اخبار فناوریتراشه و پردازنده ها

چیپ هلیو G96 با قابلیت پشتیبانی از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز معرفی شد

شرکت مدیاتک (MediaTek) سازنده پردازنده‌های سری Helio، اخیرا از جدیدترین چیپ هلیو G96 و همچنین هلیو G88 رونمایی کرده که می‌تواند دسته میان‌رده‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند تا حد بسیاری متحول کند!

به نقل از GSM Arena، با اینکه امروزه بیشتر چیپ‌های دارای قابلیت پشتیبانی از اتصال به اینترنت 5G از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما جالب است بدانید که سری Helio از شرکت مدیاتک هنوز هم به روزرسانی می‌شود و در واقع جدیدترین مدل آن یعنی چیپ هلیو G96 به همراه مدل G88 به تازگی معرفی شده‌اند. با این وجود باید در نظر داشته باشید که این دو چیپ ارتقا مستقیمی بر G95 و G88 نیستند؛ این یعنی برخی قابلیت‌های آن‌ها برتر و برخی دیگر ضعیف‌تر خواهد بود. اما به هر حال ویژگی‌هایی در این دو چیپ جدید قرار دارد که می‌تواند میان‌رده‌های آینده برندهایی مانند ردمی (Redmi) را متحول کند که قیمتی مناسب دارند.

مشخصات فنی چیپ هلیو G96 و هلیو G88

چیپ هلیو G96 از دو پردازنده قدرتمند Cortex-A76 بهره می‌برد که هر دو در فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و در کنار آن‌ها ۶ پردازنده مدل Cortex-A55 وجود دارد که همگی مشابه نمونه‌های حاضر در چیپ هلیو G95 هستند. با این وجود به همراه این قدرت پردازش بالا، پردازنده گرافیکی خوبی قرار ندارد و GPU مدل Mali-G57 MC2 در این چیپ گذاشته شده که عملا یک پسرفت نسبت به مدل G76 MC4 است.

با این حال نقطه پیشرفت اصلی این چیپ داشتن قابلیت پشتیبانی از کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی لنزهای پیشرفته است؛ ویژگی خاصی که معمولا در چیپ‌های پرچمداران دیده می‌شود. همچنین حال با این چیپ کیفیت نمایشگر به 1080+ ارتقا یافته (FHD+) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نیز برای آن فعال خواهد بود. با این وجود کیفیت فیلمبرداری با این چیپ همچنان 4K و محدود به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود که دلیل اصلی آن محدودیت‌های قدرت پردازنده است. دیگر ویژگی‌های این چیپ نیز داشتن سرعت اینترنت بیشتر با اتصال به شبکه LTE بوده و حافظه داخلی UFS 2.2 نیز توسط چیپ هلیو G96 به همراه بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی خواهد شد.

این در حالی است که مشخصات فنی چیپ هلیو G88 عملا همان نسخه مشابه با G85 خواهد بود! این یعنی سرعت دانلود، سرعت حافظه داخلی، میزان فضای رم پشتیبانی شده، فرکانس پردازنده و حتی پردازنده گرافیکی کاملا یکسان است. با این وجود نکته‌ای که باعث پیشرفت این چیپ می‌شود، قابلیت پشتیبانی از کیفیت 1080+ با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز خواهد بود؛ چیزی که در مقایسه با آن، هلیو G85 تنها دارای قابلیت پشتیبانی از کیفیت 720+ (با همان نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز) بوده است. همچنین حال این چیپ جدید می‌تواند از لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی هم پشتیبانی کند که نسبت به G85 پیشرفتی خوب از حد نهایی ۴۸ مگاپیکسل خواهد بود.

در آخر نیز لازم به ذکر است که هر دو چیپ هلیو G96 و هلیو G88 دارای برخی پیشرفت‌ها برای بخش نرم‌افزاری نیز هستند که از جمله آن می‌توان به قابلیت کمتر کردن نویز هنگام ضبط صدا و ویدیو اشاره کرد. همچنین حال با این چیپ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده قادر خواهند بود تا از دو سیمکارت همزمان 4G پشتیبانی کرده و به راحتی اینترنت بین هرکدام را عوض کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار