اخبار فناوریسامسونگموبایل

با راه‌اندازی صفحه‌ی پشتیبانی، گلکسی A23 یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شد

این‌طور که به نظر می‌رسد قرار است به‌زودی شاهد رونمایی و عرضه‌ی گوشی میان‌رده‌ی گلکسی A23 باشیم چرا که به‌تازگی صفحه‌ی پشتیبانی آن راه‌اندازی شده است.

گلکسی A23 یکی از میان‌رده‌ها یا بهتر است بگوییم گوشی‌های اقتصادی جدید سامسونگ به حساب می‌آید که قرار است امسال راهی بازار شود. از ماه نوامبر سال گذشته هم خبرهای زیادی را در رابطه با این محصول شنیده‌ایم اما گویا بالاخره قرار است این محصول رونمایی و عرضه شود چرا که سامسونگ صفحه‌ی پشتیبانی آن را در وب‌سایت شعبه‌ی روسیه‌ی خود راه‌اندازی کرده و خود گوشی هم موفق به دریافت گواهی بلوتوث SIG شده است.

معمولا گوشی‌هایی که به این مرحله می‌رسند، خیلی زود رونمایی می‌شوند و به نظر نمی‌رسد گلکسی A23 هم از قاعده مستثنی باشد. این گوشی با شماره مدل SM-A235F/DSN شناخته می‌شود که دو حرف DS در آن نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی آن از دو سیم‌کارت است. اگرچه زا سال گذشته تاکنون خبرهای متعددی در رابطه با این گوشی منتشر شده اما در هیچ یک از این وب‌سایت‌ها شاهد انتشار جدول مشخصات فنی گلکسی A23 نبودیم تا رسما از این بابت مطلع شویم. بنابراین باید به همان خبرها و شایعات اخیر بسنده کنیم.

برای مثال طبق تصویری که در گیک‌بنچ شاهد بودیم، گلکسی A23 حداقل در یکی از مدل‌های خود قرار است از اندروید ۱۲ به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. در رابطه با سیستم‌عامل هم باید بگوییم این گوشی از آن‌جایی که در دسته‌ی میان‌رده‌های قدرتمند شرکت کره‌ای قرار نمی‌گیرد، واجد شرایط برای دریافت آپدیت نرم‌افزاری به مدت سه‌سال نیست و فقط به مدت دو سال، آپدیت اندروید و سه‌سال هم آپدیت امنیتی دریافت می‌کند که باز هم به نسبت گوشی‌های دیگر از شرکت‌های رقیب خوب است.

علاوه بر این‌ها، نمایشگر این گوشی ۶٫۴ اینچی از نوع LCD خواهد بود که روی بالاترین بخش مرکزی آن، یک حفره به شکل V قرار دارد که محل تعبیه‌ی دوربین سلفی است. به احتمال بسیار فراوان این نمایشگر از وضوح تصویر +FHD برخوردار خواهد بود و نه +HD که در گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت سامسونگ شاهد هستیم. دوربین اصلی گلکسی A23 هم طبق خبرهای منتشر شده، سنسوری به بزرگی ۵۰ مگاپیکسل خواهد داشت که از لحاظ عملکرد، اندکی از دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی نسل گذشته بهتر است.

مدل ۵G گلکسی A23 اما اندکی مشخصات فنی و قابلیت‌های بیشتری دارد. برای مثال نمایشگر آن ۶٫۵۵ اینچی است و قلب تپنده‌ی آن هم تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 700 است. تراشه‌ای با دو هسته از نوع Cortex-A76 و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۲ و ۲ گیگاهرتز. این در حالی است که قلب تپنده‌ی مدل ۴G یعنی اسنپدراگون ۶۸۰ از چهار هسته از نوع Cortex-A73 و ۴ هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۲٫۴ و ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد.

دوربین اصلی مدل ۵G اما از همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در کنار سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی، عهده‌دار وظایف عکاسی و فیلم‌برداری گوشی خواهند بود. ضخامت گوشی با و بدون در نظر گرفتن ماژول دوربین به‌ترتیب ۱۰٫۳ و ۸٫۵ میلی‌متر است که اندکی زیاد به نظر می‌رسد. سنسور اثرانگشت هم روی فریم کناری قرار دار و در واقع بهتر است بگوییم با کلید پاور ادغام شده است. خوشبختانه پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در این محصول دیده می‌شود که این روزها نکته‌ی مثبتی به حساب می‌آید.

هنوز از این بابت که سامسونگ چه زمانی از گلکسی A23 و مدل ۵G آن رونمایی می‌کند اطلاعی نداریم اما این اتفاق باید خیلی زود، نهایتا تا اواسط ماه بعدی میلادی رخ دهد.

GSMArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار