اخبار فناوریسامسونگ

سامسونگ یک قدم دیگر به استفاده از نمایشگرهای Z Roll نزدیک شد

سامسونگ دیروز یکی از محصولات مفهومی خود با عنوان نمایشگرهای تاشو را به عموم مردم نمایش داد. اگرچه ما به خوبی متوجه هستیم که همه پروژه‌های این چنینی نهایتاً به مرحله تولید انبوه و عملیاتی شدن نمی‌رسند، اما با توجه به ثبت شدن حق اختراع این نمایشگرهای خاص تحت عنوان Z Roll در EUIPO، گویا سامسونگ این بار اطمینان خاطر بیشتری از محصول خود دارد.

در حقیقت با ثبت شدن نام Z Roll برای این پروژه، سامسونگ نشان داد که بیش از پیش برای عملی شدن این پروژه پافشاری خواهد کرد. همچنین اسناد مربوط به این پروژه نشان می‌دهد که دستگاه Z Roll از قلم‌های هوشمند این شرکت موسوم به اس پن (S-Pen) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

شاید انتظار عرضه این محصول غیرمتعارف در ادامه سال جاری میلادی دور از واقعیت باشد اما معرفی و یا عرضه آن در سال آینده چندان غیرمحتمل نیست. در وهله اول مشاهده این موضوع که کدام شرکت زودتر اقدام به معرفی و عرضه دستگاه رول شونده خود می‌کند، هیجان‌انگیز خواهد بود.

سامسونگ و دقیق‌تر، بخش سامسونگ دیسپلی مدتی قبل نیز دست به معرفی نمایشگرهای تاشو دیگری زده بود. طبق مدارک جدید فاش شده، این بخش به تازگی برای ثبت حق اختراع جهانی یک نمایشگر با نام S-Foldable اقدام کرده است. منطقی است که این نام‌گذاری را به شکل نمایشگر هنگام تاشدن نسبت دهیم.

این اقدام تنها مدتی پیش صورت گرفته است و می‌توان مطمئن بود که فاصله چندانی با آینده علمی تخیلی گوشی‌های هوشمند این چنینی نداریم. پیش‌بینی‌ها در رابطه با گوشی‌های تاشوی این شرکت به این‌جا ختم نمی‌شوند. طبق گزارش اخیر GizmoChina، سامسونگ در حال کار بر روی تبلتی با قابلیت تری-فولد (سه بخش تاشو) است و قصد دارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، در کنار گلکسی اس ۲۲، آن را معرفی کند. این گزارش می‌تواند به همین نمایشگر S-Foldable اشاره داشته باشد.

اخیراً همچنین گزارشی تایید کرده است که محصولات تاشوی سامسونگ، اولین گوشی‌های تاشویی هستند که موفق به دریافت گواهی IP شده‌ و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌باشند. این گوشی‌ها شامل گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ می‌شوند. گفته می‌شود که سامسونگ برای هماهنگی بین گوشی‌های نسل جدید سری فولد و فلیپ، نام گوشی زد فلیپ ۲ را به زد فلیپ ۳ تغییر داده است.

هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها کدام گواهی IP را به‌دست آورده‌اند. به احتمال زیاد، گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ در تیرماه (جولای) معرفی شده و این دو محصول، تنها گوشی‌های تاشوی سامسونگ خواهند بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند. گفته می‌شود که گلکسی زد فولد ۳ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند اما همانند گوشی گلکسی S21 الترا، شیار مخصوص این قلم بر روی گوشی قرار نخواهد داشت.

سامسونگ همچنین در آخرین اقدامش بازه زمانی بازگرداندن گوشی هوشمند تاشو خود در صورت عدم رضایت کاربران را به ۱۰۰ روز افزایش داده است. در نتیجه این به معنای آن است که کاربران می‌توانند هر دو گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۲ ۵G و گلکسی زد فیلپ ۵G را تهیه کنند و پس از ۳ ماه استفاده از ان‌ها، به سامسونگ مراجعه کرده و پول خود را پس بگیرند.

اوپو و TCL از جمله شرکت‌هایی هستند که تاکنون اقدام به رونمایی از نمونه‌های اولیه خود در این زمینه کرده‌اند. ال‌جی نیز یکی دیگر از بازیکنان و احتمالاً نزدیک‌ترین آن‌ها به عملی کردن این ایده بود که مدتی پیش، رسماً از بازار تولید گوشی‌های هوشمند خارج شد.

نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی تاشو و رول‌شونده‌ی شرکت تی سی ال توسط این شرکت چینی معرفی شد. این در حالی است که اولین گوشی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر شرکت تی سی ال در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر گوشی تاشو و رول‌شونده‌ی تی سی ال به سمت بیرون خم شده و با استفاده از یک مکانیزم چرخشی، صفحه نمایش را بزرگ‌تر می‌کند. تی سی ال در نمونه اولیه‌ی این گوشی از لولا‌های نسل بعدی و مکانیزمی پیشرفته برای پشتیبانی از هر دو قابلیت استفاده کرده است.

منبع: GSM Arena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار