دوربین ها

۵ دوربین با قابلیت فیلمبرداری ۴K برای مصارف آماتور و حرفه‌ای

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

دوربین‌های امروزی قابلیت‌های تصویر برداری بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و کیفیت بالای تصویر برداری در آن‌ها فراهم شده است. شاید چند سال قبل وجود کیفیت‌هایی مانند ۴K و رزولوشن‌های بسیار بالا در دوربین‌های تصویر برداری ممکن نبود اما اکنون با پیشرفت‌های زیاد در حوزه ساخت قطعات و لنزهای دقیق، این قابلیت‌ها فراهم شده است.

دوربین‌های فیلم‌برداری علاوه بر ثبت فایل‌های ویدیویی می‌توانند تصاویر را نیز ثبت کنند و می‌توان از قابلیت عکاسی آن‌ها نیز استفاده کرد. دقت‌های فراهم شده در این نوع دوربین‌ها در عمل ثبت تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت عالی را ممکن می‌کنند.

شرکت‌های سازنده توجه زیادی به امکانات ارتباطی در محصولات خود دارند به طوری که امروزه وجود چندین درگاه ارتباطی در محصولات دیجیتال دور از انتظار نیست. برای نمونه، می‌توان پورت‌های مختلف USB، پورت HDMI و خروجی تلویزیون را در دوربین‌های دیجیتال فیلم‌برداری یافت و علاوه بر آن رابطهای بی‌سیم نیز از مهم‌ترین قابلیت‌های ارتباطی آن‌ها هستند.

در خرید دوربین‌های فیلم‌برداری یکی از نکات مهم توجه به صفحه نمایش آن است که اندازه و کیفیت آن مهم است. صفحه نمایش دوربین‌های فیلم‌برداری در دقت‌های عالی ساخته شده‌اند و به دو صورت ثابت یا چرخان ساخته شده است. در بعضی از محصولات با کیفیت که از برندهای معروف عرضه شده‌اند می‌توان محصولاتی را یافت که صفحات نمایش لمسی نیز دارند.

در ادامه چند عدد از بهترین دوربین‌ها را از معروف‌ترین برندها معرفی می‌کنیم.

بهترین با قابلیت‌های حرفه‌ای

دوربین فیلم برداری سونی مدل AXP55 4K

دوربین فیلم برداری سونی مدل AXP55 4K

 

نقاط قوت

  •  کیفیت ساخت عالی
  •  وزن مناسب
  • کیفیت فیلم‌برداری عالی
  • حسگر با دقت بالا

نقاط ضعف

  • ندارد

محصولات دوربین و لوازم صوتی و تصویری سونی را می‌توان بهترین محصولات بازار دانست چرا که بهترین کیفیت را دارند. دوربین سونی مدل AXP55 یکی از دوربین‌هایی است که قابلیت فیلم‌برداری ۴K را فراهم می‌کند و در وزن ۶۶۰ گرمی ساخته شده است. این دوربین ابعاد ۱۶۶*۸۰*۷۷ میلی‌متری دارد و جنس بدنه آن پلاستیک مقاوم است.

حسگر CMOS در این دوربین استفاده شده است و دقت آن ۸.۵ مگاپیکسل است که می‌تواند با رزولوشن عالی ۴K و فرمت‌های معروف تصویری فیلم‌برداری کند. این دوربین سونی دارای سیستم ضبط صدا با کیفیت‌های عالی و استانداردهای بین‌المللی است و خوشبختانه در این دوربین قابلیت عکس برداری نیز فراهم شده است.

رزولوشن حداکثری عکاسی این دوربین ۸.۲۹ مگاپیکسل است و حالت‌ها و افکت‌های مختلفی در آن وجود دارند. این دوربین دارای لنزی با قابلیت بزرگ نمایی ۲۰ الی ۴۰ برابری است و از قابلیت‌های ویژه این محصول وجود لرزشگیر تصویر است.

فوکوس دستی و فوکوس خودکار در این دوربین فیلم‌برداری فراهم شده است و برای نمایش مشخصات و تصاویر ضبط شده در این دوربین از یک صفحه نمایش ۳ اینچی استفاده شده است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش ۹۲۱۶۰۰ نقطه‌ای را دارد و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

قابلیت‌های ارتباطی قابل قبولی در این دوربین فراهم شده است که می‌توان به وجود پورت HDMI و USB اشاره کرد. این دوربین دارای خروجی هدفون نیز هست و فیلم‌برداری در شب آن جزء مهم‌ترین امکانات تصویر برداری است.

بهترین با طراحی متفاوت

دوربین فیلمبرداری ورزشی سونی مدل FDR-X3000R

دوربین فیلمبرداری ورزشی سونی مدل FDR-X3000R

نقاط قوت

  •  طراحی ظاهری عالی
  •  کیفیت ساخت عالی
  • کیفیت فیلم‌برداری بالا
  • رزولوشن مناسب

نقاط ضعف

  •  نبود فوکوس دستی
  • نبود قابلیت فیلم‌برداری در شب

سونی را می‌توان یکی از پیشگامان ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی دانست که محصولات این برند جزو بهترین‌های بازار تجهیزات الکترونیکی هستند. دوربین سونی مدل FDR-X3000R سونی که کیفیت فیلم‌برداری ۴K دارد با ظاهری عالی ساخته شده است که ابعاد آن ۸۳*۴۷*۲۹.۴ میلی‌متر است.

این دوربین با حسگر CMOS و دقت ۸.۲ مگاپیکسلی ساخته شده است و رزولوشن ۴K را فراهم می‌کند. فایل‌های ویدیویی این دوربین با فرمت‌های استاندارد ذخیره می‌شوند و برای ضبط صدای آن نیز از استاندارد بین‌المللی استفاده شده است.

این دوربین قابلیت عکس برداری دارد که سرعت آن در حد عالی است. لنز دوربین دارای لرزشگیر تصویر است و برای آن از فوکوس خودکار استفاده شده است.

شرکت سازنده از صفحه نمایش خطی در این محصول استفاده کرده است و قابلیت‌های ارتباطی مناسبی مانند پورت HDMI، پورت USB و خروجی تلویزیون را در آن قرار داده است. محصول سونی دارای فلش نیست اما از جمله بهترین قابلیت‌های آن می‌توان به وجود سیستم مکان یابی GPS، رابط WiFi، میکروفون داخلی، بلندگو و رابط بی‌سیم NFC اشاره کرد.

بهترین با امکانات فراوان

دوربین فیلم برداری ورزشی دی جی آی مدل Osmo Action

دوربین فیلم برداری ورزشی دی جی آی مدل Osmo Action

 

نقاط قوت

  • وزن مناسب
  •  کیفیت ساخت عالی
  • کیفیت فیلم‌برداری بالا
  • امکانات متنوع تصویر برداری

نقاط ضعف

  •  ندارد

دی جی آی برندی است که در حوزه ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری باکیفیت فعالیت دارد و محصول Action این برند یکی از بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری آن است. این دوربین کیفیت عالی فیلم‌برداری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در وزن ۱۲۴ گرمی ساخته شده است.

ابعاد دوربین به ۳۰*۴۰*۶۰ میلی‌متر می‌رسد و بدنه آن از جنس فلز و پلاستیک ساخته شده است. شرکت سازنده از حسگر CMOS استفاده کرده است که دقت مناسب ۱۲ مگاپیکسلی دارد و از امکانات دوربین قابلیت عکس برداری با دقت ۱۲ مگاپیکسلی آن است.

محصول دی جی آی فایل‌های ویدیویی را با فرمت MOV و MP4 ذخیره می‌کند و لنز آن قابلیت بزرگ نمایی تا ۱۰ برابر را دارد. تصویر برداری این دوربین مجهز به لرزشگیر است و برای آن از فوکوس خودکار استفاده شده است. محصول دی جی آی برای نمایش تصاویر ثبت شده از یک صفحه نمایش ۲.۴ اینچی استفاده می‌کند که دقت مناسبی دارد.

شرکت سازنده از قابلیت‌های ارتباطی USB و خروجی تلویزیون در این دوربین استفاده کرده است و از امکانات بی‌سیم ارتباطی آن وای‌فای است. این دوربین فایل‌ها را در کارت حافظه ذخیره می‌کند که از استانداردهای مختلفی پشتیبانی می‌کند.

بهترین از برندی معتبر

دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HC-VX985GC-K

دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HC-VX985GC-K

 

نقاط قوت

  •  کیفیت ساخت بالا
  •  دقت مناسب
  • کیفیت بالای فیلم‌برداری
  •  قابلیت عکاسی

نقاط ضعف

  •  ندارد

محصول پاناسونیک یکی از بهترین محصولات دوربین فیلم‌برداری است که با قابلیت فیلم‌برداری ۴K ساخته شده است. این دوربین وزن ۴۰۳ گرمی دارد و ابعاد ساخت آن ۶۸*۷۸*۱۶۳ گرم است.

محصول پاناسونیک دارای حسگری از نوع BSI MOS با دقت بالاتر از ۱۸ مگاپیکسل است و فرمت‌های ذخیره فیلم آن AVC و MP4 هستند. صداهای ضبط شده این دوربین با کیفیت استریو هستند و از امکانات دیگر آن رزولوشن فول HD عکاسی است.

این دوربین دارای لنزی با قابلیت بزرگ نمایی اپتیکال ۲۰ و دیجیتال ۶۰ برابری است و برای آن از فوکوس دستی و خودکار استفاده شده است. تصاویر این دوربین روی صفحه نمایش ۴ اینچی نمایش داده می‌شوند و از قابلیت‌های ارتباطی دوربین می‌توان به پورت HDMI، پورت USB و ورودی میکروفون اشاره کرد.

از دیگر امکانات این محصول وجود رابط بی‌سیم وای‌فای است که می‌توان با استفاده از آن به راحتی فایل‌های ویدیویی را با سرعت بالایی بین دوربین و دستگاه‌های دیجیتال مختلف جابجا کرد.

محصول پاناسونیک فایل‌های ویدیویی را روی کارت حافظه خود ذخیره می‌کند و برای کارت حافظه آن می‌توان از انواع استانداردهای ساخت کارت حافظه استفاده کرد.

بهترین با امکانات عالی

دوربین فیلمبرداری سونی FDR-AX30

دوربین فیلمبرداری سونی FDR-AX30

نقاط قوت

  •  کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری عالی

نقاط ضعف

  •  ندارد

محصول سونی را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری باکیفیت بازار دانست که امکانات مناسبی را فراهم می‌کند. این دوربین دارای وزن ۷۲۵ گرمی است و در ابعاد ۷۵*۷۸.۵*۱۵۵ میلی‌متری ساخته شده است.

حسگر دوربین با فناوری CMOS ساخته شده است و دقت موثر آن ۲۰ مگاپیکسل است. این حسگر قابلیت فیلم‌برداری ۴K را فراهم می‌کند و فایل‌های ویدیویی با فرمت‌های استاندارد و نرخ نوسازی عالی ثبت می‌شوند. این دوربین قابلیت عکس برداری را نیز دارد و لنز آن می‌تواند تا ۱۲۰ برابر بزرگ نمایی دیجیتال داشته باشد.

از امکانات مهم این دوربین فوکوس خودکار است و برای نمایش تصاویر در این دوربین از یک صفحه نمایش با اندازه ۳ اینچ استفاده شده است. این صفحه نمایش دقت ۹۲۱۰۰۰ نقطه‌ای دارد.

امکانات ارتباطی زیادی در این محصول فراهم شده است که پورت‌های HDMI، یو‌اس‌بی و خروجی تلویزیون هستند. دوربین سونی دارای ورودی میکروفون نیز هست که برای ضبط صدا می‌توان به آن میکروفون نیز متصل کرد.

از دیگر امکانات عالی این دوربین می‌توان به رابطهای وای‌فای و NFC اشاره کرد. گفتنی است، فایل‌های تصویری این دوربین در کارت حافظه آن ذخیره می‌شوند که حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایتی دارد.

علاقه‌مند به خرید دوربین ۴K هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار