اخبار فناوری

با فناوری واقعیت افزوده آمازون محصول فروشگاه را در خانه مشاهده کنید!

فناوری واقعیت افزوده آمازون (Amazon) خرید مشتریان را راحت‌تر می‌کند. ابزار روم دکوراتور آمازون با استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) به کاربر این امکان را می‌دهد که چند محصول را به صورت همزمان در فضای اتاق خود ببیند.

آمازون به تازگی از یک ابزار جدید خرید با تکیه بر فناوری واقعیت افزوده رونمایی کرد. این ویژگی که روم دکوراتور (Room Decorator) نام دارد به کاربر این امکان را می‌دهد که مبلمان و دیگر وسایل دکوری خانه را به صورت واقعیت مجازی در فضای حقیقی خانه خود ببیند. پیش‌تر این ابزار برای فروشنده‌ها فعال بود اما ویژگی که این ابزار را از محصول جدید آمازون متفاوت می‌کند، قابلیت نمایش چندین محصول به صورت همزمان در یک فضا است. درواقع کاربران می‌توانند با استفاده از محصول جدید آمازون، مجموعه‌ای از محصولات جدید را در فضای موردنظر خود به صورت بصری ببینند.

 واقعیت افزوده آمازون / Amazon-AR

گفتنی است آمازون در سال 2017 نمونه ساده‌تر این محصول را در قالب اپلیکیشن iOS آمازون بر پایه ARKit عرضه کرد که طی آن کاربر می‌توانست تنها یک محصول نظیر یک مبل، یک لامپ و یا یک گلدان را به دکور خانه خود اضافه کند و ببیند که نحوه چیدمان و سازگاری آنها با هم در واقعیت چگونه خواهد شد.

این در حالی است که برنامه واقعیت افزوده آمازون نه تنها امکان چیدمان و آوردن چندین محصول در کنار هم را برای کاربر امکان‌پذیر ساخته است بلکه این قابلیت را نیز دارد که وقتی کاربر در منزل نیست، تصاویر AR از فضای خانه خود را ذخیره کرده تا بعدا برای دسترسی به آن مراجعه کند. این ویژگی برای هزاران محصول از آمازون و دیگر فروشندگان شخص ثالث که با آمازون همکاری می‌کنند، فعال است.

نحوه استفاده از ابزار واقعیت افزوده آمازون بدین صورت است که هنگامی‌که کاربر روی یک محصول برای خرید کلیک می‌کند با گزینه View in Your Room مواجه می‌شود که اگر روی آن ضربه بزند می‌تواند محصول مورد نظر را به صورت واقعیت مجازی در فضای خانه خود ببیند. گفتنی است این گزینه تنها در زیر محصولات واجد شرایط آمازون و در پلتفرم‌های iOS و مرورگرهای وب نسخه دسکتاپ قابل مشاهده است.

آمازون اعلام کرده است محصولاتی که با استفاده از این ویژگی قابل مشاهده هستند، در دو حالت سایز واقعی و با کیفیت بالا نمایش داده می‌شوند. بنابراین کاربر می‌تواند با خیال راحت‌تری برای خرید تصمیم‌گیری کند. علاوه براین چنانچه کاربر تصمیم نهایی خود برای خرید را نگرفته باشد، می‌تواند این تصویر را ذخیره کرده و بعدا درباره آن فکر کند. کاربران iOS برای ذخیره کردن تصاویر محصولات موردنظر در حالت واقعیت مجازی می‌توانند در بخش جدیدی به نام  اتاق شما (“Your Rooms) که در قسمت حساب کاربریشان در آمازون اضافه شده، مراجعه کرده و از آنجا روی گزینه Save Room کلیک کنند.

همچنین چنانچه کاربر محصول را پسندیده و قصد خرید آن را داشته باشد، محصول در قسمت روم دکوراتور (Room Decorator) مستقیما به سبد خرید اضافه می‌شود. بنابر اظهارات آمازون توسعه و تکمیل این محصول بیش از یک سال زمان برده است. روم دکوراتیو تقریبا مشابه ویژگی شوروم آمازون در وب است و با همکاری تیم جستجوی بصری (AR) و تیم طراحان مبلمان که شوروم را ساختند، طراحی و ساخته شده است.

خرید با واقعیت مجازی / Room-Decorative2

سخنگوی این شرکت درباره ویژگی جدید خرید با استفاده از واقعیت افزوده می‌گوید:

آمازون همواره در حال کشف و امتحان روش‌های جدید برای جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود است. آمازون با ویژگی روم دکوراتور به کاربران خود این امکان را می‌دهد که تجربه لذت‌بخشی از خرید خود داشته باشند. درواقع کاربر می‌تواند به جای تصور کردن مبلمان و دیگر لوازم دکوری در خانه خود، آنها را به صورت مجازی به خانه خود بیاورد و با خیال راحت‌تر برای خرید آن محصول تصمیم گیری کند.

گفتنی است آمازون پیش‌تر در سال 2017 ویژگی واقعیت افزوده را در قسمت فروش برچسب‌های خود آزمایش کرده بود. اما این برچسب‌ها، تصاویری دوبعدی بوده که عمق نداشتند و سایز آنها به اندازه‌ای کوچک بود که کاربر نمی‌توانست به خوبی از آن برای فضاسازی اتاقش استفاده کند.

ویژگی روم دکوراتور واقعیت افزوده آمازون از امروز برای 50 درصد از گوشی‌های iOS ای که اپلیکیشن آمازون را روی خود نصب دارند و در آمریکا هستند قابل دسترسی است و تا چند هفته آینده این ویژگی برای تمام کاربران آمریکایی که از سیستم iOS استفاده می‌کنند، منتشر و عرضه خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار