لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهترین دستگاه فکس در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

قطعا یکی از مهم‌ترین وسایل اداری که به صورت روزانه به خصوص برای اداره و دفترکارهای شلوغ استفاده می‌شود، دستگاه فکس است. انتخاب یک دستگاه فکس خوب کاملا بستگی به میزان کارایی دارد؛ پرداخت مبلغ زیاد برای دستگاه فکسی که بخواهید ماهی یک بار از آن استفاده کنید قطعا بی‌معنی است و تنها ضرری به پول خود زده‌اید.

در این مقاله به معرفی ۶ دستگاه فکس خواهیم پرداخت که برای تمامی کاربردها و نوع استفاده‌ها، بهترین عملکرد را دارد. با ما همراه باشید.

دستگاه فکس پاناسونیک مدل KX-MB2130

دستگاه فکس پاناسونیک مدل KX-MB2130

نقاط قوت:

  • قابلیت کپی، اسکن و پرینت
  • قابلیت چاپ دو رو
  • کیفیت و دقت بالای چاپ
  • سرعت بالای چاپ

نقاط ضعف:

  • سرعت مودم می‌توانست بیشتر باشد.
  • حافظه فکس می‌توانست بیشتر باشد.

برای معرفی اولین دستگاه، به سراغ یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های فکس موجود در بازار رفته‌ایم که تقریبا تمامی نیازهایتان را از یک دستگاه فکس برطرف می‌سازد. برند پاناسونیک در طی دورانش همیشه دستگاه‌های فکس کارآمدی را تولید کرده است که امروزه در خیلی از شرکت‌های بزرگ و دفتر‌های شلوغ، از دستگاه‌های فکس پاناسونیک و به خصوص این مدل استفاده می‌شود؛ اما چرا؟

این مدل علاوه بر این‌که از تکنولوژی چاپ لیزری بهره‌مند است، قابلیت‌های دیگری هم‌چون پرینت و کپی کردن اسناد مختلف را نیز دارد و همین موضوع و چندکاره بودن این دستگاه باعث شده است تا این دستگاه فکس یکی از کارآمدترین مدل‌های مشابه موجود در بازار باشد و در خیلی از شرکت‌های بزرگ از این مدل استفاده شود.

این دستگاه فکس می‌تواند در هر دقیقه ۲۶ برگه را چاپ کند و چاپ برگه اول تنها کمتر از ۶ ثانیه زمان می‌برد که سرعت و عملکرد این دستگاه را نسبت به دیگر مدل‌های مشابه، چند سطح بالاتر و قوی‌تر قرار می‌دهد. از لحاظ کیفیت چاپ نیز می‌توان به راحتی به این دستگاه اطمینان کرد چرا که تا ۶۰۰ DPI دقت و کیفیت جهت چاپ در این دستگاه پیاده‌سازی شده است.

شایان ذکر است که قطع چاپ برگ‌های این دستگاه A4 است و یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بسیار حائز اهمیت است، قابلیت چاپ دو رو است که سرعت کار با این دستگاه را چندین برابر می‌کند. این دستگاه شامل درگاه USB و درگاه شبکه است که می‌توانید فایل‌های سند خود را از طریق فلش مموری یا از لپ‌تاپ و کامپیوتر به راحتی فکس، کپی، پرینت یا اسکن کنید.

اگر قصد خرید دستگاه فکسی با قابلیت‌های بسیار زیاد و البته سرعت عملکرد بالا را دارید، حتما این مدل را تهیه کنید.

دستگاه فکس برادر مدل FAX-2950

دستگاه فکس برادر مدل FAX-2950

 

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از قابلیت ADF
  • سرعت بالای چاپ
  • قابلیت از قطع‌های مختلف کاغذ
  • کیفیت بالای چاپ
  • دارای تلفن

نقاط ضعف:

  • سرعت مودم می‌توانست بیشتر باشد.

این مدل دستگاه فکس نسبت به مورد قبلی، قیمت کمتری دارد اما از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است که باعث می‌شود اکثر شرکت‌ها به سراغ این مدل دستگاه فکس بروند؛ البته دور از انتظار هم نیست که اگر مورد قبلی پرفروش‌تر باشد چرا که برند پاناسونیک نزد عموم بسیار محبوب‌تر است تا برند برادر اما مطمئن باشید که این دستگاه فکس به خوبی جواب‌گوی نیازهای خیلی‌ها خواهد بود.

این دستگاه فکس از قابلیت چاپ‌ لیزری بهره‌مند است که کیفیت خروجی آن ۶۰۰ DPI بوده و در هر دقیقه توانایی چاپ ۲۳ الی ۲۴ برگ را دارد. این سرعت برای دستگاه فکسی با این قیمت بسیار قابل قبول است. لازم به ذکر است که این دستگاه فکس قابلیت چاپ اسناد با قطع‌های مختلف مانند A4، A5، A6 و حتی B5 را دارد که این موضوع نشان از کاربرد بالای این دستگاه فکس دارد.

این دستگاه فکس دارای یک پورت USB یک پورت شبکه است که از طریق آن‌ها می‌توانید یک فلش مموری و یا یک کابل شبکه را از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ به دستگاه خود وصل کنید و به راحتی فایل اسناد خود را فکس، چاپ، کپی یا اسکن کنید! با خرید این دستگاه فکس و کارتریج اولیه‌اش، می‌توانید حدود ۷۰۰ برگه را چاپ کنید که تا مدت‌ها می‌توانید خیالتان را بابت شارژ کردن کارتریجتان راحت نگه‌دارید.

قابلیت دیگر و مهمی که این دستگاه فکس دارد، ADF است! ADF یا Automatic Document Feed به ویژگی گفته می‌شود که می‌توانید چند صفحه سند مختلف را داخل جایگاه قرار دهید و بدون این که بین هر چاپ یا کپی توقف کنید و به صورت دستی آن‌ها را جا به جا کنید، به لطف قابلیت ADF این موضوع به صورت خودکار در دستگاه فکستان انجام می‌شود و نتیجه کار در سریع‌ترین حالت ممکن به اتمام می‌رسد.

لازم نیست که بیشتر از این بگویم که چرا خرید این دستگاه فکس می‌تواند ذخیره‌سازی در هزینه‌هایتان باشد و عملکرد فوق‌العاده‌ای برایتان ارائه می‌دهد؛ قطعا با خواندن ویژگی‌های این محصول، خودتان متوجه شده‌اید. این محصول هم‌اکنون از طریق دیجی‌کالا قابل تهیه است.

 

دستگاه فکس کانن مدل i-SENSYS FAX-L170

دستگاه فکس کانن مدل i-SENSYS FAX-L170

 

نقاط قوت:

  • وزن مناسب دستگاه
  • قابلیت و پشتیبانی از ADF
  • پشتیبانی از قطع‌‌های مختلف کاغذ
  • دارای گوشی تلفن

نقاط ضعف:

  • حافظه پایین فکس
  • رزولوشن نسبتا پایین فکس

این بار سراغ دستگاه  فکسی می‌رویم که نسبت به دو دستگاه قبلی، ویژگی‌های کمتری دارد اما مناسب استفاده‌های معمولی از دستگاه فکس است که بیشتر مناسب فروشگاه‌ها و یا استفاده‌های خانگی است، البته شرکت‌هایی که معمولا استفاده‌های کمی از دستگاه‌های فکس دارند نیز می‌توانند این مدل را انتخاب کنند.

این دستگاه فکس از تکنولوژی چاپ لیزری بهره می‌برد اما کیفیت چاپ خیلی بالایی ندارد و تنها برای استفاده‌های ساده مانند چاپ فایل‌های نوشتاری که قابل خواندن باشد مناسب است. یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه فکس، پوشش دادن قطع‌های مختلف کاغذ است که تقریبا می‌تواند هر سایز کاغذی را از دستگاه با کیفیت چاپ قابل قبول خروجی بگیرید.

این دستگاه فکس از قابلیت ADF پشتیبانی می‌کند. یعنی این که می‌توانید بدون تغییر دستی کاغذ‌ها، چندین کاغذ مختلف را به دستگاه بدهید و این دستگاه بعد از شناسایی کاغذها به صورت خودکار آن‌ها را چاپ، کپی یا اسکن می‌کند که سرعت این اعمال را بیش از پیش می‌کند و کار شما را راحت‌تر!

این دستگاه پرینتر ۹ کیلوگرم وزن دارد و با بدنه پلاستیکی‌اش به خوبی در برابر ضربات مقاومت می‌کند. پس اگر به دنبال دستگاه فکس سبکی هستید که مناسب کاربرد عادی باشد، قطعا این مدل دستگاه فکس کانن می‌تواند برای شما مناسب باشد.

دستگاه فکس پاناسونیک مدل KX-612

دستگاه فکس پاناسونیک مدل KX-612

 

نقاط قوت:

  • دقت و کیفیت چاپ بالا
  • قابلیت ذخیره‌سازی شماره و نام
  • پشتیبانی از ADF
  • دارای تلفن

نقاط ضعف:

  • سرعت پایین مودم دستگاه
  • حافظه پایین فکس
  • سرعت عملکرد می‌توانست بهتر باشد.

این بار با یکی از دستگاه‌های فکس میان‌رده پاناسونیک رو به رو هستیم که مناسب کاربردهای عادی برای دفاتر کار، شرکت‌ها و حتی فروشگاه‌های مختلف هستند که استفاده متوسطی از دستگاه فکس دارند و مناسب کسانی است که حتما باید دستگاه فکس داشته باشند اما قرار نیست خیلی از آن استفاده کنند.

در ابتدا باید گفت این دستگاه فکس دارای قابلیت چاپ، کپی، اسکن و فکس است که همین موضوع باعث می‌شود که ارزش خرید این دستگاه فکس چندین برابر شود و می‌توانید برای استفاده‌های مختلف، این دستگاه فکس را تهیه کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه فکس از قابلیت ADF پشتیبانی می‌کند که این موضوع به شما کمک خواهد کرد که بدون دخالت و انجام دستی، چندین برگه مختلف را به دستگاه وارد می‌کنید و راحت آن‌ها را کپی یا اسکن می‌کنید.

این دستگاه فکس از قطع A4 پشتیبانی می‌کند و مانند دستگاه‌هایی که پیشتر معرفی کردیم، قابلیت شخصی‌سازی قطع برگه ‌برای عملیات‌های مختلف چاپ و کپی را ندارد و تنها به A4 محدود شده‌اند. البته کیفیت چاپ این دستگاه ۶۰۰ DPI است که کیفیت خوب و قابل قبولی محسوب می‌شود. شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای این دستگاه فکس را سرعت ۱۴کیلوبایتی مودم آن دانست که نسبت به مدل‌هایی که پیشتر گفتیم خیلی کمتر است و شاید کمی مشکل‌ساز واقع شود.

این دستگاه فکس قابلیت ذخیره‌سازی ۱۲۲ نام و شماره را دارد که اگر مخاطب خاصی را برای ارسال و دریافت روزانه فکس دارید، به راحتی و با فشردن شماره‌گیری سریع، فکس‌هایتان را برای آن‌ها ارسال کنید. البته باید اشاره کرد که این دستگاه فکس تلفن نیز همراه خود دارد و با یک شماره‌گیری ساده نیز می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

اگر به دنبال دستگاه فکس مناسبی هستید که برای استفاده‌های متوسط کارآمد باشد و کیفیت چاپ قابل قبولی را پشتیبانی کند، حتما این مدل را تهیه کنید. این مدل هم‌اکنون از طریق دیجی‌کالا قابل تهیه است.

دستگاه فکس برادر مدل Fax-2840

دستگاه فکس برادر مدل Fax-2840

 

نقاط قوت:

  • کیفیت بسیار بالای چاپ
  • سرعت قابل قبول مودم
  • قابلیت شماره‌گیری سریع
  • قابلیت ADF
  • پورت‌های یو اس بی و شبکه
  • قیمت مناسب نسبت به کارای دستگاه

نقاط ضعف:

  • سرعت عملکرد و چاپ می‌توانست بیشتر باشد.

قطعا یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌های ممکن برای ادارات کوچک و فروشگاه‌ها، این مدل دستگاه فکس از برند برادر است. همه چیز در این دستگاه طوری به نظر می‌رسد که برای تصاحب این همه امکانات خوب قرار است هزینه زیادی بپردازید اما با نگاه انداختن به قیمت این دستگاه متوجه می‌شوید که با محصولی کاملا مقرون به صرفه مواجه هستید.

اولین موضوعی که در این دستگاه فکس حائز اهمیت است، کیفیت بالای چاپ آن است که از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ DPI پشتیبانی می‌کند که اگر به دنبال چاپ و فکس با کیفیت بالا هستید، این دستگاه کاملا جوابگوی نیازهای شماست. با توجه به قیمتی که بابت این دستگاه می‌پردازید، سرعت مودم ۳۴ کیلوبایتی این دستگاه می‌تواند جوابگوی نیازهای متوسط فکس شما باشد و سینی قرارگیری کاغذ این دستگاه، ۲۵۰ کاغذ ظرفیت دارد که بسیار قابل قبول و مناسب است.

نکته دیگری که در این دستگاه بسیار مهم است، پشتیبانی از قطع کاغذهای مختلف است که بسته به نیاز شما، می‌توانید چاپ یا کپی‌ با سایزها و قطع‌های مختلفی را از آن خروجی بگیرید. همچنین این دستگاه از قابلیت ADF که توسط آن می‌توانید بدون دخالت دستی، چندین کاغذ مختلف را چاپ یا کپی کنید، پشتیبانی می‌کند؛ حالت ADF در این دستگاه به صورت همزمان از ۲۰ کاغذ پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه فکس دارای تلفن همراه است و البته با توجه به حافظه داخلی‌اش، می‌توانید اسامی و شماره تلفن‌های مختلف را جهت شماره‌گیری و فکس سریع در آن ذخیره کنید و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت هملکرد این دستگاه می‌شود.

این دستگاه از درگاه USB و شبکه پشتیبانی می‌کند که با اتصال فلش مموری یا کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌توانید اسناد ذخیره شده خود را به راحتی فکس یا چاپ کنید! بله درست شنیدید! این دستگاه قابلیت‌های دیگری جز فکس، یعنی چاپ، اسکن یا کپی دارد که ارزش و اهمیت این دستگاه فکس را چندین برابر می‌کند. پس اگر به دنبال دستگاه فکسی با قابلیت‌های زیاد و قیمت مقرون به صرفه هستید، شک نکنید که این دستگاه جوابگوی نیازهای شما خواهد بود.

دستگاه فکس پاناسونیک مدل FP711CX-W

دستگاه فکس پاناسونیک مدل FP711CX-W

 

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • دارای تلفن
  • دارای حافظه ذخیره نام و شماره

نقاط ضعف:

  • سرعت عملکرد و مودم پایین
  • چاپ کاربنی و استفاده از رول کاربن

بار دیگر می‌خواهیم یکی دیگر از محصولات پاناسونیک در دسته‌بندی دستگاه فکس را معرفی کنیم اما این دستگاه فکس کمی با موارد بالا تفاوت دارد. این دستگاه فکس قابلیت‌های کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌های معرفی شده دارد و همچنین تکنولوژی استفاده شده در آن کمی قدیمی‌تر از موارد معرفی‌شده است و این دستگاه بیشتر مناسب اداره‌های کوچک است که استفاده خیلی کمی از دستگاه فکس خود دارند؛ یا حتی فروشگاه‌های کوچک که می‌خواهند هر از چند گاهی فکسی را به جایی ارسال کنند.

نکته اول و مهمی که درباره این دستگاه باید بدانید، این است که این دستگاه فکس قابلیتی دیگر یعنی کپی را نیز پشتیبانی می‌کند که این موضوع اهمیت این دستگاه را نسبت به قیمت کمی که بابت آن می‌پردازید بیشتر می‌کند.

اما وقتی به بحث چاپ و کیفیت آن می‌رسیم، این دستگاه در مقابل دیگر موارد ذکر شده چند سر و گردن پایین‌تر است؛ مورد اول این است که برخلاف دستگاه‌های قبلی، این دستگاه فکس از تکنولوژی چاپ لیزری بهره نبرده و سازندگان به جای آن، از چاپ کاربنی استفاده کرده‌اند و برای چاپ کردن فکس‌ها نیازمند تهیه رول‌های کاربن هستید که این مورد کمی هزینه‌بر و البته کم‌کیفیت‌تر است. هم‌چنین شایان ذکر است که این دستگاه تنها از قطع A4 استفاده می‌کند و سرعت مودم آن برابر با ۱۴ کیلوبایت است.

قطعا این دستگاه فکس در مقابل دیگر رقیبان خودش حرفی برای گفتن ندارد اما اگر به دنبال دستگاه فکسی ارزان قیمت هستید که کارهای ساده فکس و کپی انجام دهید، این دستگاه می‌تواند مورد مناسبی برایتان باشد که هم‌اکنون هم از طریق دیجی‌کالا قابل خرید است.

در این مطلب سعی کردیم که به معرفی بهترین دستگاه‌های فکس موجود در بازار بر اساس کارایی‌های مختلف و تنوع قیمت آن‌ها بپردازیم.

علاقه‌مند به خرید دستگاه‌ فکس هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار