لوازم جانبی کالای دیجیتال

بهترین کارت‌ های حافظه برای گوشی‌های اندرویدی

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

کارت حافظه Micro SD به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی فایل‌های خود مانند عکس‌ها، موسیقی‌ها و … را بر روی آن ذخیره کنید. همچنین به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را به دیگر دستگاه‌ها منتقل کنید. از طرفی پشتیبانی از کارت حافظه در گوشی‌های اندرویدی سبب می‌شود تا در هنگام خرید گوشی هزینه‌ای کمتر برای فضای ذخیره سازی بپردازید. اکثر گوشی‌ها اندرویدی حال حاضر بازار حداقل از کارت‌هایی با ظرفی ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

پس در خرید یک کارت حافظه توجه بیشتری باید به سرعت آن داشته باشید. سرعت کارت حافظه را می‌توانید با توجه به کلاس سرعت کارت حافظه تشخیص دهید که علامت آن بر روی کارت حافظه درج شده است. در ادامه مطلب به طور خلاصه این کلاس‌های سرعتی را توضیح می‌دهیم.

کلاس سرعت: این استاندارد با قرار دادن یک شماره در درون حرف C بر روی کارت حافظه نشان داده می‌شود. این اعداد حداقل سرعت نوشتن کارت حافظه را مشخص می‌کنند. مثلا کارت حافظه‌‌ای که عدد ۱۰ در درون حرف C قرار داشته باشد، در کلاس ۱۰ قرار می‌گیرد. یعنی سرعت نوشتن بر روی این کارت حافظه هیچوقت کمتر از ۱۰ مگابایت در ثانیه نخواهد بود. البته در نظر داشته باشید که اکثر کارت حافظه‌های موجود در بازار این سرعت را پشت سر گذاشته‌اند. پس توجه به این استاندارد نمی‌تواند کمک چندانی به شما کند.

کلاس سرعت فوق سریع: این استاندارد با حرف U بر روی کارت مشخص می‌شود. شماره ۱ تا ۳ در درون این حرف انگلیسی قرار می‌گیرند. کارت‌های حافظه‌ی U1 از حداقل سرعت نوشتن ۱۰ مگابایت و کارت‌های حافظه U3 از حداقل سرعت ۳۰ مگابایت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این دو استاندارد برای گوشی‌های اندرویدی مناسب به نظر می‌رسند.

کلاس سرعت ویدئو: این استاندارد با حرف V بر روی کارت حافظه مشخص می‌شود و جدیدتر از دو استاندارد بالا هست. به عنوان مثال اگر شما بخواهید با گوشی خود ویدئو‌های Full HD ضبط کنید باید از کلاس V30 که حداقل سرعت نوشتن ۳۰ مگابایت در ثانیه را دارد استفاده کنید. یا در صورتی که بخواهید به ضبط ویدئو ۴K اقدام کنید باید از کارت حافظه‌ای با کلاس V60 تهیه کنید. حداقل سرعت نوشتن بر روی این کارت ۶۰ مگابایت در ثانیه است.

کلاس اجرای اپلیکیشن: گوگل از اندروید نسخه ۶، امکان انتقال اپلیکیشن‌ها را به کارت حافظه در دسترس کاربران قرار داد. اما توجه کنید هر کارت حافظه‌ای برای اجرای اپلیکیشن‌ها مناسب نیست. این استاندارد به همین منظور وضع شده و با حرف A مشخص می‌شود. در کنار این حرف اعداد ۱ یا ۲ قرار می‌گیرد. کلاس اجرای اپلیکیشن A1 و A2 هر دو از حداقل سرعت نوشتن ۱۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ولی کلاس A2 از تعداد عملیات بیشتری پشتیبانی می‌کند که اجرای بهتر برنامه‌ها را تضمین می‌کند.

در قسمت انتهایی این مطلب با توجه به کاربری‌های مختلف برترین کارت‌های حافظه معرفی شده است.

بهترین کارت حافظه: کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus ظرفیت 128 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

کارت حافظه Evo Plus با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی خود از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است. این کارت حافظه از نوع microSD است و البته با انواع لپ‌تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های مجهز به درگاه کارت حافظه‌ی SD هم سازگاری خواهد داشت. سرعت خواندن اطلاعات در این مدل ۱۰۰ مگابایت برثانیه است. همچنین سرعت نوشتن اطلاعات در این مدل هم ۹۰ مگابایت برثانیه خواهد بود. این کارت حافظه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایتی می تواند حجم زیادی از اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با دوربین‌تان را در خود ذخیره کرده و از آن‌ها به خوبی محافظت کند. این مدل در برابر سرما، گرما، ضربه، مغناطیس و آب مقاومت داشته و هیچ آسیبی به اطلاعات وارد نخواهد کرد.

 

بهترین کارت حافظه (انتخاب دوم): کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Ultra A1 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Ultra A1 ظرفیت 128 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

کارت حافظه Ultra A1 شرکت سن دیسک با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی خود یکی دیگر از بهترین کارت های حافظه موجود در بازار است. این کارت حافظه علاوه بر این که ظرفیت و سرعت مناسبی دارد قیمت چندان بالایی هم ندارد. سرعت خواندن اطلاعات در این مدل از محصولات سن‌دیسک ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. همچنین پشتیبانی از کلاس اجرای اپلیکیشن A1 یکی از مزایای این کارت حافظه است. این استاندارد اجازه می‌دهد که به راحتی اپلیکیشن‌های گوشی خود را نیز به کارت حافظه منتقل کنید. همراه با این کارت یک آداپتور SD هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن برای اتصال کارت حافظه به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان به طور مستقیم استفاده کرده و به اطلاعات ذخیره شده روی کارت بدون نیاز به کارت‌خوان، دسترسی پیدا کنید. این کارت حافظه در مقابل ضربه مقاوم است.

بهترین برای ضبط ویدئو: کارت حافظه microSDXC ای دیتا مدل Premier ONE V90 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

کارت حافظه microSDXC ای دیتا مدل Premier ONE V90 ظرفیت 256 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

برای ضبط ویدیوهای نیاز به کارت حافظه‌ای دارید که سرعت نوشتن آن بالا باشد و در کنار آن ظرفیت کافی برای ذخیره ویدئوها را هم داشته باشد. کارت حافظه Premier ONE V90 شرکت ای دیتا هم سرعت مناسب و هم ظرفیت کافی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون دغدغه به ضبط ویدئوهای خود بپردازید. این کارت حافظه با بالاترین سطح سرعت ویدئو V90، ضبط ویدئو با کیفیت Ultra HD، ۴K و ۸K را ممکن ساخته است. سرعت خواندن این کارت حافظه ۲۷۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۵۵ مگابایت بر ثانیه است. اگر علاقه‌مند به ضبط ویدئو هستید توجه داشته باشید که ضبط ویدئوی ۸K در گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. این کارت حافظه در برابر ضربه، آب، سرما، گرما و مغناطیس مقاومت دارد.

بهترین برای گیمرها: کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Extreme PRO ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Extreme PRO ظرفیت 128 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

کارت حافظه Extreme PRO با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی خود ظرفیت کافی برای نصب بازی‌ها را برای شما فراهم می‌کند. این کارت حافظه با پشتیبانی از کلاس اجرای اپلیکیشن A2، اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها را برای شما تضمین می‌کند. سرعت خواندن اطلاعات در این مدل ۱۷۰ مگابایت برثانیه است. همچنین سرعت نوشتن اطلاعات در این مدل هم ۹۰ مگابایت برثانیه خواهد بود. این سرعت بالا در نوشتن اطلاعات ضبط ویدئوها با کیفیت هنگام بازی را هم برای شما میسر می‌کند. این کارت حافظه در برابر آب، سرما، گرما، پرتو X و مغناطیس مقاومت دارد.

بهترین با ظرفیت بالا: کارت حافظه‌ microSDXC لکسار مدل ۶۳۳X ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

کارت حافظه‌ microSDXC لکسار مدل 633X ظرفیت 512 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

کارت حافظه ۶۳۳X با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت انتخاب مناسبی برای کسانی است که به فضای زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیزا دارند. این کارت حافظه با پشتیبانی از کلاس سرعت فوق سریع U3 و کلاس اجرای اپلیکیشن A2 به راحتی می‌تواند تمامی فایل‌های شما اعم از اپلیکیشن‌، ویدئو، موسیقی، اسناد و … را میزبانی کند. سرعت نوشتن اطلاعات در این مدل ۷۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن اطلاعات نیز ۱۰۰ مگابایت در ثانیه است. همچنین در صورتی که اطلاعاتتان را از طریق کارت حافظه به اشتراک می‌گذارید امکان اتصال این کارت به لپ‌تاپ، دوربین و … از طریق آداپتور SD وجود دارد. این کارت حافظه در مقابل ضربه مقاوم است.

بهترین گزینه‌ی اقتصادی: کارت حافظه microSDHC سن دیسک مدل Ultra A1 ظرفیت ۳۲ گیگابایت

کارت حافظه microSDHC سن دیسک مدل Ultra A1 ظرفیت 32 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

کارت حافظه‌‌ی سن‌دیسک، در کلاس ۱۰ جای می‌گیرد و استاندارد سرعت آن‌ U1 است. این کارت حافظه ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد و از قیمت مناسبی برخوردار است. سرعت خواندن اطلاعات در این مدل از محصولات سن‌دیسک ۹۸ مگابایت برثانیه است. همچنین پشتیبانی از کلاس اجرای اپلیکیشن A1 امکان انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه را برای شما میسر می‌سازد. همراه با این کارت یک آداپتور SD هم عرضه می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید از آن برای اتصال کارت حافظه به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان به طور مستقیم استفاده کرده و به اطلاعات ذخیره‌شده روی کارت بدون نیاز به کارت‌خوان، دسترسی پیدا کنید. این کارت حافظه از اطلاعات شما در مقابل آب، ضربه، پرتو X، گرما و سرما محافظت می‌کند.

بهترین گزینه‌ی اقتصادی انتخاب دوم: کارت حافظه microSDHC سامسونگ مدل Evo Plus ظرفیت ۳۲ گیگابایت

کارت حافظه microSDHC سامسونگ مدل Evo Plus ظرفیت 32 گیگابایت

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

دیگر انتخاب ما برای یک کارت حافظه‌ی مقرون به صرفه کارت حافظه سامسونگ مدل Evo Plus است. این کارت حافظه ۳۲ گیگابایت حافظه دارد و از کلاس سرعت فوق سریع U1 پشتیبانی می‌کند. سرعت خواندن اطلاعات کارت حافظه شرکت سامسونگ ۹۵ مگابایت برثانیه است. همچنین سرعت نوشتن اطلاعات در این مدل هم ۲۰ مگابایت برثانیه خواهد بود. هم سرعت نوشتن و هم سرعت خواندن با توجه به قیمت این محصول مناسب به نظر می‌رسد. این مدل در برابر سرما، گرما، ضربه، مغناطیس و آب مقاومت داشته و هیچ آسیبی به اطلاعات وارد نخواهد کرد. یک آداپتور SD برای اتصال کارت حافظه به لپ‌تاپ، دوربی و … نیز همراه این کارت حافظه موجود است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار