اپلاخبار فناوریتبلت

نسل هفتم آیپد مینی احتمالا تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

دیجی تایمز امروز ادعا کرده که اپل در حال ساخت آیپد مینی جدید است و ارتقای پردازنده و دوربین‌های آن محتمل‌ترین پیشرفت‌ها در این دستگاه خواهد بود.

بر اساس گزارشی جدید از دیجی تایمز، اپل ممکن است در حال آماده شدن برای عرضه نسل هفتم آیپد مینی تا پیش از پایان سال باشد.

در مقاله‌ای که در مورد رکود تقاضای جهانی تبلت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بحث می‌کند، این رسانه مستقر در تایوان پیش‌بینی می‌کند که سهم اپل از بازار به دلیل سفارش‌های «یک آیپد کوچک» در سه ماهه چهارم افزایش خواهد یافت. قسمتی از گزارش به شرح زیر است:

در سه ماهه دوم محموله‌های آیپد نسبت به تبلت‌های غیر اپل به طور متوالی کاهش پیدا کرد و در نتیجه سهم مجموع فروش آیپدها، دو فصل متوالی کاهش یافت. با این حال این ارقام نشان می‌دهند که این سهم به تدریج در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد، زیرا نیازهای اپل برای تکمیل موجودی در سه ماهه سوم و سفارش‌های یک ایپد کوچک جدید در سه ماهه چهارم است.

دیجی تایمز اطلاعات خود را از تامین کنندگانی که قطعات آیفون و سایر محصولات اپل را تولید می‌کنند به دست می‌آورد. منابع آن اغلب اطلاعات قابل اعتمادی را ارایه می‌دهند، اما این وب سایت سابقه متفاوتی در تفسیر آن اطلاعات و رمزگشایی دقیق برنامه‌های اپل دارد. بنابراین بد نیست که تحلیل‌های آن را با دیده شک و تردید نگاه کنید، تا زمانی که این اطلاعات توسط منابع معتبر دیگر نیز تایید شود.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ اوایل سال جاری میلادی بود که گزارش داد بروزرسانی آیپد مینی به مشخصات ارتقا یافته جزیی، دور از ذهن نیست. ماه گذشته هم افشاکننده معروف «ShrimpApplePro» اظهار کرد که نسل هفتم آیپد مینی در توسط اپل در حال توسعه است و گفت که منابع او شواهدی را دیده‌اند که نشان می‌دهد حداقل یک مدل جدید آیپد امسال عرضه می‌شود.

با این حال مینگ چی کو تحلیلگر معروف اپل، در در اوایل سال ۲۰۲۳ گفت که معتقد است نسل هفتم آیپد مینی به احتمال زیاد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهد رسید و در روزهای اخیر هم خبری داشتیم که این افشاگر گفته بود انتظار ندارد آیپد جدیدی در سال جاری عرضه شود.

اگر قبل از تعطیلات سال نو میلادی اپل نسل جدید این آیپد را عرضه کند، ارتقای تراشه محتمل‌ترین ویژگی آیپد مینی خواهد بود. نسل ششم آیپد مینی در حال حاضر دارای تراشه A15 Bionic است، در حالی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو جدید به ترتیب از تراشه‌های A16 و A17 Pro بهره می‌برند. از طرف دیگر احتمال ارتقای دوربین‌های جلو و عقب نیز در نسل بعدی آیپد مینی وجود دارد که به طور بالقوه می‌تواند شامل ویژگی‌هایی مانند «Photonic Engine» باشد که برای اولین در آیپدها ارایه شود.

از طرفی جدیدترین مدل‌های آیپد پرو برای اولین بار ارتقاهای اتصال مانند وای فای 6E و بلوتوث 5.3 را به آیپد آوردند، بنابراین به نظر می‌رسد که این قابلیت‌ها در بروزرسانی بعدی به آیپد مینی نیز راه پیدا کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار