اخبار فناوریسامسونگموبایل

تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 رسما اعلام شد!

بالاخره شرکت سامسونگ تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 را همراه با گلکسی واچ 4 و همچنین گلکسی Buds 2 اعلام کرد تا پس از مدت‌ها انتظار، بیینیم که دقیقا چه زمانی باید منتظر رونمایی از این گجت‌های جدید باشیم.

به نقل از GSM Arena، پس از هنرنمایی سامسونگ در رویداد MWC 2021 که بیشتر روی بخش نرم‌افزاری گلکسی واچ 4 تمرکز داشت، سامسونگ بالاخره تاریخ مشخصی را برای رونمایی بهترین گجت‌های مورد انتظار خود اعلام کرده است. لازم به ذکر است که این کمپانی در مراسم ذکر شده با گوشی گلکسی S21 Ultra برنده جایزه بهترین اسمارتفون سال هم شد، اما نکته قابل توجه اینجاست که طرفداران به جای اینکه بخواهند درباره بهترین گوشی هوشمند سال چیزی را بدانند، بیشتر دوست دارند تا جدیدترین گوشی تاشو را ببینند که توسط غول کره‌ای تکنولوژی ساخته می‌شود!

تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3

تصویر فوق به صورت رسمی توسط سامسونگ منتشر شده و چنان که به نظر می‌رسد، هشتگ‌های آن به خوبی گویای ماجرا هستند؛ گلکسی Z Fold 3، گلکسی Z Flip 3، گلکسی Watch 4 و در نهایت هدفون بلوتوثی گلکسی Buds 4 محصولاتی هستند که در رویداد بعدی Galaxy Unpacked توسط سامسونگ رونمایی خواهند شد. این مراسم که احتمالا به صورت مجازی پخش می شود، برای تاریخ ۲۰ مرداد (۱۱ آگوست) در نظر گرفته شده است.

در رأس این محصولات قاعدتا تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3 مد نظر کاربران است که بیشتر از دیگر گجت‌ها مورد انتظار بوده و از طرفی جایگزین سری Note 21 خواهد بود؛ تا حدی که حتی خود سامسونگ هم اخیرا اعلام کرده که این گوشی تاشو از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که دیگر مشخصات این محصول تا به امروز به نحوی لو رفته و می‌دانیم که دارای دو نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) در این دستگاه خواهیم بود که شامل یک صفحه داخلی ۷.۵۵ اینچی و همچنین یک نمایشگر خارجی ۶.۲۳ اینچی می‌شود. جنس نمایشگر خارجی نیز از نوع گلس و داخلی از نوع پلاستیک خواهد بود که باز هم مسئله کمبود مقاومت گوشی‌های تاشو را وسط می‌کشد.

همچنین در تست بنچمارک Geekbench نیز مشخصات فنی دستگاه به این ترتیب اعلام شده که دارای چیپ اسنپدراگون 888 (یا 888 پلاس) بوده و ۱۲ گیگابایت فضای رم را برای اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌ها خواهد داشت. علاوه بر آن، سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری مخصوص و پیشرفته برای آن در نظر گرفته شده که برخی ویژگی‌های متفاوت خواهد داشت. ساختار دوربین این محصول نیز درست به مانند آنچه که در بیشتر پرچمداران امروزی می‌بینیم شامل سه لنز اصلی، تله فوتو و اولترا واید خواهد شد. اما این دوربین سلفی گوشی تاشو ۲۰۲۱ سامسونگ است که تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3 را حتی بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کند!

گفته می‌شود که این دوربین به صورت زیرنمایشگر در نظر گرفته شده و وقتی که شما صفحه را باز می‌کنید، دیگر یک حفره مزاحم را نخواهید دید. اما از طرفی نکته قابل توجه اینجاست که در رندرهای لو رفته، همچنان حفره دیده می‌شود که ممکن است یک کلک تجاری از سوی سامسونگ برای غافلگیز کردن طرفداران باشد. همچنین گفته می‌شود که با وجود مشخصات برتر، این دستگاه تا حدودی از گلکسی Z Fold 2 ارزان‌تر خواهد بود.

گلکسی Z Flip 3 هم از خانواده سری زد به همراه گلکسی واچ 4 معرفی خواهد شد

در حال حاضر جزئیات چندانی درباره این گوشی تاشو و جیبی سامسونگ در دسترس نیست، اما حداقل طبق اطلاعات لو رفته می‌دانیم که اینجا هم پردازنده اسنپدراگون 888 یا 888 پلاس در کنار ۸ گیگابایت فضای رم وجود خواهد داشت تا بتوانید روی یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر آمولد، در نرخ ۱۲۰ هرتز بهترین بازی‌های سنگین را تجربه کنید. همچنین لازم به ذکر است که یکی از ویژگی‌های این دستگاه، نمایشگر خارجی آن است که در نسخه قبلی بسیار کوچک بوده و امسال سایز آن به ۱.۹ اینچ خواهد رسید تا اعلان‌ها و برخی جزئیات مانند ساعت در آن نمایش داده شود.

علاوه بر موارد فوق، همچنین گفته می‌شود که این دستگاه احتمالا تا ۲۰ درصد از محصول سال قبل ارزان‌تر باشد. اما شاید موردی که باعث این کاهش قیمت می‌شود، داشتن باتری ۳,۳۰۰ میلی‌آمپری است که برای یک گوشی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عملا یک انتخاب بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

به هر حال تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 نیز به گلکسی واچ 4 یکی است، اما نکته قابل توجه اینجاست که هنوز هیچ جزئیاتی درباره مشخصات فنی این محصول در دسترس نیست. مگر اینکه در رویداد MWC 2021 اعلام شد از این به بعد سامسونگ به دنبال قرار دادن سیستم عامل جامع Wear OS شرکت گوگل به جای Tizen بوده و رابط کاربری تازه‌ای با نام OneUI Watch را همراه با Galaxy Watch 4 عرضه خواهد کرد. به علاوه، گفته می‌شود که در کنار مدل پایه، یک نسخه کلاسیک از گلکسی واچ 4 نیز عرضه خواهد شد که تفاوت‌های آن به جز کمبود رنگ هنوز مشخص نیست.

در آخر نیز می‌توان انتظار داشت که گلکسی Buds 2 نسل تازه‌ای از هدفون‌های بلوتوثی سامسونگ را شروع کند که ویژگی‌های بیشتری را نسبت به Buds Pro حال حاضر خواهد داشت.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار