان گفت او با بازی در مجموعه برگ سبز به عنوان بازیگر رسمی در تلویزیون ایران شناخته شد. نسیم ادبی علاوه بر حرفه بازیگری در رشته موسیقی نیز فعالیت می‌کند و دوره آواز را زیر نظر خواننده زن حوروش خلیلی گذرانده و مدتی در گروه وصل یار همخوانی کرده است. این بازیگر همچنین در کارگاه‌های بازیگری بسیاری تدریس کرده و جزو اساتید به نام در حوزه بازیگری نیز محسوب می‌شود.

فیلم های نسیم ادبی

ازدواج نسیم ادبی

نسیم ادبی و همسرش ابراهیم اثباتی سال 1380 با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج که در صحنه تئاتر با یکدیگر آشنا شدند جزو بهترین زوج‌های هنری هستند که پس از سال‌های طولانی زندگی شیرینی در کنار یکدیگر دارند. به گفته نسیم ادبی:

من و همسرم در یک نمایش تئاتر با یکدیگر آشنا شدیم. من برای بازی در آن نمایش و ابراهیم برای ساخت موسیقی در آن تئاتر حضور داشت. بعد از آن من برای حضور در نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی خانم صابری به یک سفر کاری رفتم که آقای اثباتی نیز در آن سفر حضور داشت و این مسبب آشنایی و ازدواج ما با یکدیگر بود.

همسر نسیم ادبی از سال 1373 فعالیت خود را با موسیقی تئاتر شروع کرد و تا به حال بالای 60 کار موسیقی انجام داده است. به غیر از مطالب بالا متاسفانه از زندگی خصوصی نسیم ادبی اطلاعات دیگری در دسترس نیست و این بازیگر تمام حواشی و تیترهایی که با مضمون عکس‌هایی از زندگی شخصی نسیم ادبی و فرزندانش در فضای مجازی پخش می‌شود را تکذیب می‌کند و از طرفداران خود می‌خواهد به حواشی در مورد زندگی و فعالیت‌های او دامن نزنند.

 

فیلم های نسیم ادبی

نسیم ادبی و همسرش

در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین فیلم های نسیم ادبی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فیلم لب خط

  • سال تولید: 1399
  • کارگردان: علی جبارزاده

این فیلم داستانی با مضمون طنز روایت قصه زندگی جوانی در جنوب تهران است که نقش  افرادی که به بیماری سندرم هایپر تیمزیا مبتلا هستند را ایفا می‌کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این فیلم مراحل فیلمبرداری خود را طی می‌کند و در آن بازیگرانی چون نیما شعبان نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی، روشنک گرامی، محیا دهقانی، رضا داوودنژاد، سیاوش چراغی پور، سمیرا حسین پور و… نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم مهمانخانه ماه نو

جوایز نسیم ادبی

  • سال تولید: 1398
  • کارگردان: تاکه فومی تسوتسویی

فیلم مهمانخانه ماه نو محصول مشترک ایران و ژاپن است که داستان زندگی زن جوانی به همراه دخترش را روایت می‌کند که با ورود یک مرد ژاپنی به زندگی آنها مشکلات و سوء تفاهم‌هایی برای آنها به وجود می‌آید. در این فیلم بازیگران دیگری چون مهناز افشار، علی شادمان، لاله مرزبان، مریم بوبانی، جواد یحیوی، ماسا توشی ناگاسه، آیاکو کوبا یاشی و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم برای اولین بار از سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

نسیم ادبی در فیلم زهرمار

آثار تلویزیونی نسیم ادبی

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: جواد رضویان

این فیلم که در سی ‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، داستان زندگی یک مداح با بازی سیامک انصاری است که قصد دارد در شورای شهر تهران عضو باشد و در ادامه مشکلاتی برای او رقم می‌خورد. در این فیلم بازیگرانی چون شبنم مقدمی، برزو ارجمند، شقایق فراهانی، سیامک صفری، علیرضا استادی، حسین محب اهری، رضا رویگری و… ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم به دلیل حواشی به وجود آمده برای مدت کوتاهی اکران آن ممنوع شد که با صحبت‌های کارگردان و تکذیب حواشی دوباره این فیلم به اکران سینماها آمد.

نسیم ادبی در خوب بد جلف

بهترین فیلم های نسیم ادبی / نسیم ادبی در خوب بد جلف

  • سال تولید: 1395
  • کارگردان: پیمان قاسم خانی

این فیلم قصه‌ای با مضمون طنز است که داستان زندگی کارگردانی با بازی مانی حقیقی را روایت می‌کند که به دنبال 2 نفر برای ایفای نقش در فیلم خود است. در ادامه داستان اتفاقات و حوادث جالبی رخ می‌دهد و ببننده را به چالش می‌کشد. بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، حسین پاکدل، بهاره رهنما، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، سپند امیر سلیمانی و… در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. از جوایز و افتخارات این فیلم می‌توان به برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، کاندید بهترین چهره پردازی، کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد و… اشاره کرد.

فیلم ارغوان

زندگی خصوصی نسیم ادبی

  • سال تولید: 1393
  • کارگردان: امیر بنکدار و کیوان علیمحمدی

این فیلم داستان زندگی زن و شوهری است که در شب مرگ یک موزیسین معروف با او برخورد می‌کنند و به این دلیل با اتفاقاتی در آینده مواجه می‌شوند. در این فیلم بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، شبنم مقدمی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمن پازوکی، رابعه مدنی، نیکی نصیریان و… ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم دوران عاشقی

نسیم ادبی و مریم مومن

  • سال تولید: 1393
  • کارگردان: علیرضا رئیسیان

فیلم دوران عاشقی داستانی درام و اجتماعی است که در قالب قصه‌ای عاشقانه مشکلات روز جامعه را روایت می‌کند. در این فیلم بازیگران مطرحی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، مینا وحید، پرویز پرستویی، بیتا فرهی و… نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم جوایز و افتخارات بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین فیلمبرداری، جایزه بهترین فیلمنامه، کاندید بهترین فیلم، کاندید بهترین کارگردانی، کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره فیلم فجر، برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد سینما، برنده تندیس بهترین کارگردانی، کاندید تندیس بهترین بازیگر زن سینما از شانزدهمین جشن دنیای تصویر و… اشاره کرد.

فیلم خانه دختر

نسیم ادبی بازیگر

  • سال تولید: 1393
  • کارگردان: شهرام شاه حسینی

این فیلم داستان زندگی زوجی را نشان می‌دهد که درصدد برگزار کردن مجلس عروسی خود هستند که به دلیل وجود جریان‌هایی عروس قبل از عروسی ناپدید شده و کشته می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی ور، پردیس احمدیه، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی و… نقش آفرینی می‌کنند. نسیم ادبی بازیگر این فیلم نقش خواهر داماد را ایفا می‌کند که نقشی اساسی در اتفاقات داستان دارد. این فیلم به عنوان نماینده ایران در جشنواره بین‌الملی فیلم توکیو و پنجمین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است.

سریال های نسیم ادبی

در این قسمت از مقاله به بررسی آثار تلویزیونی نسیم ادبی و حضور او در سریال های نمایش خانگی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نسیم ادبی در سریال شرم

نسیم ادبی در سریال شرم

  • سال تولید: 1399
  • کارگردان: احمد کاوری

این سریال دومین اثر این کارگردان و یک ملودرام اجتماعی است که به روایت مشکلات روز مردم و مسائل خانوادگی می‌پردازد. در این مجموعه بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، مرحوم سیروس گرجستانی، فریبا متخصص، آشا محرابی، سید مهرداد ضیایی، مهرزاد جعفری و… ایفای نقش کرده‌اند. سیاوش طهمورث یکی از بازیگران دیگر این مجموعه است که به علت فوت سیروس گرجستانی در مدت ضبط سریال جایگزین ایشان شد. سریال شرم این روزها از شبکه سه سیما مهمان خانه مخاطبان است.

نسیم ادبی در سرزده

نسیم ادبی شهرزاد

  • سال تولید: 1399
  • کارگردان: بهادر اسدی

این سریال داستان زندگی دو رفیق قدیمی را روایت می‌کند که یکی از آنها پلیس و دیگری در کار خلاف است و در ادامه داستان مشکلات و حوادث جالبی رخ می‌دهد که مخاطب را متعجب می‌کند و می‌توان گفت این سریال اثری در ژانر پلیسی و اجتماعی است. از بازیگران این سریال می‌توان به نسیم ادبی و مریم مومن، بهرنگ علوی، علی انصاریان، رویا میر علمی، رحیم نوروزی، رامبد شکرآبی، کیمیا خلج و… اشاره کرد.

سریال برادر جان

نسیم ادبی در فیلم زهرمار

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: محمد رضا آهنج

این سریال داستان زندگی سه برادر مومن و خدا ترس است که به دلیل وجود مشکلاتی در زندگی دچار گناه حق الناس می‌شوند و ادامه داستان رخ می‌دهد… در این مجموعه بازیگرانی چون نسیم ادبی، علی نصیریان، حسام منظور، حسن پور شیرازی، آفرین عبیسی، کامران تفتی، سجاد افشاریان، شیوا ابراهیمی، لعیا زنگنه، جلیل فرجاد و… نقش آفرینی کرده‌اند.

سریال عقیق

نسیم ادبی در زهرمار

  • سال تولید: 1396
  • کارگردان: بهرنگ توفیقی

این سریال داستان زندگی مردی در سال 1308 شمسی است که به فروش مواد مخدر می‌پردازد و از سوی دیگر فردی به پول و ثروت او تعرض می‌کند. در این مجموعه بازیگرانی چون نسیم ادبی، شبنم مقدمی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، نادر فلاح، هدایت هاشمی و… ایفای نقش کرده‌اند. همچنین این سریال کاندید جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی و کاندید جایزه بهترین کارگردانی از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شده است.

سریال در قصه ها زندگی می کنند

  • سال تولید: 1395
  • کارگردان: داوود بیدل

این سریال داستان زندگی مردمان مختلف در اپیزود و قسمت‌های جدا از هم است که به روایت مسائل و مشکلات اجتماعی و… می‌پردازد. در این سریال بازیگرانی چون نسیم ادبی، جمشید مشایخی، فرخ نعمتی، حسن جوهرچی، مهدی امین خواه، حمیدرضا هدایتی، مریم کاویانی، شهرام عبدلی، امیرمحمد زند، متین ستوده، سروش جمشیدی و… ایفای نقش کرده‌اند.

نسیم ادبی در معمای شاه

نسیم ادبی در معمای شاه

  • سال تولید: 1394
  • کارگردان: محمدرضا ورزی

این سریال داستانی با مضمون تاریخی است که به قدرت رسیدن رضا شاه پهلوی و محمدرضا پهلوی در ایران و برگشت محمدرضا شاه پهلوی پس از ازدواج با فوزیه را روایت می‌کند. این مجموعه با عوامل و بازیگران بسیاری ساخته شده که از جمله آنها می‌توان به حسین نورعلی، سعید نیک‌پور، گوهر خیراندیش، امیریل ارجمند، نرگس محمدی، نازنین فراهانی، جعفر دهقان و… اشاره کرد.

نسیم ادبی بازیگر سریال شهرزاد در نقش حمیرا

نسیم ادبی در شهرزاد

  • سال تولید: 1393
  • کارگردان: حسن فتحی

شهرزاد داستان زندگی دو خانواده در سال 1332 و دوره زمامداری دکتر مصدق است که به دلیل فشارهای بزرگ آقا این دو خانواده زیر مشکلات و روابط عاطفی بسیاری قرار می‌گیرند. نسیم ادبی در شهرزاد نقش دختر یکی از خانواده‌ها را ایفا می‌کند. در این مجموعه بازیگرانی چون نسیم ادبی و ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال گلشیفته

نسیم ادبی و بهاره کیان افشار

  • سال تولید: 1396
  • کارگردان: بهروز شعیبی

این سریال داستانی با مضمون طنز اجتماعی و خانوادگی است که به بررسی و روایت مشکلات خانوادگی و جوانان می‌پردازد. در این سریال بازیگرانی چون نسیم ادبی و بهاره کیان افشار، سیامک انصاری، مهناز افشار، مهدی هاشمی، نازنین بیاتی، شیلا خداداد و… نقش آفرینی می‌کنند.

تئاترهای نسیم ادبی

در این قسمت از مقاله به معرفی تعدادی از تئاترهای این هنرمند مطرح می‌پردازیم:

نام تئاتر  کارگردان سال اجرا
قصه ظهر جمعه نسیم ادبی 1398
شیروانی داغ ایوب آقاخانی 1397
ناسور افسانه زمانی 1395
هتلی‌ها حمید رضا آذرنگ 1394
یک صبح ناگهان حسین پاکدل 1393
چشم‌هایی که مال توست نسیم ادبی 1392

جوایز نسیم ادبی

همسر نسیم ادبی

  • بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر 1395
  • بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر 1394
  • بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر 1390
  • بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر 1388
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش «عروسکی به نام مترسک» از جشنواره دانشجویی سال 1381
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش «عروسکی به نام مترسک» از جشنواره کانون‌ها سال 1381
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش اهل اقاقیا از جشنواره اردبیل 1375
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از نوزدهمین جشنواره حافظ برای مجموعه گلشیفته 1398

کلام آخر

زندگینامه نسیم ادبی

ما در این مقاله به بررسی آثار، بیوگرافی و فعالیت‌های هنری نسیم ادبی پرداختیم. امیدواریم شما از خواندن این مقاله لذت ببرید. نظرات خود را درباره بازی این هنرمند با ما در میان بگذارید. ما منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار