دوربین ها

بهترین دوربین های کامپکت 2019 (راهنمای خرید)

از ساخت اولین دوربین‌های عکاسی به دست بشر تا کنون بیش از دویست سال می‌گذرد. در این دو قرن این وسیله‌ی دوست‌داشتنی، ثبت کننده‎‌ی خاطره‌انگیزین و مهمترین اتفاقات زندگی هر شخصی بوده است. صدها مدل دوربین عکاسی در این مدت ساخته و استفاده شده تا هم اکنون به دوربین‌های دیجیتالی فوق پیشرفته رسیده‌ایم. امروزه برای هر رویداد، هر محیط و حتی هر منظره و نمایی دوربین عکاسی مخصوصی وجود دارد تا بتوان بهترین عکس را در بهترین کیفیت و منظره ثبت کرد. برای راحتی استفاده، انواع اقسام دوربین در اندازه‌ها و کاربردها ساخته شده است. دوربین‌هایی که برای عکاسی‌های زیر آب مناسب‌اند؛ دوریین‌هایی که برای عکاسی سوژه‌های متحرک مناسب‌اند؛ دوریین هایی که مناسب جشن‌ها و مهمانی هستند و دوربین هایی مانند دوربین کامپکت که مناسب افراد مبتدی هستند.

دوربین کامپکت

آنچه در این مقاله می‌خوانید: 

  •  دوربین کامپکت چیست؟
  •  بهترین دوربین های کامپکت که در سال 2019 می‌توانید بخرید
    • Canon PowerShot G1 X Mark III
    • Canon PowerShot G5 X Mark II
    • Panasonic Lumix LX100 II
    • Panasonic Lumix LX15 / LX10
    • Sony Cyber-shot RX100 VII
    • Fujifilm X100F
    • Ricoh GR III

دوربین کامپکت چیست؟


تقریبا همه‌ی مردم به عکاسی علاقه‌مندند و دوست دارند لحظات مهم یا خاطره انگیز خودرا بلافاصله ثبت کنند. اما تنوع بسیار زیاد انواع دوربین‌های عکاسی و همچنین تنظیمات خاص آن‌ها ممکن است باعث شوند افراد مبتدی کمی دلزده شوند. یا به درستی نتوانند یک عکس خوب‌ را ثبت کنند. اینجاست که دوربین کامپکت به کمکتان می‌آید.

دوربین های کامپکت

دوربین های Point-And-Shoot یا دوربین های کامپکت، اساسا برای عکاسی‌های معمولی و افراد آماتور ساخته شده‌اند. یعنی مثلا لنزهای آنان جدا نمی‌شوند و تنظیمات فوکوس یا کنتراست تصویر به صورت اتوماتیک می‌تواند انجام بگیرد و عکاس نیاز به دانش خاصی برای ثبت یک عکس خوب ندارد. دوربین های کامپکت برای سالیان متمادی از پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی به شمار می‌رفتند و اصلی‌ترین مشتریان آنان کسانی هستند که واقعا خودشان را یک عکاس حرفه‌ای نمی‌دانند اما می‌خواهند از مهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های خود عکس‌های به‌یادماندنی تهیه کنند. در سال 2010 آرام آرام فروش این نوع از دوربین‌ها رو به کاهش نهاد. این امر به دلیل رشد و پیشرفت گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های با کیفیت و با استفاده آسان بود.

دوربین/گوشی هوشمند

اما به رغم رشد فوق العاده‌ی تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، شرکت‌های تولید کننده‌ی این دوربین ها سعی کردند تا با متنوع و زیباتر کردن استایل این دوربین‌ها و ساخت دوربین کامپکت حرفه‌ای با امکانات ویژه مشریان خود را از دست ندهند؛ امکاناتی همچون زوم‌های قدرتمند که هنوز شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند به آن دست نیافته‌اند. سوپر زوم‌ترین دوربین های کامپکت قابلیت زوم کردن مابین 30x و 60x را دارند. در حالی که وزن آن‌ها کمتر از 300 گرم است؛ وزنی بسیار سبک‌تر از دوربین‌های حرفه‌ای.

خود دوربین های کامپکت به دلیل امکانات و ویژگی‌های متنوع خود به چندین دسته‌بندی تقسیم می‌شوند؛ مانند اولترا کامپکت (Ultra compact)، زوم سفری (Travel zoom)، مقاوم (Rugged)، سوپر زوم (Super zoom)، دوربین کامپکت حرفه‌ای (Enthusiast).


بهترین دوربین های کامپکت که در سال 2019 می‌توانید بخرید


با وجود پیشرفت بی‌نظیر دوربین گوشی‌های هوشمند، اما هنوز هم دوربین های کامپکت ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند که تکنولوژی اسمارت‌فون‌ها به آن‌ها دست نیافته‌اند. این دوربین‌ها هنوز هم در بازار سهم و مشتریان خود را حفظ کرده‌اند و روزبه‌روز امکانات و خاصیت‌های جدیدتری به محصولاتشان اضافه می‌کنند. در این لیست ما 8 مورد از برترین و پرفروش‌ترین دوربین‌های کامپکت در سال 2019 را برایتان بررسی و معرفی می‌کنیم.

1. دوربین کامپکت Canon PowerShot G1 X Mark III

بهترین دوربین کامپکت / کانن /canon

این محصول یکی از بی‌نظیرترین تولیدات شرکت Canon در زمینه‌ی دوربین‌های کامپکت است. درست است که قیمت آن مقداری زیاد است اما شما دقیقا همان سنسور APS-C 24 مگاپیکسلی را در آن می‌بینید که در دوربین EOS 80D DSLR پیدا می‌کنید. این دوربین دارای یک دیافراگم عریض با قدرت زوم 3x و فاصله‌ی کانونی 72-24 میلی‌متری است. درست است که این دوربین یک دوربین آماتوری است اما امکاناتی مثل فوکوس خودکار لمسی یا رزولوشن بالای آن باعث می‌شوند افراد حرفه‌ای نیز از کار کردن با این دوربین کوچک و جیبی لذت ببرند. این دوربین رابط لمسی دارد؛ مثلا در پنل آن می‌توانید تنظیمات خود را به صورت لمسی عوض کنید یا در گالری عکس‌هایتان چرخ بزنید.

2. دوربین کامپکت Canon PowerShot G5 X Mark II

کانن / بهترین دوربین های کامپکت

این دوربین یک محصول کوچک و جیبی است و در مقایسه با سایر دوربین های کامپکت بسیار قدرتمندتر و حرفه‌ای است. البته به همین دلیل نیز قیمت آن بالاتر است. در پشت دوربین یک LCD با کیفیت بسیار بالا و با قابلیت چرخش خودکار وجود دارد. یعنی به هر طریق و سمتی که بخواهید عکاسی کنید این صفحه نیز می‌چرخد و در کادربندری درست و زیبا بسیار به شما کمک می‌کند. این دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد و رزولوشن بسیار بالایی دارد.

این دوربین الترا زوم نیست زیرا لنزی که روی این دوربین است یک لنز 24-100 میلی‌متری است و نهایتا تصویری با قابلیت زوم 4x را فراهم می‌کند. ویژگی دیگر Canon Powershot g5 x Mark II این است که شما می‌توانید با استفاده از وای‌فای یا NFC فایل‌های خودرا به لپ‌تاپ خود در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهید.

3. دوربین کامپکت Panasonic Lumix LX100 II

دوربین کامپکت

panasonic-lumix-lx100-ii”>LX100 II یکی از بهترین نمونه‌ها از خانواده‌ی دوربین حرفه‌ ای کامپکت است. این دستگاه بسیار خوش دست بوده و به صورت دوربین‌های کلاسیک طراحی شده است. به لطف سنسور بزرگتر و لنز قدرتمند به کار رفته در آن، اینبار شاهد تصاویر بسیار باکیفیت و دقیق‌تری خواهیم بود. در این دوربین یک سنسور 17 مگاپیکسلی و چندوجهی به کار رفته است. سنسور چندوجهی به این معنا است که می‌توانید در نسبت‌های مختلف عکاسی کنید بدون اینکه تغییری در گستره‌ دید شما به وجود بیاید. این محصول شامل یک لنز ۷۵-۲۴ میلی‌متری F1.7-2.8 لایکا است. در قسمت بالایی دوربین نیز دکمه‌های مخصوصی برای تنظیم نوردهی، سرعت شاتر و دیافراگم قرار دارند.

4. دوربین کامپکت Panasonic Lumix LX15 / LX10

بهترین دوربین کامپکت

این دوربین که گاهی نیز با نام LX10 شناخته می‌شود، منظره یاب ندارد. دارای یک سنسور یک اینچی، 20 مگاپیکسلی است. ممکن است نداشتن منظره یاب و کوچک بودن سنسور باعث دلسردی شما بشود. اما نگران نباشید یا این همه باز این دوربین جزو برترین دوربین‌ها برای مصارف خانگی و آماتوری است. اما نقطه‌‌ی قوت این دوربین صفحه‌ی لمسی آن است. لنز 24-72 میلی متری با فاصله‌ی کانونی f/1.4-2.8 باعث ایجاد محدودی دیافراگم بسیار وسیعی می‌شود. این وسیله‎‌ی کوچک نسبت به قیمتی که دارد امکانات مناسبی دارد و تقریبا همه‌ی نیازهای شما را برطرف می‌کند. Lumix LX15 می‌تواند گاهی برای عکاسی های حرفه‌ای نیز مورد استفاده قرار کیرد.

5. دوربین کامپکت Sony Cyber-shot RX100 VII

دوربین کامپکت

Sony Cyber-shot RX100 VII تقریبا برای همه‌ی سلیقه‌ها قابل استفاده است. از نقاط مثبت این دوریین می‌توان به رنج زوم 24-200mm اشاره کرد که در این اندازه از دوربین بی‌نظیر است. همچنین بر روی دوربین یک منظره‌یاب اتوماتیک وجود دارد و لنز آن 1 اینچی با کیفیت 20 مگاپیکسلی است. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارد. یک ویژگی جالب دیگر این دوربین است که پورت USB برای میکروفون دارد. یعنی با صفحه نمایشگر قابل چرخش و این میکروفون می‌توانید بهترین سلفی‌ها را با کیفیت صدای عالی از خودتان بگیرید.

6. دوربین کامپکت Sony Cyber-shot RX100 III

دوربین کامپکت

سونی یک استراتژی کارآمد و معروفی برای فروش محصولات قدیمی خود دارد و آن کاهش پله‌ای قیمتش در طول سال‌ها است. RX100 III با اینکه برای چند نسل قبل‌تر از RX100 VII است، اما هنوز هم ویژگی‌هایی دارد که آن‌ را جذاب و کارآمد نگه‌ داشته است. این دوربین اولین نسل از دوربین‌ها در رده‌ی خود بود که منظره یاب الکترونیکی متحرک را در خود داشت. به خاطر همین ویژگی هم است که مورد توجه ولاگرها و سلفی‌گیران قرار دارد. این دوربین دارای سنسور با کیفیت 20 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم‌برداری 4K را دارد. لنز آن 24-70 است و فاصله‌ کانونی آن f/1.8-2.8 می‌باشد. این دوربین هم برای افراد آماتور مناسب است و هم برای حرفه‌ای‌ها خوب کار می‌کند.

7. دوربین کامپکت Fujifilm X100F

دوربین کامپکت

طراجی یک پارچه و منحصربفرد، منظره یاب و سنسور نسبتا بزرگ Fujifilm X100F را به یکی از مطلوب‌ترین دوربین‌های لنز ثابت در زمان انتشارش تبدیل کرد. این دوربین یک مانیتور 3 اینچی ثابت دارد. کیفیت تصویر آن 24 مگاپیکسل است و لنز آن 23 میلی‌متری است. یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین این است که بیشتر دکمه‌های کنترلی و چرخ‌دنده های دوربین، در سمت راست دوربین قرار گرفته‌اند تا بتوان به راحتی با یک دست با آن عکاسی کرد. دوربین دارای یک نمایشگر ۳ اینچی TFT-LCD است و قابلیت فیلم‌برداری به صورت Full HD را دارد. این دوربین در دسته‌ی دوربین حرفه‌ ای کامپکت قرار می‌گیرد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد حرفه‌ای است.

8. دوربین کامپکت Ricoh GR III

دوربین کامپکت

Ricoh GR III یک داستان طولانی دارد. زمانی به عنوان دوربین حرفه ای 35 میلی متری، حالا نیز به عنوان یک دوربین دیجیتال شناخته می‌شود. این دوربین یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی آماتوری و خیابانی است. این دوربین کامپکت یک لنز 24 مگاپیکسلی دارد و می‌توان با آن به‌صورت فول HD فیلم‌برداری کرد. این دوربین سیستم فوکوس هیبریدی دارد. یعنی هم حالت فازی را تشخیص می‌دهد و هم حالت‌های مختلف کنتراست را کنترل می‌کند. در پشت دوربین یک LED با کیفیت تصویر بسیار بالا قرار دارد. هم شکاف حافطه در آن قرار دارد و هم دو گیگابایت حافظه داخلی در آن فراهم است.

در این مقاله ما سعی کردیم دوربین های کامپکت را برایتان معرفی کنیم و چند مورد از معروفترین و پر فروش ترین این نوع از دوربین های آماتوری و جذاب را بررسی کردیم. تجربه و نظر شما درباره این دوربین‌ها چیست؟ از گذشته تا کنون از چه دوربین‌هایی استفاده کردید؟ حتما نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار