نقدوبررسی ساعت های هوشمند

نقد و بررسی ساعت هوشمند جی تی 2 پرو

هواوی به آهستگی به خط اسمارت واچ جی تی خود می‌افزاید و در این بین سعی می‌کند تا همواره آن را به روز و قدرتمند نگه دارد و در میان سایر برندهای برتر دنیا بدرخشد. جدیدترین ساعت هوشمند هواوی با یک طراحی زیبا و به همراه شارژ بی‌سیم به بازار عرضه شده است و سریع‌ترین نرم افزار را در میان سایر سری‌های قبلی خود دارد. بهتر است بدانید که این ساعت چندان عالی نیست – چرا که جی تی 2 پرو از برنامه‌های شخص سوم پشتیبانی نمی‌کند و همیشه خیلی روان و نرم کار نمی‌کند. اما می‌توان گفت که با سازگاری با iOS، برنامه‌های تمرینی پیچیده و برنامه دقیق ردیابی شاهد این هستیم که یک محصول متوسط تبدیل به یک محصول عالی و ایده‌آل شده است. با بررسی ساعت هوشمند همراه باشید.

ویژگی‌های مثبت GT 2 Pro:

  • طراحی بسیار زیبا و جذاب
  • عمر باتری 10 تا 14 روزه
  • شارژ بی‌سیم Qi ساده و مناسب

ویژگی‌های منفی جی تی 2 پرو:

  • برنامه پشتیبانی شخص سوم
  • هشدارها و نوتیفیکیشن‌ها با هم کار می‌کنند
  • برنامه‌های هوشمند محدود

حالا با ویکی نقد همراه شوید تا به تحلیل و بررسی ساعت هوآوی واچ جی تی 2 پرو بپردازیم.

جی تی 2 پرو

نقد و بررسی کوتاه دو دقیقه‌ای جی تی 2 پرو

Huawei Watch GT 2 Pro یک اسمارت با ظاهری بسیار زیبا و جذاب بوده که از آلومینیوم ساخته شده است و سطح گلس آن به رنگ کبود و پشت آن سرامیکی است. در میان سایر محصولات هوآوی شاهد چند گجت پوشیدنی بسیار زیبا بوده‌ایم، اما جی تی 2 پرو جدیدترین و جذاب‌ترین ظاهر را در این بین دارد و توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

با LiteOS کار می‌کند. اگرچه LiteOS مصرف باتری را بهینه می‌کند، اما محدودیت‌هایی نیز به همراه دارد.

ساعت نوتیفیکیشن‌هایی مربوط به تلفن شما را نشان می‌دهد. باید اشاره کرد که این ساعت برخلاف نسل‌های قبلی خود یعنی جی تی 2 اصلی با آیفون نیز کار می‌کند. داده‌های ثبت شده در آن در برنامه سلامتی اپل (Apple Health) ، گوگل فیت (Google Fit) و مای فیتنس پال (MyFitnessPal) نشان داده می‌شوند، اما نمی‌توانید از آن برای برنامه‌های تمرین شخص سوم دیگر مانند Strava استفاده کنید.

در داخل جعبه جی تی GT 2 Pro یک بند سیلیکونی و یک بند چرمی خواهید یافت که هر دو بند ورزشی سگکی هستند. قابلیت تعویض بند یکی از ویژگی‌های بسیار خوب و عالی این ساعت است که به شما امکان تعویض بند را در هر زمان و مکانی می‌دهد. برخلاف اینکه بدنه آلومینیومی دارد وزن مناسبی داشته و حتی می‌توانید با آن بدون هیچ گونه مشکل و ناراحتی بخوابید.

نمایشگر 1.39 اینچی OLED هواوی جی تی 2 پرو بسیار دقیق، مشکی و زیبا بوده و به اندازه کافی روشن می‌شود. این روشنایی در محیط بیرون از خانه کمی کم است، اما رابط کاربر را به خوبی قابل روئیت می‌کند.

گزینه بسیار محبوبی که به سری جی تی 2 پرو اضافه شده است همان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. این گزینه مشکلات بسیار زیادی را برای شارژ کردن این ساعت برطرف کرده و از بین برده است.

وقتی که زمان تمرین کردن می‌رسد و باید از مشخصه‌های سلامتی استفاده کرد، هواوی با یک ابزار مسیر برگشت چند قدم به جلو می‌رود – تا حتی زمانی که داده‌های گوشی کم است بتوانید مسیر برگشت به خانه را پیدا کنید. همچنین یک منشی برای بیرون از خانه وجود دارد که زمان طلوع و غروب آفتاب، چرخه ماه و اطلاعاتی درباره وضعیت بد آب و هوایی را نشان می‌دهد.

عمر باتری بسیار خوب هیچ زمانی در میان برنامه‌های یک ساعت دیده نشده، اما Huawei Watch GT 2 Pro تا 6 روز با یک نمایشگر همیشه روشن فعال دوام می‌آورد. درست است که به‌ نرمی و روانی اپل واچ نیست اما چرخیدن و حرکت در بین برنامه‌ها بهتر از ساعت جی تی قدیمی است و عملکرد آن نیز ثبات بسیار خوبی دارد.

در این نقد و بررسی اجمالی جی تی 2 پرو متوجه شدیم که این اسمارت واچ یک ردیاب سلامتی عالی با کاربردی فوق العاده است و مشخصه‌های جامعی دارد. منظور این است که بدون محدودیت نبوده، پس می‌توان گفت که برای مشتاقان ورزشی که بر روی برنامه شخص سوم تکیه می‌کنند چندان هم مناسب نیست. با مطالعه نقد و بررسی ساعت هواوی واچ جی تی 2 ای می‌توانید به مقایسه این ساعت نیز با مدل‌های دیگر بپردازید.

طراحی هواوی جی تی 2 پرو

طراحی و نمایشگر هواوی واچ جی تی 2 پرو

  • بدنه تیتانیوم
  • گلس کبودی رنگ
  • نمایشگر 1.39 اینچی 454X454 OLED

اسمارت واچ‌ها مسیر طولانی طی کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند – به Pebble و Samsung Gear S فکر کنید – همه مستطیل شکل بوده و شکلی از اپل واچ معروف داشته‌اند. حالا، بیشتر آنها دایره‌ای شکل شده و بیشتر گجت‌های تندرستی تقریبا شباهت کمی به نمونه‌های قلبی خود دارند.

هواوی جی تی 2 پرو یکی از خوش‌تیپ‌ترین اسمارت واچ‌هایی است که تا به‌ حال دیده‌ایم. گلس کبودی رنگ آن با فرم اریب و بدنه تیتانیومی فوق العاده شده است. این ساعت استایلی کلاسیک و بسیار جذاب دارد که توجه کاربران را می‌تواند به خود جذب کند.

بیشتر اسمارت واچ‌ها بدنه‌ای چاق و خپل دارند، اما ساعت جی تی 2 پرو تعادل را حفظ نموده و وزن متعادلی دارد. این ساعت ظاهری سنتی با یک نمایشگر بزرگ و زیبا را نمایش می‌دهد.

اندازه صفحه 1.39 اینچی به این معنی است که این ساعت کوچک نیست و در عوض برای افرادی مچی ظریف دارند و به دنبال ساعتی ظریف‌تر هستند خوشایند نیست.

مانند سایر اسمارت واچ‌ها نمایشگر این ساعت نیز OLED است و به اندازه کافی روشن است. در محیط داخل و خارج از خانه روشنایی صفحه تقریبا خوب بوده و به‌خوبی همه چیز را نشان می‌دهد.

دو دکمه در سمت راست این ساعت وجود دارد که دکمه بالا برای لیست برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که در بالا گفته شد این ساعت به همراه یک بند سیلیکونی و چرمی وارد بازار شده که به آسانی قابل تعویض هستند. این بندها با بندهای 46 میلیمتری استاندارد قابل تعویض هستند و می‌توانید هر بندی را که می‌خواهید برای این اسمارت واچ انتخاب کنید. تنوع زیادی در میان بند ساعت هواوی واچ Gt 2 Pro وجود دارد که هر کدام مناسب موقعیت و زمان خاصی هستند، پس با خرید آن می‌توانید برای ساعت خود زیبایی و جذابیت ایجاد کنید.

این ساعت را می‌توان 24 ساعته و 7 روز هفته، در زمان ورزش، خواب و حتی در زمان ورزش پوشید. پشت سرامیکی این ساعت باعث تعریق مچ دست نشده و در زمان پوشیدن آن احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

نرم افزار هواوی جی تی 2 پرو

عمکرد و نرم افزار جی تی 2 پرو

هواوی جی تی 2 پرو بسیار نرم و روان کار می‌کند، اما این قابلیت به‌خوبی اپل واچ یا سامسونگ گلکسی واچ 3 نیست. با مطالعه بررسی سامسونگ گلکسی واچ 3 می‌توانید به تفاوت قابلیت نرم افزاری این دو ساعت پی ببرید.

رم 32 آن در کنار Kirin A1 CPU قدرت زیادی به این ساعت نداده و با هم گام نشدن با برنامه‌های شخص سوم کمی از قابلیت‌های آن کاسته است. هواوی از این موضوع به‌خوبی آگاه بوده، به طوری که نرم افزار را بر روی جی تی 2 پرو به‌خوبی بهینه کرده است. همچنین باید گفت که رابط کاربر (UI) نیز از قبل بهتر کار می‌کند.

هواوی جی تی 2 پرو مسیر قدرتی پایین‌تری را اتخاذ کرده است و نوتیفیکیشن‌های تعاملی را پشتیبانی نمی‌کند. مانند یک ردیاب سلامتی بر روی هشدار ساعت شما تکیه کرده و منتظر آن می‌ماند. همچنین باید گفت که شما نمی‌توانید از طریق ساعت روی مچ دست خود به پیام‌ها پاسخ بدهید.

در رابطه با نوتیفیکیشن‌ها باید گفت که واچ جی تی 2 پرو با اندروید و iOS کار می‌کند که در نسل قبلی شاهد این موضوع نبودیم. در صورتی که شما به یک ساعت دایره شکل علاقه داشته و گوشی آیفون دارید می‌توان اقرار کرد که این ساعت هواوی می‌تواند در لیست انتخاب شما قرار بگیرد.

مشخصه‌های سلامتی هواوی جی تی 2 پرو

برنامه تندرسی ساعت جی تی 2 پرو

  • کنترل ضربان قلب دقیق و درست
  • پشتیبانی جامع تمرینات ورزشی
  • تعامل با برنامه سلامتی اپل و گوگل فیت

هواوی واچ جی تی 2 پرو داده‌های سلامتی گوگل فیت (Google Fit) و مای فیتنس پال (MyFitnessPal) برای گوشی‌های اندرویدی و برنامه سلامتی اپل (Apple Health) برای گوشی آیفون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این خدمات شامل میزان ضربان قلب، خواب، تعداد قدم‌ها و کارهای ورزشی است که بهتر از نسل اول این ساعت‌های هواوی کار می‌کند.

دکمه بالا را که فشار دهید لیستی از فعالیت‌ها را برای شما به نمایش درمی‌آورد. در این لیست می‌توانید آمار ورزشی، تعداد ضربان قلب خود، میزان اکسیژن خون و سطح استرس را مشاهده کنید و اقدامات لازم برای رسیدن به سلامتی انجام دهید.

ساعت هوشمند جی تی 2 پرو ابزارهای معمولی مانند ساعت، آلارم، تایمر و کرونومتر را در کنار هواسنج و یک قطب نما نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این ساعت تا عمق 5 متری ضد آب بوده و می‌توانید با خیالی راحت در زیر باران از آن استفاده کنید.

عمر باتری هواوی جی تی 2 پرو

عمر باتری GT 2 Pro

  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • عمر باتری 10 تا 14 روزه در صورت استفاده از کم
  • عمر باتری 5 تا 7 روزه با استفاده معمولی

هوآوی جی تی 2 پرو مانند نسل قبلی خود عمر باتری بسیار خوب و عالی دارد. اگر میزان استفاده متعادل و نور صفحه کم باشد می‌توانید به مدت 14 روز از آن استفاده کنید. در صورتی که با استفاده معمولی می‌توانید به مدت 5 تا 10 روز با آن کار کنید.

چیزی که هواوی جی تی 2 پرو را بهتر از حد معمول می‌کند این موضوع است که این ساعت اولین ساعت شرکت هواوی محسوب می‌شود که قابلیت شارژ بی‌سیم را ارائه می‌دهد. این ساعت با Qi شارژر کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود.

این ساعت می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید علاقمندان به اسمارت واچ‌های شیک و جذاب باشد.

منبع: techradar

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار