اخبار فناوریشیائومیموبایل

کمپانی شیائومی پتنت اسمارت‌فون تاشو جدید خود با طراحی صدفی‌شکل را ثبت کرد

بر اساس گزارشات اخیر کمپانی شیائومی سرگرم توسعه یک گوشی تاشو دیگر با طراحی صدفی‌شکل است. پتنت جدیدی که در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسیده است؛ نشان‌دهنده تصاویری از طراحی این مدل در حال توسعه است. براین اساس به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون تاشو جدید شیائومی از ظاهری مشابه با سری سامسونگ گلکسی زد فلیپ برخوردار خواهد بود. شیائومی در اوایل سال جاری از نخستین هندست تاشو خود با نام می میکس فولد رونمایی کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که تولیدکننده چینی به‌دنبال کسب سهم بیش‌تر از بازار اسمارت‌فون‌های تاشو است. شیائومی می میکس فولد با طراحی کتابی‌شکل؛ مشابه الگوی به‌کارگیری شده در سری گلکسی فولد سامسونگ روانه بازار شد.

وبسایت MySmartPrice نخستین بار به ثبت این پتنت در موسسه CNIPA پی برد و چندین تصویر شماتیک مربوط به گوشی تاشو آینده شیائومی را از زوایای گوناگون منتشر کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ گجت جدید از مکانیسم باز و جمع‌شونده با الگوی صدفی‌شکل بهره گرفته و لولاها در هر 2 سمت لبه‌های جانبی دستگاه به چشم می‌خورند. لبه‌های نمایشگر گوشی دارای حواشی ضخیم بوده و حفره کروی‌شکل نیز در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه‌نمایش مستقر شده است.

در قسمت پشتی نیز گوشی تاشو شیائومی دارای ماژول دوربین با طراحی دایروی‌شکل شامل 3 سنسور دوربین است. فلاش دوربین در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده است. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در لبه سمت راست بدنه گوشی قرار دارند؛ در حالی‌که سینی سیم‌کارت، شبکه اسپیکر و درگاه USB Type-C همگی در لبه تحتانی دستگاه مستقر شده‌اند. از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون هیچ خبری نیست. بعلاوه اسکنر اثرانگشت نیز به چشم نمی‌خورد؛ بنابراین می‌توان حدس زد که این سنسور با دکمه پاور گوشی ادغام خواهد شد. همچنین تصاویر شماتیک نشان می‌دهند که اسمارت‌فون تاشو شیائومی احتمالا فاقد نمایشگر کوچک ثانویه در قسمت پشتی جهت نمایش اعلان‌ها و هشدارها خواهد بود.

 

البته تصاویر فوق صرفا مربوط به یک پتنت هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که شیائومی از رویکرد سامسونگ مبنی بر عرضه 2 گونه متفاوت از هندست‌های تاشو تبعیت نماید. شرکت سامسونگ پیش‌تر اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ با طراحی صدفی‌شکل را به بازار عرضه کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که مدل جدید گلکسی زد فلیپ 3 نیز در ماه آگوست سال جاری عرضه خواهد شد.

چنان‌چه شیائومی مایل به عرضه یک گوشی تاشو جدید به بازار باشد؛ در این‌صورت گجت فوق احتمالا با قیمت‌گذاری رقابتی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این پدیده احتمالا موجب افزایش میزان استقبال از گوشی‌های تاشو در بازار خواهد شد.

منبع Gadgets.ndtv
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار