اخبار فناوریسامسونگموبایل

نقد و بررسی گلکسی S20 اولترا (Galaxy S20 Ultra)؛ پرچم‌دار بی‌رقیب سامسونگ

بررسی گلکسی S20 اولترا به ما می‌گوید که این گوشی عکاسی موبایل را متحول کرده است!

یکی از روزهای به‌یادماندنی در تاریخ، روز ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ خواهد بود. روزی که سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked 2020 سه پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد که تحولی واقعی در صنعت موبایل و عکاسی با گوشی‌های همراه است. سه گوشی گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و ابرقدرت این گروه، گلکسی S20 اولترا معرفی شدند. با نقد و بررسی گلکسی S20 اولترا ، پرچم‌دار بی‌رقیب سامسونگ با ما همراه باشید.

با گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا آشنا شوید. با تغییر انقلابی 8K Video Snap، نه تنها فیلم‌برداری، بلکه عکاسی را تغییر می‌دهید و 5G شیوه اشتراک‌گذاری آن را تغییر می‌دهد. امنیت Samsung Knox security، باتری هوشمند، پردازنده قدرتمند و حافظه ذخیره‌سازی بی‌حدوحصر را هم به موارد بالا اضافه کنید. با بررسی سری گلکسی S20 دنیای کاملاً جدیدی از موبایل به شما معرفی می‌شود.

گلکسی S20 اولترا - 0

طراحی و ساخت؛ ذکاوت، زیبایی و قدرت بی‌اندازه

با صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی، دیگر نیازی به خرید بلیط سینما ندارید و می‌توانید سینمایی با صفحه‌نمایش بی‌نهایت با کیفیت را در جیبتان حمل کنید. سامسونگ گلکسی S20 اولترا با صفحه‌نمایش با کیفیت سینمایی در کف دست شما جای می‌گیرد. حاشیه‌های گوشی تا حد ممکن باریک شده‌اند و به کناره‌های گوشی می‌رسند و هیچ شکاف و ناچی در گلکسیS20  اولترا وجود ندارد؛ فقط یک سوراخ کوچک برای دوربین روی نمایشگر دیده می‌شود. صفحه‌نمایش Infinity-O دارای گواهینامه HDR10 است و یک صفحه‌نمایش بزرگ و بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کند که تصاویر را مثل یک سینمای واقعی به تصویر می‌کشد.

گلکسی S20 اولترا - 1

از رنگ‌ها و ابعاد نمایشگر که بگذریم، به نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌رسیم که تجربه فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تصاویر، بدون وقفه و کندی به نمایش درمی‌آیند. با توجه به اینکه نمایشگر پاسخ لمسی دقیق و فوق‌العاده سریعی دارد، تجربه گیمینگ باورنکردنی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید آن را با پوست و گوشت خود لمس کنید.

از دیگر ویژگی‌های نمایشگر می‌توان به فناوری Eye Care، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر و رابط کاربری ONE UI 2 اشاره کرد که همگی دست به دست هم دادند تا تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را فراهم کنند.

گواهینامه IP68 گلکسی S20 اولترا ؛ دیگر از آب نترسید

گواهینامه IP68 یعنی دوام گوشی تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه زیر آب!

سخت‌افزار و عملکرد گلکسی S20 اولترا؛ فراتر از چیزی که تا به حال وجود داشته

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که در بررسی گلکسی S20 اولترا باید به آن اشاره کنیم، باتری پرقدرت آن است که یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت. باتری‌های قدرتمند سامسونگ در گلکسی S20 اولترا با حداکثر ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که البته در گوشی‌های دیگر هم دیده شده است، اما این باتری‌ها هوشمند هستند و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دوام بیشتر با یک بار شارژ کردن، مطابق با عادات موبایل و نحوه شارژ کردن شما هماهنگ می‌شود.

گلکسی S20 اولترا - 2

فناوری شارژ فوق سریع، باتری شما را تنها در چند دقیقه شارژ می‌کند و دیگر لازم نیست ساعت‌ها برای پر شدن باتری گوشی‌تان صبر کنید. شارژ بی‌سیم با قابلیت شارژ سریع و بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع نسخه ۲ در چشم بر هم زدنی گوشی شما را شارژ می‌کند. بررسی گلکسی S20 اولترا نشان می‌دهد این گوشی یکی از قوی‌ترین باتری‌ها را در گوشی‌های همراه دارد که با سرعت فوق‌العاده‌ای هم شارژ می‌شود.

پردازنده گلکسی S20 اولترا ؛ گوشی همراهی که سریع‌تر از همیشه فکر می‌کند

به لطف حافظه رم قدرتمند و پردازنده سریع و هوش مصنوعی داخلی پیشرفته، بیشتر بازی کنید، کمتر صبر کنید و از کار کردن با یک گوشی سریع و قدرتمند لذت ببرید. گزینه Quick Launch به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های مورد علاقه خود را به سرعت باز کنید، بنابراین آن‌ها قبل از شما آماده خدمت‌رسانی هستند و قبل از شما به فکر شما هستند.

گلکسی S20 اولترا - 3

بررسی گلکسی S20 اولترا و دیگر اعضای این خانواده که تنها چند روز از معرفی آن‌ها می‌گذرد نشان می‌دهد که فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند و برای ذخیره ویدیوها و عکس‌های با کیفیت کاملا مناسب هستند. علاوه بر حافظه داخلی با ظرفیت بالا، می‌توانید از یک کارت حافظه جانبی microSD هم استفاده کنید و حافظه گوشی تا را ۱.۵ ترابایت افزایش دهید.

شبکه 5G؛ به‌اشتراک‌گذاری و استریمینگ، سریع‌تر از همیشه

با وجود یک مودم5G ، گلکسی S20 اولترا، گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس به شما امکان می‌دهند در چشم به هم زدنی فایل‌ها را آپلود و یا دانلود کنید. این بدان معناست که استریمینگ، اشتراک‌گذاری و تاخیر کم با سرعت HyperFast در انتظار تجربه گیمینگ شما خواهد بود.

گلکسی S20 اولترا - 4

دوربین گلکسی S20 اولترا ؛ جهشی گسترده برای وضوح عکاسی و فیلم با کیفیت سینمایی

به گلکسی S20 اولترا سلام کن!

با بزرگ‌نمایی 100 برابر، تا بی‌نهایت زوم کنید

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی S20 اولترا، یکی از عباراتی است که شاید روزگاری یکی از رویاها و خواب و خیال‌های شرکت‌های سازنده گوشی موبایل بود؛ اما امروزه به واقعیت تبدیل شده و بله، بررسی دوربین گلکسی S20 اولترا یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این نقد و بررسی است.

از ۱۱ فوریه ۲۰۲۰، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی برای سامسونگ یک شوخی خنده‌دار است. گلکسی S20 اولترا با دوربین شگفت‌انگیز ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخته شده است که در مقایسه با گوشی‌های دیگر، میلیون‌ها پیکسل بیشتر دارد و بررسی گلکسی S20 اولترا نشان می‌دهد تصاویری که این دوربین ثبت می‌کند، بی‌نهایت شفاف‌تر است و هیچ جزئیاتی از چشم لنزها و سنسورهای قوی این گوشی دور نمی‌ماند.

بزرگ‌نمایی 100x یعنی تصاویر و نقاطی که هرگز فکر نمی‌کردید وجود دارند

گلکسی S20 اولترا - 5

پیشرفته‌ترین سیستم بزرگنمایی گلکسی S20 اولترا از ۱۰ برابر بزرگ‌نمایی اپتیک ترکیبی (Hybrid Optic Zoom) شروع می‌شود که توسط یک لنز انقلابی تاشو و حسگر تصویر با وضوح بالا فعال می‌شود. زوجی که با بزرگ‌نمایی فوق‌العاده با وضوح بیشتر توسط هوش مصنوعی دوربین تقویت شده‌اند تا به لحظه‌های اکشن و عکس‌برداری از صحنه‌هایی نزدیک شوند که ممکن است آن‌ها را ندیده باشید.

بررسی گلکسی S20 اولترا نشان می‌دهد سامسونگ ابعاد سنسورها را سه برابر کرده تا عکاسی در شب و در محیط‌های کم‌نور بهتر و راحت‌تر باشد. در نور کم، سیستم دوربین حرفه‌ای و درجه یک، چندین عکس را به طور همزمان ثبت می‌کند، آن‌ها را ادغام می‌کند تا در نهایت عکسی خیره‌کننده با تاری و نویز کمتر را تولید کند. با سنسورهای تصویر بزرگ‌تر و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تغییر حالت عکاسی به Mode Night به این معنی است که می‌توانید صحنه‌های شب را به روشنی روز ثبت کنید.

گلکسی S20 اولترا - 6

سلفی 40 مگاپیکسلی؛ ثبت تصاویری خیره‌کننده و فوق‌العاده

قدرتمندترین دوربین سلفی که تا به حال در گوشی‌های خانواده گلکسی به کار گرفته شده است. دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا به شما فناوری حرفه‌ای و درجه یکی را می‌دهد تا سلفی‌هایی که می‌گیرید، بیشترین جزئیات را داشته باشند. وقتی می‌خواهید در محیط‌های کم‌نور عکس بگیرید، سنسور سلفی به یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر تبدیل می‌شود تا تمام نور محیط را جذب کند و تصاویر روشنی به شما بدهد.

فیلم‌برداری Snap Video با رزولوشن 8K، انقلابی در ثبت ویدیوها

بالاترین کیفیت ویدیو در گوشی‌های هوشمند

سامسونگ انقلابی در ضبط ویدیوهای موبایل به راه انداخته است. از رزولوشن 4K به رزولوشن 8K رسیدن، یعنی چند برابر کردن کیفیت ویدیوهای ثبت شده در یک گوشی موبایل. این رزولوشن ۴ برابر بالاتر از UHD و ۱۶ برابر بالاتر از FHD است. درست است، کیفیت 8K یعنی ثبت تصاویر با شفافیت و وضوح بالا که می‌توانید آن‌ها را در ابعاد سینمایی هم تماشا کنید و ذره‌ای از کیفیت آن‌ها کم نشود. با فناوری 8K Video Snap می‌توانید همزمان با فیلم‌برداری عکس هم بگیرید و این یعنی ثبت تصاویر ثابت با کیفیتی خارق‌العاده؛ تصاویری که ممکن است فقط یک بار در زندگی بشود آن‌ها را ثبت کرد.

گلکسی S20 اولترا - 7

فناوری Quick Share؛ تجربه‌ای جدید در به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و تصاویر

با فناوری جدید Quick Share که در بررسی گلکسی S20 اولترا از آن استفاده کردیم، می‌توانید فایل‌ها، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالای خود را در کسری از ثانیه انتقال بدهید و مهم‌تر از همه، دیگر نیازی نیست صبر کنید تا فایل‌ها برای هر کدام از دوستانتان به صورت جداگانه ارسال شود. با این قابلیت جدید، می‌توانید فایل‌ها را به طور همزمان به ۵ نفر از دوستان خود ارسال کنید.

گلکسی S20 اولترا - 8

در ادامه مقایسه سه گوشی گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا را با هم مرور می‌کنیم:

Galaxy S20 +Galaxy S20 Galaxy S20 Ultra
6.2 اینچ AMOLED با رزولوشن +QHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز 6.7 اینچ AMOLED با رزولوشن +QHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز 6.9 اینچ AMOLED با رزولوشن +QHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز
سنسور 12 مگاپیکسلی عریض، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو سنسور 12 مگاپیکسلی عریض، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو، سنسور DepthVision سنسور 108 مگاپیکسلی عریض، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو، سنسور DepthVision
10 مگاپیکسل 10 مگاپیکسل 40 مگاپیکسل
اگزینوس 990 اگزینوس 990 اگزینوس 990
128 گیگابایت + microSD 128 یا 512 گیگابایت + microSD 128 یا 512 گیگابایت + microSD
بله بله بله
بله (IP68) بله (IP68) بله (IP68)
4000 میلی‌آمپرساعت 4500 میلی‌آمپرساعت 5000 میلی‌آمپرساعت
Cosmic Grey, Cloud Blue و Cloud Pink Cosmic Grey, Cloud Blue و Cloud Pink Cosmic Grey, Cosmic Black
7.9*69.1*151.7 7.8*73.7*161.9 8.8*76.7*166.9
163 گرم 186گرم 220گرم
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار