اخبار فناوریاندروید

اندروید 12 بتا 2 می‌تواند طول تماس را در منو اعلان‌ها نشان دهد

اندروید 12 بتا 2 به تازگی روی برخی از گوشی‌های سری پیکسل عرضه شده و نشان می‌دهد که گوگل علاوه بر تم‌های مختلف، به فکر اضافه کردن قابلیت‌های بی‌نظیر و جالب به نسخه جدید سیستم عامل خود نیز هست؛ مانند دیدن میزان طول تماس در منو باریک اعلان‌ها در بالای صفحه که می‌تواند بسیار کاربردی باشد!

به نقل از GSM Arena، در حال حاضر اگر از کاربران اندرویدی باشید، قاعدتا با این مورد مواجه شده‌اید که اگر هنگام تماس با هندزفری، ایربادز یا هدفون، گوشی را در دست داشته و از برنامه Phone خارج شوید، این اپلکیشن به صورت یک اعلان در قسمت بالای صفحه نمایش داده می‌شود. اما اگر بخواهید طول تماس را مشاهده کنید، حتما باید منو Quick Settings را پایین کشیده و سپس می‌توانید میزان ساعت و دقیقه‌ای که تماس را برقرار کرده‌اید مشاهده کنید.

حال در اندروید 12 بالاخره این قابلیت اضافه خواهد شد تا به جای نیاز به پایین کشیدن منو اعلان‌ها، در یک کپسول کوچک بالای صفحه طول تماس را مشاهده کنید.

اندروید 12 بتا 2 کار را راحت می‌کند

چنان که در تصویر دیده می‌شود، هنگام برقراری تماس می‌توانید یک کپسول کوچک به نام Chip را در کنار اعلان ساعت مشاهده کنید که دقیقه و ثانیه مدت زمان تماس را نشان می‌دهد. همچنین اگر روی این کپسول کوچک بزنید، برنامه Phone باز خواهد شد. علاوه بر آن، اگر با برنامه‌هایی مانند واتساپ و وایبر تماس صوتی برقرار کنید نیز این کپسول ظاهر خواهد شد.

با این حال باید در نظر داشته باشید که اگر هم‌اکنون دارای نسخه بتا اندروید هستید، هنوز نمی‌توان از این قابلیت برای باز کردن برنامه Phone تا عرضه به روزرسانی‌های بعدی این سیستم عامل استفاده کرد.

به هر حال اندروید 12 بتا 2 در حالی عرضه شده که ویژگی‌های ظاهری در قالب تم و رنگبندی منوهای مختلف، هدف اصلی آن قرار داده شده است. اما چنین قابلیت‌هایی از جمله اضافه شدن بخشی جدید به منو اعلان‌ها، این سیستم عامل را به یک به روزرسانی ارزشمند تبدیل خواهد کرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار